[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:46

Balen van Gaya haar manen Manon, ga je het weer aan laten groeien tot een boog? Sportcoupe lijkt me ook wel leuk staan bij haar.

Heerlijke foto's Susanne en Linsey <3 Ik wil ook asap weer naar het strand met Sjors.

In mijn geboortedorp gebeurde ook niet heel veel spannende dingen, in Arnhem vaak wel het e.e.a. maar dat heb je al gauw met wat grotere steden.

Over manen: ik knip/snij Sjors zijn manen, maar kan niet zeggen dat het er geweldig uit ziet :') Zijn manen zelf zijn heel stug en dik, trekken heeft niet echt zin. Meestal is het coupe pleeborstel maar het staat 'm wel vind ik (een gedeelte hangt vaak naar de andere kant) :D
Afbeelding

Ingrid: kort gezegd laat ik de osteo komen voor 'problemen' of een check van de wervels/botten etc., al doet zij ook spieren. Zij is dit jaar al een aantal keren geweest maar ik probeer hier standaard om de zoveel maanden van te maken. Daarnaast laat ik 'm nog maandelijks masseren. Cranio heb ik er nog nooit bij gehad.

Patty: fijn dat je les goed ging! Bij Melanie is het inderdaad hard werken :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:53

Mirriej bedoel je denk ik Ayla :-)

Is het een probleem om preventief een zandkuurtje te geven?
Sinds Alf op zijn nieuwe stal staat met zandpaddock eraan vast waar hij ook zijn hooi vanaf eet (hij sleept het zelf naar buiten :+ ) ben ik bang dat hij teveel zand binnen krijgt.
Al een paar keer gecheckt of er zand in zijn poep zat maar dat komt er elke keer negatief uit.
Toch ligt er vaak onderin zijn drinkbak zand op de bodem. Dus ik vind dat toch een beetje eng.

Áls dat preventief geen kwaad kan, wat kan ik dan het beste geven, er zijn zoveel van dat soort spullen op de markt, iets met bomen en een bos........ :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:03

Oeps ik bedoel Miranda inderdaad :)

Kan opzich geen kwaad als je het niet te vaak doet maar als er geen zand in zijn mest zit, zou ik het laten. Is het opgepompt grondwater? Kan zijn dat er wat zand in zit en dan is het maar goed dat het naar de bodem zakt natuurlijk :) Ik gaf altijd psylliumvezels van paardnatuurlijk door de slobber, tegenwoordig geef ik vlozaad van pit en pit gemengd met zijn vitaminebrokje en luzerne.

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:10

@Ingrid, Kan inderdaad geen kwaad om te geven. Ga ik hier nu ook doen aan eentje al heeft die wel af en toe mestwater en een flats hier en daar tussen de normale mest. Zandtest is immers niet betrouwbaar dus gewoon om de zoveel tijd even een zandkuur er in mikken voor het zekerste.

Van dat beentje, Cuppie had het ook en hij sinds vorige winter de eerste keer een keer gezien. Is toen een heel eind weggebleven en nu zie ik het met de kou terug af en toe. Vraag hem dan meteen even mee om te spelen en is dan terug los, hoop met wat aan de slag gaan met hem dat het wegblijft :(:)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:22

Ik geef ook preventief een zandkuur. Psylliumvezels. Droog vreet Cooks ze niet helaas. Hebben ze nog wel nut als het als slobber gegeven wordt? Die dingen nemen megaveel vocht op natuurlijk.. :?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:42

Ik geef het juist altijd met slobber. Ik ben bang voor slokdarmverstopping anders

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:08

Je kan ze zowel droog geven als vochtig, er zijn twee stellingen in. Best veel mensen die slobber maken en ze net voor het geven er doorroeren. :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:12

Ik geef altijd van die brokjes. Die eten alle paarden hier en worden pas ‘snot’ op de plek waar dat moet.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:39

xApple schreef:
Ik geef altijd van die brokjes. Die eten alle paarden hier en worden pas ‘snot’ op de plek waar dat moet.

Wat voor brokjes zijn dat dan? :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:26

ik geef het met zonnebloem olie, word het wel een papje maar geen snot.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:27

Lori: hoezo is een zandtest volgens jou niet betrouwbaar? Hoe doe je het?

Sunshinedaan: als er vocht bij komt wordt het inderdaad snel pap, dus je moet het z.s.m. voeren daarna.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:26

Ik heb ook wel eens gelezen dat een zand test niet betrouwbaar is, het schijnt er niet in elke 'hoop' uit te komen.

Apple, welke brokjes zijn dat?

Ayla; nee gewoon kraanwater wat er zelf in de tonnen doen.

Bedankt iedereen voor de antwoorden!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:21

Normaal neem je enkele mestballen doe je die in water, goed losroeren en even laten bezinken daarna als er dan op de bodem amper zand ligt zit je zogezegd veilig. Echter net zoals bij wormen eieren bijvoorbeeld komt er niet bij iedere drol netjes een hoopje zand mee bij een zandprobleem, soms zie je zelfs nooit iets van zand terwijl de darmen alsnog vol kunnen zitten ermee. Daarom beter om af en toe even een kuurtje te doen ertegen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:39

Sunshinedaan: heb al wel aantal brokjes gevonden als zand verwijderaar o.a. bij de paarden drogist. Sand off extra

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:18

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:41

Ja die bedoel ik inderdaad ook

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:43

Okee thanks! Misschien dat hij die beter eet...
Kleine fijnproever is het >;)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:45

Het is hier de hele dag ‘aardig’ droog geweest (op wat miezer na)...
en juist in de 1,5 uur dat ik met Fleur ben gaan rijden met medecursist mencursus goot het van de regen!
Het was een praktijk-proefexamen wat zij volgende week met Fleur gaat doen, dus de tijd stond al vast.
Maar oef echt tot mijn hemd nat zeg... -O-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:28

Sunshinedaan schreef:
Het is hier de hele dag ‘aardig’ droog geweest (op wat miezer na)...
en juist in de 1,5 uur dat ik met Fleur ben gaan rijden met medecursist mencursus goot het van de regen!
Het was een praktijk-proefexamen wat zij volgende week met Fleur gaat doen, dus de tijd stond al vast.
Maar oef echt tot mijn hemd nat zeg... -O-

Het kan echt gieten he. ..
Beauty stond lekker te schuilen. Die dacht dan sla ik de lunch wel over. ( is in een slowfeeder bak buiten) caya en faya dachten lekker beauty haar portie erbij.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:54

Hier in de regen een training gedaan met de shet van mijn mama, nu ja was de bedoeling een shet met een extreem droogkloot gehalte dat kleintje :') . Bedoeling was lange lijnen wat die kent maar had er dus geen zin in, maar omgedraaid naar loswerk volgen en vlot achteruit gaan.

Waren hier ook goed nat, ah geen klagen is zo lang droog geweest.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:32

Sorry ego.... baby spam!!!!!!
Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:25

jouw baby <<) ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:36

Dat is van die 4jarige toch? Leuke bles! En flinke stelten eronder?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 06:08

Haha heerlijk een eigenwijze shet!

Wat een leuke baby

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:23

Die brokjes van de paardendrogist voert een stalgenoot ook, zij is er tevreden over. Ik heb zelf altijd gewoon de psylliumvezels. Bak slobber met flink wat water, allerlaatste moment spul erbij en voor zijn neus zetten.

Jenny knappe baby!! Gefeliciteerd. Houdt ze hem?