[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanto

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:40

Ja dat klopt maar ik denk dat ik een tuig ga kopen met normale lichtogen en dan losse veiligheidslichogen, verkopen ze die bij de menner?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:48

ik heb net een tuig via bokt markt gekocht! Zag er goed uit, maar je kan het nooit goed van foto's beoordelen. We zullen zien.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:53

Welke heb je gekocht?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:57

ik heb geen idee welk merk het is, zitten 2 schoftjes bij in verschillende maten, weet namelijk nog niet zo goed welke maat ik nodig moet hebben. Is om te beleren en als het een goed tuig is om verder te mennen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:05

Leuk! :D

De menner verkoopt ook losse veiligheidslichtogen geloof ik ja.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:16

Kaya succes met zoeken! heb er een half jaar overgedaan :D hoe zou ik erachter kunnen komen welk merk het is? Enigste herkennings punt dat ik zag was ring aan het borststuk maar ik denk dat meerdere dat hebben.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:19

Mandyy schreef:
Benen en hoofd kan Max niet zo goed hebben. :+

Mira, al uit je deken dilemma?
Max heeft 450 op.

Niet echt maar gooi de 400 er maar weer op morgen en dan maar in de gaten houden denk ik

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:28

Meerdere tuigen hebben dat idd, dat is voor een eventuele springriem. Misschien staat er ergens op het leer een merkje gedrukt.

Sjors heeft nu 500gr op, s'nachts buiten en vanmiddag z'n jachtmodel bijgeschoren.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:34

Mijn uk staat snachts op stal en met heel slecht weer ook dan mag ie in de bak

Annemarleens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:45

welke wedstrijd is zondag?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:57

Hier ook nog onder 400grams hoor!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:33

Wat een gave kreeften! Mooi kleurtje zeg.

Jeetje wat mega aso zeg. Arme pony.. Toevallig geen nummerbord onthouden? Anders sowieso melding maken bij de politie. Hopelijk knapt Mowgli snel weer op.

Tuigen merken zit ik niet zo in, ken alleen zilco en ideal zo uit mijn hoofd dus daar heb je niet zo veel aan. Ik heb een ideal eurotech, kan niet wachten tot ik hem daadwerkelijk ga gebruiken. :)

Hca heb ik ook staan, met stoeltje. Ook nog niet gebruikt maar het stoeltje lijkt me erg fijn. :j

Mijn pony's zijn vorige week geschoren wegens luis. Kleine Ginny staat nu onder 500 (200+300 grams) met buiten een hals er aan. Beauty en Lucky omder 340 grams, Lucky heeft een half halsje en Beauty een losse die ze met slecht weer op heeft. 'S nachts heb ik ze binnen. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:02

Hier ook nog steeds 400 grams + hals.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:25

Hier ook, Kjani 400 en hals en Udo 360 en hals. 500+ doe ik alleen als het echt heel koud word, vriezen enzo.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:47

Hier 500 + hals en Buck de smartex rain van bucas.

Jelleee schreef:
Die kreeft is gaaf mooie kleur!! En fijn dat je t halster hebt ontvangen. Was die niet voor je Welsh bedoeld?

Foto's Ayla! :D

Sorry ik ga helaas niet naar de clinicdag anders hadden we je best op kunnen pikken..

Ja gaaf he! Gister nog mooiere blauwe gezien en opgehaald. :D
2 bij mijn vader in de bak en 1 bij mij.
Halster is idd voor A. :x

Ik wil wel naar de clinic dag t blijft leuk die shetten.. Alleen moet ik even kijken of ik het lichamelijk trek ivm de pretnison op mijn normale medicatie is een aanslag vanacht flauw gevallen.

Gisteren wel lekker gemend alleen ik had een race partijtje door 2 paarden die menkar erg eng vonden en natuurlijk moest debieltje meehuppelen.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:11

Hoi allemaal! Ik was even uit dit topic, had het erg druk met toetsen en daarna nog iets met Astrid en Magnum doen. Ik heb wel elke keer bijgelezen maar niet gereageerd, leuke foto's komen er weer voorbij en verhalen. Mowgli...wat onbeschoft! Niet normaal hoe hard ze rijden! -:(-
Net heb ik nog lekker een rondje gewandeld met Astrid en mijn moeder met Madelief. En daarna nog even laten grazen. Vinden jullie het ook altijd lekker om s'avonds op stal te zijn?
En ik las ook veel over de Clinic dag, ik heb er erg veel zin in! En ik ga tussendoor ook nog een rondje rijden in het bos. :D Morgen maar even alles schoonmaken (tuig en wagentje) en alles klaar zetten voor zondag!
Net met Astrid (Dohrens)
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:44

Hoi,

Ik kom ook maar weer eens hier kijken. Ben er al best lang niet geweest (sorry daarvoor, hertentamens en andere dingen)

Maar mijn veulen begint nu al met haar op zijn kont afschuren. Hij lijkt zijn vacht zat te worden, maar het lijkt er nog niet op dat het hier warmer gaat worden qua temperatuur.
Hij heeft zijn ergste vacht nu zelf kortgewiekt:
Afbeelding

Gelukkig hangt de andere vacht er wel overheen:
Afbeelding

Alleen is het nu wel eerlijk ten opzicht van hem om hem in een duidelijk hinderende vacht te laten staan. Ze staan wel 24/7 buiten met schuilstal, dus als ik hem al scheer dan laat ik zijn uggs niet verwijderen en komt hij onder een dekentje te staan. Alleen ik snap niks van de veulen maten en weet niet hoeveel gram hij zou moeten hebben.

edit; heb net t van Mowgli gelezen, wat een aso's zeg! Dat is waarom ik Alex echt maanden heb voorbereid op het opnieuw lopen voor de kar en toch geeft dat ook geen zekerheid. Daarom ben ik zeer blij met de fietspaden hier :o

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:28

Jeetje wat asociaal zeg mirijam... Sommige automobilisten echt ....

Ik heb heel veel zin in de clinicdag charlotte! Moet dit keer niet vergeten jou even aan te spreken, dat was ik op de zomershow door alle drukte vergeten.

Fennadev, vervelend zulke lange vacht... scheren bij veulens ben ik niet zo'n fan van maar als het nodig is dan is het nodig. Je kunt de maat van borst tot kont opmeten en dan heb je de onderlengte. Ik zou nu geschoren iets op leggen van 400-500 gram (kunnen ook 2 dekens zijn).

Ik heb vandaag mn laatste dagje bij de V&D. Dinsdag gaat het dicht tenzij er een doorstart komt. Vindt het heel jammer. Hele leuke tijd gehad en super mensen leren kennen. Die ga ik nog wel zien denk ik maar ik denk dat het ergens anders erg gaat tegenvallen kwa sfeer,die was hier gewoon top, ook met leidinggevende etc. Dus mochten mensen nog leuke bedrijven weten om te soliciteren...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:01

Wat jammer lobkew! Ik zou zo niks weten.

Mijn veulen had precies zo'n dikke vacht en is nu geschoren wegens luis, ik had eerst 200 grams om (graad of 8/9) van de week heeft ze er een 300 bij overheen gekregen omdat ze het koud had.. Vanmorgen hadden ze het op stal alle drie koud. Veulen Ginny heeft er nu een dikke fleece bij onder.. Mijn volwassen merries heb ik een 150 grams bucas over de 340 grams BR gedaan.. Hopen dat het gauw echt lente wordt.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:36

lobkew schreef:
Jeetje wat asociaal zeg mirijam... Sommige automobilisten echt ....

Ik heb heel veel zin in de clinicdag charlotte! Moet dit keer niet vergeten jou even aan te spreken, dat was ik op de zomershow door alle drukte vergeten.

Fennadev, vervelend zulke lange vacht... scheren bij veulens ben ik niet zo'n fan van maar als het nodig is dan is het nodig. Je kunt de maat van borst tot kont opmeten en dan heb je de onderlengte. Ik zou nu geschoren iets op leggen van 400-500 gram (kunnen ook 2 dekens zijn).

Ik heb vandaag mn laatste dagje bij de V&D. Dinsdag gaat het dicht tenzij er een doorstart komt. Vindt het heel jammer. Hele leuke tijd gehad en super mensen leren kennen. Die ga ik nog wel zien denk ik maar ik denk dat het ergens anders erg gaat tegenvallen kwa sfeer,die was hier gewoon top, ook met leidinggevende etc. Dus mochten mensen nog leuke bedrijven weten om te soliciteren...

Ja gezellig, als ik je zie zal ik zeker hallo komen zeggen! Ik heb trouwens ook mijn bokt fleece deken bij me, die doe ik ook even om bij Astrid morgen. :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:41

Veel plezier iedereen morgen op de clinic dag! :D

Ik was vandaag weer in de divoza en heb even de nieuwe collectie bewonderd. Ik kon de beenbeschermers en springschoenen niet laten liggen :o de beenbeschermers warme nog niet binnen dus die haal ik later op. Hihi vind ze zo leuk <3
Afbeelding

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:51

Die collectie is zo leuk!!

Maar goed dat ik een paarse sulky heb daar passen ze niet bij :D. Kom ik ook niet in de verleiding.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:52

Super leuk, denk alleen dat ze voor Max te groot zijn. :(

Vandaag met Ymor wezen boscrossen. :D Heerlijk!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:57

Ik kon mijn verleiding al niet meer weerstaan Patty :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:02

Die zijn echt leuk! Ben net nog even bij de epplejeck geweest maar daar hadden ze heel weinig in onze maat. Ik wil ook zulke beschermers!!

Ja was gezellig Mandy! Ging ook heel fijn.