NMPRS hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:25

ja ze nemen echt wel de tijd om alles goed te contoleren. Maar zelf de tanden laten zien doen ze vast niet. Je zou altijd kunnen sjoemelen. zeg maar.
Altans mensen kunnen dat doen.
Vorig jaar werd er ook gecontroleerd op luis of andere ongenode gasten.

Sharani

Re: NMPRS hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:20

Met shows laat je het toch ook zelf zien, hoe kun je daar nou mee sjoemelen? Maar ze mogen het gerust zelf proberen... ben alleen bang dat ze niet eens in de buurt van zijn mond kunnen komen met hun handen. Maar misschien zie ik allemaal spoken en gedraagt hij zich voorbeeldig bij de keuring :D .

Zijn er ook nog regels voor het scheren? Of kan ik het gewoon net zo doen als voor een show?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:23

Er zijn helemaal geen regels, ze mogen zelfs harig konen ;) (sta je wel als enige, maar het mág wel ;))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:30

Je ziet ze ook wel geplukt en/of geknipt :+

Ik scheer gewoon maar doe geen facial oid. Simpel voorjaars scheerbeurtje ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:35

Dat is makkelijk, harig gaat al niet meer lukken, hij was al geschoren :P . Maar dan doe ik gewoon net als voor een show hem de dinsdag of woensdag voor de keuring scheren en vrijdags nog even zijn hoofdje :) . Of ik een facial doe weet ik niet, misschien als ik er zin in heb.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:06

Sharani schreef:
Stef: Dat moet te doen zijn met een beetje geduld, tandjes kijken kent hij wel (zolang ik degene ben die zijn mond open doet en de DA alleen kijkt := ), desnoods doen we wel net als bij de hoefsmid waar ik eerst de voet op til en de hoefsmid hem dan overneemt (dan is het namelijk wel goed, stom paard |o ).

Is toch ook prima...kunnen ze iig kijken en voelen :D

Wij hopen ook te komen,denk echt wel dat de merries dan bevallen zijn inmiddels :O
dus mocht iemand nog ergens een handje hulp nodig hebben...... ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:39

Je kunt wel degelijk als hij bv een onderbeet heeft zijn onderkaak iets meer druk op oefenen en zijn onderkaak gaat iets naar achteren zodat je niet ziet dat hij iets een onderbeet heeft. en vice versa. Dus ja "gemene" mensen hebben zoiets zo in de vingers. Als je een paardje koopt kijk je toch ook zelf in de mond van het paard? Om te controleren of alles goed is.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:31

stef schreef:
Er zijn helemaal geen regels, ze mogen zelfs harig konen ;) (sta je wel als enige, maar het mág wel ;))

Volgens mij staat er de laatste jaren wel regels in het boekje.
Ook wat betreft scheren, zoals ik het onthouden heb tenminste.
Dient een paardje getoiletteerd en geschoren ter keuring gebracht te worden!
Hou me ten goede maar volgens mij heb ik dit weleens gelezen in het boekje.
Trouwens het boekje zal zo wel weer gaan komen :D

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:21

moos24 schreef:
Meavey schreef:
We hebben idd een band om, maar soms zijn we idd al bezig met voorbrengen, en die ik al beloofd heb gaan voor, maar vaak kan er best even een ander voorgaan.
Maar je weet vaak zelf het beste hoe je paardje loopt, dus ik zou bv zelf wel aandrijven, baas weet het beste tot hoever je kan gaan.

Ik zou dat echt niet weten :o Is voor mij echt maar afwachten hoe die is op vreemd terrein.

Wil jij hem voor mij voorbrengen Linda :o ?

Tuurlijk. ;)
Ik zou zelf ook wel gewoon in wit/wit zwart/wit gaan kan je altijd aandrijven en rondstappen moet je vaak wel zelf doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:48

Is de keus tussen wit/wit of zwart/wit vrij? Moet anders nog achter een witte broek aan .
Ik voel me wel een enorme kluns met al die vragen :o :o? .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:28

Is vrij Bianca ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 17:42

Aaah bianca al helemaal nerveus :(:) ik ga in wit wit ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:14

Valt mee hoor Sappos, ben wel wat gewend qua shows dus die keuring lukt ook wel ;) . Heel eerlijk gezegd ben ik meer bezig met de dag erna, als Bibi nog niet bevallen is over 2 weken moet ik alleen met de trailer naar Tina voor een dagje driving clinic van Casey Campbell :):) . 3 Uur met die trailer rijden terwijl ik het zelden doe maak ik me wel druk over :o.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:18

Iemand al de catalogus binnen?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:22

Ik las dat iemand hem al had. Ik doe wel niet mee maar als adverteerder krijg je hem toch ook?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:29

Maakt het dus niet uit of je een zwarte of witte broek aan hebt als het maar zwart/wit is of wit wit?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:32

Klopt rowan.

Baasje van star had m ook al begreep ik

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:07

Net brievenbus leeg gemaakt en heb mijn boekje ook binnen *\o/*
Het begint weer te kriebelen nog een kleine 2 weken en dan is het al zover.

Je zou hem inderdaad moeten krijgen maris als adverteerder moet je hem krijgen ;)

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:39

Ik zou dat echt niet weten :o Is voor mij echt maar afwachten hoe die is op vreemd terrein.

Wil jij hem voor mij voorbrengen Linda :o ?[/quote]

Tuurlijk. ;)
Ik zou zelf ook wel gewoon in wit/wit zwart/wit gaan kan je altijd aandrijven en rondstappen moet je vaak wel zelf doen.[/quote]

Fijn ! bedankt zeg :D !! Ik ben hier al lekker aan het oefenen met hem, en het gaat hier thuis super.
Ik heb gewoon te weinig vertrouwen om het zelf te doen. Ik ben al zo zenuwachtig op die dag. Moet ik je aan je mouw trekken op de HK :o ?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:48

tja , het laten voorbrengen is altijd een gok, ik kan zelf wegens lichamelijke problemen niet goed ( meer) voorbrengen, had het daarom met de merriekeuring ook gevraagd en toen waren er een behoorlijk aantal mensen die zeiden"als je me nodig hebt , trek je maar aan mijn mouw" , tot wij aan de beurt waren en er dus gewoon helemaal niemand beschikbaar was, met gevolg dat ik zelf moest aanjagen, waardoor ik weer een dag of wat "buiten gebruik" ben :o beter dus duidelijke afspraken maken :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:23

Voel me aangesproken ..... ;)

Tja, ik help graag, maar kan niet in drie ringen tegelijk zijn

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:34

is niet speciaal aan jou gericht stef, maar er waren veel meer bokkers die dat hadden gezegd, en die waren er toen gewoon niet meer, óf idd met anderen bezig, ik snap dat wel, maar ik hou er nu rekening mee dat ik óf een extra persoon meeneem die kan aanjagen, óf , als ik een goede dag heb, dan doe ik het graag zelf, maar dat is vantevoren niet te bepalen. de ene dag ga ik beter dan de andere ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:38

Dat is denk ik wel een nadeel van het op het eind van de dag aan de beurt zijn, er zijn dan al zoveel mensen weg. Niet goed eigenlijk want ook voor degene die aan het eind van de dag aan de beurt zijn is het ook leuk als er publiek is maar ja...vooral als je paardjes bij je hebt of een eind moet rijden snap ik dat ook wel weer.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:59

Jolanda is zeker heel vervelend vooral als je het zelf niet kunt.
Had je zeker graag willen helpen moesten alleen zelf ook de ring in.
Het was afgelopen jaar toch hectisch vond ik doordat ze in 3 ringen met de veulens begonnen.
Normaal was 2 ringen veulens en 1 ring 1 en 2 jarige en dan liep het anders.
Ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan :D praat hier dan over de merrie keuring daar had Jolanda het over :D
Maar denk dat je er goed aan doet Jolanda om jezelf beter in te dekken door iemand mee te nemen.
Denk dat veel mensen willen helpen ik ook maar mijn eigen paardjes gaan voor :o

Nog 12 dagen te gaan en dan is het weer zover *\o/* *\o/* heb er zin in :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:06

deze HK ga ik alleen nog maar kijken en genieten, volgend jaar moet yuma, maar dat ga ik niet zelf doen. straks in juni enter en twenter keuring gaat in elk geval tess weer mee, en misschien kan ze nog een vriendin mee nemen, die evt, wil helpen ;) zelfde in augustus, ik weet nog niet wie ik dan meeneem, de merrie met het mooiste veulentje denk ik :+

ach nou ja, al doende leert men.... :P