[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:04

Sinds wanneer is dat verplicht? Want ik heb Pip al 3 jaar en nog nooit van gehoord dat het verplicht was

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:04

Chabke schreef:
Jelleee schreef:
Het is wel een mooierd hoor Bucksinlover, bonten hebben altijd een streepje (vlekje :P ) voor bij mij!

Heb ik even geluk bij jou haha
Heb 3 bonten staan haha

*\%/* *\%/* *\%/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:07

Anders weten ze niet van wie de pony is als ie ooit door iemand anders wordt gevonden, met het op naam schrijven, wordt het chipnummer ook overgezet dacht ik zo. Bij het nsps staat niet echt duidelijk dat je lid moet zijn, anders gaat het ook over, ik ga geen 100 euro neerleggen voor het op naam zetten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:09

Fennadev schreef:
Anders weten ze niet van wie de pony is als ie ooit door iemand anders wordt gevonden, met het op naam schrijven, wordt het chipnummer ook overgezet dacht ik zo. Bij het nsps staat niet echt duidelijk dat je lid moet zijn, anders gaat het ook over, ik ga geen 100 euro neerleggen voor het op naam zetten.

Ik moest toen wel lid worden, maar dat was in 2007. Misschien is het veranderd.

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:11

Het is wel slim om te doen
Je hoeft niet perse lid te zijn voor zover ik weet
Alleen paspoort is wel verplicht bij paardje en beste is om zowel paspoort als chip op naam te zetten van de eigenaar want mocht hij inderdaad losbreken en gevonden worden en je hebt wel paspoort op naam maar chip niet geloof ik niet dat het ze heel makkelijk zeggen Ow ja is goed zo
Als chip en paspoort overeenkomen is dat altijd makkelijker lijkt mij want paspoorten kunnen ook nagemaakt worden en een chip is echt altijd bij de pony

Ik heb het gewoon voor de zekerheid wel gedaan bij alle 6 kost wat maar ja je weet nooit of het nodig Is
Maar je hoeft niet verplicht lid te zijn van nmprs of nsps enz

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:16

Ik heb van beide een koopcontract en dat is het enige geldige eigendomsbewijs. Maar wat betreft diefstal, ontsnappen etc is een chip en paspoort op naam eigenaar wel heel handig!

Ik moet Willem nog steeds op mijn naam zetten, vergeet het steeds. Maar zit net even op de nsps site te kijken en je hoeft idd geen lid meer te zijn. Dus ga het van de week maar eens voor elkaar maken, vind het wel een veilig gevoel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:01

Ik ga morgen t even doen voor Jorie. Ik heb geen koopcontract alleen de mondelinge afspraak. De fokkers zijn erg blij dat Jorie naar mij is gegaan, want ik doe ten minste iets met hem en ik zorg goed voor hem. Ook heeft Alex daardoor nu een maatje, dus ik ben helemaal blij ook voor hem.

Bij ons was t al vanaf ongeveer augustus duidelijk dat Jorie van mij werd, mits hij goed met Alex op kon schieten. Oftewel de twee veulens daar (ze hebben ook nog een merrieveulen) gingen samen van de moeder af en daar kwam de jaarling merrie ook bij te staan. Alex is een week later gewoon bij de groep ingegooid van 'ze zoeken het zelf wel uit'. Hij ging niet vechten met de anderen, maar kon niet goed overweg met de jaarling merrie, want die was gewoon pissig omdat er een sterkere pony in de groep was gekomen. Die is ook echt de hele tijd pissig op Alex gebleven, met de beide veulens kan Alex prima overweg. Ze mochten zelfs mee-eten uit zijn voerbak en verder vertoont Alex normaal kuddegedrag. Hier ben ik echt heel blij mee, want hij stond namelijk alleen achter ons huis. Wij hebben namelijk 1/3 weiland gekocht en de buren 2/3 weiland, dus we hebben een strook van ongeveer 12 meter breed, maar wel ongeveer 500 meter naar achteren toe(niet alles is van de pony's). Naast Alex stonden de twee merrie's van de buren zo nu en dan, dus ik denk dat hij daardoor zich nog gewoon normaal gedraagt. Alex heeft wel een lagere sociale behoefte, maar als Jorie hem vraagt om te krabben dan doet hij dat wel gewoon.

Jorie ging zonet even helemaal los, hij liep echt te showen in draf met zijn staartje de lucht in. Ze hadden even drie stukjes weiland en dat vond hij erg mooi om even te racen.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:03

Fennadev schreef:
Ik ga morgen t even doen voor Jorie. Ik heb geen koopcontract alleen de mondelinge afspraak. De fokkers zijn erg blij dat Jorie naar mij is gegaan, want ik doe ten minste iets met hem en ik zorg goed voor hem. Ook heeft Alex daardoor nu een maatje, dus ik ben helemaal blij ook voor hem.

Bij ons was t al vanaf ongeveer augustus duidelijk dat Jorie van mij werd, mits hij goed met Alex op kon schieten. Oftewel de twee veulens daar (ze hebben ook nog een merrieveulen) gingen samen van de moeder af en daar kwam de jaarling merrie ook bij te staan. Alex is een week later gewoon bij de groep ingegooid van 'ze zoeken het zelf wel uit'. Hij ging niet vechten met de anderen, maar kon niet goed overweg met de jaarling merrie, want die was gewoon pissig omdat er een sterkere pony in de groep was gekomen. Die is ook echt de hele tijd pissig op Alex gebleven, met de beide veulens kan Alex prima overweg. Ze mochten zelfs mee-eten uit zijn voerbak en verder vertoont Alex normaal kuddegedrag. Hier ben ik echt heel blij mee, want hij stond namelijk alleen achter ons huis. Wij hebben namelijk 1/3 weiland gekocht en de buren 2/3 weiland, dus we hebben een strook van ongeveer 12 meter breed, maar wel ongeveer 500 meter naar achteren toe(niet alles is van de pony's). Naast Alex stonden de twee merrie's van de buren zo nu en dan, dus ik denk dat hij daardoor zich nog gewoon normaal gedraagt. Alex heeft wel een lagere sociale behoefte, maar als Jorie hem vraagt om te krabben dan doet hij dat wel gewoon.

Jorie ging zonet even helemaal los, hij liep echt te showen in draf met zijn staartje de lucht in. Ze hadden even drie stukjes weiland en dat vond hij erg mooi om even te racen.

haha had hier net ook 1 die even los wou gaan. ik ben wat ziek, dus dacht ik longeer je maar even.
nou daar kwamen beste bokken van af hahah :P

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:07

Van danger is vader: thorgal of sportview.
Moeder is nienke van de steenentafel

Vader van vader is onyx of sportvieuw
Vader van moeder is gloriant van de belschuur.

Ik heb danger net 2 weken dus moet hem ook nog op me naam zetten. Zijn er vandaag nog mensen weesten mennen :D?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:22

Ik moet nog steeds de nieuwe banden eerst eronder hebben en aangezien mijn vader te druk is, wordt dat m nog niet.
Ik ben gister wel wezen fietsen met Alex. Volle galop tegen de wind in, baasje kapot, pony loopt vrolijk verder :+

Jorie is dan nog wel wat onwennig, maar ik kan m moeilijk meenemen op de fiets. Hij moet eerst maar eens verkeersmak worden. Ook moet hij gewoon even alleen kunnen staan, want ik men soms wel langer dan dit rondje op de fiets.

@Mowgli, Alex is de eerste paar rondjes aan de longee ook niks mee te bezeilen. Die moet eerst ook even volle galop gaan bokken en dan wil hij wel voor me werken. ;)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:25

Fennadev schreef:
@Mowgli, Alex is de eerste paar rondjes aan de longee ook niks mee te bezeilen. Die moet eerst ook even volle galop gaan bokken en dan wil hij wel voor me werken. ;)

meestal longeer ik hem dubbele lijnen of longeer ik hem aan het hoofdstel maar omdat ik vandaag even niet zo lang in buiten kon zijn (heeeeel erg verkouden) dacht ik, ik longeer je wel snel even aan het halster. heb je toch nog "iets" gedaan. en dan is natuurlijk het feestje voor hem begonnen haha!!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:31

Leuke foto's!

Sleeen... altijd met Coco gedaan (Als er sneeuw lag. :P)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:38

Ik longeer Alex altijd aan het halster/touwhalster, heb niet echt het idee dat ie anders gaat lopen met hoofdstel en dubbele lijnen heb ik niet. Momenteel longeer ik m helemaal niet, het land is gewoon te nat.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:28

Misty longeer ik altijd met hoofdstel en pessoa :j
Speciaal op maat gemaakt voor een shetlander!
Vandaag niet wezen mennen maar even lekker gewandeld! Kwam een super leuke foto uit Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:29

claudiadvx schreef:
Misty longeer ik altijd met hoofdstel en pessoa :j
Speciaal op maat gemaakt voor een shetlander!
Vandaag niet wezen mennen maar even lekker gewandeld! Kwam een super leuke foto uit [ [url=m/tsLbjx.jpg]Afbeelding[/url] ]

aahh super leuk!!
ik heb ook zo'n halster voor mowgli alleen dan in het blauw! had deze bruine nog nooit gezien. staat haar echt super leuk zeg!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:34

Mowgli is leuk, heb je topic gezien
Kleine Honey heeft haar eerste hoofdstelletje
Afbeelding

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:34

omg Claudiadvx wat een plaaaaatje!!! <3

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:35

Aaaahw wat een schatje die Honey!! Creme dunn? <3

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:37

bedankt Ploempje!
wat is honey ook een schatje zeg. dat hoofdstelletje staat haar ook erg leuk! <3

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:40

Ja ben het helemaal eens met Mowgli. Staat goed dat hoofdstelletje. Ik vind sowieso bruin tuig mooier staan bij paarden/ponies met dit soort kleuren. Zwart tuig vind ik eigenlijk alleen maar mooi staan bij schimmels, witte en zwarte paarden of eigenlijk alle paarden met wit/grijs/zwarttinten.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:41

Mowgli4 schreef:
bedankt Ploempje!
wat is honey ook een schatje zeg. dat hoofdstelletje staat haar ook erg leuk! <3

Neen palomino-bond ;)

Mowgli4 schreef:
bedankt Ploempje!

Dank je! Ben zo blij dat het bruin is, zwart staat haar minder vind ik zelf

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:41

Bucksinlover schreef:
Ja ben het helemaal eens met Mowgli. Staat goed dat hoofdstelletje. Ik vind sowieso bruin tuig mooier staan bij paarden/ponies met dit soort kleuren. Zwart tuig vind ik eigenlijk alleen maar mooi staan bij schimmels, witte en zwarte paarden of eigenlijk alle paarden met wit/grijs/zwarttinten.

Wij dachten net hetzelfde

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:46

Bucksinlover schreef:

haha ik ben het nu eens met jou :P

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:47

*\o/* :j _/-\o_ :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:49

Mowgli4 schreef:
aahh super leuk!!
ik heb ook zo'n halster voor mowgli alleen dan in het blauw! had deze bruine nog nooit gezien. staat haar echt super leuk zeg!

Dit halster heb ik laatst op de kop kunnen tikken voor 9 euro incl bijpassend touw :D

Ploempje schreef:
Kleine Honey heeft haar eerste hoofdstelletje
[ [url=m/6Q3KVr.png]Afbeelding[/url] ]

Agoss wat lief! <3 Ik ben stiekem heel verliefd op honey :oo