NMPRS merriekeuring 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:59

Kimmej schreef:
Ilse die heb ik wel, maar als het goed is staat Jetje woensdag al in de krant dus wil niet overdrijven :9 :')

Jaa, morgen meteen bestellen. Weet jij zo welk nummer ik moet hebben? (Heb vorig jaar ook al de verkeerde besteld namelijk haha)

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:38

Kimmej schreef:
Mooney, dat geloof ik ook best wel, maar om dan gelijk de hele organisatie een rommeltje te noemen vanwege één hickup op zo'n dag, vind ik een beetje overdreven

Bedoel er overigens verder ook niks mee, haak enkel even in over het waarom

Hoi, ik bedoelde zeker niet dat de hele dag een rommeltje was, laat ik dat even recht zetten . Ook heb ik er geen problemen mee dat de keuringsdag lang duurt als je eerst voor stamboekopname moet en dan in de bijna laatste rubriek loopt.

Maar... het ging mij over het feit dat er geswitcht werd tussen ringen, niet meer op nummervolgorde werd gekeurd, paardjes van verschillende rubrieken ineens in 1 ring tegelijk gekeurd werden en dan die opmerkingen van de jury... Dat voelt niet fijn, dat voelt "afgeraffelt" terwijl ook ik 50 euro voor mijn keuringsdagje heb betaald.

Kimmej

Re: NMPRS merriekeuring 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:32

Dat snap ik Naisven, en is zeker niet erg netjes tov jou en je medekandidaten in die rubrieken

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:32

Ilse zal dat morgen even voor je bekijken!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:41

Bucks is echt super gaaf! Helemaal mijn type. Die wil ik wel in hengstvorm :P

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:37

linda2008 schreef:
Leuk paardje :j en mooie foto's Kim!!
Maar ik snap inderdaad ook het "commentaar" van de jury nu heel goed, de rug is inderdaad wat lang en hals "ingestoken" dat is wat ze met die knik bedoelen, heeft niets met platte manen te maken. Neemt niet weg dat het een leuk paardje is he?! ;)
Dus Beauty als je het mij vraagt; toch nog iets kritischer naar je paardje kijken voordat er gesuggereerd word dat de jury "vreemd commentaar" geeft.

de rug is inderdaad wat lang hoor daar ben ik het ook mee eens ;)
Ging mij om het 'andere commentaar'
die knik vond ik gewoon heel vervelend om te horen want dat betekent dus dat ze niet goed voor de wagen en op de grond getraind word. En dit is niet waar. daarnaast ben ik echt heel kritisch hoor. Heb net 3 hengsten verkocht, omdat ik die niet 'goed genoeg vond' voor het hoge nieveau wat ik vraag voor de wagen. Mijn 3 amha paardjes die ik nu heb wel, alleen die waren echt heeeel duur in aanschaf. Is ook hele mooie bloedlijn voor het ras ;)

ik zal even foto's plaatsen voor hoe ik haar altijd zie. En dat het voor mij dan niet leuk commentaar is wat de jury zei. En dat de hals niet mooi overloopt op de schoft, vloeiend zeg maar, ik snap niet dat ik dat nooit zie en nu opde fopto's wel, ik denk dat het door het scheren komt..Maar nu ik de foto's zie van haar hoe ze liep op de keuring. ( bedankt hiervoor kimmej, want ik zat er nu elke dag aan te denken) Vind ik ze heel teleurstellend, want ze komt total niet tot haar recht hoe ze altijd loopt! Denk omdat we er al waren om 8u en een lange rit en dan de hele dag daar in de warmte dat ze dan zo 'gewoontjes' liep :(
teleurstellend dit :(

Ik kijk even of ik foto's op bokt krijg want weet niet goed hoe het moet nog haha

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:48

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:51

standfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:51

ik weet niet hoe je de fotos groter krijgt, iemand een idee?

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:18

Standfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beauty1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:26

Het is gelukt met de foto's, zo loopt ze altijd gewoon door de wei te draven, voor de kar loopt ze mooier en ruimer. Hoop dat iemand advies heeft hoe je dit dan terug krijgt te zien in de ring. Mag via PB hoor ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:30

Whaaaaaa Kim <3 <3 :~ bedankt :)

Haha ilse die van jou al in de paardenkrant, jij mag niet klagen ;)

Bedankt Rowan voor de complimenten :D ben ook zoooooo blij met haar :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:35

Ik ben geen grote minikenner maar heb al ruim 20 jaar paarden,.ik zeg even wat ik zo ziem Zie op de keuringsfoto's van kim een niet heel vurig paardje, op je weide foto's toont ze een slagje pittiger.

Vind toch wel dat je zo wat hoge schoft heeft en hoe ze de manen daar dan draagt icm het scheren toont niet heel mooi?

Kan me wel goed voorstellen dat zo trailer reis en dit warme weer er flink in hakt.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:43

Beauty ik snap dat knikje wel. Daar kreeg mijn hengstje ook een opmerking over. Je ziet hem ook wel, dat is het punt dat ze hun hals omhoog kunnen gooien. Wat ik begrijp willen ze dat die bovenlijn vloeiend is zonder dat knikje. Het kan ook wat vertekenen door de manen, de deken die daar gezeten kan hebben. Niet het tuig want die zit iets hoger nog.

Ik zou zeggen. train je paardje mooi laag en rond met balkjes om de achterbenen nog meer aan het werk te zetten. Zodat je de hele bovenlijn aan het werk zet.

Keuren is een moment opname. Als ze zich op dat moment niet laten zien, is dat erg jammer.En ook heel zuur. Je kijkt er heel erg lang naar uit. Doet stinkende je best en het resultaat valt tegen. Ik zou het gewoon nog eens proberen.

Kim ik ben ook heel erg benieuwd naar foto's. Kan al niet wachten tot het weekend.....hahaha

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:59

nog een fototje van Aimsy

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:15

de bovenlijn, de overgang naar de hals vanaf de schoft, is niet geweldig bij dit paardje. Je kunt wel spier trainen in de hoop dat het minder zichtbaar word, dus ik zou ook vooral lekker verder trainen en volgend jaar opnieuw proberen :j

Michelle, sorry las nog over jouw compliment heen :o onwijs bedankt :D

Elien, super gave foto!!!! Wat is ze toch knap!! En euh.... Ook nog met smart op jouw foto's aan het wachten....... :o ;) hihi

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:18

xElienx schreef:

[ [url=m/UwYM2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is geweldig!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:49

wow, aimy is prachtig <3

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:57

xElienx schreef:

[ [url=m/UwYM2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niets aan :n ik zou d'r weg geven :j
Aan mij ofzo :wow: <3 :+: O:)

Kimmej schreef:
Ze drukt inderdaad op wel meer foto's een klein beetje een onderhalsje erop, ik vind het niet super storend overigens, omdat ze ook heel veel front maakt. Maar... gelukkig deed ze zo af en toe ook dit:

[ Afbeelding ]

*gaat weer verder*

Dikke bucks ? Waar zie jij een dikke pony linda ?!
Ze zag er prachtig uit als ik het zo zie :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:02

Ach Linda, Suus was ook zo schijterig van de zweep dat ze vaak met opgetrokken hals liep :(

Maar ik mag niet klagen, hopelijk zitten er wat mooie plaatjes bij :)

Bedankt voor je stukje in de krant Kim!

Ik zie mooie resultaten voorbijkomen!
Gefeliciteerd allemaal.

Qua commentaar begrijp ik het wel op het silver ddapple paardje. Lijkt niet 100% mooi over te vloeien.
De foto's van thuis zie je ook niets op, daarvoor zijn ze vanuit een verkeerde hoek getrokken.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:30

Ilse was wel heel vlug vandaag, ik denk dat zij de krant eerder gezien heeft als de meeste abonnees nu :') :')
Knappe Bucks he, ik zie ook niet teveel vetjes hoor, vind haar knap zo.

Knolselder schreef:
Ach Linda, Suus was ook zo schijterig van de zweep dat ze vaak met opgetrokken hals liep :(

Maar ik mag niet klagen, hopelijk zitten er wat mooie plaatjes bij :)

Bedankt voor je stukje in de krant Kim!

Ik zie mooie resultaten voorbijkomen!
Gefeliciteerd allemaal.

Qua commentaar begrijp ik het wel op het silver ddapple paardje. Lijkt niet 100% mooi over te vloeien.
De foto's van thuis zie je ook niets op, daarvoor zijn ze vanuit een verkeerde hoek getrokken.

Alstu! Ik moest wel ontzettend hard lachen om Suzette hoor, wat een karaktertje zo jong al <3 . 'Fijn hoor mama, die ring, maar die is mij niet groot genoeg' _O- Zitten er toevallig bijdehandjes bij jou in het water?

Elien, hele mooie foto's van Aims, toch erg jammer dat ze dat beetje extra in de ring dan net niet laat zien. Sterre overigens weer wel, maar het lijkt ook wel alsof zij echt geniet van de aandacht en springveertjes onder haar voetjes heeft.

Dat knikje is inderdaad de overgang van schoft naar hals, dat 'deukje' is niet gewild, je ziet hetzelfde overigens veel terug bij volbloeden en Arabisch bloed. Als ze dan niet enorm veel over hebben in type en beweging, dan krijg je daar toch sneller een opmerking over. Maar ach, gelukkig is het het belangrijkste dat je je eigen dier mooi vindt, de jury bekijkt haar hooguit 5 minuten, jij moet het de rest van het jaar ermee doen!

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:39

AHA topic gevonden! :D

Linda, ik was helemaal weg van bucks! Van mij had zij kampioen in haar maat mogen worden! In vond haar heel goed bewegen, niet die spectaculaire knieactie, maar heel ruim en heel soepel en dragend, ik kan zo'n draf veel meer waarderen dan die overdreven knieactie die er zo gemakkelijk ingetraind kan worden... En dan nog eens een mooi beestje ook nog <3

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:46

Dankje Kim, Aimy is natuurlijk al aardig wat gewend, dus snel te braaf. In t kampioenschap liet ze zich volgens mij wel beter zien dan eerder. Maar ze heeft vooral heel veel ruimte in haar gangen en in zo'n kleine ring breng je haar alleen maar uit balans. Voor de wagen draaft ze gerust 18km/h en dan maakt ze zich helrmaal lang.
Sterre is echt een grappig poppetje. Het is indd net een springveertje. Ik kreeg daar geen commentaar, maar vermoed dat ze haar te jeugdig vinden. Buck van Linda is sl veel completer/volwassener, echt een prachtig dier <3 Hoe vaak ik zaterdag niet vol verbazing heb gehoord van 'is ze al 3?!?!?!' :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:47

Oh Knolselder, was die leuke ADHD'er van jou. Wij hebben me een partij staan lachen, heerlijk diertje is dat zeg! Nette keuringsfoto's heb ik niet van haar, ik heb wel enkele foto's van haar capriolen :')