[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Youri123

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:55

Ik maak later even een bij lees post. Heb het momenteel erg druk.

Als ik ga longeer met balkjes welke afstanden moet ik dan tussen de balkjes houden?

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:51

Wat een leuk topic! Ik heb een Shetlander x dartmoor staan van ong 35 jaar.
We zijn rustig aan het kijken voor een leuk maatje voor haar (ook een Shetlander) omdat ons groot paard door omstandigheden weg moet. Vandaag gaan we eens kijken bij een paar shetters.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:26

Quickly2003 schreef:
We zijn rustig aan het kijken voor een leuk maatje voor haar (ook een Shetlander) omdat ons groot paard door omstandigheden weg moet. Vandaag gaan we eens kijken bij een paar shetters.

zo die is oud zeg! heb je haar al lang?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:53

Wauw zeg, wat een mooie leeftijd al! :wow:

Even een vraagje: ik zou graag nog is een keer op mijn Shet van 9 jaar willen rijden. Maar gaat dat met 40 kilo nog wel? Ik ben rond de 152,5 cm, ben 14 jaar (erg klein voor mijn leeftijd :o ) zou dit nog kunnen, ze is het niet gewend en het is ook niet per se nodig, maar het lijkt mij best een keer leuk om op haar nog te rijden. Dit is de pony:
Afbeelding
Afbeelding

En ook eerlijk zeggen als je denkt dat ik het beter niet kan doen! Ik bedoel, ik zou het leuk vinden maar het is geen must! :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:03

Hoe groot is die pony en wat versta je onder rijden? Ik zou het persoonlijk niet doen, er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen met je pony.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:09

Hoe groot ze is weet ik niet precies, zal er vanmiddag even opmeten. Onder rijden versta ik zonder zadel er op zitten, maar idd, ik denk ook dat ik het beter niet kan doen :) Dankje voor je antwoord!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:19

@Lillian, dus eventueel insmeren met anti knaag zo iets dat ze smerig vinden. Veder lijkt het mij wel eenvoudig om op te bouwen? Eigenlijk 2 palen en de planken schuif je er gewoon tussen. Enig idee welk hout goed is want daar zitten ook variaties in? Betaal liever 100 meer voor beter hout dan besparen op die enkele tientjes.

Hier heb ik de fra baro kaptoom, wel frontriem er af anders schoof die maar nu ligt die netjes stil :j . Ik heb 'm in mini shet.

@Nanne02 vind het er veel vanaf hangen hoe groot de shetlander is maar ze ziet er wel klein uit zo op foto en ielig. Zou het persoonlijk niet doen, welzijn van je pony gaat voor :) . Heb je geen enkel grotere pony/paard waar je opkan?

Zo straks maar aan konijnenhok 2 beginnen, die zou makkelijker moeten gaan :') .

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:22

Lori: ik denk idd dat ik het niet ga doen, ik longeer d'r en doe lange lijnen met d'r, dus het is ook best zo! En idd, Lian is niet de sterkste :) nee, ik heb hier drie mini lopen, waar ik gelukkig mee ben, dus we laten het maar zo :D ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:25

Is goed dat je er verstandig mee omgaat, snap wel dat de verleiding er soms is :) .

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:52

Ja, natuurlijk is het gigantisch leuk, maar idd voor Lian's welzijn is het idd beter van niet, en dan maakt mij eigenlijk ook niet uit hoor! :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:14

Ik zou het ook niet meer doen Nanja, ik gok dat je met jouw 152,5 niet meer op Lian past. Ik denk trouwens dat ze zo'n 90/95cm hoog is.

Wat een super lieve foto's Jenny! Donja ziet er idd goed uit :D

Kijk nou hoe schattig, vriendlief gaat 'm thuis nog even schuren en (zwart?) spuiten. Sjors krijgt een verlaagde staldeur en daar komt 'ie op :)
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:16

Oh super leuk! Misschien iets voor dan aan de nieuwe stal de namen van de pony's :D .

Kan dat Rio gaat verhuizen volgende maand naar een vriendin van mij, hij blijft echt te klein en bij haar pony zou die wel netjes passen. Is voor een symbolisch bedrag dan dat die naar daar zou gaan puur omdat die zo lief is en ik weet dat die daar super zou staan. Krijg het nog te horen van haar :). Gun het hem wel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:49

Oh dat naam "bord" is gaaf zag zo iets al voorbij komen op internet met geboorte stukken.

Vandaag shetje lekker gewassen en wat hoefjes bij geveild. Vanavond of van het weekend kijkers voor pony dus ben benieuwd. Vanavond niet heel praktisch maar weg is weg.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:52

Ziet er leuk uit Ayla!

Even een vraagje: Ik zoek een bitloos hoofdstel, hebben jullie tips waar ik die het beste kan bestellen? Het liefst in maat mini shet, want ik had een hoofdstel in maat shetlander, maar die was voor Lian veel te groot... zelfs met alles verstellen... :\

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:55

Ik bestel alles mini shet.
Shetlandershop ( dacht ik uit me hoofd )

Weet alleen niet of ze bitloos hebben

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:57

oke, tnx, zal is even kijken :)

Edit: staat maar 1 bitloze bij, en die is best prijzig... :o

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:26

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:42

Patricia_86 schreef:
Quickly2003 schreef:

zo die is oud zeg! heb je haar al lang?

Ongeveer een 25 jaar denk ik (ze is van mijn mama) ik ken ze al heel mijn leven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:21

Verstandige keuze Nanja, en goed dat je kiest voor je pony in plaats van je eigen plezier. Zijn er genoeg die er toch nog op kruipen. Ik had een klasgenoot (op het Hbo, dus geen jonkie) van minstens 1.75m die doodleuk zat te vertellen dat ze zo heerlijk op haar 'paard' reed altijd. Bleek om een Shetlander te gaan >;) 8)7

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:21

Ja, Lian is niet de makkelijkste (erg bang en schuw) dus ik ben nu gewoon rustig aan het longeren, en langen lijnen, ook een beetje grodwerk, dus ik laat het maar zo. :)

Nou zeg, wat een bijzondere klasgenoot, zeg! :oo ;(

Even een ego berichtje want ik ben zo blij! Ik doe samen met Kylie (ze is nu ruim 2 jaar) aan VD, maar vandaag was ik voor ong. de 3e keer bezig met de beginselen van longeren, en ze wilde niet van mij weg en liep dus kleine voltes en toen ineens ging ze liggen! Er schoot vanalles door mij heen: Kylie, we zijn aan het longeren, vrijheidsdressuur, Belonginsnoepsjes, de clicker! Voor dat alles was het te laat, dus snel alles gepakt en toen liet ik haar weer op kleine volte lopen, met de neus naar de grond en zeggen: down, down, down. En ja hoor, madame ging weer, gelijk beloont. Maar oh, wat ben ik nu al blij! Ik dacht hoe ga ik dit voor elkaar krijgen, ze bood het als het ware zelf aan, dus morgen weer een klein kwartiertje en dan hoop ik dat ze het op geven moment snel gelijk op de grond kan gaan liggen op commando! *\%/* :))

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:41

Wat een gaaf naambordje!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:25

Wauw die is inderdaad echt heel mooi!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:59

Lori nee ik zou echt niet weten wat voor hout het is... dacht iets van eik? Zou ook niet weten welk middel er werd gebruikt was maar een verzorgster. Zorg wel voor een goeie solide fundering anders ligt met één herfst storm de boel in puin en dat hok was aan drie kanten helemaal dicht en aan 1 kant 3/4, zo konden ze altijd schuilen. Eromheen hadden ze het afgegraven en daarna puin gestort, eroverheen ophoog zand en daaroverheen speelplaats tegels, zo stond hun hokkie stevig en was er ook geen grote kans op modder wat weer voor hout rot kon zorgen, verder lag er geen stro in, wel hing er een groot net met hooi/stro mix. De ponys hadden ook nog gewoon stal maar ze stonden 3/4 jaar wel op dat stukje (met nog paddock en kleine stukjes land eraan)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:33

Dat naambord is inderdaad super leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:19

Mooi naambord zeg!

Vandaag Pepper zijn nieuwe halster omgedaan en t staat heel mooi vind ik. :j ook voor de eerste keer een hoofdstel en bitje in gehad. Hij deed het zo knap! <3

Even spammen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding