[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:51

claudiadvx schreef:
Mowgli4 schreef:
aahh super leuk!!
ik heb ook zo'n halster voor mowgli alleen dan in het blauw! had deze bruine nog nooit gezien. staat haar echt super leuk zeg!

Dit halster heb ik laatst op de kop kunnen tikken voor 9 euro incl bijpassend touw :D

oh dat is niet duur. vind het haar ook super leuk staan :)

venivedivici

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:54

Ahh honey is zo schattig!

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:55

Ja een snoepje pluizebolletje met een schattige kleur ook nog... Some just have all the looks!!! :D

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:00

Trouwens, wie scheert zijn/haar shetje wel eens?

Ik zat er aan te denken om de benen/buik/billen naast de staart van mijn pony te scheren? Omdat ze nog wel eens aan de dunne ontlasting is en dan de hele boel eronder sch**t... Goed idee of niet?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:04

waar heb jij dat kaptoompje vandaan ploempje?

bucksin je kan ook eens kijken waar de dunne ontlasting vandaan komt, misschien een vitamine/mineralen te kort.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:08

NathalietjeB schreef:
waar heb jij dat kaptoompje vandaan ploempje?

bucksin je kan ook eens kijken waar de dunne ontlasting vandaan komt, misschien een vitamine/mineralen te kort.

Kuilgras. Ik heb er nu stro bij gedaan een aantal dagen al, kijken hoe dat gaat. Ik heb het idee dat ze af en toe wat vaster ontlasting heeft, en dan op andere momenten weer niet... Maar waar ze gestald is die mensen willen geen droog hooi kopen. Ik kan zelf in de buurt ook geen droog hooi vinden.
Ik zat te denken om bietenpulp bij te gaan voeren.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:09

@claudiavd wat een schatje heb je. Heb vandaag ook gewandeld en bijna weg gewaaid

Wat een schatje is Honey, ben ook wel benieuwd waar het kaptoompje weg komt

Bucksin mijn mini is compleet geschoren. Pip haart erg moeilijk uit en dan krijgt ie luizen dus dat wil ik nu voor zijn. Zou kijken waar het weg komt. Ben je van hooi veranderd?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:09

ik ben ook benieuwd waar je die kaptoom vandaan hebt Ploempje :)

Sleeën met Ferrie zal nog niet voor dit jaar zijn, hopelijk volgend jaar als ze beleerd is :)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:15

Wat lief van jullie! Ik was op slag verliefd op haar toen ik die eerste foto zag een jaar en half geleden
Afbeelding

Nog mensen dat gevoel gehad ? Die eerste foto en meteen raak?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:18

aahw lieve foto!!

ik liep naar mijn buurmeisje toe, daar stond mowgli. het was meteen raak en was helemaal dol op hem terwijl ik hem amper kende. het voelde gewoon heel goed, ben blij dat ik hem toen ook mocht overkopen van haar <3 (ze wist dat ik al heel lang een pony wou, dus kon ze hem makkelijk aan me verkopen. ze kon hem immers toch altijd komen opzoeken)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:23

De kaptoom is van FRA, van bij minihorseshop *\o/*
De enige die echt mini-maat hadden :j

Ik heb Honey ook geschoren deze zomer omdat haar jaarlingvachtje echt zooo dik bleef. Ik hoop het dit jaar niet meer te moeten doen zodat ze haar mooie zomervacht krijgt, geschoren is toch anders he.

Nog even spoiler van geschoren Honey als jaarling <3

Afbeelding

Honey heeft ook snel last van iets dunne ontlasting, frustrerend he :(. Al 2 dierenartsen bij geweest en geen oorzaak te vinden... veel mini's blijken gevoelige darmpjes te hebben :(:)
Ik weet dat ik sommige dingen bij haar niet mag geven en dan blijft het meestal weg... maar dat is al gaandeweg leren spijtig genoeg...
Laatst bijgewerkt door Ploempje op 06-12-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:24

aaaaaawww......

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:28

Ja ik vind het echt lastig. Deze pony is ook zeer gevoelig voor te zwaar hooi en verandering van spijs.
En ja geschoren is toch anders... Ik ben niet zo dol op al dat winterhaar in combi met dunne ontlasting, blubber en zweet door hard werk.
Maarja, scheren betekend ook weer dekens aanschaffen... En sinds ik er niet op had gerekend dat ik haar (of welke pony/paard dan ook) zou krijgen (ze is plotseling uit nood in mijn schoot geworpen deze zomer), heb ik nog geen geld kunnen sparen voor dekens... Wie weet er dan nog een goedkope...?? _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Bucksinlover op 06-12-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:28

Ahw. Het is echt een schatje die Honey!

Ahw, lief verhaal van Mowgli. Klinkt als liefde op het eerste gezicht.

Ja hier ook gehad, op de eerste foto/blik die ik van de pony zag verliefd. Nou heb ik mijn ponys altijd gezien, en nog nooit via een foto gekocht zeg maar. :D

Ooit mocht ik een pony, en toen ging ik voor een schimmelbonte C-ruin met twee blauwe ogen. De eigenaar was al oud, en ik zette de pony op proef. Ik was opslag verliefd. De man fokte shetjes. Toen ik te horen kreeg dat de shetjes weg moesten en de C-pony omdat zijn land naar de gemeente moest, waren zo alle pony's weg. Behalve het 4 maanden oude veulen Dante. Ik kreeg het niet over mijn hart toen de man zei: Dan zal ze maar verwerkt moeten worden tot paardenvlees. Zo penny als ik was, leverde ik de C-pony in, want die had toch grote kans op een baasje en nam ik Dante mee.

Coco verzorgde ik op de stal waar Dante kwam te staan, en toen ze te koop stond was de keuze al snel gemaakt.

Ilayla was als veulen zo schattig. Ik was meteen verkocht.

Foto's van mijn draakjes afgelopen dinsdag.
En ja, ik weet dat ze wat dik zijn. Zeker Dante (De bonte), en Coco (de zwarte). Ilayla lijkt heel dik, maar dat is vooral haar vacht. Onder die vacht zitten wat ribbetjes..

Foto's zijn onbewerkt.

Wie zegt dat shetjes niet ruim kunnen lopen? :=
Afbeelding

En wie zegt dat shetlanders niet kunnen showen? :')
Afbeelding

En Ilayla.. tja... het minipaardje die kan gewoon mooi lopen. En dit is niet eens haar show stand. _/-\o_
Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:31

die ribbeltjes onder de dikke wintervacht herken ik hier ook hoor!! ze lijken zo ontzettend dik en dan hebben ze ook nog van die korte beentjes onder hun lijfje waardoor ze net nog wat dikker lijken, maar eigenlijk zijn ze helemaal niet zo dik als ze lijken

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:33

Mowgli4 schreef:
die ribbeltjes onder de dikke wintervacht herken ik hier ook hoor!! ze lijken zo ontzettend dik en dan hebben ze ook nog van die korte beentjes onder hun lijfje waardoor ze net nog wat dikker lijken, maar eigenlijk zijn ze helemaal niet zo dik als ze lijken

Ja vreselijk he. En daardoor denk je dat ze dik zijn terwijl het best meevalt.
Nou zitten bij Dante en Coco wel heel wat extra spekkies, maar Ilayla moet niet meer afvallen want dan moet ik haar (nog meer) bijvoeren zodat ze op gewicht blijft.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:33

Wat een schatjes Caitlin!!
Ging bij mij net zo... was helemaal niet ingesteld op de komst van een pony, maar toen ik hoorde dat de pony op mijn profielfoto (Tina) anders maar naar de slager zou gaan... Tja wat moest ik dan?? Dat maar laten gebeuren....? Kan ik echt niet!! Dan maar improviseren...

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:34

Bucksinlover schreef:
Wat een schatjes Caitlin!!
Ging bij mij net zo... was helemaal niet ingesteld op de komst van een pony, maar toen ik hoorde dat de pony op mijn profielfoto (Tina) anders maar naar de slager zou gaan... Tja wat moest ik dan?? Dat maar laten gebeuren....? Kan ik echt niet!! Dan maar improviseren...

Dankje!! Ahw. Dat blijven toch de bijzonderste verhalen.
Ik kreeg het niet over mijn hart. De stalling keek ook wel raar op toen ik Dante uit de trailer laadde, in plaats van Geronimo (De C-pony) :')

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:37

Whaha! Ja dat geloof ik graag.... Hoor je wel vaker... Ga je vol zelfverzekerdheid en vertrouwen voor een bepaalde pony (of paard) op weg en iedereen weet dat omdat je zo stellig bent en er zo zeker van bent, kom je opeens met heel wat anders op de proppen.... Is best wel schrikken!! LOL

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:38

Caitlin_K schreef:
Mowgli4 schreef:

Ja vreselijk he. En daardoor denk je dat ze dik zijn terwijl het best meevalt.
Nou zitten bij Dante en Coco wel heel wat extra spekkies, maar Ilayla moet niet meer afvallen want dan moet ik haar (nog meer) bijvoeren zodat ze op gewicht blijft.

deze foto is dan van vorige weekend. hij lijkt hier best bol, alleen is dit gewoon een mega wintervacht met enorm korte beentjes :P

Afbeelding

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:45

claudiadvx schreef:
Misty longeer ik altijd met hoofdstel en pessoa :j
Speciaal op maat gemaakt voor een shetlander!
Vandaag niet wezen mennen maar even lekker gewandeld! Kwam een super leuke foto uit [ [url=m/tsLbjx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe kom je aan die pessoa <<)

Mowgli jouwn mogli lijkt op mijn verzorg pony's xander en timmy door elkaar gemixt best eng als ik dat steeds zie _O-
Afbeelding
Xander alleen

Afbeelding
Xander en timmy samen(die plekken komt van spelen)

Leuke pony's zie ik voorbij komen <3

Vandaag hebben timmy en xander samen 1 m gesprongen O:)

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:49

ook weer van die leukerds hierboven.... Jeetje, denk dat ik tzt met mijn paardje ook maar vrijheidsdressuur ga doen ofzo...

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:50

Bucksinlover schreef:
ook weer van die leukerds hierboven.... Jeetje, denk dat ik tzt met mijn paardje ook maar vrijheidsdressuur ga doen ofzo...

met geduld en een goeie basis kan het altijd ;)

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:51

Dan moet ik daarin maar veel van jullie leren want dat heb ik nog nooit gedaan

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:51

met haar gaan mennen lijkt me ook gaaf