35 plussers met een mini?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:04

Kanniet, is de sportbuggy dat mega ultralichte ding? Heb je een linkje?

Vliegje heeft de onderlegger ook niet echt nodig, maar zijn vrouwtje vind t gewoon mooi :) En een onderlegger kost me de oren niet.

kanniet
Berichten: 1071
Geregistreerd: 09-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:14


Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:36

kanniet schreef:
Sportbuggy

Het weegt 130 kilo.

Supergaaf! v Boven volg ik wel op facebook.

Er is ook een poolse sportversie op de markt, ziet er beetje raar uit, maar is vast heel licht en handig.

Durf je mij een pb te doen met de prijs? :o

kanniet
Berichten: 1071
Geregistreerd: 09-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:50

GJ laat deze wagen ook bouwen in Polen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:18

Deze staat wat hoop de wielen. Vriend van mij heeft een ECC wagen gekocht (ook Pools), super licht (ca. 100 kg voor shetlander) en ik verbaasde mij over de stevigheid van de wagen.

Wel merk ik verschil of ik met mijn 160 kg zware robuuste vd Mee wagen in het bos rij of met haar wagentjes. En niet zo zeer het stuiteren (beiden goed geveerd), maar meer de gehele wegligging zeg maar. Maar goed, mijn Yoobje heeft wel meer te trekken door los zand, dan haar pony :)
Zij links, ik rechts.

Afbeelding

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:05

De kudde vandaag, Ze mochten de wei niet op, omdat ik de omheining moest fixen.

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:48

Wat een heerlijke foto's allemaal weer :-) Prachtig zo in de herfst!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:59

Kanniet: prachtige wagen!

Antheman: wat staan ze er lekker relaxt bij :)

Nog niet helemaal bijgelezen, druk druk met van alles en nog wat.
Met Kyara gaat het goed, die geniet van het weinig doen maar wel vertroetelt worden :)
Rijden met Emma heeft even in een dip gezeten, ze had ontdekt dat als ze ergens geen zin in had en ze dan haar hoofd naar beneden deed ze Elina uit het zadel trok :(
Er is toen even een ouder meisje opgestapt die haar heeft aangepakt, toen Elina er een paar dagen later weer op ging heb ik 2 touwtjes aan elkaar geknoopt, achter tussen de oren aan het hoofdstel vastgemaakt, 20 cm voor het zadel weer een dubbele knoop erin en dan de uiteinden aan elke kant naast de boom van het zadel aan het ringetje vastgemaakt, niet zo strak dat ze helemaal niet meer haar hoofd naar beneden kan doen, maar wel strak genoeg dat ze boven kniehoogte bleef.
Dat werkte perfect, 2 keer probeerde ze naar beneden te gaan en kwam ze zichtzelf dus tegen, toen was het klaar en daarna weer gewoon zonder kunnen rijden.
Ook op les ging het goed, ook springen begint ze aardigheid aan te krijgen.

Helaas liep ze gistermiddag toen Elina zou gaan rijden niet regelmatig achter, kogel is een beetje warm en een beetje dik, heb hem ingesmeerd met coolinggel, maar even afwachten, mijn man zou ze tegen de middag in de wei laten, beetje beweging is misschien toch wel goed.
Denk dat ze zich of verstapt heeft of dat ze een (beginnende) hoefzweer heeft, ze is vorige week naar de smid geweest en toen was alles goed, maar goed dat zegt niets.
Zal even teer halen en de zool daarmee insmeren.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:30

Ja pony's kunnen slim zijn. Handig opgelost.

Mooi weer vandaag. Genieten van de zon!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:31

Wat een leuke, goed gevulde, kudde!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 17:06

inderdaad; die beesten kunnen zo slim zijn, slimmer soms dan goed voor ze is haha

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:38

Leuke kudde Antheman.

En hopelijk valt het mee met Emma Ulfeino en is het inderdaad alleen verstapping.
Misschien in de wei aan het spelen geweest?
En jammer ook dat het vertrouwen even weg was, maar pony's zijn slim en hebben inderdaad snel door wanneer ze trucje kunnen uithalen.

Hier heb ik mij enorm vermaakt met Yoblin die zichzelf ging ontdekken in een grote passpiegel.
Hij vond het doodeng, pas toen ik de spiegel aan het schoonmaken was, durfde hij wat dichterbij te komen en toen uiteindelijk ook 'zichzelf' aanraken :)

De blik in zijn ogen (van het spiegelbeeld) spreekt boekdelen denk ik zo.

Afbeelding

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:59

Sterkte voor Kyara!

Briljante foto van Yoblin, haha!

Anke, goed gevuld in de zin van..? :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:33

Rond en gezond

Spiegelpony...leuk die blik!

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:02

Ahhh, Yoblin staat in Uitgelicht!

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:23

Nog niet eens gezien ... ga kijken :)

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:31

Wat een idee om die foto zo te maken, echt super goed gelukt en idd die blik in zijn ogen :)

Gister liet mijn man Kyara en Emma in de wei en Emma vloog als een dolle in volle galop naar achteren, en toen Elina en Jelmer ze 's middags weer uit de wei haalden kwam ze ook in volle galop aanzetten.
Vanmorgen zag ik er zelf zo ook niets aan en toen ik ze zojuist uit de wei haalde kwam Emma er ook weer aan galopperen, sprong half over/in de greppel, dikke bok en weer verder, helemaal hyperdepiep.
Morgen ben ik vrij dan maar even aan de longe kijken hoe het is op de volte, maar het kan nooit heel erg zijn anders deed ze dit vast niet.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:24

Gaaf in uitgelicht!

Dat klinkt als een fitte Emma!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:41

Buddy is terug naar de handelstal waar hij vandaan kwam. Kreeg nog maar 500,- terug. Heb mijn verlies genomen en een punt erachter gezet.
Hij was een toppony zolang je hem vast hield. Los ging hij uiteindelijk vroeg of laat voor de "jackpot". Oftewel het ruitertje lanceren. Echte vliegles. Met flink harde landingen. Eerst dacht ik dat dit door Dunya kwam en het niet kunnen aanpakken. Echter toen hij dit ook deed met een zeer ervaren ruitertje. En het bleef doen en boos werd als ze bleef zitten of terug opstapte. Zelfs de zweep met zijn achterbeen uit de hand schopte, was voor mij de maat vol. De brave kinderpony die ik zogenaamd had gekocht. Bleek een zeer ervaren draak zodra hij los liep en geen zin (meer) had.
Dunya had inmiddels extreme angst opgelopen. 2 keer per week naar de manege. Soms echt bevroren met een lijkbleek en strak gezicht erop zittend. Toch wilde ze door gaan met rijden. Alleen nooit meer op Buddy (los).
Sky...de nieuwe welsh A merrie. Heel onervaren, wat schichtig en voorzichtig. Wat was Dunya bang. Zo sneu! Vastgehouden. Gestapt. Elke keer 5 minuutjes. Niks geforceerd. Uiteindelijk een keer losgeklikt. Rondgestapt. Eerst heel spannend. Daarna trots. De keer erna even aan de longe. Ook in draf. Toen los rond gestapt. De keer daarna los rondgestapt en gedraafd. Dunya dolblij. Gisteren weer. Ging super goed in stap en draf. Toen ineens verderop paarden losgebroken waren en een man schreeuwde. Sky schrok. Stap opzij en halve slag omdraaide om te kijken wat er achter haar gebeurde. Plof...Dunya ging ernaast.
Oeps. Dacht oh nee. Terug bij af. Sky stond ernaast. Keek verbaasd naar Dunya. Dunya kijkt naar mij en zegt: dit is helemaal niet zo erg. Zo vallen doet niet eens echt pijn. Ben alleen een beetje vies. Ze ging zo weer erop en hoefde haar niet eens vast te houden. Ongelooflijk!
Super trots dus. Op hen beiden. Blij dat ik nu gewoon zelf een pony heb uitgezocht. Gaan voor de ideale, ervaren kinderpony had niet goed uitgepakt.

Dunya en Sky
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:41

Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:17

Anke: goh wat een verhaal en jammer en sneu dat Dunya haar vertrouwen weer helemaal moet terug vinden.
Sky lijkt een leuke pony, komt die bij dezelfde handelsstal vandaan of gevonden via MP ofzo?
Bokken en of wegrennen vind ik dingen die niet kunnen bij kinderen, alle andere vervelende trucjes die ze gaan uitproberen zijn vaak wel af te leren of behandelbaar met een bijzetje of iets anders, tegen wegrennen en bokken kun je niets doen.
Een jonge onervaren pony moet nog heel veel leren, maar is nog niet "bedorven" door een ander, daarnaast vinden ze vaak alle aandacht en opdrachten wel leuk of ze denken dat het er gewoon bij hoort :)

De riem die ik had aangeschaft vanmiddag even geprobeerd maar ik stuur hem terug want hij zakt gelijk tegen het oor aan en naast de hals waardoor Emma met haar hoofd begint te schudden, strotouwtje werkt beter en glijdt niet :)

Rijden ging vrij goed, Emma is voorwaarts en sterk, maar geen bokker,schopper, steigeraar of wegrenner.
Heb er zelf ook nog even opgezeten, heb totaal geen conditie meer voor rijden, moest zowat aan het zuurstof toen ik eraf kwam :))
Ze liep daarna wel ineens uit zichzelf heel mooi aan de teugel bij Elina :D

(ze liep gelukkig weer helemaal rad)

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:49

Ulfeino schreef:
(ze liep gelukkig weer helemaal rad)

*\o/*

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:11

Wat is het schitterend weer, het ijs in de sloten, het gras wit gevroren, strak blauwe lucht en weinig wind.
Dus, gympen aan Emma uit de box gehaald en samen een blokje (4 km) om gelopen, halverwege stopte er een auto, 2 mensen stapten uit, kofferbak open en toen zag ik het ..... grote microfoon en een camera, Omrop Fryslân :)
Heb een hele tijd met ze gesproken, ze bellen als het uitgezonden wordt, ben benieuwd, het is voor een rubriek waarin ze door de provincie rijden en mensen aanspreken die iets leuk doen of hebben ofzo, dat ik ipv met een hond met de pony aan het wandelen was viel daar ook onder :)
Toen Emma ze in het versier kreeg werd ze een beetje hyper, ze zal wel gedacht hebben wat is dat allemaal?
Verder was ze super braaf onderweg, het laatste stukje nog even half achter haar gelopen, longeerlijn aan beide kanten van het halster vastgemaakt, toen vond ze het wel iets spannender, maar gedroeg zich verder heel netjes.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:23

Die handelstal gaf eerst geen gehoor. Wilde hem terugbrengen of inruilen voor een pony die wel geschikt was. Dat verliep zeer moeizaam. Na lang aandringen nam hij hem uiteindelijk terug voor een flutbedrag van 500,- Had inmiddels al contact met diverse advocaten gehad. Conclusie was minimaal aankoopbedrag terug te krijgen.
Vanwege de emotie en verdriet het maar niet nog langer laten slepen. Dunya vond het heel moeilijk. Ik vooral vanwege het geld, de tijd en het werk dat ik in Buddy had gestopt. Hij ging iig topfit en kerngezond retour. Ook netjes geënt, ontwormd en bekapt.
Sky stond te koop als "paard". Weinig info. 1 foto veraf in de wei. Denk ga gewoon eens kijken.
Had weinig gescheeld of ik had haar niet gekocht. Zat een vals paspoort bij. Dunya huilen...ze was er zo gek op. Veel navraag en onderzoek gedaan. Voor 200,- kreeg ik een duplicaat. Sky was iig niet gestolen. Dat was mijn angst.
Dus haar kopen was ook even een struikelblok.


Wat gaaaaaaaf. Een beroemdheid dus binnenkort!

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:37

Het leek zo'n braaf paard Buddy. Had ook helemaal niet verwacht dat hij zo'n draak zou zijn. Zag steeds een blije Dunya en vele winstpunten. Heeft ze nooit los gereden dan?

Maar goed, niet fijn hoe het is gegaan, maar je hebt in ieder geval zo te lezen een aardige aankoop terug gedaan. Hopelijk gaat dat wel goed op de lange termijn.

Fijn ook dat Emma niet meer kreupel is. Been ook weer geslonken?
En leuk hoor, zo op tv komen ;)