[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:38

Netjes van je Youri, om alsnog even te reageren :)

Ayla, wat vervelend van je niet goed passende schofttuig! Ik hoop dit soort dingen ook ooit te kunnen zien hoor.. op
Dit moment nog niet echt een idee van.

Lillian wat heb je een mooi nieuw tuig! Vervelend van de bloedneuzen.. irritant is dat!

Wat vervelend dat Max schimmel heeft Mandy :( dat is echt een hardnekkig iets...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:48

Dat klopt. Ik weet er helaas alles van na vorig jaar. ;)
Ben er alleen nu wel heel erg op tijd bij.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 07-04-17 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:49

Mandy, je schrijft dat Max vorig jaar ook een schimmel heeft gehad in zijn hoef. Heb je dat destijds alleen uitwendig behandeld? Want de hoef is ook de plek waar afvalstoffen zich een weg naar buiten kunnen banen. Dit kan problemen als schimmel, rotstaal en mok veroorzaken.
Mijn tip zou dan ook zijn om niet alleen uitwendig te behandelen. Ik zou ook iets van een detox achtig product geven. En, bedenken wat een mogelijke oorzaak kan zijn voor deze 'problemen'.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:53

Heb het vorig jaar intensief behandeld met m'n hoefsmid samen. Alleen uitwendig.
Hoefsmid van vandaag zei ook dat het iets van buitenaf is.

Zelf geen verstand van schimmel. Had er tot vorig jaar ook nooit van gehoord.
M'n hoefsmid is over een maand terug, dus dan kan zij weer kijken en overleggen hoe verder.

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:57

Oh sakvis. Dat verklaart dan jorie zijn rotstraal ook wel. Hij is nu eindelijk opgeknapt van die bloedwormen van vorig jaar en komt nu zelfs lekker aan in gewicht. Ik kan hem nu op de kont kloppen zonder dat ik bot voel. De pony springt dan helaas nog wel een halve meter omhoog van schrik. Maar daar werken we aan. Deze foto is van een paar dagen terug.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:22

:(:) voor Max en Jorie

Anna: leuk dat je er naar vraagt, Boef staat inmiddels al een tijdje voor de wagen :D

Miranda: heerlijk de pony's aan huis, succes met verhuizen!

Lillian: je borsttuig lijkt wel goed te hangen zo, maar je moet even kijken hoe 'ie zit als Floor trekt. Je kunt er altijd voor de zekerheid gaatjes bij maken/laten maken, zodat je nog ruimte hebt om te verstellen als je onderweg bent bijvoorbeeld. Je broek mag idd wat omhoog. De buitensingel zit idd goed zo, de bomen van jouw sulky moeten in de lichtogen kunnen zweven. Probeer te voorkomen dat je met de buitensingel de bomen tegen Floor zijn lichaam aan 'trekt', dat zie ik veel bij sulky's.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:01

Wat is die kleuter mooi aan het opdrogen fenna, wauw!

Mandyy er is een site die heel veel informatie heeft, met name over white line disease maar ook wel andere hoef problemen. ik dacht dat de site paardnatuurlijk heette maar weet het niet zeker meer... of het was een volg topic op bokt, dat kan ook nog.

Youri; fijn dat je het zo goed opvat :)

Ayla, de riem die de broek vasthoud, de riem die het borsttuig vasthoud, de strengen en mijn schoft liggen bij de schoenmaker, was pas tegen half zes daar en hij wou het netjes doen en er de tijd voor nemen. Alleen het borsttuig paste dus echt goed de rest was te groot/te lang :+ .
Hij pakte het op en maakte de opmerking ''deze is zeker nieuw?'' (de beste man heeft helemaal geen verstand van paarden of tuigage) ehh ja dus :p morgen om 12 uur kan ik het ophalen, thuis brengen en naar APASIONATA!!! *D

Bedoel je trouwens dat ik de buitenste singel niet zo strak moet doen dat hij letterlijk staat ingesnoerd? Die tip had ik ook gehad van Sakvis, ik heb het zo los zitten dat ik de de lamoen zo erin kan schuiven en het er niet in gewurmd hoeft te worden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:31

Jorie ziet er goed uit :)

Vervelend joh al die slecht bereikbare en afzeggende hoefsmeden! Dat herken ik (gelukkig) helemaal niet.

Pony's aan huis is echt fijn, alhoewel pensionstallen ook voordelen hebben. Wij willen ze wel graag 'ooit' weer aan huis bij een volgend huis.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:00

Lillian, op internet heb ik er al wel veel over gelezen inderdaad.

Veel plezier bij apasionata! Ik ga zo naar Equiday.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:09

Veel plezier bij apasionatra en equiday.

Ayla is boef ook van jou?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:25

Mandyy veel plezier bij Equiday

Lillian veel plezier bij apasionata

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:27

Dat bedoel ik idd Lillian :j Veel plezier vanmiddag!

En jij bij Equiday Mandy, ik zou eerst ook gaan maar dat gaat helaas niet meer door.

Hier ook altijd hoefsmeden die netjes komen.

Patricia: Boef is niet van mij :)

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:17

even een vraagje;
Vanaf welke leeftijd kan je met een pony'tje even een hindernisje nemen, gewoon een lage?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:12

nanne02 schreef:
even een vraagje;
Vanaf welke leeftijd kan je met een pony'tje even een hindernisje nemen, gewoon een lage?

Denk dat als je dit basic houd kan dit prima vanaf 2,5. Onder het zadel namen wij vaak aan 5-6 jaar. Ligt aan de groei en bouw van het dier! :)

Gaaf hoor Lillian, Appasionata staat ook op mijn verlanglijstje! <3

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:13

Hoe was het op de evenementen dames?
Nanne: ik zou vanaf 3 pas hele kleine sprongetjes nemen
Ik merkte vanmiddag bij misty op dat ze bult op haar schouder heeft. Ook hoest ze nogsteeds:( Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:41

Ik zou het los/aan de hand ook pas vanaf een jaar of 3 doen en onder het zadel nog een stukje later.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:03

Jorie springt al sinds vorig jaar geheel vrijwillig uit de paddock soms als ik Alex meeneem. Maar echt serieus springen zou ik pas vanaf een jaar of 3 doen.

Twee pony's vastgebonden, waarvan 1 een hoefschoen-etend monster is:
Afbeelding

Beide moesten ze wachten zodat de hypozin wat indroogde en ik heb maar 1 ring. Alex zijn hoofd spreekt echt boekdelen op de foto. Hij vindt echt niet leuk om zo vastgebonden te staan, vooral niet met Jorie erbij die constant rondwandelt en hem aan de kant schuift.
Alex heeft bij zijn achterhoeven ook dezelfde geur als Jorie dus die had ik vandaag ook maar even meebehandelt. Jorie gaat na 1 behandeling al heel erg vooruit qua stralen. Spul werkt als een tierelier :j

Balen Claudia zeg, ga je haar ook nog verder laten onderzoeken vanwege die hoest?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:39

Claudia, had de dierenarts de luchtpijp nog onderzocht?

Equiday was super leuk. :j :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:01

Hoesten heerst volgens mij ook wel een beetje. Hoor zoveel paarden die al weken hoesten.
Ik deed los springen nu met faya nu ze bijna 5 jaar is. Balkjes vanaf 3 jaar.
Mijne vandaag nieuwe paddock met schuilhuisje gekregen. Als ze straks dag en nacht buiten blijven gaat er stro in het huisje. Echt heerlijk voor ze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:06

Super zeg Patricia!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:29

Ziet er mooi uit Patricia! :))

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:52

Zo even paar dagen druk gehad en gelijk veel bij te lezen :-)

Lilian; ik hoop dat je je nu wat beter voelt? Klinkt heel naar!
En veel plezier bij apassionata.

Mandy leuk uitje gehad :-)

Ayla; had jij ook een nieuw schoft tuig gekocht? Wat balen dat Sjors daar zo'n last van kreeg! Hopen dat de behandeling aanslaat!

Sakvis; ik heb een oud Ideal tuig (20 jaar oud?) En daar kon de losse draagriem ook niet bewegen. Ik heb nieuwe lichtogen gekocht met nieuwe draagriem en die beweegt al veel beter mee al zou het inderdaad nog beter kunnen!

Mirriejj wat irritant zeg zulke hoefsmeden. 9 van de 10 zijn niet zo goed met afspraken. De mijne is gelukkig een uitzondering op de regel :-)
En wat gaaf zeg je pony's aan huis wauw!

Patricia; je had je pony's niet aan huis staan, je had je huis aan de pony's staan :D
Nieuwe plek ziet er goed uit!

Fennadev; lieve uitstraling heeft Jorie!

En ik ben wederom heel trots op mezelf: vanmiddag was er een vriendin mee en ik ging mennen, de bak was toevalig ook vrij. Alf al na 2 rondjes los gemaakt en denk ik 10 minuten los rond gereden. Echt geweldig! Morgen hopelijk weer :-)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:57

Mandyy schreef:

Nee nog niet. Wou even aankijken hoe ze reageerde op fenegriek maar dat helpt ook niet echt. Dus binnenkort maar even een afspraak maken om toch te kijken

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:58

Gaat de goeie kant op Ingrid! :D

Ik heb een sulkytje op de kop getikt! Echt heel blij mee. Zaten alleen geen bomen aan. Er moeten vasten aan, dus even gemeten en ik kan ze gewoon op internet bestellen! :) dat is erg fijn. We gaan lessen bij een erg ervaren menner. Die ook Trekpaard Marloes ook gaat beleren. Daar beginnen we niet zelf aan :=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:02

nanne02 schreef:
even een vraagje;

Ik zou ook wachten tot 3 jaar ongeveer :)

claudiadvx schreef:
Hoe was het op de evenementen dames?
Nanne: ik zou vanaf 3 pas hele kleine sprongetjes nemen
Ik merkte vanmiddag bij misty op dat ze bult op haar schouder heeft. Ook hoest ze nogsteeds:( [ [url=m/ZlOIf5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervelend joh dat ze nog zo hoest. Ik zou inderdaad wel even de DA laten komen.

Fennadev schreef:
Jorie springt al sinds vorig jaar geheel vrijwillig uit de paddock soms als ik Alex meeneem. Maar echt serieus springen zou ik pas vanaf een jaar of 3 doen.

Twee pony's vastgebonden, waarvan 1 een hoefschoen-etend monster is:
[ [url=m/lcnbbU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide moesten ze wachten zodat de hypozin wat indroogde en ik heb maar 1 ring. Alex zijn hoofd spreekt echt boekdelen op de foto. Hij vindt echt niet leuk om zo vastgebonden te staan, vooral niet met Jorie erbij die constant rondwandelt en hem aan de kant schuift.
Alex heeft bij zijn achterhoeven ook dezelfde geur als Jorie dus die had ik vandaag ook maar even meebehandelt. Jorie gaat na 1 behandeling al heel erg vooruit qua stralen. Spul werkt als een tierelier :j

Balen Claudia zeg, ga je haar ook nog verder laten onderzoeken vanwege die hoest?

Haha die koppies, wel fijn dat de hypozin zo aanslaat!

Mandyy schreef:

Ook nog leuke dingen geshopt op Equiday?

Patricia_86 schreef:
Hoesten heerst volgens mij ook wel een beetje. Hoor zoveel paarden die al weken hoesten.
Ik deed los springen nu met faya nu ze bijna 5 jaar is. Balkjes vanaf 3 jaar.
Mijne vandaag nieuwe paddock met schuilhuisje gekregen. Als ze straks dag en nacht buiten blijven gaat er stro in het huisje. Echt heerlijk voor ze

[ [url=m/6VrtFp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4bUcTj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CE5sel.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat hebben ze een heerlijk plekje zeg! Ik vraag me af of ze dan alleen op dat stukje staan van de eerste foto of hebben ze nog meer? Geen aanval trouwens, maar ik ben gewoon benieuwd.