Nacha v.d. Heuvelkamp: 500 euro, pony die veel kan en leuk resultaat behaalt en leuke kleur.
A Lot of Rosy: 500 euro, erg leuke pony, lange manen en behaalde al leuke resultaten, ben benieuwd wat de toekomst nog voor haar brengt, voor mij is deze prijs maar een kleine ‘moment- opname’.
A lot of rosy leuk resultaat behaald?? 3e premie is niet dat je zegt woow kun je trots op zijn Ga er straks eens voor zitten en er ook een paar taxeren.
Zwoezie
Geplaatst: 30-07-11 19:37
DeSa schreef:
A lot of rosy leuk resultaat behaald?? 3e premie is niet dat je zegt woow kun je trots op zijn Ga er straks eens voor zitten en er ook een paar taxeren.
Dat is hier ook zo hoor Maar je hebt er ook die geen premie scoren... Mijn Shet heeft ook een 3de premie, en in Nederland krijg ik er hoogstens 500 voor en in Belgie 1000 ( de prijzen in Belgie liggen hoger voor Shetlanders) En een premie is en blijft goed hier, eender welke.
Ik heb die van mij ook gekocht voor 250 euro En die van mij heeft goede papieren en heeft verschillende nakomelingen ed. 'k denk niet dat je moet gaan beweren dat de mijne slecht is.
DeSa
Geplaatst: 30-07-11 19:48
Lieve schat, beweer ik dat ergens? dachutnie Zeg alleen dat je dan beter een goede uit nederland kunt halen voor minder. 1e premie is ten slotte altijd nog beter dan een 3e. pony kan voor jouw alsnog goud waard zijn Zo een heb ik er ook. In de verkoop/papier niks waard, voor mij alles.
Zwoezie
Geplaatst: 30-07-11 19:52
Ik ga er niet over discuteren. Er zijn er genoeg die op keuring geen premie behalen. Tenslotte heeft die van mij ook nog maar 1 keuring in haar leven gedaan en voor een eerste keuring vind'k dit verre van slecht.
En neen je zegt het niet letterlijk, maar ik vat het zo wel op
Is goed joh Zolang het beestje voor jouw maar goud waard is, das het belangrijkste. Maakt het niet uit wat voor premie ze behaald. Feit blijft dat in nederland de 1e premie merries voor meer weg gaan dan de 3e (als je er vanaf komt in deze tijd )
Het maakt geen zak uit met hoeveel je bent. Het gaat op een pk om de pony zelf niet om de hoeveelheid of de tegenstanders. Dán moeten ze een premie halen, op een fokdag ben ik het met je eens dat het uitmaakt wie je als tegenstanders hebt. Enigste wat er dan kan gebeuren is dat je pony achteraan komt te staan. Kan op de pk ook, kunnen ze alsnog een 1e,2e,3e of geen premie halen.
fiona1
Geplaatst: 31-07-11 11:15
Chary_xX schreef:
Wat zeg je dan van de pony's die niks behalen? 't valt ook te zien met hoeveel je bent en wie je tegenstanders zijn hé
Deze stelling heeft niets met de primering te maken hooguit met de plaatsing. Als jij met een hele goede pony, in een hele goede rubriek komt kun je met een 1e premie achteraan staan. Maar zo kun je ook een kopplaats halen met een slechte pony in een rubriek kromme bokken.
Er zijn er zat die in de ene rubriek op de 1e plaats geen premie hebben en in de andere rubriek op de laatste plaats nog een 1e premie hebben...
Overigens heb je 1e, 2e, 3e premie en geen premie. Dan mag ik aannemen dat een 3e premie geen "leuk" resultaat is, dat mag je bij een 1e premie of misschien een 2e premie wel vinden.
Zwoezie
Geplaatst: 31-07-11 12:11
Maakt niet uit, 'k zal een 3de premie leuk blijven vinden Toch leuker dan geen en dat zal mijn gedacht niet kunnen veranderen.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 31-07-11 12:19
Chary_xX schreef:
Maakt niet uit, 'k zal een 3de premie leuk blijven vinden Toch leuker dan geen en dat zal mijn gedacht niet kunnen veranderen.
Dat laatste klopt, maar 1 na laatste is ook altijd leuker dan laatste, maar is niet per definitie een leuk resultaat.
Zwoezie
Geplaatst: 31-07-11 12:35
Valt ook te zien hoeveel ervaring de pony zelf heeft hé Als het voor de pony de eerste keer is dat ie aan een keuring meedoet, dan vind'k een 3de premie echt nog goed. Want thuis bij het oefenen kan alles goed gaan, maar bij de stress van de keuring en zeker voor de eerste keer, is er toch nog veel druk.
Een 3de premie wil daarom ook niet zeggen dat je meteen laatste of voorlaatste bent hé
Mijn Shet heeft voor het eerst een keuring mee gedaan in 2007 en da's tot nu toe de enige keuring. Dus een 3de premie vind'k voor haar goed, reken daar het volgende bij, haar vader is zelf heel goed, maar zijn nakomelingen behalen vaak niet veel/niks en mijn pony is een van zijn nakomelingen die wel 'iets' behaald.
Enfin ja, we zullen zien, in augustus gaan we meedoen aan 2 jaarmarkten ( om op dreef te geraken).
Abdullah van Odoorn en Heidy van de Veldweg Abdullah heeft 7x 2de premie gewonnen en is levenslang goedgekeurd. Heidy is kroonpref.
Enfin, Abdullah heeft er goede rondlopen hé Maar bij de meeste resultaten zie ik toch vaak dat ze geen premie hebben gewonnen.
Tara_Jenny
Geplaatst: 31-07-11 13:35
Bellamy, merrie, al 23 jaar oud, 78 cm groot, geen papieren, wel een hele lieve pony die nog erg fit is en voor een karretje kan:
Hier nog een foto van Mickey en Bellamy samen, hopelijk is het duidelijk genoeg en kunnen jullie Mickey ook taxeren. Mickey, ruin, 15 jaar oud, 79 cm groot, wel papieren (een stamboom, maar dat begrijp ik niet helemaal) , is erg lief en loopt los als we hem 'uitlaten'
Ik ben gewoon beniewd, ze zijn absoluut niet tekoop
Bellamy 100 euro, toch redelijk op leeftijd, geen papieren. Mickey 150 euro, papier en spreekt mij meer aan, 'k zou er nog 200 voor geven als'k de ouders wist en hun prestaties.