nathalie2302 schreef:Aline - ik vind op zich je aanpak heel leuk en het spreekt wel aan...de namen zou ik, als iedereen ervoor kiest om de voorbeelden te laten staan, inderdaad even veranderen maar wat me ook opvalt is de zomereczeem van Gerard.....dit is niet zomaar iets wat ik zou aanraden aan mensen met weinig ervaring (hoe dan ook is dit natuurlijk "ongewenst" bij welk paard/welke pony dan ook en helaas zijn er voldoende die het hebben en die een leuk huisje verdienen maar het kan (afhankelijk van hoe erg het is) heel wat voeten in de aarde hebben qua middeltjes, speciale dekens etc. Je moet wel weten waar je mee bezig bent omdat het voor de pony een vervelende, jeukende aandoening is).
Hoe leuk de pony ook is, IK ALS OUDER zou de pony nog steeds geen verstandige keuze vinden als het meisje mijn dochter was geweest.
Ook zou ik zelf voor een meisje van 12 alleen een shetlander overwegen als ze geïnteresseerd is in mennen/vd/tutten/wandelen etc., mocht ik een dochter hebben die wil rijden...zou ik op die leeftijd GEEN shetlander meer overwegen. Sterker nog, ik denk dat de meisjes die op 12 jarige leeftijd een pony mogen en dan wel een shetlander juist in de categorie vallen van mensen die we proberen te waarschuwen en inlichten over de rij-beperkingen van de pony's.
De voorbeeldjes vind ik dus wel grappig en leuk gevonden...MAAR...hoe waardevol is het als je ziet dat er nog 93847923847329 shetlanders te koop zijn? Waarom geen 6 jarige, zwarte merrie die lief is, betuigd is en zonder maneneczeem? Ik denk dat het juist verstandig is dat je als koper NIET het gevoel moet hebben dat je maar beperkte keuze hebt...beter wachten tot je de meest geschikte pony tegenkomt dan "snel even" kiezen uit "de minst slechte". Dat lijkt mij ook de beste boodschap om uit te dragen "zoek de meest geschikte pony voor je situatie en voor wat je wilt en laat je hierbij niet leiden door haast"
Hier ben ik het wel mee eens, ik kan de leeftijd wat jonger maken en het eczeem weghalen.
Of zal ik de tekst naar jou email adres sturen en dat jij dan nog wat aanpast?