Ik maak later even een bij lees post. Ik ben momenteel bezig met peesbeschermers verven. Als je het proces wil volgen. Het toppic heet: (volg) peesbeschermers verven
Ayla: ik zie nu pas je foto's! Prachtig zeg. Sjors is zo knap.
Susanne: Ja, weet van voren bijna niet meer dat ik van achteren leef, haha. En ook nog druk met plannen van onze bruiloft. Dit weekend eindelijk een weekendje niks, dus lekker met Flash (rijpaard) een buitenrit maken om de koppies leeg te krijgen. Met pepper gaat het veel beter. Hij loopt al rustiger mee (tenzij hij een merrie ziet, dan merk je dat er nog wel wat hormonen in zitten..) en gisteren lekker met hem staan kroelen/kriebelen in de paddock.
Fijn Frummels, dat Pepper zich beter gedraagt, daar doe je het wel voor!
Fijn Ingrid, dat het weer beter is!
Zo, vandaag hebben mijn pony's alle drie een grote beurt gehad, staarten geknipt, geborsteld en bij Lian de staart gewassen. Lian loopt nu iets meer dan een week apart, omdat Mirza niet meer bij haar mag drinken en dat gaat super goed, de uier slinkt goed! Maar doordat ze op een heel anders stukje staat, met heel ander gras raken ze aan de diarree en heel die staart was echt smerig. Dit was voor mij ook de eerste echte keer dat ik bij Lian d'r staart heb gewassen, ze vind water niet leuk maar de staart en d'r achterbeentjes zijn weer schoon. Zo ziet madame er nu uit:
Ja, het was de eerste dag echt een heen en weer gehinnik, eerst Lian, toen Mirza en zo door, maar nu eigenlijk helemaal niet meer! Hoop alleen niet dat Mirza weer gaat drinken als Lian er weer bij loopt. Want als de uiers zijn ingedroogd, en ik Lian weer bij Mirza doe, en Mirza gaat weer drinken, zou Lian dan weer melk gaan aanmaken?
Over twee weken heb ik eindelijk weer eens twee dagen achter elkaar weekend, voor nu moet ik het nog even doen met zes dagen werken en 1 dag vrij Doe m'n best om alles bij te houden maar dat is nog best lastig
Dan ben ik wel heel blij met mijn 4dagen weekend . Werk altijd 6dagen en dan 4dagen vrij. Weekend valt dan wel altijd anders. Dat is af en toe wel een nadeel.
Patricia_86
Geplaatst: 02-08-17 22:46
bobo2000 schreef:
Ik kon het even niet laten om ons jongste veulen met jullie te delen!
[ [url=m/ZLwvsn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een droppie!
Hier ook 6 dagen per week werken om alles te kunnen betalen
Jorex
Geplaatst: 02-08-17 23:02
Lekker weer schoon alle pony's, nanne. Hier had ik gisteren Jorie zijn staart voor noppes gewassen, want hij had m vanochtend alweer onder gescheten Nou wordt zijn mest wel dagelijks weer ietsje beter dankzij het voeren van Oerbalans, gelukkig had ik dat alweer opnieuw in huis, want het werkt wel met zijn mest. Het wordt bij hem zo week vanwege het gras en dan wordt zijn staart ook jegh. Dit was zijn staart vanochtend, gelukkig nog wel redelijk schoon:
Wat leuk Frummels dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd!*\o/* En mooi dat Pepper zich al begint te gedragen.
Mijn werk is afwisselend heel veel en heel weinig, deze week heel weinig oftewel ik heb maandag met Alex gemend, gisteren met hem gefietst en vandaag weer de interval equikinetics met hem gedaan. En ik heb vandaag Jorie meegenomen naar het dorp tijdens het fietsen, heerlijke twenter. Hij doet altijd alsof hij dingen al jaren doet, nergens bang van. Het enige probleem is dat ie nogal houdt van mensen en zijn eigen spiegelbeeld. En soms hinnikt hij dus naar random mensen die ik tegenkom in het dorp en soms naar helemaal niks en heel vaak naar zijn eigen spiegelbeeld Ik heb gewoon een spraakzame pony, ik denk ook niet dat hij dat volledig verleerd als hij gecastreerd wordt. Tijdens de pauze in het dorp
Frummels
Geplaatst: 03-08-17 09:27
Bedankt allemaal, lief zeg!
Bobo: wat een lief veulentje
Nanne: Pony's weer lekker schoon. Ik ga van het weekend eens proberen wat Pepper van een bad vindt..
Fenna: Leuke foto's. Pepper is ook nog zo een kletskous. Ben benieuwd of dat nog minder wordt, haha.
Ik heb altijd 2 dagen weekend. Werk 5 dagen, anders wordt het financieel nog al ehm.. een uitdaging
Weet trouwens niet of het hier mag, zo niet dan plaats ik een advertentie, maar heeft iemand misschien nog een (cognac) bruin hoofdstel met een lage neusriem te koop? Bij Epplejeck is ie uitverkocht in maat Shet en op andere sites kan ik hem niet vinden voor een normaal bedrag.
Mira283
Geplaatst: 03-08-17 10:03
Frummels gefeliciteerd!
Nanne ze zijn weer mooi schoon hoe lang blijven ze zo?
Gekke jorie lijkt mij echt zo grappig als Pip dat zou doen onderweg haha
Gisteren aan het lange teugelen geweest. Pip liep zo ontzettend goed, als ik er naast loop is ie onzekerder dan als ik erachter loop. Hij ging toen mooi over zijn rug lopen en goed zijn achterhand er onderzetten. Had een zweepje mee om duidelijker hulpen te geven en hem te begrenzen bij het wijken en stelling. Nu was ie lui dus tikte ik hem aan geen reactie, weer een tik nog niks toen ie iets harder was toen had ie het door. Ben iets teveel met desesenibileren bezig geloof ik
Mira: ik zou niet weten, ben nog niet bij Lian geweest, dus ben benieuwd...
Frummels, leuk dat je gaat trouwen zeg! En succes met pepper badderen
Bobo2000, wat een droppie is het zeg!
Ai, Fennadev, al je werk voor niets... wat is jorie toch een knappert, ik durf nog niet met Kylie te fietsen, wel loop ik veel met d'r, maar ze gaat altijd heel hard... dus ben bang dat het met fietsen noet helemaal lekker gaat...
Bobo2000 wat een schatje! Die is van Danielle toch?
Super leuk dat je gaat trouwens Frummels
Ik ga vanaf september 3 dagen per week werken en 4 dagen per week vrij. Wel nog 2 avondjes per week naar school en thuis nog van alles doen natuurlijk. Maar ik heb de massel dat mijn ouders mijn paarden betalen, enkel spullen, wedstrijden, hoefsmid, tandarts en enten betaal ik zelf. Goed te doen dus
Vanmiddag kan ik mijn tuig weer ophalen uit de werkplaats, leidsels moesten 80 cm aan beide kanten worden ingekort en de strengen moesten gaten bij en een stuk eraf