[MP] NMPRS hengstenkeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:06

Wat foto's van zaterdag:

Een leuk spikkeltje:
Afbeelding

Algemeen kampioen:
Afbeelding

En show-boy Vic: :D
Afbeelding

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:17

Martina67 schreef:
Tja, strontvlekken kun je inderdaad wegwerken maar het is niet gebeurd en daarmee uit. Er zijn echt wel ergere dingen dan dat en de eigenaar was ook ter plaatse zoals ook degene die ze moest klaarmaken en als die er niet mee zitten So what!? Beestje is er waarschijnlijk ook voor gestraft, maar waar maken jullie druk om het is tOCH MAAR EEN BASISHENGST.
En die van mezelf was schoon want die bereidt ik voor op allerlei ongewoonheden.
Mensen geniet eens gewoon van je eigen beesten en houd op met rondhakken op andermans dieren dat houdt het gezellig weet je wel!

Wat heb jij een kort lontje :P

ik hou niet van stippen, maar die op die eerste foto heeft idd een erg leuk koppie :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:24

Deze eigenaar was zooooo trots die kon haar tranen echt niet inhouden geweldig vind ik dat om te zien als je zooo trots bent. :)
Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:40

Martina67 schreef:
Tja, strontvlekken kun je inderdaad wegwerken maar het is niet gebeurd en daarmee uit. Er zijn echt wel ergere dingen dan dat en de eigenaar was ook ter plaatse zoals ook degene die ze moest klaarmaken en als die er niet mee zitten So what!? Beestje is er waarschijnlijk ook voor gestraft, maar waar maken jullie druk om het is tOCH MAAR EEN BASISHENGST.
En die van mezelf was schoon want die bereidt ik voor op allerlei ongewoonheden.
Mensen geniet eens gewoon van je eigen beesten en houd op met rondhakken op andermans dieren dat houdt het gezellig weet je wel!

Belachelijke reactie...Maare wat in je onderschrift staat klopt wel van het "karakter" ik moest uitkijken waar ik ging staan want hij stond als een gek om zich heen te meppen :n

LADPR

Re: [MP] NMPRS hengstenkeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:46

Ohhh die eerste stippel heeft een leuk hoofdje!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:49

Martina, ik weet niet wat er voor gevallen is, maar waarom reageer je zo kort? Zo ken ik je niet......

Je lijkt nogal gepikeerd over dat er geen kampioenschap meer is voor basishengsten, dat is op de ledenvergadering geweest en het voorstel is daar goedgekeurd.... Dus tja...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:55

Is wel heel jammer dat het kampioenschap er niet is maar moet men toch gelijk geven dat de basisrubrieken echt heel klein aan het worden zijn...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:57

Het is ook niet het fokdoel van het stamboek hé ;) Ben er erg tevreden mee dat ze het kampioenschap voor de basis stop hebben gezet, het heeft imo geen echte toevoeging aan de keuring.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:58

en betreft wel of niet scheren is eigen keuze, klopt, maar ik neem aan dat als je naar een keuring gaat, je ervoor zorgt dat je paardje er op zn paasbest uitziet.
Heb er ook 1 langs zien komen (geen idee of het over dezelfde gaat) met een afgetrapt weidehalster met dito touwtje...
Tja, sorry hoor

Ook nog een enkeling in spijkerbroek met slobbertrui in de ring gezien....

Als het aan mij ligt: Geen nette kleding? niet de ring in. Geen net halster (en dat hoeft echt geen ala amerikaans show halster te zijn, er liep ook een basis met een keurig opgepoetst wit leren halster zoals bij de shets) niet de ring in.
Gewoon klaar....
Dat beetje moeite kan je toch wel doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:59

Maaike: Op zich snap ik wel dat het voor mensen met basisfokkers een teleurstelling kan zijn, maarja, verder idd niet het fokdoel.

Komt er nog een nieuwsbericht trouwens?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:04

Stef en gelijk heb je hoor. Ik doe normaal in wit voorbrengen maar had mn gulp gesloopt :') Dus naja zwart-wit is ook prima te doen :j Die met spijkerbroek + vest liep bij mij in de ring :=

Verder is zo'n keuring juist om je pony er op zn allerbest uit te laten komen en ik denk dat je dat ongeschoren nooit lukt in april. Op de merriekeuring vind ik dat weer een ander verhaal.

Dat er geen kampioenschap is is jammer maar aan een kant begrijpelijk. Ik heb toevallig een basishengst en had eigenlijk nooit verwacht dat ik zo dicht in de buurt zou komen en uberhaupt een eerste premie zou halen en dat ik dan nooit een bekertje kan winnen is jammer maar helaas...Kan natuurlijk altijd een bekertje meenemen als stef niet oplet :o :=

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:06

Snap niet waarom sommige mensen zich zo druk kunnen maken om andere mensen, dan maakt het toch niet uit wat andere mensen doen.

Neem aan dat iedereen zijn pony voorbrengt zoals hij/zij denkt dat dat goed is, dan is dat toch prima.

Wat betreft verzorging ben ik wel met iedereen eens, lijkt me een kleine moeite om te zorgen voor nette kleding, net halstertje en een schone pony. Maar goed blijkbaar zijn er mensen die daar anders over denken.

Wat scheren betreft, niet scheren betekend echt niet achteraan eindigen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:12

Ik ben ook van mening dat je je paardje op een nette manier moet presenteren. Daar zou best strenger op gelet mogen worden. Bij een dressuur wedstrijd start je ook niet in een spijkerbroek met slobbertrui. En verder vind ik scheren ook een must (in deze tijd van het jaar), en een net halstertje moet toch ook kunnen.
Maar aan de andere kant zouden ze ook streng moeten optreden als de tastharen en wimpers weggeschoren zijn, er staat toch duidelijk in het regelement dat dat niet mag.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:16

Toch moet ik zeggen dat mijn hengst nu prachtig in het haar zit, helemaal niet plukkerig of iets dergelijks, dus wat dat betreft. Beetje oortjes, voetjes en baard bijscheren en dan mis staat hij helemaal niet. Zie dus ook niet in waarom scheren een must zou zien ook niet nu in deze tijd van het jaar. De vacht is niet meer olifant dik maar juist wel mooi zo

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:59

stef schreef:
Komt er nog een nieuwsbericht trouwens?

Morgen ga ik het nieuwsbericht schrijven :j Vandaag heel druk geweest, en moet nu weer weg :+

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:07

Bedankt Maaike, ik heb al wat besteld hoor! Hij was echt even showboy :9
Prachtige fotos en ja, ik heb het ook gezien dat die jonge hengst Kampioen werd, mooi om die emoties te zien.
En ja, haat en liefde liggen soms heel dicht bij elkaar.. :o
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 06-04-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:08

scheren is niet verplicht, maar een geschoren toont luxer dan een niet geschoren, en luxe is nu eenmaal fokdoel. Ik zou dat zelf dus zoveel mogelijk willen benadrukken. Je ziet ook echt steeds minder ongeschoren paardjes, en diegene die dan niet geschoren zijn zijn over het algemeen de basis paardjes.
áls je er dan voor kiest om niet te scheren, zorg dan wel gewoon dat je paardje er op zn paas best uit ziet, en niet of ie net vanmorgen uit de klei getrokken is (viel dit jaar gelukkig mee)

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:51

Ik ga even kijken over een paar weken hoe meneer al door zijn haar is, en of het dan nog nodig hem te scheren..uiteraard trek ik hem niet zomaar uit de klei..hihi...en zal ik ook mijn best doen hem op zijn paasbest voor te stellen...Poets er nu zowat al het mooie al af...hihi..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:52

Mijn jaarling was ongeschoren :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:54

zeg, zullen we die ooit op Hon zetten? Gaan we een ijsbeer fokken! :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:55

Nee muilezel krijg je dan :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:56

wel een heule harige dan :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:58

Afbeelding

Ach hij vond het wel gezellig :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:59

Afbeelding

Hij kan ook kaal :j

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:40

Kaisa: Het stippeltje is nr. 112 uit de catalogus meen ik.
Groeten.