35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 15:52

Wat een leuke foto's! Prachtig die herfstkleuren en wat een heerlijk bekkie heeft die pony Isapaardje.

Alf staat nu ondertussen 3 weken op 1/8e Prascend en hij is op aan het knappen. Meer energie (mag nog veel meer maar vooruit), hij heeft weer meer interesse in de omgeving en zijn vacht lijkt iets mooier te worden. Voorlopig laat ik hem even op deze dosis denk ik.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:20

Fijn Ingrid!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:04

Klinkt goed IngridM van Alf. Als je het idee hebt dat het aanslaat, kun je inderdaad die dosering tijdje vasthouden. Je hebt pillensnijders om die tabletjes te kunnen delen als dat niet lukt met een mesje (ik kreeg in het begin toen ik ook met 1/8 begon steeds van die rare ongelijke stukjes :D

En ja mooi he die hengst met die klissen in de manen. Stond hem wel stoer.
Men zegt dat het er na verloop van tijd uitvalt. Hoop ergens van wel, want op zich had hij wel mooie lange manen en zou zonde zijn als dit straks gaat jeuken en hij ze afschuurt.

Vandaag weer op stap met Yoob in ons mooie herfstbos, maar nu voor de kar. Zijn witte haren lijken wat langer te zijn dan zijn voskleurige.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:46

Gaaf zo in het bos!

Ja ik doe het met pillensnijder gaat super goed. Hij blijft voorlopig op 1/8e, verhogen kan altijd nog :-)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:08

Hier waren de waarden trouwens van beiden netjes binnen referentie.
Moet onder de 47 zijn (weet even niet wat er achter hoort aan mmol en zulk soort dingen) en was bij Yoob 25 en Isa 42. Vorig jaar was ene 215 en andere 255, dus echt mega hoog tov nu.
Dus de pilletjes werken wel degelijk en ja je ziet het ook heel snel aan de uiterlijke symptomen dus ook bij niet testen is het te merken wat de juiste dosering is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 22:36

Mooi gezakte waardes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:27

Mijn lieve dynamische duo. Gisteren op P&K mijn Manmat onderlegger gescoord :)

Afbeelding

Mijn zonnestraaltje Sunny <3
Afbeelding

Vraagje: Vliegje zijn hals heb ik al een poosje geleden uitgeschoren. Met aansingelen gaat t haar echter tussen de singelgespen zitten. Scheert hier iemand? Ik wil geen deken permanent omhouden. Na t werk loopt hij wel met deken, maar als hij droog is, gaat die af. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:06

Wat een lieffies! <3

Ik had Alf verleden jaar wel geschoren. Nu nog niet zijn net weer aan het opbouwen. Maar kun je de haren er niet tussenuit friemelen met je andere hand?

Trouwens super leuk dat oranje! Onderlegger ziet er mooi uit dat randje!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:17

IngridM schreef:
Wat een lieffies! <3

Ik had Alf verleden jaar wel geschoren. Nu nog niet zijn net weer aan het opbouwen. Maar kun je de haren er niet tussenuit friemelen met je andere hand?

Trouwens super leuk dat oranje! Onderlegger ziet er mooi uit dat randje!

Dank je. :D Ik denk dat ik een voorzichtig streepje bij de singel weghaal, want natuurlijk heb ik mijn handen er tussen gehad. Vliegje loopt ook minimaal 1 keer pw een kinderlesje en krijgt dan een zadel op. Ik vind t onhandig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:19

Ik scheer singel/tussen de voorbenen ook meestal mee.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:17

Leuke onderlegger ... zoek ik ook nog met zo'n oranje randje :)

En nee ik scheer niet, maar met dit gekke weer zit ik er wel over te denken, want hij zweet zich een ongeluk in het tuig. En dan niet omdat hij zo lang nat blijft, maar meer omdat ik bang ben dat hij zijn warmte niet goed kwijt kan met die winterharen

alleen ik ben dus geen slechtweer menner, en dus in de winter zit ik niet zo heel vaak op de bok, vandaar dat ik zeker niet zo wil scheren dat hij een deken op zou moeten.
Dus ik volg even wat jullie aanraden ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:42

Ik heb niks tegen dekens. Dieren die hier iets doen, scheer ik. Hoofd en benen meestal niet. Hup deken erop. Lekker makkelijk. Drogen ze snel op. Minder kans op ziek zijn.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:26

Ik heb niks tegen dekens bij anderen, maar zelf vind ik het maar gedoe :)
Ze staan niet bij mij aan huis, soms moeten anderen ze voeren, ze staan al snel in de volle zon te zweten onder zo'n dek, kan het weer niet af omdat ik er niet ben, enz. Nee liever dat ze het gewoon zelf maar regelen met hun vachtje :)
Maar het is niet te doen als je regelmatig ment/rijdt, want ze zijn dan nog nat van de dag ervoor als je weer gaat bij wijze van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:22

Isapaardje schreef:
Leuke onderlegger ... zoek ik ook nog met zo'n oranje randje :)

Hij is van Manmat :)

Het was te nat gisteren, anders had ik bij de singel van Vliegje wat weggeschoren. Eigenlijk heeft hij best vaak een singel om. Ik probeer ook te mountainboarden en dan heeft hij ook een singeltje om.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:00

Antheman schreef:
Het was te nat gisteren, anders had ik bij de singel van Vliegje wat weggeschoren. Eigenlijk heeft hij best vaak een singel om. Ik probeer ook te mountainboarden en dan heeft hij ook een singeltje om.

Vliegje op een mountainboard?! Dat wil ik zien :') :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:40

Isapaardje schreef:
Antheman schreef:

ik natuurlijk 8-)
Poosje terug liet ik een foto zien :)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:50

Is hier toevallig nog iemand die interesse heeft in een HCA en leren mini tuigje?
Het gaat om een 16 inch HCA met oranje spaakwielen en een stoeltje met rugleuning.
Ik wil de mijne graag te koop aanbieden.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:12

haf_sjakie schreef:
Is hier toevallig nog iemand die interesse heeft in een HCA en leren mini tuigje?
Het gaat om een 16 inch HCA met oranje spaakwielen en een stoeltje met rugleuning.
Ik wil de mijne graag te koop aanbieden.

Wat wil je ervoor?

Wat zonde, waarom doe je je hca weg?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:33

Antheman schreef:

ik natuurlijk 8-)
Poosje terug liet ik een foto zien :)

Hahahaha, ja dat begreep ik wel, maar je tekst stond zo grappig dat het leek of nu Vliegje op het mountainboard zou gaan :)
Ach en zeg nooit nooit. Die kleintjes leren snel als je gekke dingen wilt uit proberen :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:39

Ja die foto kan ik me nog wel herinneren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:41

Hier eindelijk de Barefoot London binnen gekregen voor June.
Het is wel ff wennen.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:44

Isa fijn dat de waardes goed zijn.

Ingrid ook fijn dat Alf er goed op lijkt te reageren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 23:01

Ja herinner me die foto ook nog wel. Vroeger kende ik iemand die liet zich voortrekken op skates :-)

Anke leuk plaatje!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:36

Weinig tijd gehad om uitgebreid te reageren. Veel te doen gehad en veel gedaan. Druk in de zaak en rundumhausen, maar wel fijn druk.

Ingrid, fijn dat de medicatie aanslaat. Als je ziet dat je paardje weer blij wordt, dan word je het zelf ook.

Vliegje met een mooie onderlegger. Zelf gebruik ik geen, gewoon zonder, lekker gemakkelijk. Met één setje kom ik er niet. Dan moeten het er minstens 2 zijn. En de kerstman heeft zijn geld al aan ons uitgegeven, daar hoeven we niets meer van te verwachten.
Bij de werkende pony's scheer ik de hals en tussen de voorbenen de haren weg. Ze staan altijd buiten met veel mogelijkheden om beschutting te zoeken.

Dekens vind ik zelf ook zo een gedoe dat ik er alleen uit nood aan zou beginnen. Bovendien kijk ik graag naar paardjes, en niet naar dekens. Maar dat is voor iedereen anders. Je moet het toch doen zoals je het zelf goed vindt.

Anke op June. Mooi! Nu kun je rijden en mennen. Wanneer span je haar in?

Wij hebben de blauwe wagen weer verkocht, we willen iets luxer. Op paard en koets kwam ik de sportbuggy van GJ van B tegen en die lijkt perfect voor mijn twee dames, zowel in enkel (onze zwarte wagen is voor hun te zwaar in enkelspan) als tweespan. We hopen hem voor de kerst te krijgen. Rem op 4 wielen en molenrem. Omdat we nu vooral twee en meer pony's voor de wagen hebben wil ik de tweewieler verkopen (hij staat hier dan maar te staan) maar mijn man wil hem niet kwijt. Nu heeft hij wel beloofd om de buggy een eerlijke kans te geven, in enkelspan bedoel ik dan. Als het hem goed genoeg bevalt zullen we de tweewieler verkopen. Het heeft me wel heel veel overredingskracht gekost hem zover te krijgen dat hij de buggy een kans geeft. O:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:50

Leuk een wagen van GJ.
Sportbuddy is lekker licht!