Lekker simpel van mij zeg!!! Ik wist inderdaad dat jij Sandra heet, maar was even in de bonen... Foutje!
Meavey
Geplaatst: 22-04-09 22:27
Nee geen uierfoto, June heeft ook trouwens nooit een hele grote uier, wel grappig, de grootste merrie heeft de kleinste melktank hier. Wel buiken foto's:
En de paardjes zijn niet de enige die kinders gaan krijgen. Sommige maken gebruik van de paardjes om hun nageslacht lekker warm te houden.
Elinaa, ik pin me er ook niet op vast, zeker niet met een merrie die vorig jaar net geen jaar gedragen heeft. Maar wel handig om ook op tijd alert te zijn. Het is dat me met poetsen een week geleden ineens een uier opviel anders had ik nog niet verder gekeken.
@Meavey: wat een mooie dikke buiken! en die vogels verbaas me nu toch wel over de buik van mijn merrie die is nu echt al zo'n punt geworden, die van jou zijn nog behoorlijk "normaal"
Bij ons komt er nog een veulentje over ong, 2 weekjes, Potverd*kke kan geen foto's plaatsen van me trotse merries. nu maar in spanning wachten tot er weer een veulentje komt. x
Gefeliciteerd, een mooi hoofdje heeft ze Spikkels is natuurlijk ook erg mooi mee genomen
melanie_h
Geplaatst: 24-04-09 20:42
Gefeliciteerd wat een leukerd, dat koppie zo schattig
Anoniem
Geplaatst: 24-04-09 20:47
haay! Ik kom hier maar even binnenvallen want ik zit met een probleempje en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen, hier op stal staat een shetlander, ze staat er nu bijna 11 maanden. Op haar vorige stal was het mogelijk dat ze gedekt is. maandag was ze opeens aan het kegelen en vanaf dat moment geeft ze ook melk. Maar we twijfelen heel erg over schijndracht. helaas wil de boer de DA er absoluut nog niet bijhalen en 1 mei komt de Da voor een ander paard en laten we haar ook gelijk na kijken. Ik heb hier een topic over geopend met foto's, willen jullie aub even kijken en jullie mening geven?
Hier nog geen veulen, wel een super onrustige merrie, draaien, flemen, lopen, eten flemen. Heeft dat flemen ergens iets mee van doen volgens de kenners, het is namelijk heel regelmatig. Uier nog niet overvol, maar wel redelijk gevuld en nu als ze loopt vanachter zichtbaar, kling is helemaal uitgezakt, geen rimpel meer te bekennen. Verder de staart continue afhoudend van de bips. Ik twijfel echt of ik straks ga waken. Qua uier denk ik kan nog wel even, maar voor de rest absoluut niet zichzelf.
Mijn moeder viel het op dat ze echt om de vijf minuten of zo stopt met eten en fleemt en dan even rustig staat en dan weer gaat lopen, eten en draaien. Net stond ze rustig, maar ik twijfel of deze op mij gaat wachten of op een rustig moment, vorig jaar heeft ze alles alleen gepiept overdag, toen het baasje even dacht bij te kunnen slapen.
Sonjim: Cyntha heeft dat al nu bijna 1,5 week behalve dan het flemen, maar een bijna volle uier, staart afhouden, banden zo slap als blubber. Maar nog steeds helemaal niks.
Dat heeft wieneke al bijna 2 weken, alleen nu komt het flemen gapen, kreunen, plat liggen en rondtollen door de box er nog bij. Ik heb het gevoel dat ze wel echt weeen heeft gehad, maar dat het voorweeen zijn of zo.