[Verzameltopic]Je eigen Shetlander ITP. (max 2 foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: [Verzameltopic]Je eigen Shetlander ITP. (max 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:50

Snel maar is een helpende hand aan haar jasje trekken, foto's maken en pony mooi maken/laten staan is altijd zo lastig!

Flip heeft wel een mooie voorpluk ja :D ach komt wel goed, zal er niet ergens "manenpokon"bestaan O:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:23

MTG :)) van Shapley's dacht ik.
Ik vind Flip gaaf maar ik vind het niet gek dat hij jeukt, ik vind m veel te vet. Dat draagt ook zeker bij aan jeuk O:)

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:11

Wat een leuke shetlanders hier:-)
Shapley's MTG werkt inderdaad super, de manen en staart worden er veel voller/langer van.

Hier mijn Shetlanders
Zira met haar hengstveulen Dolf.
Afbeelding

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:28

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:06

wat een geweldige foto , die bovenste. <3

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:32

Het enige wat Flip krijgt is hooi en s'morgens en s'avonds een klein stukje PAVO vitaminekoek! _O- Zal ook een flinke hooibuik zijn,
laatst heb ik een flink eind met hem gewandeld en toen was hij érg gestroomlijnd :D
Hij jeukt niet omdat hij dik is, hij heeft zomereczeem geerfd van z'n moeder :j Overigens mag er bést iets af, absoluut, maar weet 100% zeker dat het niet aan ons voer ligt :D Geen brok, enkel een pavokoek en tijdens VD een ienie-mini stukje wortel per oefening :) (en smorgens en savonds hooi, verders smiddags op een schrale weide... := )

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:39

Wat heeft Soumy een leuke bles :)

Voor Flip : veel mensen zeggen dat de Pavo koek het schuren kan verergeren... reacties op suikers of iets, zowel mijn paard met 2 jaar terug nog heftige manen ecxeem krijgt de koek en mijn shetlander een halve, beide hebben hier geen last van...

Zijn moeder had het ook lees ik zo dus hij heeft het gewoon "mee gekregen"

Heel dik vind ik hem eerlijk gezegd niet lijken, oke hij moet niet voller worden, maar zijn nek vertekend wel aardig...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:41

Oh echt? Jeetje.. wát een gedoe met voer kiezen zeg. Persoonlijk vind ik dat hij als 'vollere' shet niet echt een stukje koek nodig heeft, hij heeft in mijn ogen zát aan de wei, het hooi en tijdens VD'en (wat overigens niet elke dag gebeurt) een klein stukje wortel per keer. Hij moet inderdaad niet voller worden, Flip is nu 3,5 jaar en wandel veel met hem, gewoon lekker in beweging houden :)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:46

Ik heb er zelf ook mee lopen klooien, en toch besloten zowel mijn paard op een hele koek per dag als mijn mini op een halve koek per dag, er zitten extra vitamines in mineralen in die ik toch wel belangrijk vind...

Ik ben dus wel een tevreden voerder van Pavo koeken... ik kijk altijd naar hoe mijn paarden er op reageren...

Maar hij schuurde al voordat je de koeken ging geven? en het is niet ergere geworden als normaal?! dan heeft die koek daar dus geen verdere werking op...

Daarnaast als hij straks flink aan het werk gaat zal alles vast wel omgezet worden naar spieren :)

Dat worteltje voor die oefeningen zal het hem ook niet doen hoor..

hij is sowieso stevig gebouwd volgens mij!!

Rakker kwam bij mij ook "goed gevuld" na te gaan trainen met hem is hij nu mooi van figuur :) nu moet ik hem bijna echt bij gaan voeren om hem wat dikker te krijgen... (terwijl hij toch echt niet veel werkt)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:56

Flip heeft het van zijn moeder gekregen :j Die had bij de aankoop van Flip al korte manen, maar heb er zelf verders niets bij gedacht. (domdom!) Voordat ik de pavokoeken voerde, schuurde hij ook al ja :j Ik moet zeggen dat nu alle paarden bij ons flink last hebben van ongedierte, we hebben een klein meertje vlak naast onze wei en dat trekt toch wel vreselijk veel rotbeestjes aan :\ Ik fiets zo even langs de kruitvat, koop die klitwortelspray en behandel Flip meteen :) Ik denk het ook, ik wil geen 3,5 jarige nu meteen hard laten werken omdat hij wat romig is _O- Laat ik het nu even zien als babyvet := Zijn nu bezig met het wandelen met zadel en hoofdstel, het boeit hem overigens niets. Eergisteren voor het eerst een zadel met singel opgedaan, kom 'm zo aantrekken en Flip at doodleuk verder. Bitje ook geen probleem, heeft óók al iemand enkele tellen opgezeten :) Wil 'later' graag met hem gaan mennen, kijken nu al naar de benodigdheden. Verders doe ik de lange lijnen buiten tijdens het wandelen veel, overgangetjes maken, links en rechts.. Dus ik hoop, zodra het kan, het werk langzaamaan wat op te bouwen zodra hij hiertoe tot staat is :) In de tussentijd zal ik véél wandelen, minimaal belonen met voer (wat ik al doe, maar even kijken of het 'nóg wat minder kan) en Flip's schuren goed bijhouden :D

(jeetje, wat een verhaal)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:01

ifever schreef:
Ik heb er zelf ook mee lopen klooien, en toch besloten zowel mijn paard op een hele koek per dag als mijn mini op een halve koek per dag, er zitten extra vitamines in mineralen in die ik toch wel belangrijk vind...

Ik ben dus wel een tevreden voerder van Pavo koeken... ik kijk altijd naar hoe mijn paarden er op reageren...

Maar hij schuurde al voordat je de koeken ging geven? en het is niet ergere geworden als normaal?! dan heeft die koek daar dus geen verdere werking op...

Daarnaast als hij straks flink aan het werk gaat zal alles vast wel omgezet worden naar spieren :)

Dat worteltje voor die oefeningen zal het hem ook niet doen hoor..

hij is sowieso stevig gebouwd volgens mij!!

Rakker kwam bij mij ook "goed gevuld" na te gaan trainen met hem is hij nu mooi van figuur :) nu moet ik hem bijna echt bij gaan voeren om hem wat dikker te krijgen... (terwijl hij toch echt niet veel werkt)

ik voer daarvoor equi-bites van dodson & horrell

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:02

Is dit aan te raden voor Flip? :) Weet niet of je mijn andere reacties ook doorgenomen hebt :)

lily_alphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:03

Evelli wat een schatig setje voor je shetje!!!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:11

Afbeelding

Afbeelding

Mijn knappe shetlandertje :+:

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:21

Ik ga daar is voor kijken xElienx dankje voor de tip!

@ JH die shetter springt lekker hoog, grappig hoe die manen vliegen :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:25

E_Nalanta schreef:
Is dit aan te raden voor Flip? :) Weet niet of je mijn andere reacties ook doorgenomen hebt :)

:j zitten weinig suikers ed in, maar wel de benodigde vitamines en mineralen.
http://www.horsewellness.nl/equibites-p-95.html

hier vonden ze het in het begin niet zo lekker (ruikt ook heel sterk naar kruiden enzo), maar nu staan ze allemaal te stuiteren als ze de emmer horen. :=

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:29

ifer, hij kan nog hoger ook! Die manen vond ik ook wel erg grappig haha.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:31

Hoe groot is jou shet?!

Die kleine van mij springt niet zo vaak en regelmatig vergeet hij zijn achterbenen op te tillen... eigenlijk ook maar weer is doen met hem :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:35

Hij is 95 cm.

Afbeelding

Mijn haf heeft meer moeite met deze hoogte dan Yarden :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:42

xElienx schreef:
E_Nalanta schreef:

:j zitten weinig suikers ed in, maar wel de benodigde vitamines en mineralen.
http://www.horsewellness.nl/equibites-p-95.html

hier vonden ze het in het begin niet zo lekker (ruikt ook heel sterk naar kruiden enzo), maar nu staan ze allemaal te stuiteren als ze de emmer horen. :=

Een tip: niet bestellen bij de genoemde site! Loopt een lang topic over. Bestellingen worden niet geleverd en duurt lang voor je geld terug is!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:44

ik bestel ze altijd bij rene wielens. echt super service, maar ze staan daar niet op de site

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:14

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:43

Moderatoropmerking:
In dit topic graag commentaar op de foto's maar geen hele gesprekken over andere onderwerpen zoals voeding en ZE, daar is dit topic niet voor, dat kan in het HK kletstopic of in losse topics op PaardenWelzijn. Bedankt :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:42

Oh wát een gave haflingershetlander look - a - like! :wow: Daar mag je héél trots op zijn! :))

Dankjewel xElienx! Zal het eens aan m'n moeder laten zien! :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:10

Jaa ik ben er zeker trots op :))