ja ze was aan het uitsloven voor de hengstdie er niet meer is en iedere keer als ze hem dan weer niet ziet komt ze zielig terug. mevr was volgens mij ook hengstig ze was nogal mieperig
Biancacoo
Geplaatst: 22-04-10 09:35
Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij,
Uggs, gaaf hoor !! En dat veulentje zooooo schattig.
wat een leuke foto's booster! judith: ik weet niet wat rakker had hoor haha, maar denk dat twee dagen weinig doen de rede is haha Vanmiddag hem dus maar weer aan het werk zetten
Weet iemand wie grote shetlanders fokt? Wil namelijk volgend jaar een spanmaatje voor Rakker kopen, maar eerst een beetje rondkijken. Zij (moet een merrie zijn) moet rond de 1,05 /1,07 zijn en ruim lopen. Weet iemand wie grote maat fokt?
Het moet echt een merrie zijn, ben bang dat een ruin/hengst niet goed gaat. wel moet zij al wel rond de 3 zitten volgend jaar zodat ik rustig kan gaan beleren. Ja liebas had ik inderdaad gezien, prachtige shetlanders hebben ze daar maar daar zal wel een flink prijskaartje aan zitten.
Het is echt moeilijk om tegenwoordig aan goede grote maat shetlanders te komen, terwijl deze juist zo in zijn, of valt dat wel mee?
Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Ik ben van december tot half maart opzoek geweest naar een merrie die naar mijn zin was, en waar ze niet de hoofdprijs voor vroegen. 1250,- voor een shet vind ik toch wat teveel van het goede
Ik heb ook wel redelijk betaald voor een van mijn merries (toen een doods bange, kopschuwe jaarling die je niet kon pakken). Binnen een week kon ik haar voor het dubbele verkopen en heb het door haar gedrag echt serieus overwogen. Ben nu nog iedere dag blij dat ik het niet gedaan heb.
Oke! nee ben niet van plan om echt de hoofdprijs voor te betalen, wil der best wat voor uitgeven maar overdrijven is een vak. Van mij hoeft het ook zeker geen premie,keur,kroon merrie te zijn. Het mag ook nog eens onbeleerd te zijn. Mij eis is gewoon een goed lopende merrie van 1,05 1,07. papier is geen vereiste maar wel leuk, eventueel om te fokken. ben nu al op zoek omdat ze zo moeilijk te vinden zijn.
dennis, jij fokt er toch ook echt mee? je gaat naar de keuring enz. dan moet je ook gewoon goede merries hebben. Je hebt wel plaatjes staan hoor haha
Ik denk dat je voor 3/400,- wel zo'n pony hebt gevonden hoor. Ik heb geluk gehad met Tanja. Is een 1e premie kroon merrie en kostte 100,- meer dan mijn shetveulen vorig jaar
Ja, ik fok er mee. Maar heel beperkt omdat je zo slecht van je veulens af kan komen. Zelfs met 2 seizoenen een hengst op stal heb ik daar maar heel beperkt gebruik van gemaakt (had er vorig jaar 5 kunnen laten dekken, heb er maar 2 gedekt).
Met een matige of gewone merrie begin ik er niet aan. Ze moeten wel dat beetje extra hebben. Ik weet ook dat mijn merries niet bij iedereen in de smaak vallen omdat ik ook mijn eigen lijn trek, maar weet dat ik geen rommel heb.
Mijn zus heeft voor Tink ook veels te veel betaald. Pony was het lang en breed niet waard. Volgens de handelaar was ze betuigd, beleerd onder het zadel en een super pony. Maar pony kon helemaal niets en was helemaal verkeerd beleerd. Zelfs nu is ze dat geld niet eens waard. Het is een super kinderpony geworden.
Goedemiddag allemaal Vind het fris buiten, zaterdag schijnt het lekker weer te worden!
Wat is veel? Tja een shet van 3 jaar die nog geen premies heeft behaalt voor 1250,- dat vind ik veel. Heb vorig jaar een D pony gekocht (en inmiddels verkocht) achteraf heb ik daar ook teveel voor betaald want hij was het echt niet waard. Heb in mijn handjes mogen knijpen dat de kopers hem zo graag wilde hebben en ik er het bedrag voor heb gekregen dat ik er zelf ook voor betaald heb. Sindsdien kijk ik heel anders naar ponys en wanneer ik een pony de vraagprijs niet waard vind ga ik er niet eens bij kijken ook al is het een goede/leuke pony.
booster
Geplaatst: 22-04-10 14:39
ik heb voor fleur 350 betaalt ze was niet ingereden alleen opgezeten en af en toe rond je door de bak geen papieren niet voor de kar beleert alleen ze is super lief voor kinderen en ermee opgegroeit dat vondt ik het belangrijkste dan is het me die 350 zeker waard en ze het een leuk kleurtje
een vriendin van me verkoopt haar shetje van een dikke 1.07, een heeel leuk ding! is wel een ruintje, bereden, denk dat ze zei 7 jaar zei dit weet ik niet meer zeker & verdere info weet ik niet, maar wat is dat een leuk ding zeg.
nou, dat is het ook dravergekkie. Jullie mogen best weten dat ik voor Abbey 425 heb betaald. Voor een onbeleerde vette merrie zonder papieren met op dat moment als enige pluspunt een apart kleurtje... Tja....
Wow, dat klinkt veel, 1000 gulden! Maar dat is nu zo ongeveer de prijs van Abbey is euro's geworden...bizar, die euro!
Ik heb Abe per ongeluk voor 100 euro gekocht. Is eigenlijk veel te veel voor een 1,5 jarig papierloos hengstenmonster dat ondervoed was en bang, maar hij is er niet slechter op geworden
Volgens mij zijn kleine-minimaten het meest gevraagd, of niet? Hoewel, voor de sport misschien juist grote maats?