[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:08

Haha Fenna, Jorie vind zichzelf gewoon heel erg leuk! :P

Oh Linsey dat is wel lekker, deden mijn ouders dat maar. Ik werk in de zorg(0 uren contract) en bij de Lidl (2-12 uren en vast contract). In de zorg werk ik vaak weekenden en krijg dan 200% uitbetaald, dat is wel lekker. Dit betekent alleen wel dat ik nooit echt weekend heb. Mijn tijd met Donja bestaad echt uit avonduren.

Ik spaar altijd de helft van mijn inkomen, dat is een regel bij mij thuis. De rest mag ik mee doen wat ik wil, maar toch soms heel lastig het allemaal rond te trekken en vooral toen Don zo last van haar nieren had. Al lukt het me aardig goed :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:37

Linsey: Oh kijk, dat is fijn!
Ik moet helaas huishouden, 2 paarden en deeltijdstudie in de avonden/weekenden doen, en dat lukt niet altijd naast 40 uur werken. :') :roll:

Kiekeboefje: goede regel bij jullie thuis hoor :j Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is als er dan een dier ziek is oid ja.. Maar fijn dat het je toch goed lukt zo!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:51

@Nanne, ik moet met Jorie ook af en toe afstappen, vooral langs andere pony's gaan is levensgevaarlijk als ik op de fiets blijf zitten. Maar Jorie is ook echt uitzonderlijk braaf voor een 2 jarige hengst. Alleen het is natuurlijk logisch dat hij reageert naar andere paarden, dus dan stap ik altijd af. Ook bij honden stap ik altijd af, want daarvan weet ik niet of ze reageren op Jorie en of Jorie er dan van schrikt of niet.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:41

Wat lekker dat je zo kan werken linsey. En frummels wat heb jij het druk :(:)

Ik wil waarschijnlijk met Eddy naar de menwedstrijd in Hardenberg gaan op 12-08. Gaan er nog mensen van hier daar starten? Ik wil dan meedoen met de impulsklasse. Krijg je hier dan een proef van toegestuurd? Ik kan er nergens iets over vinden, of ik zoek niet goed..
Laatst bijgewerkt door ElineGC op 03-08-17 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:48

Vandaag weer een heerlijke kindermiddag met pony gehad ( 5 kids) en ponylief vind het heerlijk. Al blijft het een shet onderweg Eeeeeeten...

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:55

Ayla, WAUW wat een gave foto's van Sjors een paar pagina's terug. <3

Ik krijg nu ook weer zin om met Nick te gaan fietsen! Ik deed het op zijn vorige stal regelmatig, maar nu staat Nick midden in een woonwijk, dus kan het niet echt. Over een kleine maand gaan we de pony's verhuizen naar een stal aan de dijk, dus dan kan ik op de dijk gaan fietsen!
Ik ben nu op vakantie en ik mis de pony's wel. Het is hier (Terschelling) zo mooi. Ik wou dat de pony's mee waren, zodat ik hier kon rijden. :wow:
Hebben jullie ook naast jullie mini('s) nog een rijpaard?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:58

StalNollie schreef:
Vandaag weer een heerlijke kindermiddag met pony gehad ( 5 kids) en ponylief vind het heerlijk. Al blijft het een shet onderweg Eeeeeeten...

Leuk ja! :) al heeft mijn verzorgpaard, trekpaard van zo 1000 kilo, daar ook wel eens last van :') dan kun je trekken wat je wilt _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:02

No way dat Max mag eten onderweg. ~~}>

Frummels, ik snap niet hoe je dat doet! :wow:

Kiekeboefje, de helft van je inkomen sparen? Hoe doe je dat? Heb je weinig vaste lasten? Thuis wonend nog dan zeker?

Linsey, dat is luxe!

Ik werk de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen.
Huishouden kost me veel tijd (zeker met 2 altijd verharende poezen).
Rij één doordeweekse avond (en regelmatig in het weekend) het paard van een vriendin.
Veel afspraken met vriendinnen, (ex)collega's etc.
Kom altijd tijd te kort. 8)7

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:05

Ja ik woon nu nog thuis :) dus dat lukt wel. Enige vaste lasten zijn mijn ziektekostenverzekering, waar ik vergoeding voor krijg, telefoonabonnement, Donja en school betalen mijn ouders(gelukkig).

Ja tijd is een dingetje :') bestond de week maar uit 10 dagen. 5 om te werken en de rest voor je leven :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:12

Eline, leuk dat je misschien gaat starten! Houd je wel rekening met de sluitingsdatum van het inschrijven, sommige verenigingen kunnen moeilijk doen als je daarna nog wil aanmelden. Impuls is dezelfde proef als in de B, dus 54 en 55.

StalNollie, leuk zo'n ponydagje :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:25

Susanne schreef:
Eline, leuk dat je misschien gaat starten! Houd je wel rekening met de sluitingsdatum van het inschrijven, sommige verenigingen kunnen moeilijk doen als je daarna nog wil aanmelden. Impuls is dezelfde proef als in de B, dus 54 en 55.

StalNollie, leuk zo'n ponydagje :)

Ik had voor de sluitingsdatum al gemaild en heb vandaag een mail terug dat ik mee mag doen. Bedankt voor de proef nummers. Dat wedstrijd rijden is wel een vak apart. Ik snap er nog niet heel veel van. Blijkt dat je een pony elk jaar tot 8 jaar moet laten meten. Heb ik op de smr dag wrl laten doen maar nooit dat briefje bewaard. Dom van me.. Maar dan is de kledingkeuze volgens mij wel weer vrij. Wat voor schoenen dragen jullie bij de wedstrijden??

Ik merk nu wel dat het niet 'even' mee doen is...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:34

Het meten dient wel te gebeuren door een officiële knhs ponymeter en wordt in het paspoort geschreven. Maar dit is met name belangrijk voor de vaardigheid en A pony's in combinatie met tweewielers. En bij twijfelgevallen qua maat. Voor een eerste impulswedstrijd zou ik me daar niet zo druk om maken. Ik ben er nog nooit op gecontroleerd en met mij vele anderen.

Ik draag altijd een zwarte broek, wit wedstrijdshirt, zwart jasje, plastron, parel netje om mijn knot, menschort, zwarte handschoenen en leren jodhpurs.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:49

Shetlanders hoef je niet meer tot 8jaar ieder jaar te meten. Alleen boven een bepaalde stokmaat.

Zoals Susanne zegt dit moet wel bij een ponymeter van de KNHS. Briefje van SMR is dus niet geldig.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:53

De indoorkalender staat op mijn KNHS, even snel doorheen gekeken maar volgensmij veel wedstrijdjes in de buurt voor ons *\o/*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:31

Pony's moeten iig 1x gemeten zijn, ongeacht wagen. Als er gereden word met een A pony en sulky moet er gemeten worden tot en met 8 jaar. Ze kunnen altijd vragen naar het meetbewijs in het paspoort, maar dat zullen ze bij een impuls wedstrijdje niet zo snel vragen en eventueel nog wel door de vingers zien. Tenue is niet zo lastig, zwarte broek, nette schoenen en, een wedstrijdjasje met evt plastron en een cap :) Menschort en handschoenen zijn sinds dit jaar niet meer verplicht.

Bedankt voor alle lieve reacties op Sjors zijn foto's <3

Edit: iets aangepast :)

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:28

Linsey1998 schreef:
Bobo2000 wat een schatje! <3 Die is van Danielle toch

Ja klopt!

Bedankt allemaal!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:32

Even egoposten, spijt me zeer. Dit moet ik toch even delen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:34

Knappe pony!

(Ik ga in meelees modus weer)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:35

Leuke foto's! Had je een fotoshoot?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:40

Dank jullie! :)

Fotomeeting, al een poosje geleden maar de fotografe had het druk. Ik vind ze erg mooi :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:42

@Stalnollie, als de chip niet geregistreerd is kan je er niet veel mee nee :') .

@Ayla mooi en veel plezier!

@bobo2000, smelt <3 Dan nog in een kleurtje die we hier geweldig vinden.

@Fennadev, van slechte mest kan je echt moedeloos komen. Bij Cuppie was dat ook zo altijd gevoelig op die darmen en vaak die staart voor niks wassen. ;(

@kiekeboefje, wat lief! <3

Hier studeer ik gewoon nog (bachelor dierenzorg) dus op zich tijd genoeg voor de dieren :j . Heb even bijgelezen maar weinig te melden, dinsdag nog een ritje gedaan met Finn en ondanks ik het gevoel had dat die trager ging was het volgens endomondo sneller :') .

Hier vanavond aan het kloten geweest om een konijnenhok in elkaar te krijgen, heb er 2 bestelt maar natuurlijk een handleiding zoals de ikea |o . Morgen de andere maar dat zal we sneller gaan, zijn kunsstof hokken.

Zijn er hier die ervaring hebben met een stal/oberghok/tuinhuis van tand en groef planken? Ook wel blokhutplanken genoemd? Denken dit te gebruiken om de pony stal te vernieuwen maar even rondvragen of niemand ervaring heeft ermee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:51

Mandy : ik soms ook niet hoor _O-

Kiekeboefje: mooie foto's!!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:54

Kiekeboefje leuke foto's je pony glimt lekker

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:13

Don ziet er goed uit hoor, mooi in shape ook nu :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:29

Ik heb ervaring mee Lori in een ver verleden!
Werkt op zich prima, alleen met echte knagers moet je wel oppassen, want ook al is het hout dik, als ze hun tanden er met regelmaat inzetten gaan er uit eindelijk toch stukjes afkomen, als het hout eenmaal open ligt en vocht vrij spel heeft kunnen er planken gaan uitzetten of in het ergste geval gaan rotten. evt voor (laten) bewerken met een middel wat paarden niet lekker vinden, veilig is voor hun gezondheid maar wel het vocht eruit houd!
Bij die paardjes ging het aardig, maar jaarlijks ging de schuurmachine erover en werd er een nieuwe laag aangebracht, de staldeur en de kozijnen waren bekleed met metaal.

Wat betreft het gekloot met konijnenhokken, ik ken je probleem. sta met regelmaat een hok voor show op te zetten en dat gaat altijd gepaard met een hoop gescheld :=

Kiekenboefje leuke fotos!

Ayla wouw wat heb je toch een knappe pony!

hier geen bijzonderheden te melden, behalve dat ik volgende week weer een week van zes dagen heb := maar daarna wel weer drie dagen vrij *\o/*
Vanavond even lekker naar de sportschool geweest en gisteravond even helemaal niks gedaan <3 mijn verzorgster zit nu even drie dagen tussen haar vakantie en kamp in (begeleiden) dus die gaat nu even drie daagjes <<) ben floor weer echt aan het oppakken aan de lange lijnen en vooral in het verzamelde maar wel met voorwaartse drang aan de voorkant en dat pakt hij superfijn op! hij begint echt groot te worden aan de voorkant mooie nette rug en in voltes mooi schuin ondertreden en spelenderwijs de schouders omstellen. Ook doe ik nu veel aan de hand aan het werken, ik mis alleen echt een goede kaptoom := icm met spelen, vrijheidsdressuur en rondjes crossen aan de longe, hij galopeerd tegenwoordig heeeel graag en verder lekker stukken rechtuit voor de sulky buiten. wil voor oktober de osteopaat erbij hebben gehad