[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Youri123

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:39

Fenadev: Dat is wel een goed idee! Ik ga is longeren met balkjes.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:09

Patty14 schreef:
Hopelijk gaat het met het zalfje snel beter. Fijn dat je broertje zo goed oplet!

Pony's zijn vandaag voor het eerst lekker naar buiten gegaan. Stonden mooi rustig. Chip vind het alleen helemaal niks als Switch niet in z'n buurt is. Moet hij nog even aan wennen.

[ [url=m/mRD5XV.png]Afbeelding[/url] ]

Wat staan ze er heerlijk bij zeg! Heb je ze dagelijks op gras staan?

Lori schreef:
[ [url=m/2e3IwT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een foto van gisteren *-:)

Dat ziet er uit als een heerlijk ritje zeg.

StalNollie schreef:
Relax foto.

Hier drukke dagen pony verkocht wewr pony gekocht. Totaal onbeleerd en staat met touw in de wei anders kan ik hem niet pakken. Leuke uitdaging.
Vanavond andere pony op internet zetten voor verkoop.

Leentje lekker gelongeerd maar niet echt te doen met twee kids langs de rand. Pony stopt hele tijd en gaat dan staan knuffelen met de kids haha doos

Wat voor een pony heb je nu dan nog staan? Ook een mini?

Balen joh dat je verzorgster ermee stopt Mandy, ik ben heel blij met mijn nieuwe verzorgster.

Haha wat sneu Patricia, kijk die zielige koppies dan :')

Jimmy een paar weken terug <3

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:24

@Stalnollie, hier het zelfde gedaan met Oreo in het voorjaar :j /. Iets wat ik in de toekomst graag nog eens zou doen want het geeft veel voldoening om pony's die anders amper kans maken een kans te geven door er gewoon wat tijd in te steken :D .

@Youri, is niks mis mee hoor als het nodig is dan is het nodig :j .

@Mirriejj mooie foto van Jimmy voor de wagen <3 .

Wat ik hier heb meegemaakt vanavond..

Heel de dag bij een vriendin gezeten die vanaf morgen begint te werken, kom ik thuis staat het hier open aan de zijkant. Had het direct gezien, broertje komt naar buiten dat ze hier een pony hadden gezet. Die was al mee met andere mensen een straat verder met een weide maar hun wisten ook niet van wie die was maar deden ook geen enkele moeite om te zoeken (eigenaar ging 'm wel zoeken zeiden ze). Zelf de dierenarts gecontacteerd en gaan rond zoeken zelf (bellen en aanbellen), op 1 plek was er niemand helaas en de dierenarts vond geen chip helaas.

Politie dan maar gebeld en hebben hem geregistreerd, die vrouw had al de Waalse politie gebeld en bedacht haar opeens de Vlaamse te bellen *bingo*, pony stond ondertussen terug hier (ivb onze gegevens bij de politie) en zo had de eigenaar na uren en uren zoeken haar pony eindelijk terug. Bleek al 32jaar oud te zijn en inderdaad van die mensen waar er niemand was :D .

Goede daad van vandaag en die mensen die 'm mee hadden maar geen enkele moeite deden heb ik echt een naar gevoel over. >;) Zo zie je maar altijd chip controleren en politie bellen indien nodig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 04:15

Heb een drachtige mini maar die is niet voor verkoop.

Heb nu een exmoor b pony ruin drie jaar staan en is bereden. En een bereden en getuigde c pony merrie vier jaar. En een totaal onbeleerde hackney welsh achtige merrie drie jaar

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:59

Wat een mooie menfoto Miranda! Lekker zomers.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:25

StalNollie schreef:
Heb een drachtige mini maar die is niet voor verkoop.

Heb nu een exmoor b pony ruin drie jaar staan en is bereden. En een bereden en getuigde c pony merrie vier jaar. En een totaal onbeleerde hackney welsh achtige merrie drie jaar

Houdt je dan ook nog wel vrije tijd over? :')

Lori schreef:
@Stalnollie, hier het zelfde gedaan met Oreo in het voorjaar :j /. Iets wat ik in de toekomst graag nog eens zou doen want het geeft veel voldoening om pony's die anders amper kans maken een kans te geven door er gewoon wat tijd in te steken :D .

@Youri, is niks mis mee hoor als het nodig is dan is het nodig :j .

@Mirriejj mooie foto van Jimmy voor de wagen <3 .

Wat ik hier heb meegemaakt vanavond..

Heel de dag bij een vriendin gezeten die vanaf morgen begint te werken, kom ik thuis staat het hier open aan de zijkant. Had het direct gezien, broertje komt naar buiten dat ze hier een pony hadden gezet. Die was al mee met andere mensen een straat verder met een weide maar hun wisten ook niet van wie die was maar deden ook geen enkele moeite om te zoeken (eigenaar ging 'm wel zoeken zeiden ze). Zelf de dierenarts gecontacteerd en gaan rond zoeken zelf (bellen en aanbellen), op 1 plek was er niemand helaas en de dierenarts vond geen chip helaas.

Politie dan maar gebeld en hebben hem geregistreerd, die vrouw had al de Waalse politie gebeld en bedacht haar opeens de Vlaamse te bellen *bingo*, pony stond ondertussen terug hier (ivb onze gegevens bij de politie) en zo had de eigenaar na uren en uren zoeken haar pony eindelijk terug. Bleek al 32jaar oud te zijn en inderdaad van die mensen waar er niemand was :D .

Goede daad van vandaag en die mensen die 'm mee hadden maar geen enkele moeite deden heb ik echt een naar gevoel over. >;) Zo zie je maar altijd chip controleren en politie bellen indien nodig.

Jeetje heel avontuur weer meegemaakt zo te horen.

Ik heb een topic van Jimmy aangemaakt :D
[AR-ITP] Kleine man aan het werk

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:53

Wat een gave foto Mirreijj! <3

Wat een verhaal zeg Lori, gelukkig is ze weer terug bij haar eigenaar.

Met Toliene gaat het gelukkig ontzettend goed, ze is weer blij en dat is heel fijn. Afbeelding
Ze mag rustig aan het werk, het valt me alles mee qua verlies van bespiering de afgelopen 3 weken.

Mijn vakantie was heerlijk! Genoten en uitgerust :j over 2,5e week ga ik weer naar Spanje :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:15

Ze ziet er goed uit! Fijn dat ze zich beter voelt.

Wat een verhaal joh Lori. Goed dat je de politie gebeld hebt.

Ik ga Jimmys topic even bekijken zo :)

Hier nog steeds weinig spannends te melden. Vanmorgen vroeg even lekker dressuurmatig gewerkt met hem.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:36

Mooi dat het weer zo goed gaat met Toliene dat ze weer aan het werk mag. Ze zit wel beter in de bespiering dan mijn Alex hoor, dus dat oppakken zal geen problemen vormen daarmee. Ik snap niet waarom Alex geen spier opbouwt over zijn rug. Hij heeft borst-, buik- en bilspieren, maar zijn ruggengraat ligt er praktisch bovenop zo weinig bespiering. Zelfs Jorie zit dan nog beter in zijn spieren en die krijgt hetzelfde voer alleen dan zonder de pavo topsport.

Pfft, Lori, zulke buren heb je ook niks aan. Gelukkig voor de eigenaren van de pony heb jij wel gehandeld en zaten ze nu niet zolang in de sress.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:29

Fenna, spieren moet je er op trainen, die kun je er niet op 'voeren' (uiteraard wel ondersteunen met het juiste voer/supplementen, maar dat doe je al). Als hij geen enkele rugspieren heeft, kun je daar aan gaan werken in jullie training. Hij moet over zijn rug gaan lopen en de juiste spieren leren gebruiken. Dit kun je het beste oefenen in de bak/grasveldje, dus echt dressuurmatig aan het werk met hem. Op de weg rijden met een 'lang teugeltje' gaat niet werken (niet dat je dit perse doet, maar ter voorbeeld).

Ik denk dat privéles hierbij een goed idee is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:36

Ik wordt altijd zo blij als ik dit koppie 's morgens zie <3
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:47

Lori schreef:
[ [url=m/2e3IwT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een foto van gisteren *-:)

Wauw! <3

@Mandy; wat jammer dat je verzorger er mee stopt. Hopelijk vind je snel iemand anders!
Ponys gaan goed. Chip vind het alleen nog niet zo leuk als Switch van hem weg gaat. Maar gaat al beter.

Haha arme ponys Patricia!

@Miranda; ja overdag lopen ze buiten op het gras. Snachts staan ze binnen.
Knappe Jimmy <3.

Super dat het goed gaat met Toliene :))

Aah Willem, zo lief :D.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:50

Ahhhh lief <3

Toliene ziet er goed uit! Vind haar echt een knappe verschijning. :)) fijn dat het ook beter met haar gaat, nu kun je weer lekker het mennen oppakken!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:59

Wat ziet toliene er goed uit. Wel spannend hoor.

Oef ontsnapte pony van 32 haha deugniet. Chip wil natuurlijk niet alles zeggen als deze ook niet geregistreerd is. Me honden heb ik laten registreren maar paarden niet.

Ik wat ee leuke willem foto een van me favo ponys om te zien jullie willem. En de naam maakt het nog steeds af.

Mirrie heb tijd tekort. Ik ga in ochtend op dit moment ivm vakantie met beide kinderen naar de wei ( een gaat normaal naar school) ochtend doe ii mesten en draden vooruit zetten en een pony longeren ( vandaag twee omdat de kids zich vermaakte). En daarna heb ik de volledige zorg over me oudste ivm autisme en adhd waardoor ik er voor hem moet zijn en ik hem dus ook zelf op bed moet leggen en ik daarna pas naar de wei ga. Dus vaak laat thuis.

Ga meestal om de dag in avond maar vanwege drukte nu iedere dag. ( en toevallig gaan we vanavond naar het eten met zijn allen naar de wei.. een longeren en wat voetballen met kids en hooi verleggen )

Druk druk maar wel echt een leuke drukte

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:59

Knappe pony's!

Fijn dat het goed gaat op de nieuwe stal Patty :)

Ik kom even binnen vallen, ik red het niet met meepraten en bijlezen maar heb wel telkens meegelezen. Vandaag ga ik op vakantie met mijn vriend voor 9 dagen, daarna zal ik proberen weer wat actiever mee te praten.

Nog even wat foto's van laatst van mijn knapperd <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik train op het moment niet erg fanatiek, lekker lol met je knol en niet te veel moeten. Sjors vorige week naar een stal verhuist samen met Linda en Gigant waar ze meer buiten staat en waar het stalmanagement beter aansluit bij onze pony's. Lekker in het bos gereden nog en gisteren nog een fijn ritje gemaakt naar een park met ruiterpaden wat bij onze nieuwe stal in de buurt ligt. Nu heeft hij lekker vakantie :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:08

Ik heb helaas zowel geen groot genoeg grasveldje als een bak tot mijn beschikking op het moment, maar hij loopt buiten ook al aardig netjes over de rug en bovendien heeft Jorie diezelfde spieren ongetraind wel. Maar ik ben nu ook pas 2 weken bezig met het weer oppakken van hem en spieren kost gewoon tijd om op te bouwen. Ik heb nu wel een longeersingeltje voor hem, dus ik kan hem ook bijgezet gaan longeren en verder begint hij nu door het vierkantje(equikinetic) echt zijn lijf beter te gebruiken. Hij biedt daardoor zelf het aan om de rug te gebruiken ook voor de kar. Lief koppie van Willem, hier ook 's ochtends twee blije koppies en van Jorie krijg ik altijd een hinnik, maar die hinnikt overal naar.

Knappe Sjors <3

En nu eerst de haan vangen, want die was ontsnapt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:16

Even een korte reactie want ik moet nodig bijlezen zie ik. :oo

Susanne: super lieve foto! Hij heeft zo een lief koppie.

Miriam: mooie foto! Heb jullie topic gezien en het ziet er heerlijk uit zo. <3

Linsey: fijn dat toliene weer thuis is! Ze ziet er nog goed uit vind ik. En gelukkig dat je een leuke vakantie hebt gehad. Binnenkort lekker nog een keer, lekker zeg!

Lori: super goed gedaan! fijn dat de pony weer terug is bij de eigenaar. :)

Ik heb echt enorm lange dagen. Druk op werk en na werk altijd meteen naar Pepper dus vaak laat thuis en nog eten en dan niet echt puf om op de laptop te zitten. Komt wel weer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:17

Gave foto's Ayla! Sjors staat er goed op.
Fijne vakantie!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:37

Fenna gelukt met de haan!! ik ben een beelddenker dus zie je al gaan. !!! hahaha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:50

Ja hoor, hij wilde heel graag weer terug naar zijn dames. Hier zat ie in de dakgoot, gelukkig bleef ie tijdens het terugjagen op de grond en konden we gewoon het luikje openzetten zodat ie weer in de ren ging. Hij was ontsnapt omdat mijn vader het dak van hun hok aan het vervangen is en ze moesten dus naar buiten in de ren, alleen meneer vloog op :')
Afbeelding

Het dak was lek en is tevens het voerhok van mijn pony's, oftewel vanochtend mocht ik heerlijk pissebedden, mieren en stukjes dak van de voertonnen afwegen voordat ik voer kon gaan pakken. Mijn vader is nu gelukkig alweer bezig met het nieuwe dak erop te leggen, dus de bende duurt niet lang meer :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:44

Ahhh lieve foto van Willem! <3

Dank jullie wel voor de lieve reacties over Toliene

Gave foto's Ayla

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:09

Thanks Mandy en Linsey :)

En fijn dat het beter gaat met Toliene Linsey, ze ziet er idd goed uit.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:33

Gave foto's ayla.
Fennedev kijk die haan ondeugend kijken haha
Toliene ziet er goed uit!
Lief koppie die Willem.
Frummels Hoe gaat het met pepper zijn wondgenezing?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:48

Wat een mooie foto's van Sjors ayla! Ik vind hem zo knap <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:01

Mooie foto's Ayla! Knappe Sjors! <3