Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

capopjekop schreef:Jammer dat die kids zo snel groeien. Mijn achternichtje rijdt nu op Hans sinds kort, maar zij zal ook snel te lang zijn voor hem. Vind het nu nog net gaan.
[ Afbeelding ]

capopjekop schreef:Als je hem vanaf de grond alles al aanleert dan rijden de meeste ruiters zo weg met een pony en gaat het zonder bokken en wild gedoe. De pony moet het alleen wel allemaal snappen wat je van hem wilt.
capopjekop schreef:Longeren (dubbele longe) en lange lijnen, dan kennen ze alle stemcommando's en het stuur en de rem zit erop. Dan is het ruiter erop zetten die de basis goed beheerd om de beenhulpen aan te leren. Dan heb je een pony waar kids mee kunnen rondsturen. Wil je ze echt serieus aan het werk zetten dan heb je wel een goede instructeur en een ervaren ruiter nodig om de pony echt door te rijden.
Overigens gaat het bij een shet hetzelfde als bij een groter paard of pony. Dus zorg wel voor goede begeleiding als je er zelf nog geen ervaring mee hebt.
myloveJules schreef:Hoi, jullie hadden mij raad gegeve dat men ruitertje te groot was en men zadel niet helemaal paste. Ik heb jullie raad opgevolg ik ben opzoek naar een nieuw ruitertje en heb een nieuw passend zadel gekocht! Hopelijk vind ik nu ee leuk ruitertje voor hem! ( ja er zit niemand op maar ik wou jullie laten wete dat ik jullie raad heb opgevolgd!)
[ Afbeelding ]
myloveJules schreef:Hoi, jullie hadden mij raad gegeve dat men ruitertje te groot was en men zadel niet helemaal paste. Ik heb jullie raad opgevolg ik ben opzoek naar een nieuw ruitertje en heb een nieuw passend zadel gekocht! Hopelijk vind ik nu ee leuk ruitertje voor hem! ( ja er zit niemand op maar ik wou jullie laten wete dat ik jullie raad heb opgevolgd!)
[ Afbeelding ]
Eline_S_S schreef:myloveJules schreef:Hoi, jullie hadden mij raad gegeve dat men ruitertje te groot was en men zadel niet helemaal paste. Ik heb jullie raad opgevolg ik ben opzoek naar een nieuw ruitertje en heb een nieuw passend zadel gekocht! Hopelijk vind ik nu ee leuk ruitertje voor hem! ( ja er zit niemand op maar ik wou jullie laten wete dat ik jullie raad heb opgevolgd!)
[ Afbeelding ]
Het zadel ziet er (vind ik) nog wel wat te lang uit.. En je sperriem moet voor het bit langs

)
Mijn verzorgshet is zo eigenwijs... Hebben hem 3jaar geleden ingereden, maar rijden nu al 2jaar niet meer met hem. Vriendin van ons rijd er soms op, maar pony kan het niet laten om geen bok te geven.. Nog even wat oefenen en dan hoop ik dat ie net zo braaf word als al deze shetties !