Een vierwieler(met brede banden) de sulky komt in 2017. Leg elke maand 40 euro daarvoor apart. Gok dat ik daar dus volgend jaar mee door moet gaan voor mijn trailer. Het trailer gedeelte hoeft niet groot te zijn. Ik zoek iets waar ik twee shetjes van 85 cm veilig in kan vervoeren. Lage stangen is dus wel een noodzaak.
De sulky wordt voor wedstrijden, de vierwieler is alleen geschikt voor over asfalt.
Ayla
Geplaatst: 15-02-16 14:53
Dan hoef je niet per see een trailer met een verlengde dissel, in een 1,5 paards trailer past een sulky met twee pony's prima. Ik heb zelfs meerdere keren twee HCA sulky's waarvan een met stoeltje en twee pony's (een van 90cm en een van 1.05) samen vervoerd in mijn inmiddels verkochte 1,5 paards trailer. Stangen kun je zelf vaak gemakkelijk verlagen, heb ik toen ook gedaan.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 15-02-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Klopt, maar ik vind die 1,5 paardstrailers erg duur en een beetje te zwaar.. Zoek iets voor B-rijbewijs, aangezien mijn vader niet altijd mee kan. Had iets gevonden hier op de markt, maar die is helaas al verkocht.
Patty14
Geplaatst: 15-02-16 14:55
Ayla schreef:
Patty vriendin van mij heeft jou een aantal keer op de foto gezet tijdens de dressuur clinic Zij zal ze ergens deze dagen vast ook wel online zetten. Switch zag er goed uit trouwens!
Hier gaat mijn trailer ook marktplaats op (veetrailertje) moet enkel nog ff foto's maken maar vergeet t iedere keer.. Wil een 1,5 paards
Ayla
Geplaatst: 15-02-16 14:57
Mijn trailer mocht gereden worden met een B-rijbewijs, zolang de combinatie (gewicht auto + totaal gewicht geladen trailer) maar niet boven de 3500kg uit komt. En je auto moet de trailer natuurlijk mogen trekken Mijn vader heeft zijn E rijbewijs maar mijn vriend niet en die reed er ook wel eens mee (meestal wel zonder pony, maar ook wel eens met). Ze hoeven niet duur te zijn, ligt er maar net aan wat je er zelf nog aan wilt en kunt opknappen.
Ben vorig jaar bij Hati geweest. Hij zei dat de meest simpele trailer vanaf €3000,- was. Is zo'n ongeremde geloof ik. Is ook een lage volgens mij kun je daar zelf helemaal niet in staan. Sulky past daar ook niet in.
Ja, klopt, dan zit je met een teruggekeurde trailer waarschijnlijk. Want t merendeel is 2000 kg als totaal gewicht. En als ze je dan aanhouden (trailer leeg 500+ 250 kg aan pony's en sulky=750 kg en mag officieel) gaan ze dus uit van het maximale gewicht van de trailer en word je bekeurd. En wil dat risico niet lopen. Ik wil een trailer met een max van 1500 kg. Maar ach heb nog tot 2017 om er 1 te vinden, want dan pas ga ik op les met Alex en eventueel ook op wedstrijd (waarbij ik Jorie wel meeneem, laat m niet een dag zonder vriend staan). Maar als jullie iets tegenkomen, pb mij maar.
Zijn ze bij jullie trouwens ook al haarverliezende bolletjes haar?
Waarom ga je niet voor een BE rijbewijs? Lijkt me sws wel handig als je daar een paar lessen van neemt. Ik zou er niet aan moeten denken om nu zo met trailer en al de weg op te moeten zonder dat ik weet hoe het precies zit. Ik mag eigenlijk ook met de auto en trailer rijden met m'n B rijbewijs. Maar ga dat echt niet doen. Moet er niet aandenken dat er wat gebeurt.
Ayla
Geplaatst: 15-02-16 15:23
Same here, ik doe 't ook niet Patty. Vriend alleen m'n vorige trailer leeg of met pony kleine stukjes.
Fenna: dat schijnt veranderd te zijn. Kan t nu even niet opzoeken. Mijn 1,5 paards had aan max gewicht 1440 en die hebben we vanwege de auto terug gezet naar 1220. Met B max een aanhange van 750 is niet zo.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 15-02-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Jorex
Geplaatst: 15-02-16 15:25
Omdat ik al bijna 2 jaar bezig ben met mijn B te krijgen, daarom ga ik voorlopig nog niet voor BE, want dat moet ik dan gaan betalen van geld dat ik niet heb. Mijn B krijg ik van mijn ouders. Ik ben eigenlijk niet van plan om ooit mijn BE te gaan halen, kost me alleen maar bakken met geld dat ik niet heb. Ik denk dat mijn vriend wel voor BE gaat(hij is beter in rijden dan mij) en hij vindt de pony's leuk genoeg om met de kleinste te wandelen. Verschil is dan 1,20 meter in lengte Het leukste daaraan is trouwens dat Jorie hem van nature als een leider ziet en hem dus heel schattig achterna loopt. Mijn vader gaat mij wel naar les brengen met Alex, doet hij nu ook al met mij naar paardrijles.
1000ste bericht
Blixem
Geplaatst: 15-02-16 18:07
hahaha
verharen jullie pony's al? deze week word het vast niet veel soeps bij de pony's
Mandyy
Geplaatst: 15-02-16 18:15
Max niet, maar hij is geschoren. Macgic verhaart al wel flink.
Jorie verhaart en schuurt of zijn leven ervan af hangt. Hij heeft meerdere plekken op zijn kont kort en nu ook op de achterbenen. Alex verhaart een beetje.
Ik denk niet dat Alex Jorie zijn vacht eraf haalt door luizen. Want Alex heeft gewoon de bek vol haren als ze kriebelen met elkaar. Zo los zit Jorie zijn vacht. Verder heb ik zelf nog niks kunnen ontdekken aan beestjes.