[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:02

Nick heeft inderdaad een verschrikkelijk hoofd Kiekeboefje, heel kort en breed. :roll:

Ik ga maandag scheren. Deze winter hou ik hem in een soort jachtmodel, omdat hij op de nieuwe stal 24/7 buiten staat het hele jaar door.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:05

Ayla schreef:
Ik scheer normaal nooit in de zomer, maar sinds ik een binnenbak heb (sinds afgelopen november) merk ik dat Sjors het af en toe zwaar heeft met de warmte binnen. Daarnaast is hij dan veel sneller droog als hij gezweet heeft of gewassen is.

Welk schofttuig krikg je nu? :) Als ik thuis kom van vakantie ligt er ook een nieuw schofttuig klaar.

Ik neig tot nu toe naar de deluxe versie. Maar ik kijk even of ik tegen die tijd even op en neer kan rijden naar de menner om te passen :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:56

@Manddy, het is gelukt met hok 2 inderdaad :D . Ik overweeg nog een 3de hok te kopen, vind het zielig voor mijn 2 die nu nog in een klein hok zitten :') . Mijn nieuwe zijn de grand lodge 160. Mijn voedster en haar dochter gaan al mooi naar beneden en boven, van mijn andere 2 (nieuwe) voedsters is er 1'tje die al naar beneden durft, het zusje moet het nog ontdekken.

Hier nooit een andere pony verzorgd, vanaf het begin al pony's thuis gehad :o . Op mijn 6de dan mijn eerste eigen tinkerveulen gekregen, hem op mijn 14 laten gaan omdat ik het echt zonde vond dat die er maar stond te staan (klikte niet). Ook nooit veel manege lessen gereden en de lessen dat ik heb gedaan werd ik niet gelukkig van (omgang met de dieren).

Als ik longeer/cirkel is het puur voor de commando's dat ik het doe maar is niet echt iets dat ik wekelijks doe.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:12

Zit even onder de meelees steen gisteren een mega emotionele dag gehad. Paard van een stalgenoot werd ingeslapen, en ik heb het maatje zijn mini shetlander van het paard laten afscheid nemen. Was heel erg indrukwekkend. Gelukkig kon Pip mij een beetje opvrolijken, en staat deze ukkepuk bij Pip

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:06

Mira283 schreef:
Zit even onder de meelees steen gisteren een mega emotionele dag gehad. Paard van een stalgenoot werd ingeslapen, en ik heb het maatje zijn mini shetlander van het paard laten afscheid nemen. Was heel erg indrukwekkend. Gelukkig kon Pip mij een beetje opvrolijken, en staat deze ukkepuk bij Pip

Ah indrukwekkend zeg.
Gelukkig kon Pip je opvrolijken.

Iemand nog op zoek naar een eurotech tuig? Ik ga mijn zwarte verkopen ga over op bruin tuig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:20

Grappig Patricia, daar zat ik toevallig vanmorgen ook over na te denken :D Maar ik heb net alles aan m'n tuig zo fijn voor elkaar..

Ik maak straks even een bijleespost.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:45

Susanne schreef:
Grappig Patricia, daar zat ik toevallig vanmorgen ook over na te denken :D Maar ik heb net alles aan m'n tuig zo fijn voor elkaar..

Ik maak straks even een bijleespost.

Bij Willem zou het ook erg mooi staan!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:45

Patricia_86 schreef:
Mira283 schreef:

Ah indrukwekkend zeg.

Iemand nog op zoek naar een eurotech tuig? Ik ga mijn zwarte verkopen ga over op bruin tuig.

Zou ie op een ukje van 80cm passen? Heb nu het bertha tuigje prima verder maar vind het ook alleen iets voor het beleren

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:52

Mira: ben je tevreden over het bertha tuigje om alleen mee te beleren?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:54

Patricia_86 schreef:
Mira283 schreef:

Ah indrukwekkend zeg.

Zou ie op een ukje van 80cm passen? Heb nu het bertha tuigje prima verder maar vind het ook alleen iets voor het beleren[/quote]
nee dan heb je echt maat mini shet nodig

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:57

Frummels schreef:

Het schofttje is keihard heb er nu een dikke onderlegger onder. Gaat wel maar het is gewoon niet wat ik wil.

@patricia kijk ik verder

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:04

Mira283 schreef:
Frummels schreef:

Het schofttje is keihard heb er nu een dikke onderlegger onder. Gaat wel maar het is gewoon niet wat ik wil.

@patricia kijk ik verder

Oh da's jammer. Ik vond de prijs wel aantrekkelijk, en dan zeker tweedehands.
Ben nu nog niet op zoek want Pepper is natuurlijk pas 2 geworden dit jaar, maar als ik tegen iets aanloop voor een leuke prijs wil ik het wel alvast aanschaffen :) Deze dus beter niet begrijp ik.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:29

@Patricia, hem zien staan op facebook. Op welke stokmaat lag die bij jou eigenlijk?

@Mira283, zelfs eurotech maat mini shet past niet op eentje van 80cm. Heb hem destijds nog op cupcake gelegd en dat zorgde vooral voor een glimlach hoe die daar stond met een tuig die veel te groot was :') .

Hier een mini mini shet tuig voor die stokmaat en dat past wel netjes, enkel het hoofdstel is te klein van de mini horse shop zelf. Helaas maar 1 keer op Cup kunnen leggen voor het inslapen maar zal nog wel van pas komen :) .

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:38

Ik vind de Bertha tuigjes juist wel prima, voor die prijs iig.

Eurotech bruin is mooi Patricia! Zag er nog een voorbij komen op fb, maar ik ben blij met mijn zwarte eurotech. Heb laatst die van Boef nog verkocht, was zo weg.

Vanmiddag Sjors gelijk geschoren want hij zat extreem dik in zijn zomervacht, daarna nog even simpel gelongeerd aan het halster en lekker gewassen. Ik was wat ongeduldig en hij irritant na het scheren dus het longeren was niet echt wat, maar hij heeft iig weer even gelopen en is verlost van zijn dikke vacht :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:20

Vanaf welke maat is maat shet dan wel handig?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:27

Sjors is 1.06 en heeft maat shet en daar heb ik gaatjes voor bij moeten maken :) Daar is wel veel ruimte voor dus goed te doen. Boef is 1.05 en smal/onbespierd en past 't zelfde tuig en Gigant van 1m en gespierd ook. Maar Sjors past hetzelfde tuig maat mini shet van Willem ook ;) Ik zou shet eurotech pas nemen vanaf 1.00/1.05 maar het ligt een beetje aan de bouw en bespiering van de pony.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:42

Ik heb voor Donja, ongeveer 86-88cm, minishet. Moet wel gaatjes bij maken, en dit wil ook wel. Maar minimini was beter geweest! :')

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:05

Agradi heb ik ook mijn mentuigje vandaan, de Pfiff Standaard. Was toen ook gevallen voor de korting en daar besteld. Best tevreden over, maar als ze straks helemaal beleerd is wil ik ook graag een Zilco/Eurotech.

Lekker die geschoren pony's!

Haha en leuk die vliegenmaskerpony's! Ik had gelezen dat je verhuist was, bevalt het goed Patty?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:30

Frummels schreef:
Oh da's jammer. Ik vond de prijs wel aantrekkelijk, en dan zeker tweedehands.
Ben nu nog niet op zoek want Pepper is natuurlijk pas 2 geworden dit jaar, maar als ik tegen iets aanloop voor een leuke prijs wil ik het wel alvast aanschaffen :) Deze dus beter niet begrijp ik.

Voor de rest is het tuigje prima hoor! Alleen de schoft kussens zijn erg hard, maar mag verder niet klagen. Heb het tuigje toen via een webshop gekocht voor nog geen €200, had mini shet maar kreeg gewone shet en heb gaatjes bij moeten maken. Hij past zowel Pip als de slankere mini waar ie bij in staat.

@Lori dat heeft er zeker heel erg grappig uitgezien of niet?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:03

Was inderdaad echt grappig toen, heb de foto nog naar de fabrikant gezonden en die moest er ook wel om lachen :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:17

Fijn dat Sjors weer geschoren is Ayla, Toliene is ook aan het verharen en krijgt een mega dikke vacht, super onhandig :\

Ik heb ook een pfiff tuigje gehad, was er altijd wel tevreden over! Alleen het hoofdstel met oogkleppen iets minder... maar verder voor die prijs een prima tuigje!

Zondag weer een wedstrijdje rijden, met mijn nieuwe HCA *\o/* Ik ben blij, want na de rot periode van de afgelopen maanden mogen we alweer eventjes op redelijk niveau trainen en rijden. Dus zondag pakken we een dressuurwedstrijdje mee. Dan over 3 weken weer naar de kliniek. Duimen op een goede uitslag :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:38

Wat leuk Linsey! Hoop dat het goed gaat :)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:56

Nanne02: is het betalen inmiddels gelukt?

Ik hoor ook meerdere mensen wie hun paarxen geïriteerde ogen door vliegen hebben. Gelukkig heeft Arie een vliegenmakser. Dus die heeft er geen last van.

Kiekeboefje: bij mij in de buurt zit horseshop internationaal (deze winkel heeft een speciale hoek met shetlander artikelen) verder heb ik een keer bij shetty shop besteld (doe ik nooit meer), ruitershop boxmeer,ruitershop ruinen, ruitershop zundert (wel duur. Maar bij meerdere producten kan ze een leuk prijsje voor je maken. Dus ik had het goedkooer dan in de winkel) en mini horse shop.

Arie zit gelukkig nog helemaal niet dik in ze vacht.

Mira283: sterkte.

Linsey1998: leuk.

Arie is zo ontzettend druk tegenwoordig. Geef hem de laatste tijd 3 kwartier beweging (longeer een kwartier tot 20 minuten met alleen maar gallop) en nog is die na die 3 kwartier niet moe. Gaat plat door de bocht met galloperen aan de lange lijnen. En werken aan de hand gaat al niet meer (arie wil dan met draf heel hard draven. Maar dan hou ik hem tegen. En dan gaat die uit protest de hoefslag af. En ik krijg hem echt niet meer in draf op de hoefslag.In gallop met werken aan dr hand is die helemaal niet stuur baar) vandaag ook half uur werken aan de hand gedaan. Denk iets van 10 minuten gelongeert met alleen galop. Daarna hem nog even in de longeer bak laten galloperen. En hij ging helemaal uit ze stekker (dit heeft die 10 minuten vol gehouden) want daarna gingen we uitstappen. Maar hij was nog steeds niet moe. Vind het zo zielig dat die ze energie niet kwijt kan. Iemand misschien tips?

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:07

Fijn zeg Linsey! Wat had/heeft ze precies als ik vragen mag?

Staat hij wel buiten heel de dag Youri? Dat kan hij altijd lekker zijn energie kwijt.
Maar lekker overgangen oefenen, stap-draf-stap-draf-galop dan focust hij ook lekker op jou, en wordt hij 'moeier' van.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:08

Misschien kun je hem met zijn koppie aan het werk zetten in plaats van zo (te lezen) ongecontroleerd knoeterhard te gaan. Vaak worden paarden sneller 'moe' door ze uit te dagen. Door wat oefeningen met balkjes te doen, zigzaggen of veel figuren te rijden. Misschien iets van truckjes aanleren? :)