[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:40

Patty je staat in uitgelicht! *\o/*

Lisney geniet nog even van je vakantie, leuk dat Tolien weer lekker naar buiten kan! Gaat het alweer beter met haar?

Kiekenboefje oeh venetia! fotoooo's <3 veel plezier nog op je vakantie. Wel onwijs jammer dat jullie huis niet door gaat en gecondoleerd met je bunny :(

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:29

welkom terug Youri

Mooi paddockje voor Toliene

Patty leuk in uitgelicht.

Ingrid regenbuien.....

Ja kiekenboefje ben ook wel benieuwd naar foto's!

Ik begin sochtends met Maddy en haar moeder, later komen Megan en haar moeder ook. Megan komt speciaal vanaf vakantie adres naar Ermelo om mee te kunnen doen met Faya. Dus zijn met 5 man, of hahha 5 vrouw ;-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:30

nanne02 schreef:
Zo, ik ga even een ego berichtje plaatsen :o :D
Vandaag heb ik Lian voor het eerst (echt) gelangelijnd (schrijf je dat zo?) het was echt geweldig! Ze deed het super goed, het begin wat onzeker maar toen werd ze steeds uitbundiger. Ik had haar in draf gekregen en rende achter haar aan, en toen bood ze zelf de galop aan! :):) normaal wilt ze nooit in galop als ik haar aan het longeren ben, maar nu was het galop, oortje naar voren, met d'r kopppie schudden, kleine bokken sprongetjes, als je dat gezien had zou je niet denken dat ze normaal niet vooruit te branden is. Ben erg tevreden over vandaag, morgen maar weer proberen, het half uur/uur vloog vandaag veel sneller dan wanneer ik aan het longeren was. Ben super blij dat ze het zo goed deed. Ik gebruik met longeren altijd een zweep, nu gebruikte ik de leidsels, ik denk dat ze dat ook fijner vindt. :D *\o/*

ik gebruik altijd gewoon rijzweepje met lange lijnen of lange teugelen

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:35

Vandaag weer lange lijnen gedaan, en mij aangepast aan alle tips (ook van de stille meelezen via PB :D ) ik het vandaag een rijzweep gebruikt, en niet achter Lian aan gerend, maar ze moest zich aanpassen aan mij, dit deed ze prima. Ook heb ik gezorgd dat ze weet dat als ik hooooo zeg, dat ze moet stoppen. Iedereen bedankt voor de tips, dat vind ik erg fijn! _/-\o_ :j

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:33

Lisney: Als je op vakantie bent gaan de dagen altijd zo snel. Fijn dat Toliene een mooie paddock heeft.

Kiekenboefje: wat ontzettend jammer dat je huisje niet door gaat. En gecondoleerd met je konijn.

Patricia: Wat ga je doen?

Nanne02: Fijn dat het beter gaat. Overigens ren ik er met de lange lijnen met galop ook altijd achter aan. Mag dat echt niet?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:46

Ik zou niet weten, ik heb er geen verstand van, maar als Lian draaft, loop ik gewoon wat harder, vandaag heb ik d'r niet laten galopperen, ik zou het niet weten.... ik denk dat dat wel mag, maar er zijn vast wel mensen die dat weten. :o

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:59

Als ik moet meerennen kan ik mijn lichaam en handen niet zo stil houden als dat ik gewoon loop. En dus kan ik mijn hulpen niet goed doorgeven dit leid vaak tot verwarring dan

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:07

Voor de mensen die in galop aan de lange lijnen willen werken; zoek eens op YouTube filmpjes van Bastiaan de Recht. Hij traint op behoorlijk hoog niveau zijn paarden aan de lange teugel. Je kan dan zien dat het ook bij een groot paard mogelijk is dat jij in galop blijft wandelen en het paard toch galoppeert. Dit vraagt enorme balans, coördinatie en verzameling van het paard. Als jij mee moet rennen dan heeft galop nog geen zin. Dan zijn jullie er nog niet aan toe. De enige reden waarom je het dan doet is om hard te gaan.

Fijn dat Toliene d'r eigen plekje heeft. Moet ze hier 'eeuwig' in blijven wonen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:37

Fijn dat voor Toliene een plekje is gemaakt.

Bastiaan de Recht heb ik wel eens in real life bezig gezien, gaaf hoor als je dat zo kan!

Kiekeboefje wat een pech met konijn en huis. Sterkte! Geniet van je vakantie ook!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:11

Wat een mooi plekje voor Toliene!

Hoe gaat het nu met Pepper, Frummels?

Ik ga zaterdag op vakantie, maar gelukkig wil een vriendin Nick in beweging houden zodat hij niet dicht groeit. Na mijn vakantie ga ik beginnen met Gluco Balance bijvoeren. Ik ben benieuwd. Voert iemand hier het ook?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:53

Kcinarual schreef:
Wat een mooi plekje voor Toliene!

Hoe gaat het nu met Pepper, Frummels?

Ik ga zaterdag op vakantie, maar gelukkig wil een vriendin Nick in beweging houden zodat hij niet dicht groeit. Na mijn vakantie ga ik beginnen met Gluco Balance bijvoeren. Ik ben benieuwd. Voert iemand hier het ook?

Ja volgens mij voert Susanne dat.

Ik lees even alleen mee, even te druk om te reageren op iedereen. Wij vertrekken over een week op vakantie, gelukkig wel iemand die Jimmy beweging geeft.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:02

Kcinaural: Veel plezier op vakantie.

Heeft iemand ervaring met strijdklappen in maat shetlander die aan 2 kanten van het been zitten? (dus eigenlijk een soort peesbeschermer maar dan toch een strijdklapppen). Passen deze ook om kleinere shetten. Ik zag deze in een online webshop. Heb de webshop er mailtje gestuurd maar geen antwoord.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:37

Iedereen die op vakantie gaat fijne vakantie! Hier (Dordogne, Frankrijk) regelmatig een buitje en niet echt warm helaas.
2 nachten terug bleek de tent lek, allemaal natte zooi bah! Gisteren nieuwe tent moeten gaan kopen. Ach ja tent was ook al oud en we hadden hem 8 jaar niet gebruikt :-)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:27

IngridM schreef:
Iedereen die op vakantie gaat fijne vakantie! Hier (Dordogne, Frankrijk) regelmatig een buitje en niet echt warm helaas.
2 nachten terug bleek de tent lek, allemaal natte zooi bah! Gisteren nieuwe tent moeten gaan kopen. Ach ja tent was ook al oud en we hadden hem 8 jaar niet gebruikt :-)

Bah bah! Alles wel een beetje droog gekregen? Hoelang ben je nog weg?

Alle vakantie gangers die nog weg gaan veel plezier. Hier nog 5,5 week wachten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:54

Ondertussen onze nieuwe op porties gezet dus dat ze gewoon tussen de netten door dan wat takken krijgen in te plaats en andere dagen gooi ik ze op de weide hier (lang stengelig gras) en zo gaat het goed nu kan z'n ribben terug vinden. Hij is jarig vandaag (2jaar) Y)(^)

Hier verder het mennen met Finn terug opgepakt, zitten nu aan 8,5 op tempo. Zou dit nog naar 10km willen op tempo en daarna gaan uitbreiden naar 15 maar dan met wat stap tussen. Hij begint stil aan terug wat spier te krijgen en niet meer enkel een hangbuik :') .

Zit hier ook wat in met Rio dit ook in de mini paarden gezet maar zijn papa is 89cm en mama 94cm maar Rio is sinds zijn 5maanden (nu 1,3jaar) maar 3cm gegroeid |( . Meet nu 86,5 en maakt totaal geen aanstalten tot groeien. Zijn er hier die ervaring hebben met kleintjes die amper groeiden in hun eerste 1,5 jaar en daarna alsnog een echte groeispurt doormaakten? Hij is voor tweespan bedoeld maar vrees er echt voor, ook vrienden in de paarden die hem nu in het echt hebben gezien geloven er niet echt in dat die nog naar 92/93cm gaat gaan.

@Kcinarual, is Mick al wat afgevallen nu? Kilometers kan je mits z'n leeftijd er naar is gerust wat verder opvoeren of gewoon de intensiteit van de trainingen dus wat meer draf en dergelijke. Ook moet hij zoals aangehaald toen echt van dat continu gras af.

@Miriejj, Hier krijgen ze 1 a 2 plakken hooi verdeeld over 2 netten waar ze dan 5/7uur over doen ongeveer. Staan maar enkele uren per dag op gras.

@Ayla wat balen!

@Frummels, Doet mij wat denken aan Oreo, had er ook moeite mee in het begin als ik hem dan moest achterlaten s'avonds met zijn hooinet.

@ElineGC, door jou span verlang ik er zo naar tot onze nieuwe voor de wagen kan. <3

@Nanne, Altijd leuk als een pony er zijn plezier in heeft in het lange lijnen, wel commando's goed leren zodat je de leidsels inderdaad niet nodig hebt om aan te sporen. Hier ga ik als ik lange lijn snelstappen voor draf en vraag dan aan de pony zelf als het nodig is tenminste om zelf te vertragen in draf zodat ik gewoon mee kan zonder te moeten rennen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:39

dames even niet bij kunnen houden wel alles netjes gelezen(vluchtig)
heb inmiddels een nieuwe pony aangekocht, en gisteren weer 1 verkocht.
Vandaag ook de cranio secraal therapeut weer geweest dit keer voor een c pony en voor de shetlander leentje, wat een verschil weer. ponys weer lekker los nu gaan we rustig aan ons voorbereiden qua training op de keuring.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:41

StalNollie schreef:
dames even niet bij kunnen houden wel alles netjes gelezen(vluchtig)
heb inmiddels een nieuwe pony aangekocht, en gisteren weer 1 verkocht.
Vandaag ook de cranio secraal therapeut weer geweest dit keer voor een c pony en voor de shetlander leentje, wat een verschil weer. ponys weer lekker los nu gaan we rustig aan ons voorbereiden qua training op de keuring.

Wat wordt daarbij gedaan als ik vragen mag?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:41

Lori, ik zie geen verschil nu, hij heeft zn graasmasker nu 10 dagen om. Ik ga 2 weken weg en ik hoop enigzins geschokt te zijn als ik terug kom :P
Eind augustus gaan we de pony's verhuizen naar een andere stal en vanaf daar kan ik veel leuke menrondes met Nick doen. Nu men ik door een woonwijk omdat er niks anders is, maar dat begint erg te vervelen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:16

Kcinarual schreef:
Lori, ik zie geen verschil nu, hij heeft zn graasmasker nu 10 dagen om. Ik ga 2 weken weg en ik hoop enigzins geschokt te zijn als ik terug kom :P
Eind augustus gaan we de pony's verhuizen naar een andere stal en vanaf daar kan ik veel leuke menrondes met Nick doen. Nu men ik door een woonwijk omdat er niks anders is, maar dat begint erg te vervelen.

Ik denk dat dat ook wel tijd nodig heeft. Al gaat het bij Jimmy juist heel snel de andere kant op :')

Dit was 14 juli
Afbeelding

En dit was vandaag. Ik had sinds 1,5 week de subli atleet toegevoegd voor de eiwitten
Afbeelding

Toch maar wat minder voeren dan nu :') Voor ik hem over een tijdje kan wegrollen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:28

Lijkt op soort van osteopathie alleeb zei behandeld meer op bindweefsel. Anders even op de sitw ruiter bewust kijken.
Zal binnenkort als zei ze haar fotos heeft delen met jullie ze maakt namelijk voor en na foto's.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:39

StalNollie schreef:
Lijkt op soort van osteopathie alleeb zei behandeld meer op bindweefsel. Anders even op de sitw ruiter bewust kijken.
Zal binnenkort als zei ze haar fotos heeft delen met jullie ze maakt namelijk voor en na foto's.

Dat zou fijn zijn, ik ben wel benieuwd naar foto's.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:09

Even ego post. Lees straks bij wat iedereen heeft geschreven. .
Pony's behangen met linten. Met maddy caya 2e bestgaand rijpony. En 1e met de dressuur en daarmee rubrieks winner met 22 punten meer als nummer 2 in de dressuur .
Faya met megan bestgaand 3e en 1e in de dressuur en daarmee rubrieks winnaar.
Caya met mij 2e in de vaardigheid en 2e in de M dressuur met 191.5 punten en 5e bestgaand lange teugel pony. Faya met mij 3e vaardigheid en 3e L dressuur met 187 punten. Super trots op de pony's en meiden :-)Afbeelding

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:29

Super leuk Patricia!! Gefeliciteerd. De pony's staan er ook trots bij op de foto

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:37

Oh wauw super. Mag je mega trots op zijn

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:41

Gave foto! Gefeliciteerd met de mooie resultaten!