Shetlander vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:33

tinypic?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:40

Ja, die heb ik geprobeerd.. En dan nog iets, mijn vader heeft vandaag de veearts gebeld over chippen, hij vond het niet nodig zolang ik er de weg niet mee op ga.. Dus .. wel of niet doen? Ik wil er wel mee wandelen, en als ze oud genoeg is mennen.. En chippen is dus zowieso verplicht? Daarom vind ik het een beetje raar wat die veearts zegt..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:45

IK denk dat de da bedoelt omdat de pony nu nog 1 is en je toch de straat nog niet op gaat :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:47

Nog geeneens een ;) Maar ik denk dat ik als ze een is misschien al wel een beetje begin met wandelen ofzo, gewoon een klein stukje beetje wennen enzo, kan dat dan wel zonder chip :?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:49

Dat zou ik niet weten, maar ik zou eerst de pony even lekker pony laten zijn, hij zal daarna genoeg moeten werken ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:38

Wat raar dat de DA zegt dat je nog moet wachten?
Vanaf 7 maanden (toch?) moet een paard gechipt zijn en in het bezit van een paspoort.
Vanaf 3-4 maanden mag je ze chippen, dus ik zie het hele probleem eigenlijk niet..

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:10

Gewoon chippen, volgens mij igt de leeftijd ook op 7 mnd. en daarvoor mag een veulen alleen ongechipt aan de voet van de merrie verplaatst worden, het moet toch een keer gebeuren.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:11

Nee, de da zegt dat die het niet nodig vind..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:30

Nu iets anders, ze is van 30 april, dus nu ong 3.5 maand oud, ze krijgt natuurlijk wel een leuk halstertje , ik zag deze:
http://www.ponywebwinkel.nl/shop/halste ... eulen.html

Zou ze die passen? En is er voor veulens zegmaar ook nog een midden maat? Want ik denk dat de overgang van veulenhalster naar ponyhalster wel erg groot is ;) Ik denk dat paars erg leuk staat bij een vos :j

Enneh.. is de knipoog smilely vernieuwt? En is de Cheer Crazy nieuw? Ohw en de boos smiley? _O-

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:46

wat leuk voor je!! *\%/* :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:28

De middenmaat wat betreft halsters is er eigenlijk niet. Wat je wel kunt proberen is gewoon in een ruitersportzaak zelf te kijken naar het aanbod. Over internet koop je al snel iets wat niet past. Maten verschillen heel sterk tussen merken. Als je bijv. een maat shet van merk A koopt en een maat shet van merk B, hoeft dat niet te betekenen dat ze allebei passen.
En ponyhalster zal je veulen waarschijnlijk nooit gaan passen ;)
Ik heb een grote maat (99 cm) en die heeft ook gewoon een maatje shet. Pony verdwijnt ze in :P

Een heel fijn halster vind ik de Premiere fun lijn, met teksten op de neusriem. Die halsters zijn heel sterk, en heel ruim verstelbaar. Daar zou je ook nog naar kunnen zoeken.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:55

LoveSchleich schreef:
Nee, de da zegt dat die het niet nodig vind..

Hij/Zij bedoeld waarschijnlijk dat het nu nog niet nodig is, maar er is een identificatieplicht voor paarden, danwel dmv. chippen en DNA, je pony moet straks ook een paspoort hebben.

Als je DA toch een keer komt kan haar gelijk chippen, maar zal het waarschijnlijk onnodig vinden om er speciaal voor te komen.

Waarom heeft de fokker van je nieuwe pony niet gewoon een paspoort en chip aangevraagd?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 08:55

Bedankt, oh zo'n halster heb ik vrijdag nog gezien in de winkel, maar de shetties op de manege dragen die ook, dus die heb je dan ook in veulen en shetlander maar? En dat chippen, voor de fokker kan het niet uit zegt hij, hij doet het echt voor de hobby heel on officieel enzo, maar het paardje is wel gezond en ziet er goed uit, de moeder is ook echt een mooie pony , de vader heb ik niet gezien, maar die was ook van hem, maar okee, dan kan ik als het nodig word nog wel een x chippen ;) Ik ga morgen misschien weer bij haar kijken , ik heb zo'n zin dat ze komt, helaas moet ik dan over 2 dagen alweer naar school, heb ik alweer haast geen tijd voor haar |o (nee grapje valt nog reuze mee :P

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 09:03

Ik zag een zo'n premiere fun halster op de oude bokt markt staan, de adventeerder had erbij gezet dat het veulen het halster maar tot een leeftijd van 4/5 maanden aangehad heeft.. mijne is nu ong.3.5 maand, hoelang zal ze hem dan nog aan kunnen, ik weet al wel wat ik ga kopen als ze groot is , ik had een heel gaaf paars halster gezien:

http://www.moonlightfarm.nl/index-SHOP-NL.htm

maar ze is nog niet groot :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:41

Ik heb hier een ruin lopen van 5 jaar (94 cm hoog) met een Premiere fun halster ;)
Terwijl mijn nu 3jarige ruin van een metertje hoog hem vorig jaar al ontgroeid is.
Maar aangezien je een middelmaatje pony hebt gekocht, zal de premiere fun wel moeten passen.
Hij is alleen in veulen maat te krijgen, maar valt een stuk ruimer dan de gangbare veulenhalsters. Daarbij zijn de riempjes wat smaller dan bij de 'echte' shethalsters, dus vind ik hem op dat gebied ook veel beter staan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:20

De Premiere halsters hebben 2 maten. Mijn ene veulen van 3,5 maand groeit nu bijna uit de kleine en gaat binnenkort over naar de grotere.
Mijn 2 jarige is net uit de grote gegroeit (en meteen door gegaan naar een pony maat halster op z'n kleinst).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:33

Ah, dat wist ik niet. Dan heb ik blijkbaar altijd de grotere gehad.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:52

als het goed is is er ook een shetlander maat van halster, ik denk dat je die het best kan nemen..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:52

Wij gaan morgen even naar ruitersportbenjamins (kennen jullie vast niet) :P Maar daar hebben ze ook verschillende leuke halsters , ook premier fun :D Dan gaan we er eentje kopen en daarna na Mijn ( :o ) veulen, even voor de eerste keer passen, heeft nog nooit een halster omgehad, dat zal nog moeilijk worden ;) :wow:

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 09:14

Aah ze is zo lief! Ik kon haar gisteren zo het halster omdoen! Maar die was te groot, dus we hebben zo'n premiere fun halster opgehaald, die nog niet gepast, en ze liep gister ook de hele tijd achter mij aan <3

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:01

ik heb een nieuw topic voor haar geopend met een foto :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:34

Wat is dit een leuk topic geworden zeg :D Gefeliciteerd ts! Linkje van je nieuwe topic?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:56

Haha wat dom van me om te melden dat ie er is maar ook nog geen eens de naam, laat staan een link :+ Hier is ie: xBalou @ [JITP] Balou!

marrie1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:15

maar waar laat je het mest dan (ik woon in de bebouwde kom) en ben bang dat een shetlander wel zeker een container vol heeft per week

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 17:22

laten ophalen ...