[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:26

Kan gebeuren, kan me best voorstellen dat je de weg kwijt raakt.
Gefeliciteerd met je 1e plek!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:19

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:31

Kwam het topic al tegen van Milk ze doet de lama eer aan haha

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:04

kayaxtg schreef:
Ik zal er morgen even naar kijken of ik wat kan vinden, sowieso even proberen het meeste van zijn wintervacht eruit kan krijgen. Als Toto al luizen heeft moet ik hem dan met een luizen shampoo ofzo wassen? Als dat zou moeten kan ik hem toch beter eerst scheren?

Vlooienpoeder van de hond kan ook dan kan je wachten tot hij uit zijn vacht is en hoef je hem niet te scheren.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:41

Goed gereden patty!

Nathalie ik ga zo even jouw topic bekijken :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:54

Die manen ook bij Milk :P . Maakt de look helemaal compleet. Ik zal zo even een update geven over Jorie zijn looks. Die ziet er iets minder fantastisch uit met dank aan Alex. Alex haalt er tijdens het groomen volledige plukken uit :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:49

Goed gedaan patty!! Toppers

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:54

marga1 schreef:
kayaxtg schreef:
Ik zal er morgen even naar kijken of ik wat kan vinden, sowieso even proberen het meeste van zijn wintervacht eruit kan krijgen. Als Toto al luizen heeft moet ik hem dan met een luizen shampoo ofzo wassen? Als dat zou moeten kan ik hem toch beter eerst scheren?

Vlooienpoeder van de hond kan ook dan kan je wachten tot hij uit zijn vacht is en hoef je hem niet te scheren.

Vlooienpoeder gaat niet werken tegen luis helaas

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:59

Ik heb 9 foto's van allebei, weet alleen niet of t nou ks-itp moet, want t merendeel van de foto's zijn van Alex. Ik heb ze even losgegooid in de wei.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:37

Welkom Annemarleens :)

Knappe Willem!

kayaxtg: Al iets ondernomen? Ziet er niet echt goed uit, als het nog erger word zou ik er sowieso even de DA bijhalen als ik jou was.

Lieselot :(:)

Donna: succes alvast met je wedstrijd! Start je nu officieel? Ik knot Sjors altijd voor de dressuur (incl voorpluk) en bij de vaardigheid laat ik alles gewoon los hangen. Als Joep zijn manen lang genoeg zijn voor een hengstenvlecht zou ik dat doen, mits het goed blijft zitten. Dan kun je altijd zijn voorpluk nog knotten. Geen idee of jury's er minder goed door kunnen beoordelen maar ik weet wel dat je voor verzorging/aanspanning in het geheel etc dan vaak minder goede punten krijgt en als je officieel start kan je dat net een winstpunt schelen.

Nathalie: ik men gewoon met een wedstrijdjasje, maar hoezo vreselijk kwa kleur? Je kunt toch gewoon de kleur kiezen die je zelf wilt? Er is best veel keus.

Patty je hebt het echt super gedaan gister! Ik doe het je echt niet na voor jullie 2e keer starten :D

Ik heb ook meegereden in Kootwijkerbroek gister, erg fijn gereden en daarmee 2x foutloos en binnen de tijd en ook de barrage beide foutloos. De eerste barrage was ik het laatste poortje even kwijt dus dat kostte me wat tijd, tweede ging het beter. Een keer tweede en een keer eerste en weer 4 winstpunten rijker dus nu L+19, word hoog tijd dat ik ga promoveren. Moest nog wel even wennen aan Sjors zijn snelle reactie met dit bit, hij loopt er echt ontzettend fijn mee dus hij was lekker soepel te sturen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:46

Dankje Ayla! Jullie gingen ook echt super :).
Weet je al wanneer je naar de M gaat?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:52

Ik sta op 1 voor het districtkampioenschap in de L dus die wil ik eerst rijden en daarna ga ik naar de M :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:52

Sardis schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb bij gelezen, maar zal toch even op de meest recente posts reageren :o

Allereerst zie ik hele leuk foto's van de Clinic dag voorbij komen! :D Krijg steeds meer spijt dat ik niet ben gegaan.
LS, bah! Arme Buck! Hopelijk geneest z'n oog snel. En sterkte met het verlies van Juultje! Y;(
Nathalie, gekke Milk! Leuke foto!
Ayla, knap koppie heeft Sjors toch <3
Annemarleens, welkom!
Susanne, knappe Willem!!
kayaxtg, Wellicht heeft hij luizen en gaat daarom schuren? Zou er idd voor de zekerheid een DA bij halen!

Aankomende zondag ga ik met Joep dus op wedstrijd in Barsingerhorn! Heb weinig kunnen mennen, dus ik hoop dat het goed komt!
Ik weet alleen nog niet wat ik met zijn manen moet gaan doen. Hengstenvlecht? Los? En wat met zijn Voorpluk?
Hoor graag wat jullie met jullie pony's manen doen, voor degenen die meedoen aan wedstrijden!

Hoi Donna, hengsten vlecht en als je bang bent dat hij eruit zakt dan met van die elastiekjes met twee kralen de vlecht op 2 of 3 plaatsen extra vast maken, doe ik ook altijd voor de warmte en als dit niet nodig is lekker los, dit is voor shetlanders toe gestaan, staat in de regellementen van de KNHS.
En voorpluk altijd los over de frontriem verdeeld om de windriemen heen (dit heb ik op de Shetlandeilanden afgekeken).
Laatst bijgewerkt door marga1 op 17-02-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:54

Gefeliciteerd Patty met je eerste plek!!
Ayla, ik start nu idd voor het eerst officieel dus ben benieuwd! :D Joep zijn manen zijn zeker lang genoeg voor een hengstenvlecht, alleen het lastige is dat het tuig (nekriem) in de weg zit. Dan moet dat laatste plukje of in een vlecht of los, maar vind beide vrij slordig. ik hoorde van Dennis op bokt dat één van de jury's automatisch een punt minder geeft als de manen los zijn, dus zal er sowieso wat mee moeten doen. :j
En jij ook gefeliciteerd met weer een mooi vaardigheidsparcours!! :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:56

Als je kan knotten zou ik knotten en anders een hengstenvlecht, en dan het laatste stukje manen apart vlechten of de vlecht gewoon doorvlechten.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:58

marga1 schreef:
Sardis schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb bij gelezen, maar zal toch even op de meest recente posts reageren :o

Allereerst zie ik hele leuk foto's van de Clinic dag voorbij komen! :D Krijg steeds meer spijt dat ik niet ben gegaan.
LS, bah! Arme Buck! Hopelijk geneest z'n oog snel. En sterkte met het verlies van Juultje! Y;(
Nathalie, gekke Milk! Leuke foto!
Ayla, knap koppie heeft Sjors toch <3
Annemarleens, welkom!
Susanne, knappe Willem!!
kayaxtg, Wellicht heeft hij luizen en gaat daarom schuren? Zou er idd voor de zekerheid een DA bij halen!

Aankomende zondag ga ik met Joep dus op wedstrijd in Barsingerhorn! Heb weinig kunnen mennen, dus ik hoop dat het goed komt!
Ik weet alleen nog niet wat ik met zijn manen moet gaan doen. Hengstenvlecht? Los? En wat met zijn Voorpluk?
Hoor graag wat jullie met jullie pony's manen doen, voor degenen die meedoen aan wedstrijden!

Hoi Donna, hengsten vlecht en als je bang bent dat hij eruit zakt dan met van die elastiekjes met twee kralen de vlecht op 2 of 3 plaatsen extra vast maken, doe ik ook altijd.

Dank voor de tip! :) Ik snap alleen niet helemaal wat je met 'elastiekjes met twee kralen'?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:01

Fijn dat je wedstrijd goed ging Ayla! Super dat hij goed op dat bitje reageerd :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:08

Patty en Ayla jullie hebben lekker gereden op wedstrijd, toppers zijn jullie!!

Hier 100% genoten op het strand! <3
Afbeelding

Afbeelding

Waren best leuke plaatjes dus ik heb ook maar eens een men-topic gemaakt :) Voor wie 't leuk vindt:
[AR-ITP] Knappe Willem op het strand

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:14

Ik zag je topic! Herkende de naam gelijk :D
Echt heerlijke foto's zeg! Willem geniet er ook zo lekker van <3

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:18

Ayla schreef:
Welkom Annemarleens :)

Knappe Willem!

kayaxtg: Al iets ondernomen? Ziet er niet echt goed uit, als het nog erger word zou ik er sowieso even de DA bijhalen als ik jou was.

Lieselot :(:)

Donna: succes alvast met je wedstrijd! Start je nu officieel? Ik knot Sjors altijd voor de dressuur (incl voorpluk) en bij de vaardigheid laat ik alles gewoon los hangen. Als Joep zijn manen lang genoeg zijn voor een hengstenvlecht zou ik dat doen, mits het goed blijft zitten. Dan kun je altijd zijn voorpluk nog knotten. Geen idee of jury's er minder goed door kunnen beoordelen maar ik weet wel dat je voor verzorging/aanspanning in het geheel etc dan vaak minder goede punten krijgt en als je officieel start kan je dat net een winstpunt schelen.

Nathalie: ik men gewoon met een wedstrijdjasje, maar hoezo vreselijk kwa kleur? Je kunt toch gewoon de kleur kiezen die je zelf wilt? Er is best veel keus.

Patty je hebt het echt super gedaan gister! Ik doe het je echt niet na voor jullie 2e keer starten :D

Ik heb ook meegereden in Kootwijkerbroek gister, erg fijn gereden en daarmee 2x foutloos en binnen de tijd en ook de barrage beide foutloos. De eerste barrage was ik het laatste poortje even kwijt dus dat kostte me wat tijd, tweede ging het beter. Een keer tweede en een keer eerste en weer 4 winstpunten rijker dus nu L+19, word hoog tijd dat ik ga promoveren. Moest nog wel even wennen aan Sjors zijn snelle reactie met dit bit, hij loopt er echt ontzettend fijn mee dus hij was lekker soepel te sturen.

Ik ben nog niet bij hem geweest := ik loop zo even naar hem toe ;) Ik ga kijken of ik ergens luizen of wondjes of iets opvallends kan vinden :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:26

Vanochtend heb ik toch iets doms gedaan :+
Altijd voordat ik naar school ga, doe ik Mowgli en geef ik hem weer hooi en mest ik z'n stal. Ik doe dan altijd de deur zo dat hij dicht is, maar wel makkelijk weer open kan (dat is wel handig als ik het mest eruit haal)
Nou was ik vanochtend vergeten die deur weer goed dicht te doen. Daar kwam ik achter toen ik echt bijna op school was :+ (ong 45 minuten fietsen) dus ik kon niet zomaar terug.
Er was verder ook niemand thuis, dus ik kon ook niet iemand vragen om die deur wel echt goed dicht te doen. Gelukkig waren de hekken van het terrein wel goed dicht. Dus ik waagde de gok en zag wel hoe ik thuis kwam.

Meneer stond nog braaf in z'n stalletje alsof die deur altijd goed dicht zat :+ haha
Wat is hij braaf opgevoed :+

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:27

Oh haha :) , Toto was allang op onderzoek gegaan :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:00

Oeps Miriam! Dat heb ik echt te vaak dat ik ergens ben dn denk heb ik de poort wel dicht gedaan... wel braaf van Mowgli.

Super veel succes Donna! Gaat goed komen. Ik doe met die lange manen altijd hengstenvlecht.

Gefeliciteerd Patty! Heel netjes de 2de keer, doe ik je niet na.

Ayla ook weer lekker bezig, super Sjors.

Geen pony nieuws... maar morgen wel op gesprek bij de Subway!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:33

Brave shetlander Mogli, ik zie Buck al helemaal op avondtuur gaan als ik dat zou doen haha.

Die foto's van Milk ehhh tja whahaha.

Die foto's van Willem op het strand HEERLIJK! wat lijkt hij groot en stevig zeg, als jij zegt dat hij maar zo klein is kan ik dat gewoon bijna niet geloven. :D Lijkt wel 1.15! Dus ehh koop die 2 jarige van 1.06 nou maar. :=

Lobke, spannend! En lekker haha die broodjes daar haha.

Hier vanochtend gemend sinds dagen met Am, het leek wel alsof hij wist dat ik het nodig had. Zo k*t dat t rijden de afgelopen weken gaat, zo fijn werkte hij nu even mee heerlijk! Het ook van Buck gaat ookal beter heb zijn vliegenkap er weer afgehaald. T litteken zie je erg goed en zal voor het buitenaanzicht vervelend blijven is ook nog wat verdikt maar een hechting in een oog is alles behalve prettig aldus de dierenarts. Ik heb nog even gekookt water met watjes gedaan en toen zalf diep erin en lekker naar buiten gegooid de heren.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:35

Fijn dat Amadeus lekker mee werkte vandaag!
Een hechting in een oog lijkt me inderdaad niet prettig. Gelukkig dat de kap al weer af kan