[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:55

Ingrid: haha ja dat kun je wel zeggen.

Series kan ik over het algemeen niet zo over meepraten. Ik ben nogal een bange poeperd en vind bijna alles te spannend of te eng. :+

Net een afspraak gemaakt voor ons eerste lesje grondwerken over 3 weken. Wel het advies gekregen daar een hoofdstelletje voor te gaan gebruiken, dus ik heb weer een shop excuus. :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:31

Hier een Hollands welvaren pony die barst can de energie... Longeren ging gisteren geweldig werd door de bak getrokken. Toen dat eruit was heeft ie keurig gelopen. Lekker in de natte bak die goed zwaar was dus mooie spier training.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:40

Leuk Mira! Bij mij ging het vandaag ook echt super goed! Lian ongeveer 20 minuten gelongeerd, wat voor ons heel lang is. Meestal heeft zowel Lian als ik het na 10 minuten al wel gehad, vandaag ging het echt goed, ze heeft zelfs stukjes gedraagt met de oortje naar voren en ook een klein stukje gegaloppeerd! Ben echt tevreden, vervolgens heb ik nog Kylie de beginselen van longeren geoefend en dat pakte ze vandaag goed op, bij Kylie sluit ik het altijd af met VD, vind ze geweldig, ze kan nu: spagaat, been geven, shaken, op het blok, flemen, achteruit op commando en vandaag gestart met voedsel weigeren. Ze leert het allemaal super snel en heeft voedsel weigeren ook al bijna onder de knie! *\o/*
Ben erg tevreden over vandaag, snik heet, maar ze doen het toch! <3 *\o/* :):)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:49

Ik volg geen serieus oid kan daar dus niet over meepraten :')

Nanne02: wat leuk dat je pony het zo goed oppakt. Longeer je gewoon aan een hoofdstel/halster of ook met hulpmiddelen? Ik heb zelf het longeren met touwtjes nog niet helemaal onder de knie hoe je die moet bevestigen. Bij elke stap die eddy dan zet krijgt hij een rukje in de mond. Gauw mee gestopt dus.

Mira, spieren trainen in een zware bak. Je brengt me op ideeen, ga ik vanavond ook eens doen :P

Morgen is waarschijnlijk mijn hca al klaar! Ik hoop dat ik daar vanavond meer duidelijkheid over krijg zodat edwin stok van zilco langs kan komen voor het tuig. Mis het mennen zo erg |(

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:54

Afbeelding
Staat een paard in de achtertuin haha.
Ik ben mennend naar mijn vriend gegaan met Alex. De jongen op de stoel is mijn vriend.

VD heb ik zelf niet echt het geduld voor, maar Alex kan wijken op commando en gewoon achteruit op commando en dat is alles. Series kan ik ook niet echt over mee praten. Ik kijk nu Grimm best wel vaak, maar dat is het dan ook.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:00

ElineGC schreef:
Nanne02: wat leuk dat je pony het zo goed oppakt. Longeer je gewoon aan een hoofdstel/halster of ook met hulpmiddelen? Ik heb zelf het longeren met touwtjes nog niet helemaal onder de knie hoe je die moet bevestigen. Bij elke stap die eddy dan zet krijgt hij een rukje in de mond. Gauw mee gestopt dus.

Ik longeer gewoon aan het halster, en gebruik een longeer zweep. Lian was vreselijk bang en schuw toen ze hier kwam en ik had nooit kunnen dromen dat ik een longeer zweep kon gebruiken, dit pakt ze nu super op. We zijn er achteraf achter gekomen dat Lian blind is aan 1 oog en het andere ook ziet ook niet helder mee, hierdoor kan het zijn dat ze erg angstig was. Maar gelukkig valt hiermee leren om te gaan, en zodoende ben ik super trots op haar dat ze het vandaag 20 minuten heeft gedaan! :D <3
We zijn nu ook bezig met lange lijnen, alleen dan op mijn manier :+ (ik heb geen lange lijnen, dus gebruik 2 halstertouwen :o :+ )

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:03

Fennadev schreef:
[ [url=m/aDoWPv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Staat een paard in de achtertuin haha.
Ik ben mennend naar mijn vriend gegaan met Alex. De jongen op de stoel is mijn vriend.

VD heb ik zelf niet echt het geduld voor, maar Alex kan wijken op commando en gewoon achteruit op commando en dat is alles. Series kan ik ook niet echt over mee praten. Ik kijk nu Grimm best wel vaak, maar dat is het dan ook.

Leuk! Knappe Alex!
Ik dacht eerst ook dat het mij nooit ging lukken, maar Kylie kon niets, ze was nog een jaarling en tja, wat moest ik met haar doen. Zodoende is het begonnen. Het scheelt ook al een stuk als je pony het leuk vind en erg leergierig is. De eerste dag dat ik begon met VD, heeft ze in 1 dag al shaken geleerd, natuurlijk niet volmaakt, maar ze deed het gewoon op commando! Dus ik heb ook wel mazzel met een leergierige pony :+ En jij heb de mazzel dat je kan mennen met Alex! :))

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:04

Even een kort berichtje vanuit het zonnige griekenland :):)

Gaaf die wedstrijden Susanne! Hoe gaat het met je insecten beet?

Arme pepper, hopelijk komt alles snel goed :j

Leuk Eline, ik hoop dat je snel weer kunt mennen :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:16

Lilian; dat soort series kijk ik dan weer nooit. Grappig is dat.

Frummels; wat vervelend moet je verplicht shoppen :-)

Mira en Nanne lekker gelongeerd. Oppassen met zware bak he. Voor een keertje niet zo erg maar je maakt je pony er uiteindelijk kapot mee.

Leuk Eline bijna je hca!

Fennadev; heerlijk je pony in de achtertuin

Linsey; geen aardbevingen gehad?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:36

Fenna grappig! Zo hebben we Max een keer mee in huis genomen. :))

Idd Linsey, nergens last van gehad? Zo naar voor Kos! :(

Max had niet zon zin vandaag met mennen. Was ook wel warm en hij heeft een dikke vacht.
Staleigenaar zou ze snel ontwormen en Max even in de gaten houden.
Binnenkort vakantie voor hem plannen want dat is al lang geleden..

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:24

Wij hebben dan een hondenopvang en er waren ook mensen naar Kos, gelijk maar een appje gestuurd, gelukkig was die vrouw gisteren al naar huis gegaan en haar man was oke. Gelukkig maar, even op vakantie, maar dat dit gebeurt zal je niet denken... :(

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:02

heerlijk zo met je pony in de achtertuin.
Mandy Caya heeft het ook erg warm met deze hitte en haar vacht.

Stalgenootje is in Kos, hebben vanacht buiten moeten slapen en komende nacht weer. Dan morgen met vliegtuig naar Duitsland

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:31

Jeetje wat heftig dat ze buiten moeten slapen Patricia!
Denk je lekker rustig op vakantie te kunnen gaan...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:32

Ja vervelend voor de toeristen maar slechts vervelend. Voor de bewoners een ramp....

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:56

Jeetje heftig Patricia!

Wij zitten niet op Kos, maar op een schiereilandje op het vaste land. Dus wij zijn heerlijk aan het genieten hier *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:28

Oei, dan komt het wel heel dichtbij, Patricia. En inderdaad voor de mensen die daar wonen lijkt het me erger, want die hebben nu niet alleen schade/gewonden vanwege de aardbeving maar missen ook een belangrijk deel van hun inkomsten...

Alex had nog een aardige toffel daarheen, haha. Het was tussen de 6-7 km, ons gemiddeld van 1 rit nu ongeveer. Dus ik had maar besloten om daar avondeten mee te eten, zodat hij even een paar uren kon rusten voordat we diezelfde aantal km's weer terug gingen. Ik zie morgen wel wat ik ga doen met hem, waarschijnlijk even iets van fietsen of longeren om zijn spieren even weer soepel te houden. Hij vond het prima te doen vandaag en liep voor mijn gevoel eindelijk eens een keer lekker recht voor de sulky met zijn hoofd in een heerlijke aanleuning. Geen idee of dat komt door de training van gisteren, maar kennelijk helpt hem in beweging houden toch wel heel goed voor de soepelheid tijdens ritten(wat ook erg logisch klinkt).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:47

ja je zou er maar wonen..... echt erg

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:56

Oh gatsie Patricia!!! Moet er niet aan denken :( arme inwoners..

Ik zou morgen op vakantie gaan, maar we hebben een huis op het oog wat we pas maandag konden bezichtigen. Dus we wachten nog even :P spannend!!!!! Don zou bij huis kunnen <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:51

Kiekeboefje schreef:
Oh gatsie Patricia!!! Moet er niet aan denken :( arme inwoners..

Ik zou morgen op vakantie gaan, maar we hebben een huis op het oog wat we pas maandag konden bezichtigen. Dus we wachten nog even :P spannend!!!!! Don zou bij huis kunnen <3

Spannend hoor!! :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:02

@ingrid heb ook niet alleen maar in het zware zand gelongeerd. Vooraan was de bak nat en zwaar achterin viel het heel erg mee en ben daar begonnen en al longerend naar voren gelopen omgedraaid en weer terug. Let echt wel op mijn pony. Want de binnenbak was bloed verziekend heet, dat had ik een 10 minuten vol gehouden nog niet eens.

Alex in de tuin!

Nanne wat kan ze al veel vd! Dacht dat Pip al veel kon...

Lindsay lekker op vakantie, zeker stralend mooi weer daar?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:45

Haha, Mira, wat kan pip dan allemaal?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:48

Switch en Chip gaan trouwens ook verhuizen. Ze gaan volgende week zaterdag naar hun nieuwe stal. Heb er veel zin in maar vind het ook heel erg spannend.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:48

Ja knikken, nee schudden, flemen zijn favoriete kunstje,op het blok, ja bette, steigeren, begin Spaanse pas, begin apporteren (zweep weg gooien is leuker dan terug geven), buiging ben ik mee bezig, rondje draaien, wijken (alleen door naar zijn schoft te wijzen, voor het lange lijnen moet ik dit nog ff omzetten haha), achterwaarts als ik stil sta, volgen, targetten. Dit was het geloof ik haha

@patty succes met de verhuizing. Ga je met een reden weg?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:51

Nou, Mira, jouw pony kan meer hoor! Wat knap zeg! Hoe heb je steigeren, ja knikken en rondje draaien aangeleerd?
Echt knap!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:08

Max kan een aantal dingen: rondje draaien, flemen, schudden en buiging.

Rondje heb ik geleerd door het uiteinde van het halstertouw om zn kont te doen, iets vragen met het touw en dan rondje zeggen. Eerste paar keer liep iemand het rondje mee bij z'n hoofd.