het teken dat regina gaat bevallen, is rondjes lopen, kegelen (dan binnen 24 uur veulen) en niet meer eten... bij alle merries toch weer heel verschillend.
Laureas
Geplaatst: 25-04-09 15:41
Hier is er een mijlpaal, namelijk 300 dagen! En die uier is al een beetje aan het groeien hoor.
Dame in kwestie,
En haar uiertje,
Vandaag de bevallingsstal helemaal in orde gebracht, ontsmet en lekker veel vers stro erin, camera opnieuw geïnstalleerd, we zijn er klaar voor.
Hey,! ik heb een Bruin bont hengstveulentje. Dus ik sluit me ook aan.
Laveletta van Starreborg x Leonardo Gelodino uitgerekend 23-4-09 geboren 25-4-09
DoeeeGh x
Meavey
Geplaatst: 25-04-09 18:40
Gefeliciteerd Hiboune en Creax en welkom! June haar uier blijft nu wel redelijk op spanning na een dag buiten, maar Daisy is met een inhaalslag bezig, spenen beginnen te vullen, al wijzen ze nu nog naar elkaar toe, en toen ik even aan de speen trok meteen een straal vocht al eruit. Ben benieuwd wie wint! De overdatum doos of de eindspurt madam.
melanie_h
Geplaatst: 25-04-09 18:44
Hiboune en creax gefeliciteerd met jullie kleine veulentjes
Linda nou bij jouw is het dus spannend aan het worden, ben benieuwd
Laureas
Geplaatst: 26-04-09 08:59
Rustige nacht gehad hier, aan de uier te zien, zal het zeker nog niet voor deze week zijn hier. De camera staat wel al aan, je weet nooit. Ik ben benieuwd hoe het bij Linda was. Bon, ik zal het vanavond pas weten, ik moet werken nu. Het is hier wel beginnen regenen, na een hele tijd mooi weer te zijn.
De uier is echt goed gevult, idd en daar straks liep er melk over dr benen.
melanie_h
Geplaatst: 26-04-09 11:52
creax, spannend
even een vraagje, vanaf wanneer gaan jullie merries eigenlijk onder de cam?
Laureas
Geplaatst: 26-04-09 16:35
melanie_h schreef:
creax, spannend
even een vraagje, vanaf wanneer gaan jullie merries eigenlijk onder de cam?
Vanaf dag 300 sowieso, maar ik zie nu ook wel aan de uier dat het eigenlijk nog niet echt nodig is. Maar het is toch voor mijn eigen gemoedsrust beter, dat ik s'nachts even kan controleren of er nog geen veulen bij loopt.
wij hebben hier de birth alarm om s'avonds als Tyra op stal gaat..
uier is weer iets gegroeit, zal vanavond proberen een foto te maken.
Meavey
Geplaatst: 26-04-09 17:13
Op de cam staan ze al, maar alarm heb ik nog niet om, June en Daisy kegelen normaal keurig dus zolang ze dat nog niet doen of geen keiharde uier vind ik het nog niet nodig. Die amerikaanse dames zijn wel sneaky Chanel deed het snel buiten en Dance vorig jaar ook al, die kennen de nederlandse-melkkoeien-ik-hoor-eerst-te-kegelen-taal niet. Weinig verandering nog, June nog steeds wel op spannning maar nog geen kegels en Daisy kan ook nog voller en strakker. Ze staan vandaag voor het eerst op het gras hopenlijk wekt het wat op.