Ik beleer niet meer in opdracht. Koste zo veel tijd, leverde zo weinig op en vaak gingen onervaren eigenaren er dan mee aan het prutsen zonder aan mijn tips te denken (vaak simpele koetsiersbewijs regeltjes die er niet voor niets zijn).
Meeste van mijn pony's zijn op een aparte manier hier gekomen en mij vooral gegunt (Dennis, Trendy en Roos), de meeste hier geboren. En heb er dus maar voor 1 aardig moeten betalen, 1.000 euro voor een jaarling die beet, trapte, niet te benaderen was, kopschuw, overal bang van. Had haar de zelfde week voor het dubbele kunnen verkopen. Maar haar karakter is het zelfde als haar kleurtje, van goud dus. Ze had alleen een hoop tijd nodig, en nog komt die angst bij haar nog wel eens boven borrelen.
Biancacoo
Geplaatst: 22-04-10 20:49
Stal het peertje heeft een aantal grote maats shetten te koop. Staan op marktplaats heeule mooie hoor !
Ik hoop dat je vind wat je zoekt, maar dat zal vast wel lukken denk ik !
Ag mij zoekopdracht heeft geen haast, kom haar vanzelf wel tegen Rakker heeft toendertijd 250 gekost hij was net ruin, moddervet, korte manen staart (waren afgebeten door de geit) stond slecht op zijn hoeven... maar ik heb er een prachtpony aan over gehouden. Hij had wel papier, maar om eerlijk te zin heb e der niets meer aan als hij al ruin is haha
vandaag eventjes gereden, ging wel maar hij was weer lekker fris! ag hij zal zich wel goed voelen haha
Buckje
Geplaatst: 22-04-10 21:36
Over Buck zet ik daar maar niet teveel over op internet.
Ik heb Lizzy gekocht (toen ze een maand was zijn we eens geworden) voor 400 euro, wel was ze nog niet gechipt en ge-ent dat heb ik achteraf nog moeten doen.. Kruising dus weet ook niet hoe ze uitgroeit.
Vera & Kim zijn bij de eigenaren geboren, hoeveel de hengst koste weet ik niet & Casper hebben ze gratis gekregen omdat die anders naar de slacht ging.. terwijl het een goedgekeurd hengstje is, gechipt + papieren & hij onwijs leuk kan lopen ohz, aan de lange lijnen & ik wil hem ooit voor de kar beleren, dusja ik snap er werkelijk he-le-maal niets van.
hmm ja dat zou kunnen, maar casper heeft kim nu gedekt & dit ging niet zo heel goed aangezien kim niet tegen hem op kon omdat ze kleiner was & casper ongelovelijk sterk, dus dekte hij haar als het ware wanneer hij wou. haar achterste werd korsterig etc dus is ze in de andere weide gezet met behandeling.
Nou, ik kan niet zeggen dat ik voor Jolly teveel heb betaald, kostte me namelijk niks Nu is hij zeker niet veel waard, papierloos, 94 cm hoog maar zal waarschijnlijk nooit bereden kunnen worden. Voor de kar gaan we wel proberen, maar eerst moet hij wat meer spieren hebben. De kans is er dat het dan alsnog niks word. Maar goed, hij heeft toch een grote plek in ons hart veroverd en zal ook nooit meer weggaan. Punette hebben we niet teveel voor betaald, juist precies wat wij in gedachten hadden. Ze was drachtig van Miracle, wel door een hengstje zonder papier, kon 'voor de kar' (wat dus nu niet meer kan), onder het zadel een beetje, en stond in het veulenboek van het NSPS. Ondertussen staat ze al in het echte stamboek en heeft ze een 3e premie op haar naam staan. Miracle staat in het NMPRS met een 2e premie. Wij hebben toen 400,- voor haar betaald.
Buckje
Geplaatst: 23-04-10 08:14
Dat doen er wel meer Debora, hier gaan jaarlijks mits ze niet verkocht zijn alle hengstveulens richting het buitenland.
ik hoor het vaak genoeg dat shetlanders op de vrachtwagen worden gezet richting het buitenland, voor de meeste met ene rottig einde. Puur omdat er te veel miniponys zijn in nederland. Maarja helaas!
Zo net een vette toets verknalt! man o man! Ben echt lekker Bezig NOT!
Ik kijk net naar mijn telefoonrekening; 190 euro! Alleen omdat ik achter Telfort aan moest bellen ivm Internet(0900 nummer...) Mijn god wat een geld!!
Bliksem
Geplaatst: 23-04-10 11:55
Wooooooooow wat een telefoonrekening. Dat is echt zo super zonde van je geld he.
Vandaag eindelijk weer stufi gekregen, kan ik alles weer inleveren omdat vorige maand mijn automatische incasso gebeuren niet werkte en schoolgeld en verzekering er nu dus dubbel af moet grr.
Volgens mij hebben wij voor Blik 200 gulden betaald ofzo. Hij was toen een 5 jarige hengst en schopte iedereen het land uit die zo stoer was er binnen te komen. Maar ik was natuurlijk een superpenny (8 jaar, vandaar z'n naam ) en heb die hengst getemd tot het lieve schatje die hij nu is.
Pepermuntje was 100 euro plus alle paarden spullen omdat ze ermee op hield. IMO was hij gratis en betaalden we voor het materiaal Troy was 300 maar die is super goed opgevoed en netjes gehouden. IMO wel waard dus
iemand nog tips voor longeren? Hij draait om zodra hij rechtsom moet en begint linksom te rennen.
probleem bij omdraaiende paarden ligt over het algemeen bij de longeur die niet voldoende achter de schouder staat. Als jij ten opzichte van je pony achter de schouder staat, kan ie nl nooit omdraaien
Barbalala: toets van managen best belangrijk voor mijn opleiding, maar ik ben zo slecht met getallen!
jeutje 190 !!! nou ben je lekker mee dan...
pelryo: Veel voorkomend probleem bij die kleintjes, maar het is belangrijk rutig en veel geduld er bij te hebben. laat hem in het begin korte rondjes draaien (ik weet is niet iedereen fan van) zorg dat je goed bij de achterhand blijft! zodat hij dat ziet als drijvendehulp. Mocht hij naar e toe gaan staan als vorm van staking, begin je gewoon weer opnieuw, laat hem rustig weer jouw kant op draaien.
belangrijk is dat je goede contact op je lijn houd, iets te los is voor je pony een moment om te ontsnappen. Zorg voor een nette driehoek en probeer zelf achter de voorhand te blijven.
succes!
Zo net weer geld uitgegeven haha veiligheidsogen gehaald en strengophouders gehaald is mijn tuig helemaal op en top haha
Johnny is net lekker in de was gezet! Hij vond het heerlijk. Jullie mogen ook best weten dat ik voor beide pony's 200 euro heb betaald, voor Boris inclusief tuig en wagen (die verrot was), maar eigenlijk was hij niet veel waard, maar voor mij is hij echt de wereld waard Johnny vind ik eigenlijk te weinig zelfs nog, goedgekeurd, paar premies, echt een super uiterlijk, wel beetje schuw, had al veel zonen en dochters maar was niet bereden en al 16 jaar, misschien daarom
JudithO
Geplaatst: 23-04-10 18:21
Goedemiddag!
Vandaag weer es een verhaal gehoord over mijn 3 spoken... De eigenaar van ons land kwam naar ons toe en vertelde doodleuk dat de pony's gisteravond ontsnapt waren, ze liepen 400 meter verderop in een weiland met zandbulten...
goeieavond! haha ik heb abbonement, maar met plafond. dus tot 240 smsjes & 240 belminuten kan ik, vanaf dan stopt die gewoon. na die 240 smsjes/belminuten etc kan ik nog naar 5 nummers bellen voor 'nood' en als ik er bij die nummers toch overheen ga (heb dan iets van 5,-) dan krijgen we pas telefoonrekening zegmaar. daar betalen we 10,- voor + die 5,- als ik 'nood' moet bellen naar die nummers & ik kom tot precies die 5,- haha.