[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:36

Ik zal morgen even foto maken van hoe het nu is, maar ik verkeek me er echt op het leek wel een verassing!! Zo blij voor hem want t zag er echt niet goed uit..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:50

Succes morgen Lobke :D

En fijn dat het mennen goed ging vandaag Lieselot!

Ik heb vandaag voor het eerst gelangelijnd met Boef en dat deed hij echt super braaf, het kwartje viel vrijwel meteen :D Volgende keer alleen even een ander bit proberen want dit bit was wat te scherp voor 'm.

Afbeelding

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:56

Net terug van Toto, er zitten inderdaad luizen in zijn vacht :( Wat raden jullie aan om nu te doen?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:57

Super Ayla dat hij het zo goed oppakt!
Kayaxtg, vervelend! Heb geen ervaring met luizen dus kan je helaas niet helpen

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:58

Voor luizen behandelen met sebacil! Niet bang zijn of in de stress schieten hoor! Luisjes komen zo vaak voor, zijn zat paarden die dar welleens hebben. Net zo als bij mensen kan het niet heel veel kwaad, al moeten ze wel weg natuurlijk.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:13

Heel veel succes alvast Sardis! Ik zou idd proberen met de hengstenvlecht en dan het laatste stukje los vlechten. Knotten met lange manen lijkt me echt pokke werk.

Ik zal het topic van Mowgli even bekijken! Ik vind VD zo gaaf maar ik heb zo weinig geduld. Liefst wil ik dat ze het na twee keer snappen, daarna raak ik gefrustreerd. :=

Gefeliciteerd met je eerste plek Patty!

Ayla ook gefeliciteerd, knap hoor.

Jelleee, ik ga zo je topic bekijken maar alvast een heerlijk voorproefje! Lijkt me echt geweldig!

Haha wat braaf van Mowgli! De mijne merken dat dan weer wel meteen, in de wei zijn ze wel heel braaf!

Lobke veel succes met je gesprek!

Fijn dat Amadeus zo lekker liep en mooi dat Buck weer wat opknapt.

Is Boef je andere pony Ayla? Leuk dat hij heet zo snel oppakt!

Kayatg ik had ze ook pas met luis staan. Ik heb ze geschoren en behandeld met cydectin pour on.

Ze staan nu wel dik in de dekens en mijn 9 maanden oude veulen heeft het nog best snel koud onder 3 dekens, staat regelmatig te rillen. Heb nu nog maar een 500 grams besteld zodat ik daar óf de 200 of 300 grams onder kan doen.. Ik vind 3 dekens op zo'n ukje zo sneu.. Ze staat nu constant met hals op en dan kan ze het aardig warm houden.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:17

Is natuurlijk ook wel koud voor de kleintjes :(:) Sjors staat ook onder 500, gister nog onder 600 en dat had ik voor vannacht ook nog wel kunnen laten volgens mij. Hij staat s'nachts buiten.

Nee, hij is niet van mij maar van mijn stalgenootje :) Maar ik ben hem aan het beleren en ik mag 'm pakken wanneer ik wil.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:19

Wat naar LS, heel veel sterkte, En fijn dat de rit geslaagd was.
Knap van Mowgli!
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten Patty en Ayla. Knap van de vaardigheid!
Wat heerlijk Jelleee! Ik zou ook zo graag naar het strand willen.
Succes Lobke!
Wat fijn van Boef ayla!
Succes met de behandeling kayatg. Is er al zekerheid dat het luis is en niet iets anders?

Hier heeft Kees even model gestaan voor de tuigonderleggers van Ayla. Ik ben en blijf er enorm fan van! M'n rode set is nu compleet. (Schootkleed, twee paar tuigonderleggers, rood halster, 3 in 1 beschermers)

Afbeelding

En hier ook nog heerlijk gereden:

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:23

Mooie set Verity! Ik houd ook van rood haha. Mooi werk Ayla, ziet er netjes uit!
MDJ, geduld is inderdaad belangrijk, maar ligt ook wel aan de pony. Als hij het leuk vind leert hij het ook een stuk sneller :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:33

Jeej, Kees met zijn rode set! :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:35

Pff jongens ik weet het niet meer, hoop dat mijn hondje de ander niet achterna gaat.. Hij is gestrest en zoekt..
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 17-02-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:40

Wat een gave rode set!

LS heel veel sterkte!

Zijn er ook mensen die in hand trail doen met hun mini? Hier op stal een tijdje terug een trail parcours gelopen en vond het heel erg leuk ponylief ook.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:44

kayaxtg schreef:
Net terug van Toto, er zitten inderdaad luizen in zijn vacht :( Wat raden jullie aan om nu te doen?

Lekker aan de dure frontline pippetjes, hoef je niet te scheren.
Andere optie compleet kaal en sebacil dr over heen, en luis komt vaker voor hoor dus geen paniek

Lieselotte wat fijn dat amadeus lekker ging vandaag, ben benieuwd hoe buckje zijn oogje er aan toe is..

Sardis heel veel succes op je wedstrijd.

Verity mooi setje zo met dat rood.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-02-16 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:44

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:52

Jelle Knappe Willem!
LS Sterkte :(:) Wat fijn dat Am het goed deed! Veel sterkte met je thuissituatie ook :(:)
Patty Knap gedaan, gefeliciteerd!
Mowgli Ah brave Mowgli!
Lobke Succes, ik duim!
Ayla Fijn dat het zo goed gaat met Boef :)
MDJ Wat rot voor de kleintjes
Verity Knap model heb je daar! Bevalt de cavalettie je? Want je hebt toch ook een HCA he?
Mira Ik doe wel horse agility, maar trail aan de hand (heb het te paard gedaan) lijkt me echt fijn.

Even bijgelezen als afleiding, morgen mijn eindwerk voorstellen voor een jury. Het is tussentijds, maar er zitten hoge mensen tussen de jury.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:53

Verity schreef:
Ik heb met Kees vorig jaar in hand trail gedaan bij de DAWRA all breed. Ben toen 1e geworden. :D
Vind het zelf een enorm leuke afwisseling. En het daagt geestelijk ook uit.
[WN-ITP] Klein maar dapper? Tussen de paarden op show

Hier ook 1 keer met milk aan showmanship at halter mee gedaan, maar nee niks voor mij dr word zo op de voorbrenger ook gelet qua goed staan.
Handen correct houden en goed draaien etc etc was ook erg komisch tussen alle quarters

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:01

Ik had de HCA SammFloor, maar deze heb ik verkocht omdat ik de sulky cavelleti sport ging gebruiken voor een paar jaar. Ik gebruikte mijn hca alleen maar als ik in de bak reed of op oefenwedstrijd. Ik heb nu wat voorwaartse pony's in steeds een iets grotere maat waardoor ik graag een groom wilde kunnen meenemen. Helaas ligt de cavalier die ik zelf heel graag wil buiten budget en is dit een tijdelijke oplossing. Als ik klaar ben met studeren hoop ik dat HCA misschien wat nieuws op de markt heeft gebracht of komt er een cavalier. Maar de caveletti bevalt goed op de bomen na. Die ga ik laten vervangen door RVS. Die zijn namelijk na een bokpartijtje van mijn groene merrie al iets krom en hebben al last van metaalmoeheid. Maar dat wist ik al van dit merk voordat ik het kocht. (Blijft een zwakpunt van dit merk) Verder enorm tevreden mee!

NathalietjeB schreef:
Verity schreef:
Ik heb met Kees vorig jaar in hand trail gedaan bij de DAWRA all breed. Ben toen 1e geworden. :D
Vind het zelf een enorm leuke afwisseling. En het daagt geestelijk ook uit.
[WN-ITP] Klein maar dapper? Tussen de paarden op show

Hier ook 1 keer met milk aan showmanship at halter mee gedaan, maar nee niks voor mij dr word zo op de voorbrenger ook gelet qua goed staan.
Handen correct houden en goed draaien etc etc was ook erg komisch tussen alle quarters

Showmanship was ook niks voor ons. Ik deed als enigste mee maar had alsnog terecht niks gewonnen. Kees was gewoon enorm aan het klieren en ik zelf veel te gespannen. En daarnaast vond ik het gewoon een beetje saai :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:36

Fijn dat het goed ging Ayla! Welk bit had je in?

Rode set staat goed :))

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:42

Mylertje van MHS :j

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 01:03

Haha Mowgli en Willem samen in uitgelicht! *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:03

Bedankt voor de lieve Willem reacties <3

LS fijn gereden met poownie en gelukkig gaat Buck beter. Was hij getrapt ofzo?

Ayla goed bezig met Boef (leuke naam trouwens, past denk ik goed bij hem)

Verity wat is Kees een leukerd!

SammyFloor succes vandaag! Laat je weten hoe het ging?

En lobkew ook succes!

Mowgli Jeej *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:15

Ik werd zonet erg raar aangekeken door mijn heren, was mest aan het verzamelen voor het mestonderzoek. Onze DA geeft alleen zo wormkuren mee aan diegenen die al jarenlang meerdere pony's hebben en ik wil niet dat Alex zijn eigen resistentie eraan gaat door gewoon om de zoveel tijd er een wormkuur in te drukken. Hij heeft het 8 jaar niet nodig gehad. Ik geloof er echt in dat ze zelf die wormen ook wel aanpakken/laag houden. Maar nu met Jorie erbij moet t wel, hij is nog erg jong dus.

Ik zal zo even een mini-itp maken met crossende pony's.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:13

Myler van MHS echt zo een verschil met een liverpool myler ? Liverpool myler was hier 0,0 succes.

Ik wissel niet met dekens zolang ze niet staan te rilen.. Hier dus nog steeds 500 en smartex voor Buck

Jelleee schreef:
Bedankt voor de lieve Willem reacties <3

LS fijn gereden met poownie en gelukkig gaat Buck beter. Was hij getrapt ofzo?

Ayla goed bezig met Boef (leuke naam trouwens, past denk ik goed bij hem)

Verity wat is Kees een leukerd!

SammyFloor succes vandaag! Laat je weten hoe het ging?

En lobkew ook succes!

Mowgli Jeej *\o/*

Ja denk wel dat hij getrapt is, of heeft gestoten. Maar als hij getrapt zou zijn moet dat door Am en die trapt hem niet gericht die speelt alleen de gene die rake klappen uitdeeld is Buck. Het kan nastuurlijk een keer fout gaan want ik sta er niet als politie agent bij, maar het zou zomaar ook flink gestoten kunnen zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:16

Mowgli4 schreef:
Haha Mowgli en Willem samen in uitgelicht! *\o/*

Leuk! Topic's ga ik straks even kijken!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:49

[ITP] In de wei. .. Mijn cross topic maar even. Foto's zijn heel vaag geworden door de upload helaas.