Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shetclub87 schreef:de vader is 100% amha de moeder 50/50 amha/nmprs.. mijnhengst zelf is nmprs geregistreerd. lijkt me dat de moeder wel getest is, ik zal eens in het papier kijken.
Foss schreef:Toch vind ik de nieuwe regels niet altijd makkelijk je bent ook afhankelijk van de merriehouder of ze bereid zijn de merrie op te laten nemen in het stamboek zijn toch weer extra kosten als ze geen keuringen bezoeken.
Ik ben blij dat ik 2 al goedgekeurde hengsten heb.
Foss schreef:Ik begrijp het wel dat je door goedkeuring van de moeder meer kwaliteit gaat krijgen en dat het wel gaat wennen.
Maar stel je voor je heb 3 jaar geleden een veulen gehaald uit Amerika of een ander land toen was de regel er nog niet dus kan je deze hengst alleen maar in een hulpboek zetten dat vind ik gewoon jammer.
Knolselder schreef:Ik ben heel blij dat ik, toen ik mijn hengst kocht, nog vlug bij de ouders haar heb uitgetrokken
De vader is nmprs goedgekeurd, dus dat zal op zich niet nodig zijn.
De moeder in PROK gekeurd en opgenomen, dan heb ik wel DNA nodig? Alleen mijn enveloppes eens terug zien te vinden.
Shetclub, waar heb je die minipessoa gevonden? Ik kon ze nergens vinden, mijn verzorgster heeft een exacte kopie van een grote in het klein gemaakt voor mij...
Shetclub87 schreef:marschwood schreef:Als je hengstje pq in het paspoort heeft staan betekend dat er gecontroleerd is dat hij werkelijk een afstammeling is van vermelde ouders,die beiden ook dna getest zijn.de markers van de ouders zijn via stamboek op te vragen en dan is het volgens mij in orde
pq?