Brightie is sinds twee weken terug finally in beweging, ik werk aan de andere kant van het land waar ik door de weeks ook woon, dus ik zag Bright alleen in het weekend, omdat ik geen geschikt plekje voor hem kon vinden waar hij een fatsoenlijke schuilstal had, betegeld stuk en een stuk om te spelen. Nu hebben we zelf een mooi plekje voor hem gemaakt op mijn werk (werk op een dressuurstal), dus nu kan hij eindelijk aan het werk. We zijn lekker aan het longeren/wandelen en hij staat in de stapmolen.
Dat is zo fijn aan die kleintjes he, klein van gestalte maar immens groot in gedachten en ego
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-14 20:04
Hier gaat het goed met de training, vandaag heerlijke dag om te werken met Lenny. En tot mijn verbazing heeft het nieuwe baasje van mijn vader's hengst me gecontacteerd, wie weet kan ik mijn andere hengst Magic ook laten keuren als die man een beetje meewerkt met me.
Hij zit voor de moment in Zweden. Was even zoeken maar een leuke vrouw die vroeger in Nederland woonde heeft me goed geholpen om een mailtje in het Zweeds op te stellen, is ne keer iets anders hé. Na wachten op antwoord.
Ik zit zoooo te twijfelen om al wel of niet te scheren... Heb alles nu binnen, nieuwe machine, nieuwe messen, goede dekens,...
Doe ik het of doe ik het niet... Is wel handig om zijn conditie beter te beoordelen. En als hij zweet. Maa toch he, de angst! (natuurlijk zou hij nu wel langer geschoren worden, 3mm)
Hoe staat hij in het haar? Als hij echt dik in het haar staat, dan zou ik het doen. Als hij niet te dik staat, zou ik eerder kiezen om het niet te doen. Al is het natuurlijk wel leuk als je allemaal nieuw materiaal hebt
Als hij inderdaad dik in haar staat, zou ik het er wel op wagen, is veel makkelijker op te volgen... Nu kan je ook zelf zijn huid in gaten houden hé, regelmatig dekentje even uit opdat alles eens kan luchten. En met 3 mm doe je denk ik niet veel verkeerd se.
Maar dan staan ze toch een nacht is een vochtige vacht? Ik was ook liever om mijn mesjes wat te sparen. Zeker na een winter van modderrollen en catchfightjes met Rups
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-14 22:10
Ja dat wel, ik heb Lenny enorm drooggewreven met een paar handdoeken, ingespoten met anti klit om hem helemaal zacht te maken en dan ingepakt...dag nadien in de namiddag geschoren en er gewoon doorgegegleden met mijn scheermachine.
Zal zeker makkelijker scheren en beter zijn voor messen, maar het idee om ze zo nat in te pakken vind ik maar niks... Nog beetje geduld, en ik kan ze onder zonnebank zetten
Ja, voila. Dat idee vind ik ook maar nix. Moest ik nu een oud mes van 3mm scheerde ik hem eerst daar eens mee, om dan te wassen en deftig opnieuw te scheren.
Krijg je een solarium Sophie?
Laureas
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 00:59
Hier nooit geen problemen gehad hoor, met wassen en/of scheren in de winter. Ooit voor een BMP keuring het moeten doen toen het echt vroor tot -10 graden. Gelukkig heb ik wel een warme tochtvrije stal waar ze terecht in kunnen en wassen doen we met lekker warm water, Lenny stond er echt van te genieten.