verschilt vind ik. vera is ongeveer 1.05 & die heeft maat shet op het eerste gaatje zit zelfs nog wel ruim, moet zeggen dat ze ook een smal koppie heeft. hoofdstel maat minishet soms shet. casper is ongeveer 1 meter & heeft maat shet op z'n 2e gaatje past precies maar hoofdstel maat pony & neusriem vaak nog cob.
zoo ik ben er ook weer, met stage ben ik s'avonds gewoon te moe om nog op de computer te kijken :p, maar ik ben weer bijgelezennn leuke foto's zijn er voorbij gekomen !! smokey black weet ik niet , maar smokey is een hele lichte kleur, heel licht grijs..
Roan is het toverbal effect. Een moorkop, moorkop schimmel, zwart schimmel worden allemaal gebruikt voor een zwart roan. Een van mijn dames staat als vosschimmel op papier, maar er is niets schimmeligs aan, het is ook een roan (dus een vos toverbal en niet een zwart toverbal).
vosschimmel en bruinschimmel zijn benamingen die voor vosroan en bruinroan gebruikt worden. In werkelijkheid is een vosschimmel een vosgeboren schimmel
Biancacoo
Geplaatst: 18-04-10 19:35
Heb in je topic gekeken stef, Mooie foto's gaaf beestje heb je daar toch, maarre, je mag wel wat meer lachen hoor op je foto's !! Jullie zien er zo gaaf uit samen, een beetje smile kan wel toch !!
Heel wat verhalen over kleuren! Smokeyblack is zwart met een bruin tintje, lijkt vaak heel donkerbruin. Jolly heeft dat dus blijkbaar, al staat dat niet in zijn paspoort. Maar goed, hij is toch papierloos dus ik laat het mooi zo.
Ook nog leuke foto's voorbij zien komen!!
Las ook nog over Jolly tuigen. Wat is Jolly toch beroemd tegenwoordig! Jolly appels, Jolly ballen, Jolly boxen en nu ook al Jolly tuigen!
Vandaag toch weer iets leuks meegemaakt!! Wij hadden onze 3 Shetters aan het hek staan om te borstelen. Mijn zusje was bezig met Punette, ik deed Jolly en Miracle. Ik was net klaar met Jolly en zou naar Miracle gaan, gaat dat moppie ineens liggen! Ik snel zijn touw losgemaakt en ging naast zijn hoofd zitten. Ik trok hem helemaal plat (als veulen aangeleerd dat er dan niks engs gebeurd) en dat beest raakte met zijn hoofd mijn schoot en was al vertrokken. Hij was zó moe ineens! Was wel heel lief... Ondertussen had ik Jolly in mijn nek staan hijgen.. Was dus een gezellig slaap uurtje onder het poetsen! Stoer hoor, een hengst die aanstaande vrijdag alweer 1 jaar wordt en dan nog bij zijn baasjes op schoot gaat slapen