Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Mensen; is er nou niemand die er al achter is dat je zaira zak niet serieus moet nemen? Dat kind rijd gewoon nog op haar shet, adviseerd íeder te zware persoon gewoon er op te blijven rijden, e.d. Een eigenwijze, hardnekkige penny
DeSa schreef:Vooral niet laten BB
zaira_sak schreef:ik heb western zadel en da weegt 10kg
JoyCiej007 schreef:zaira_sak schreef:ik heb western zadel en da weegt 10kg
Zal ik eens wat zeggen? Ik wordt zo langzamerhand ZIEK van bokkers zoals jij.
Beweren dat je niet te zwaar voor je shet bent, liegen bij de vleet, en wél in ieder topic vragen 'kan muhn shet mu dragen??' 'ben ik te zwaar voor men shet??'... ja doei............![]()
Jouw berichtjes bestaan bijna álleen maar uit dat soort dingen, zegt al weer genoeg over je niveau. Meid; doe jezelf en heel bokt een plezier: Heb je niets nuttigs te zeggen, hou dan gewoon je reacties voor je.......
superwoman schreef:Nansje:
Ik vind je echt te groot.
De foto's zijn niet echt duidelijk, maar volgens mij ben je te groot voor het zadel. Je moet een platte hand achter je kont kunnen leggen. wanneer je normaal zit (en niet extra ver naar voren of rechtop etc.)
Dat ze bere-sterk zijn is waar, maar niet voornamelijk in het dragen, maar in het trekken en in het overleven.
Een paard kan 15 tot 20 % dragen van z'n gezonde gewicht(hangt van het type af.)
Een shet mag 20 % dragen, maar dan moet je het niet nog eens extra zwaar maken door te lang te zijn. (hefboomeffect)
Die procenten zijn een aardig veilige maatstaf, sommige kunnen minder dragen, sommige kunnen zonder schade meer dragen, maar dat laatste is dus een groot risico, omdat je niet naar binnen kunt kijken.
Een pony kan zich dood eten net als zich dood-werken. Die snapt niet dat hij slijtage kan krijgen.