[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:46

Lief oplettend broertje! Vaak helpt zon zalfje snel!

Ik doe een vlecht in de voorpluk als ogen geïrriteerd zijn, kan die niet ook nog eens irriteren.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:25

Ja hij is geweldig, ben hem zo dankbaar. :) hij gaat ook vaak mee als dat niet nodig is, gewoon om te helpen en omdat hij dat leuk vind. Mijn zusje daar in tegen heeft bijna een hekel aan paarden. Heerlijk hoe mensen kunnen verschillen tegenover paarden :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:40

Hopelijk gaat het met het zalfje snel beter. Fijn dat je broertje zo goed oplet!

Pony's zijn vandaag voor het eerst lekker naar buiten gegaan. Stonden mooi rustig. Chip vind het alleen helemaal niks als Switch niet in z'n buurt is. Moet hij nog even aan wennen.

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:48

Fijn zo.n goede oppas

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:37

Hier is vooral mijn jongste zusje dol op pony's, de andere vinden ze wel "oke".

Hier geen vliegenkap met dat ze maar enkele uurtjes op de weide staan en voor de rest in de uitloop waar dan terug amper vliegen zitten. Hoop het zo te kunnen houden, hou ze goed in de gaten.

Dus met Finn gaan mennen nog even vandaag, meneer had peper in z'n kont :') . Zijn conditie betert echt per keer nu duidelijk :D .

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:07

Hier allemaal vliegen kappen
Vliegen zijn zo irritant

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:18

Afbeelding

Even een foto van gisteren *-:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:52

Ohhh eindelijk weer een uitzicht foto, wat mooi <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:53

Relax foto.

Hier drukke dagen pony verkocht wewr pony gekocht. Totaal onbeleerd en staat met touw in de wei anders kan ik hem niet pakken. Leuke uitdaging.
Vanavond andere pony op internet zetten voor verkoop.

Leentje lekker gelongeerd maar niet echt te doen met twee kids langs de rand. Pony stopt hele tijd en gaat dan staan knuffelen met de kids haha doos

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:11

Lori schreef:
[ [url=m/2e3IwT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een foto van gisteren *-:)

mooie foto!

Handel je in pony's stal Nollie?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:13

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:43

Ja kleinschalig. Koop vaak zielige ponys op totaal onbeleerd niks kunnen zoals vast staan of pakken in de wei niet kennen. En ik leid ze uiteindelijk op tot een brave vaak kinder ponys die het erg leuk in de wedstrijd doen.

Maar afgelopen weken is er redelijk wat vraag en toch wel aanbod dus is het wat drukker.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:40

Patty, hoe is het nu met de pony's?

Ik kreeg vanmiddag een appje dat m'n verzorgster stopt. Niet helemaal een verrassing, maar baal wel.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:54

Patricia, wat leuk je pony's helemaal vol met linten. Je zult wel trots zijn op de dames!

Welkom terug Youri. Leuke springschoenen :) Tikt hij aan?

Mooie paddock voor Toliene. Hoe was je vakantie Linsey?

Ingrid een lekke tent, wauw en precies daarom haat ik k(r)amperen :') Geniet nog even van je vakantie! Nu beter weer?

Patty, al een beetje kunnen wennen op je nieuwe stal? Fijn dat je pony's steun aan elkaar hebben. Mooi plekje.

Lori mooi uitzicht!

Mandy, ahh dat is wel balen. Waarom stopt ze? Ga je nu opzoek naar een nieuwe verzorger?

Iemand vroeg nog iets over gluco balance. Willem krijgt dat in de zomer als de weidegang begint tot ze weer de paddock op gaan in het najaar. Hij heeft snel last van opgehoopte afvalstoffen (en dus een harde nek) en jeuk daardoor. Met dit supplement kan ik dat helemaal onder controle houden in combinatie met zijn greenguard. Ik ben er super tevreden mee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:57

Ze stopt in verband met drukte en haar nieuwe schoolrooster.
Ik wil wel iemand zoeken maar vind het nogal lastig. Ik wil liever niet een totaal onbekende, maar zou zo niemand weten.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:11

Susanne schreef:
Patricia, wat leuk je pony's helemaal vol met linten. Je zult wel trots zijn op de dames!

Welkom terug Youri. Leuke springschoenen :) Tikt hij aan?

Mooie paddock voor Toliene. Hoe was je vakantie Linsey?

Ingrid een lekke tent, wauw en precies daarom haat ik k(r)amperen :') Geniet nog even van je vakantie! Nu beter weer?

Patty, al een beetje kunnen wennen op je nieuwe stal? Fijn dat je pony's steun aan elkaar hebben. Mooi plekje.

Lori mooi uitzicht!

Mandy, ahh dat is wel balen. Waarom stopt ze? Ga je nu opzoek naar een nieuwe verzorger?

Iemand vroeg nog iets over gluco balance. Willem krijgt dat in de zomer als de weidegang begint tot ze weer de paddock op gaan in het najaar. Hij heeft snel last van opgehoopte afvalstoffen (en dus een harde nek) en jeuk daardoor. Met dit supplement kan ik dat helemaal onder controle houden in combinatie met zijn greenguard. Ik ben er super tevreden mee.

helpt dat gluco balance ook met afvallen?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:19

Patricia: Wat leuk al die prijzen

Patty: Ja paarden spullen heb je altijd te veel haha. Fijn dat ze rustig op de nieuwe stal staan.

Kiekeboefje: Zo een zalfje doet wonderen

Lori: Arie tikt zichzeelf voor aan (pezen en kootholte) en als die bokt omdat die bijvoorbeeld moet galoperen en dat niet wil. Tikt die achter aan. Daar door ook strijdklappen. Voel me soms net zo een dresuur iemand. Met Arie met al die been beschermers.

Arie heeft dit jaar voor het eerst een vliegen kap op. Werkt Super!

Susanne: Ja hij tikt ze kootholte en pezen aan (vandaar peesbeschermers en springschoenen) en als die moet galloperen en niet wil bokt die. En met bokken tikt die achter aan. Dus van daar ook strijdklappen. Boel me soms net zo een dresuyr iemand. Als Arie alle been bescherming om heeft.

Mandy: A wat balen zeg. Maar dat ze dat via een appje zegt vind ik niet echt netjes. Of ligt het aan mij?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:21

Patricia, ik weet niet of het direct helpt bij afvallen (ik voer het met een ander doel) maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld IR paarden met een verstoorde (suiker)stofwisseling er uiteindelijk wel minder dik van worden.

Youri, oké vervelend dat hij aantikt. Met strijdklappen bedoel je strijklappen? :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:52

Vervelend dat aantikken youri.
Jammer dat ze stopt mandy.is altijd lastig iemand betrouwbaar vinden

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:57

Vervelend van dat tikken youri. Eddy komt er volgens mij niet eens bij..

Ik las over een verhuizing. Inmiddels al een beetje gewend?

En ik las ook nog over een verzorgster die er mee stopt. Dat is ook wel jammer. Misschien dat je via via iemand kan vinden?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:59

ElineGC schreef:
Misschien dat je via via iemand kan vinden?

Dat probeer ik nu idd.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:52

Afbeelding
Potverdorie we zijn op dieet....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:03

En ik houd jullie weer niet bij.

Hier ook ontstoken oogjes door de vliegen en Alex wordt gewoon staatsgevaarlijk tijdens de behandeling en dan heeft ie het nu ook nog eens aan beide oogjes. Jorie aan 1 oogje en die blijft gewoon braaf en sullig staan. Alex staat opzettelijk op je voeten, steigert en probeert te bijten. En dan is Alex de ruin en Jorie de hengst, juist ja.. Maar het gaat nu gelukkig al de betere kant op.

Patricia, arme paardjes... :+

Youri, vervelend probleem zeg dat aantikken, zou het bewust maken van waar de voeten zijn daar misschien ook mee kunnen helpen? Dus balkjes training?

Mooie kont Lori :P
Hier heb ik vandaag even weer Alex voor de sulky gehad en hij begint echt al steeds beter zijn lijf te gebruiken nu. Ik heb eindelijk eens geen banaan meer voor mijn sulky lopen, maar gewoon een rechte pony. Dus de vierkantjes training helpt wel met hem soepel te maken en te houden. Een dag niet bewegen en hij is meteen weer minder soepel.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:29

Fennadev: Wat bedoeld u met balkjes training?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:36

Haar over balkjes laten lopen zodat hij bewust haar voeten leert optillen. Misschien leert hij dan ook waar hij in de rest van zijn leven zijn voeten neerzet en helpt het op die manier tegen het aantikken. Maar dat was maar gewoon een hersenspinsel van mij hoor ;)