[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:09

Loopt arie wel buiten? En is dit je pony die zo oud was?

Ik denk dat als je met lange lijnen in stap volledige controle hebt dat je dan pas over gaat naar de draf. En daarna pas door naar galop. Ook mis ik het doel van longeren een beetje, wil je je paardje echt trainen of alleen energie kwijt? Wellicht dat meer overgangen en balkjes lopen een optie is?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:35

LindeDjunne: ja hij staat wel buiten. Maar in een schapen hok met uitloop. Hij stond tot een half jaar geleden 24/7 in een hit actief. Maar is toen helemaal blind geworden (nu ziet die weer wat) waardoor het niet meer veilig voor hem was en we hebben hem er toen uitgehaald.
Met overganengen ben ik ook heel erg bezig zelfs deze week begonnen net heel verzameld draven. Maar hij word er niet moe van.

Kiekeboefje: ik rij ook allemaal figuren. En verzin zelf de meest rare verguren. Zo dat die continu moet blijven denken. De figuren rij ik in stap en draf (dit gaat echt al heel goed) en in gallop zijn we nu aan het oefenen met figuren. Naar dit vind die nog lastig. Hij valt hierbjn vaak terug in draf. Maar hij word er niet moe van vrijheidsdresuur doe ik ook al. En echt een dag alleen longeren doe ik niet. Omdat die met alleen longeren. Na 10 minuten stil gaat staan. En niks meer doet (krijg hem dan ook niet vooruit)

ElineGC: Arie heeft een schapen stalletje net uitloop. Heeft tot een half jaar geleden altijd 24/7 in een hit actief gestaan. Maar werd toen blind (nu ziet die gelukkig weer wat) en hebben toen besloten om hem uit de groep te halen. Omdat dit ge gevaarlijk voor hem was. Ja dit gaat om de oude pony (Arie is 40). In lange lijnen kan heb ik ik in stap en draf al volledige controle. Dit heb ik ook altijd gehad met werken aan de hand. Maar sinds die zo druk is. En als die dan niet harder van mij mag word die boos en gaat die irritant doen. Longeren alleen doe ik eigenlijk nooit (dus verder hem geen beweging geven). Dit omdat Arie met alleen longeren. Na 10 minuten niet meer loopt (ik krihg hem dan echt niet meer voor uit) dus ik longeer meestal alleen als die met werken echt druk is. Even sbel tussen het andere werk door

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:51

40! :wow: dat is oud zeg! Ik zou persoonlijk een pony van die leeftijd lekker laten staan op de uitloop en korte wandelingetjes mee maken. Vooral als hij blind is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:12

Mandy wat fijn dat je al zo snel een nieuwe verzorger hebt gevonden en dat het ook nog eens zo leuk klikt :)

Welcome back Linde!

Ingrid, fijn dat Alf behandeld is. Magnesium kan inderdaad heel fijn werken. Heb dat in het begin een hele tijd bijgevoerd.

Kortingen bij Agradi :') Alhoewel het soms wel echt een stuk goedkoper is. Maar je moet altijd goed opletten met ze, en elders de prijzen checken.

Switch en Chip zien er schattig uit in hun pakjes :D

Sjors geschoren, lekker! Willem zit nog goed in z'n vacht, niet echt dik, begint wel ineens flink te verharen. Maar hij zit letterlijk en figuurlijk beter in zijn vel deze zomer in tegenstelling tot vorige zomer.

Sterkte Mira.

Las nog iets over de maten van Ideal eurotech. Ik vind ze redelijk ruim vallen. Willem zijn tuig bestaat uit mini en shet maar het merendeel is mini. Shet was te ruim/lomp op hem. Maar hij is qua borst en rug smal.

Linsey fijn dat je weer kunt trainen en tot zondag, ik ben er ook.

Youri hoe gaat het met je peesbeschermers verven? Een pony van 40 (is hij echt zo oud, of is dit een gok?) zou ik persoonlijk niet meer longeren op de manier waarop je beschrijft (zo veel galopperen). Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Zou hem lekker in beweging houden door te wandelen en wat te grondwerken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:06

Mijne ook weer dikker in hun vachtjes. Maar ze gaan nog horse event voor stamboek en premie keuring. Dus kan nog niet scheren.

AgraDi altijd opletten met kortingen.

Euro tech shet zit alles op zijn kleinste maatje bij mije en die zijn breed en groot 104 en 109 hoog.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:03

Youri123 schreef:
Nanne02: is het betalen inmiddels gelukt?

Ik heb ondertussen een nieuwe betaling toegestuurd gekregen en ook al betaalt. Alleen staat er nog steeds bij de order wacht op betaling. Dus heb maar weer een mailtje teruggestuurd. Ik had de bestelling graag nog voor het weekend ontvangen, of hij moet vandaag binnenkomen... :\

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:21

Die kortingen bij de Agradi zijn inderdaad vaak dikke onzin :=

Tot zondag Susanne! :j

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:26

Patricia_86 schreef:
Mijne ook weer dikker in hun vachtjes. Maar ze gaan nog horse event voor stamboek en premie keuring. Dus kan nog niet scheren.

AgraDi altijd opletten met kortingen.

Euro tech shet zit alles op zijn kleinste maatje bij mije en die zijn breed en groot 104 en 109 hoog.

Is die keuring op Horse Event ook voor ponies die alleen in het veulenboek staan?
Ik wil Djune zo graag inschrijven in het stamboek.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:12

Schreef het een beetje raar. Op horse event onder zadel en 2 weken later premie keuring in Maarssen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:46

Sommige evenementen mag je inderdaad alleen met een ingeschreven pony meedoen zoals de manifestatie laatst. Wilde Willem eigenlijk nog wel eens sportregister laten registreren, maar komt er steeds niet van.

Vanmorgen nog even fijn getraind en daarna m'n tuig en wagen alvast gepoetst/gewassen voor zondag. Zweep ook maar weer eens gewassen, het witte was al een poosje niet wit meer :o En dat vind ik zo slordig op wedstrijd.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:53

Lindejune: als ik een weekje alleen met hem ga lopen. Gaat die op een gegeven moment echt stijgereren,bokken,draven en galoperen naast me.

Sussane: me peesbeschermers vervel lag even stil (dit omdat ik me eigen touwproducten bedrijfje beb begonnen. En het druk had met me pagina in order te maken) nu zit waar blauw moest zijn eerst helaal wit gemaakt. En daar zit nu de blauwe verf op.
Ja Arie is echt 40. En ik geef hem zo veel beweging omdat die anders heel druk word. Bijvoorbeeld bij 2 dagen niet galoperen. Derde dag met instappen. Bokkend en galloperend door de bak. (Dit doet die dan uit zich zelf).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:21

Even een egopost want ben zo trots op Pepper! <3

Gisterenavond hebben we onze eerste les grondwerken gehad. Vooral de focus gelegd op sturen met mijn lichaam op afstand en leiderschap/ruimte afbakenen. Hij deed het zó enorm goed, ik ben echt heel trots :D We gaan nu zelf eventjes samen verder oefenen hiermee, en ook met wijken voor druk. Dit laatste kent hij namelijk nog niet en hij duwt gewoon keihard terug. :+
Strakjes bij Epplejeck meteen even een eigen leadroap aanschaffen en dan gaan we lekker aan de slag.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:40

Ja, we zijn haar nu echt aan het beleren voor de sulky.
En voor straks evt. wedstrijden heb je dan toch meer mogelijkheden. Maar even naar kijken in het najaar.

Leuk zeg grondwerk! Cool gevoel is dat he als je met je lichaamstaal zo kan sturen.

Leuk weer wedstrijd Susanne, wat rijd je nu precies?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:43

Ja ik had dat nog nooit gedaan/meegemaakt. Ik vond het zo ontzettend gaaf om te zien hoe hij op zulke kleine signalen van mij reageerde. Kan niet wachten om lekker te gaan oefenen :D (zit nu op kantoor af te tellen tot het half 5 is, haha)

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:57

Haha ik zit ook stiekem op kantoor beetje te internetten :+ Bijna weekend!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:35

LindeDjune schreef:
Haha ik zit ook stiekem op kantoor beetje te internetten :+ Bijna weekend!

Doe ik elke dag :')
verveel me dood, iets met overbezetting

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:36

Wat fijn zeg, Frummels! Super, veel plezier verder met de knappe Pep!

Ohh, LindeDjune en Frummels... Stouters! :P >;)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:44

Proest, ik werk vanuit huis maar ben ook al de hele dag afgeleid. En dat terwijl ik het eigenlijk enorm druk heb.
Vanmorgen de pony's ook naar de grote wei gebracht, kunnen ze lekker grazen tot maandag. Heb ik er weinig werk aan dit weekend. Helaas geen leuke ritjes, maar alleen maar werk werk werk.

Ik denk dat ik Jimmy volgende week ook maar eens ga scheren.

Oh Frummels, grondwerkles lijkt mij ook wel fijn. Hier in de buurt heb je daar helaas niets in.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:02

Nanne: :D

mirriejj schreef:
Proest, ik werk vanuit huis maar ben ook al de hele dag afgeleid. En dat terwijl ik het eigenlijk enorm druk heb.
Vanmorgen de pony's ook naar de grote wei gebracht, kunnen ze lekker grazen tot maandag. Heb ik er weinig werk aan dit weekend. Helaas geen leuke ritjes, maar alleen maar werk werk werk.

Oh Frummels, grondwerkles lijkt mij ook wel fijn. Hier in de buurt heb je daar helaas niets in.

Had ik het maar druk! :roll: Nog iets minder dan anderhalf uur en dan heb ik weekend, jippie!
Balen dat er niets in jouw buurt zit. In welke omgeving zit je? :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:03

Frummels schreef:
Nanne: :D

mirriejj schreef:

Had ik het maar druk! :roll: Nog iets minder dan anderhalf uur en dan heb ik weekend, jippie!
Balen dat er niets in jouw buurt zit. In welke omgeving zit je? :)

Limburg :) Je mag best wel wat van mijn werk hebben :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:14

Echt heel graag, wat het ook moge zijn.. 8)7 minuten lijken hier uren te duren, haha. Zo oneerlijk.

Hm, in regio limburg ken ik helaas niemand die iets met grondwerk les doet.. sorry

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:34

Hahaha! Ik verveel me hier ook te pletter. Ben blij als september weer begint! Dan is het altijd super druk.

Gelukkig blijft het vanavond nog mooi weer, kunnen weer lekker aan de slag op stal!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:37

Ik voel me meteen een stuk minder alleen!
Er is hier ook geen kip op kantoor. Als iedereen aanwezig is op onze afdeling zijn we met 19 a 20, en nu zijn we maar met 5.. :')

T is en blijft lekker weer gelukkig ja! Ik ga vanavond eerst even snel langs de Epplejeck als die open is voor een leadrope en daarna met mijn bijrijdpaard aan de slag in de bak en met Pepper even kort oefenen. En eenmaal thuis kom ik echt niet meer van de bank af.. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:19

Kimberley, super hoor! Fijn dat hij het allemaal zo goed oppakt en al wat braver wordt. Heb je al wat nieuwe foto's van hem gemaakt inmiddels? EJ heeft trouwens weer leuke kortingen.

Linde, ik heb het denk ik helemaal gemist, maar wat voor pony heb je? Leuk dat je ook gaat mennen! Ik start op dit moment zowel dressuur als vaardigheid in de klasse L, en sinds kort zijn we wat oefeningen van de M aan het meepakken in de training/les.

Foei dames, beetje zitten Bokken in de baas z'n tijd ~~}>

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:23

Susanne: Ja ik ben echt apetrots! :D Ik zal vanavond weer eens wat foto's van hem maken. Kijken of hij al wat veranderd is (behalve wormenbuikje natuurlijk :(:) )

Ik ga er zo nog lekker vandoor, vind het goed geweest hier, haha.
Baas is al sinds 2 uur naar huis ook.
Afbeelding