NMPRS hengstenkeuring 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:41

Annelies die 1e premie is wel een grote kans, maar een 2e kun je altijd nog wel krijgen. Dat gebeurt bij stermerries ook nog wel eens. Een derde zal hij wel niet halen.

Ik doelde trouwens ook niet op kid in dit geval. Meer mijn merries en veulens. Ik heb wel eens veulens gehad die ik zelf op een 2e schatte en een 1e super zou zijn en ging ik naar huis met een 3e premie. Dat is zo zuur. Neem als voorbeeld chakira. van een 2e naar een 3e naar een 2e en afgelopen jaar een 1a. Ben zo blij. Nu is ze trouwens niet de smalste op de keuring, dus een kampioen zal ze nooit worden. Ik vind dat ze teveel body heeft gekregen met slankere benen. En ze is best groot met haar 93 cm. Maar haar beweging is zo mooi.
Ze zal ook niet zo gauw meer te koop komen. Ben eigenlijk stiekem toch ook erg blij met haar. Ondanks dat ze niet de top zal gaan halen.

Dus kortom het gaat erom dat jij als eigenaar blij bent met wat je hebt. jij kijkt er elke dag naar en geniet van hun eigenschappen. Ik ben daar niet altijd mee bezig, maar soms wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt en blijkt het maar gewoon weer te kloppen hihihi ;)

Knolselder

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:55

Een Stermerrie is nog anders. Die loopt niet persé in het erekampioenschap.

Op de vergadering zeiden ze zelf dat ze daar moeilijk lagere premies konden gevenn, want tja, hoe kon het dier anders ooit kampioen worden? Op de opmerking dat vele 'oudere' hengsten toch niet meer lijken op wat nu eerste premies krijgt.

Verder heb je dat risico met premies inderdaad. Heel eng! Had het met Wiske voor, mijn eigen schuld.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:02

Ja dat is ook weer waar.
Citaat:
Een Stermerrie is nog anders. Die loopt niet persé in het erekampioenschap.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:53

Daar heb je wel een punt Annelies.
Van mij mogen dieren die kampioen zijn geworden op latere leeftijd gewoon weer mee in de "beoordelingsmolen" hoor want idd, veelal zien we dieren van 3, 4 jaar oud maar laat ze nog eens terugzien met een jaar of 7,8? (of nog ouder) om te kijken of dat mooie type nog steeds zo mooi is en ze niet heel erg uitgezwaard zijn want dat zie je heel vaak wel.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:55

100 procent mee eens :j

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:27

Nouja ideeen hebben we wel :D het is jammer dat het NMPRS nu op facebook de oude pagina gesloten heeft en een nieuwe pagina heeft gemaakt waar je helemaal niks meer kan.
Ik vond het juist leuk om de vragen/discussies daar te lezen, nu kan er helemaal niets meer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:32

Nee, de leden worden mooi de mond gesnoerd. Ik ga toch eens mailen/vragen waarom die beslissing (nu) is genomen?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:36

Vind het ook vreemd? medelingen kan je toch gewoon al op de website lezen?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:38

Ik vindt het ook vreemd en jammer. Ik heb zomaar het idee dat het wat met de laatste discussie te maken heeft..

Ik vind het een leuke pagina waar leden buiten keuringen /vergaderingen bij elkaar konden komen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:38

Tsja ik mag het misschien niet zeggen maar door dit soort dingen krijg ik steeds meer de indruk dat het NMPRS een soort "geheim clubje" aan het worden is waar men kennelijk voor de leden niet openstaat of men wil bereiken dat je alleen nog mails aan het stamboek kunt sturen.
In de huidige tijd, of we dat nu leuk vinden of niet, is Facebook ook een communicatiemiddel (bij ons op het werk ook, soms heel lastig maar je moet met je tijd meegaan en dan hoort FB er echt bij) en zou je open moeten blijven staan dmv. een pagina op Facebook waar de leden idd advertenties kunnen plaatsen, discussies en/of vragen stellen.
En altijd werd er dan neergezet als je er niet uitkwam, dat je het stamboek beter een mail kon sturen.
Geen probleem toch? Nu wordt er een leuke pagina weggehaald en dat vind ik jammer.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:58

Ik heb er ook mijn vraagtekens bij gezet, heb zelfs gevraagd of ze het een en ander toe konden lichten. Misschien is er wel een logische beredenatie. Maar ik denk dat het ze te heet onder de voeten wordt en zo de discussies in de hand willen houden. Maar dat ga je nooit voor elkaar krijgen. Die discussie worden dan gedaan in de mini paarden pagina.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:29

Precies Mathilda, als je gewoon open communiceert kun je natuurlijk tegen meningsverschillen oplopen maar he..die zijn er altijd.
Door dit nu af te sluiten en alleen een pagina te openen die je "leuk" kunt vinden draag je niet echt bij aan een communicatieplatform voor de leden, want zo zag ik de facebookpagina van het NMPRS wel degelijk.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:17

Inmiddels heeft claudia toegelicht over het waarom. Ik kan trouwens volgens mij wel reageren op de nieuwe pagina.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:20

Ik zag het idd, fijn dat ze de pagina laten bestaan, er is bij de leden behoefte aan deze pagina.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:19

als er nieuwe beheerders gevonden zijn gaat de pagina gewoon door, al snap ik echt niet dat je stopt met deze pagina omdat het zoveel werk is, ik ben al een paar jaar medebeheerder van de groep mini paarden op fb en zoveel werk is het niet, wij hebben zelfs een "vraag van de week" en een fotowedstrijdje elke maand voor de hoofdfoto, ja oke , daar moet je even weer wat voor bedenken, en soms moet je mensen even tot de orde roepen, en heel soms verwijderen of blokkeren, maar zo houd je de groep gezellig :)

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:05

Ik heb een email gedaan voor beheer. Ik beheer meerdere groepen en zoveel werk is het inderdaad niet. Nu even wachten op antwoord nog:) zou zonde zijn als de pagina verdwijnt

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:39

Ohjee ik ging vandaag eens 'trainen' met Chinook. Ik dacht in oefen eventjes met opstellen terwijl Velvet een emmer slobber krijgt om bij te komen.
Het plan om opstellen te oefen was rap van de baan, hij kan nog geen halve seconde stilstaan zonder rond te springen :')
Dus ging ik maar rustig wat rondwandelen, maar volgends mij heeft die da ook nog geen 5 keer in zijn leven gedaan _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:49

daar heb je dus nog een leuke klus aan :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:24

jolandje schreef:
daar heb je dus nog een leuke klus aan :)

Ja ik weet wat doen de komende 3 maanden, het is er wel echt eentje is met zéér veel karakter, maar daar hou ik ook wel van.
Velvet daarintegen is echt de rustigheid zelf, gelukkig ook want die heeft echt nog heel wat kilotjes nodig voordat ik met hem iets kan/wil doen.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:26

Ik ben er ook met Cezak! Vraag me niet hoe ik een foto moet plaatsen via m'n telefoon. Maar hij staat ook op mn profiel plaatje

iris444

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:28

Ik denk dat jullie er allemaal veelste veel achter zoeken. Er waren 2 mensen die de pagina beheerde waarvan 1 uit het bestuur is gestapt en de ander erin.
Zoals de besloten NMPRS pagina nu is, vergt het ook wel wat tijd en aandacht om iedereen te wijzen op de regels (vastgezette bericht).
Daarnaast vind ik het juist goed dat het NMPRS een open pagina heeft gemaakt zo kunnen ze zich naar buiten toe promoten! Denk o.a. aan taggen op Facebook,maar vooral ook vindbaar zijn waarbij professionaliteit belangrijk is als stamboek.
Denk aan de pers die op zoek is naar een nieuws item.
Discussie binnen en buiten het NMPRS zullen er altijd heftig aan toe gaan. Dit laat zien hoe gepassioneerd de leden zijn, positief punt ;)
Maar iedereen weet dat we op internet ons blad voor ons mond weghalen en vaak direct typen wat we vinden zonder na te denken. Dat is het lastige van social media.

Maar goed, leuk dat jullie allemaal alweer zo druk in de weer zijn met de hengstenkeuring! Heb er zin in!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:50

Dat doe ik ook buiten social media om hoor ;) ik maak geen onderscheid :P (al zou het voor mezelf soms beter zijn om iets genuanceerder te worden :') )
Maargoed ik dacht dat de hele fb-discussie al was gaan liggen na de uitleg van Claudia.
Ben ik alleen wel weer de trut die gaat zeggen dat als die uitleg er nu direct bij vermeld was; er helemaal geen discussie was ontstaan.
Dus om nu te zeggen dat de leden er te veel achter zochten...... misschien had het gewoon iets duidelijker naar buiten gebracht moeten worden ;)
Maar oke discussie was volgens mij al gaan liggen dus laten we het nu niet weer doen ontwaken....

Hoe staan de hengsten er voor??
Leuk dat Cezak ook komt!
Zijn er al meer mensen inmiddels die hebben geschoren? Of training zijn gestart?

Annebet, (lees je nog mee?) ben je er al uit of Joker ook komt??? :o ;) :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:52

Maar iris het ging niet zozeer om een nieuwe bedrijfspagina. Maar het uit het niets deze lanceren en vermelden dat de andere gesloten wordt.
Mensen gaan dan conclusies trekken. Zeker wat er de laatste tijd gaande is. (geweest, nog leeft)

Ik heb daarom op fb om verduidelijking gevraagd. En gelukkig gekregen. Helaas vind claudia het dus niet fijn dat ik haar naam hier genoemd heb. Want alleen ik heb dat gedaan. By the way niet eens in een kwaad daglicht..... Gezien haar bericht op fb.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:53

Tegelijk getypt linda..haha

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:54

Iris volgens mij was alles al helemaal duidelijk. Ik ben het met Linda wel eens, als die uitleg van het hoe en waarom er meteen bijgezet was, waren er ook geen vragen over gekomen.
Alleen nu wordt er op facebook weer ophef over gemaakt; alles is toch mooi opgelost door de beheerder; het was kennelijk niet duidelijk dat de pagina erg geliefd was bij veel mensen, dat hebben ze nu weer aangepast en volgens mij is het prima zo.
Gewoon weer lekker verder gaan met alles lijkt mij het beste idee. :+

Ik heb al zin in de hengstenkeuring!