[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:23

Ik vind t nu toch wel sneu worden voor Jorie. Hij voelt zelfs al warm aan bovenop zijn rug, maar de rest is nog lang niet verhaard..

Verder heb ik ze beide ontwormd vandaag, voor beide een overdosis waarschijnlijk. Maar voor Jorie is het te riskant om 75 kg te geven, want hij kan ook net aan 80 kg zijn. Alex is door de DA in zomerconditie(slank) op 120 kg geschat, dus voor hem vond ik 125 kg te riskant. Jorie heeft dus 100 kg gekregen en Alex 150 kg.
Over 6 weken ga ik de kuur voor de zekerheid herhalen en dan is ie op. Ze wilden mij eerst twee spuiten meegeven, maar een spuit is voor 700 kg aan paard, dus dat vond ik niet nodig.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:05

Sorry, weinig gereageerd hier. Wel alles meegelezen!

Knappe Willem op het strand!

Gelukkig gaat het alweer wat beter met Buck! Hopelijk met jou ook weer n beetje lieslotte!

Ik wil ook graag de blauwe harrys horse beschermers in het blauw met witte sterren. Super gaaf! :) wacht het even af tot epplejack ze heeft in de winkel.. Dan kan ik ze tenminste even aanraken en bekijken :')

Hier de eerste werkweek overleefd... 3 dagen werken nadat ik een jaar niks heb hoeven doen haha. Al deed ik wel veel.. Maargoed. Behoorlijk in het diepe gegooid.. Meteen achter de kassa hoppa draaien maar. Chaotische winkel.. Er komen letterlijk 85% van de tijd kinderen van verschillende scholen.. Zwervers etc.. :') met niemand pauze gehouden.. Was heel de tijd alleen. Nu gelukkig weekend haha. Proost! Hoop dat jullie allemaal een goed weekend hebben! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:41

Altijd wennen hè zo'n nieuwe baan. Klinkt weinig gezellig, waarom had je alleen pauze? Was het verder wel leuk? :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:17

Kan me voorstellen dat het wennen is na een lange tijd niet werken. Toen ik achter de kassa begon een aantal jaren geleden had ik echt zo'n erge spierpijn in mijn rechterarm :')

Ik heb vandaag een vast contract gekregen *\o/*

En Fenna arme Jorie :(:) Met wat ontworm je? Pas op met pramox en overdosis bij jonge paardjes.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:31

Kan me voorstellen dat het wennen is na een tijd thuis. Is altijd met begin van een nieuwe baan wel, zo veel indrukken.

Gefeliciteerd met je vaste contract Ayla!

Was vandaag vrij. Gaan over op een nieuw systeem dus vandaag was werken niet mogelijk.
Ondanks dat ik vrij was erg druk geweest. Normale tijd opgestaan en veel dingen in huis gedaan waar ik normaal niet aan toe kom en lekker wezen mennen! :):)

Nu komt er weer veel regen aan geloof ik.

Wormenkuren... Kennissen van m'n ouders hebben -tijd terug al hoor- overdosis gegeven aan een shet jaarling... Beestje heeft het niet gehaald. :\

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:00

Netjes ayla! Gefeliciteerd :D

Ja het werk was prima, heb dat 2 jaar bij de lidl gedaan. Dus snelheid een vaardigheid en alles zat er nog wel in. Maar na het eind van mijn eerste dag moest ik nog iets met papieren regelen en toen vroeg m'n leidinggevende hoe ik het vond gaan. Ik zei ja prima. Heel de dag kunnen werken zonder grove fouten of rare dingen. Voldeed 100% met de rest naar mijn gevoel. Zegt ze oh ja. Vond het ook goed gaan maar er zijn altijd wel verbeterpunten..

Denk jahooorrrrrr, dit is m'n eerste dag. :')

Maar verder is het prima. Werk is werk en op het begin is het altijd wennen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:12

Lijkt me idd erg wennen na zo'n lange tijd weer een nieuwe baan! Hopelijk went het snel. :)
Zijn of komen die nieuwe HH beenbeschermers dan ook in het blauw? Dan ben ik ook zeker van de partij! *D

Gefeliciteerd Ayla!! :D

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:25

Aah gelukkig blackflag

mandyy wat heftig!

Ik ben ook terug van stal, pony stond met koliek :(:)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:16

Dat is zeker even wennen zeg Blackflag
Ayla, gefeliciteerd !
Mandy, dat is heftig zeg...
Spruitje, beterschap! Wat voor koliek?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:26

De dierenarts dacht aan krampkoliek, maar gelukkig toen ze aankwam ging het al een stuk beter. Het spuiten ging helaas niet helemaal als geplant, ze kon der ader niet vinden.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:23

Ja aders vinden schijnt bij shetten lastig te zijn, hadden ze hier ook last va, pony loopt nu met koelstrepen in zijn hals aan beide zijden. Voordeel hij kan zijn warmte nu goed kwijt.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:24

Aders vinden is idd lastiger bij shets. Mijn DA had er toen ook moeite mee bij Mowgli

Ik heb hem net lekker gepoetst. We beginnen eindelijk voorzichtig afscheid te nemen van zijn teddy vacht *\o/*
Afbeelding

Hij vond het poetsen zo lekker dat hij er lekker rustig bij stond
Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:54

Beterschap voor je pony Spruitje! Koliek is zo sneu. Colosan schijnt goed te werken.

Wat verharen betreft ben ik blij dat de dames kaal zijn. Vind het maar niks dat rondvliegende haar. :))

Net mijn pakketje binnen gekregen met Ginny haar 500 grams deken. Hoeft ze niet meer onder zo'n dik pak aan dekens te staan. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:09

Mijn heren slopen elkaars vacht. Alex heeft nu net zo'n plek als Jorie op zijn kont heeft, alleen dan op de hals :+
Bij Jorie kan ik inmiddels de plukken er zo uittrekken, dus ik ga even op zoek naar een veulendeken.

Ik moest ontwormen met Equest. Ik had geen keuze, t is of voor beide een overdosis of voor beide een onderdosis. Jorie zit qua gewicht net aan de 80 kg ongeveer en Alex iets van 130 kg ongeveer. Dus ja, dan geef ik liever 100 kg en 150 kg, dan 75 en 125. Ik heb trouwens nog geen wormen in de mest gezien, dus ze hadden geen zware wormbesmetting waarschijnlijk.

Beterschap voor je pony, spruitje :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:51

Dankjullie :D

Bij veulens en jaarlingen moet je oppassen idd, vooral met Pramox. Iets te veel en Equest zal wel goed gaan.

Mijn vriend heeft vanochtend 'gemend' met Sjors en ik heb er naast gelopen met Boef, zodat Boef aan de sulky en het geluid kan wennen. De wielen vind hij prachtig en verder deed hij zijn naam goed eer aan.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:31

Haha, Leuk Ayla! Ben je net begonnen met Boef of zijn jullie al een tijdje bezig?

Ginny staat weer dik ingepakt met haar nieuwe deken.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:39

Mooie deken! Waar is die van?

Ik ben al een tijdje bezig, vanaf oktober ongeveer en vanaf december serieuzer.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:36

hier ook niet veel gereageerd de laatste tijd. wel alles meegelzen!
gefeliciteerd met je vast contract ayla!

Calimero staat helaas te kort op haar hoeven dus die moet even een poosje stilstaan :(
Misty kan ik ook weinig mee helaas omdat ze echt niet zichzelf is. En ik kan er maar niet achter komen wat er is
Arme coco heeft zoveel jeuk van zijn veulen vacht dat hij alles aan het afschuren is, hopelijk is het snel mooi weer dan kunnen we het er lekker afscheren!
gaat dus geweldig hier! -O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:45

Wat een pech met alle pony's dan!

Heb nu een verzorgster voor Max. Vandaag alles laten zien en haar een stuk laten mennen, zelf op fiets meegegaan. Max deed zo voorzichtig, zo lief!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:47

Spruitje, sterkte! :(:)
Lieve Mowgli! Joep verhaart helaas nog niet echt..
Mooie deken MDJ! Ben ook benieuwd waar je die van weg hebt. :)

Morgen schijnt het best flink te gaan waaien (windkracht 4 tot 7). Nou ga ik morgen dus op wedstrijd, maar gezien de wind vraag ik me af of ik wel moet gaan met trailer en al.. Wat vinden jullie?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:57

:(:) voor de paardjes Claudia

Lief Mandy!

Donna: s'ochtends even kijken hoe hard het gaat en bij twijfel niet gaan is mijn ervaring. Een trailer gaat niet zomaar om maar ze zijn natuurlijk wel hoog en er staat een levend dier in dus ik zou geen risico nemen.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:24

Balen zeg! Sterkte met je paardjes Claudia

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:37

sterkte Claudia!

ik ga maar eens naar stal, even kijken hoe het gaat :\

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:41

Mandyy schreef:
Wat een pech met alle pony's dan!

Heb nu een verzorgster voor Max. Vandaag alles laten zien en haar een stuk laten mennen, zelf op fiets meegegaan. Max deed zo voorzichtig, zo lief!

Het meisje waar je het eerder over had?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:45

Ja! :D