[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:06

Mijn dochter was echt fanatiek met vrijheidsdressuur, maar heeft de laatste tijd niet veel belangstelling meer voor haar pony. Hij wil altijd super graag werken dus nu train ik maar met hem. Hij kan behoorlijk veel: voer weigeren, flemen, shake, ja knikken, jambette, begin Spaanse pas, spagaat, compliment, buigen, op het blok, achterwaarts naar je toe komen en liggen.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:13

Wat jammer, is dat het meisje die ik ook wel eens zie op wedstrijd?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:34

Ja, dat is dezelfde. Vind het vooral sneu voor haar pony, die uren bij het hek staat te wachten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:51

Snap ik! Op wedstrijden lijkt ze het wel naar haar zin te hebben. Maargoed de rest hoort er ook bij. Maar andere interesses krijgen kan gebeuren bij kinderen..

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:13

Sharani schreef:
Ja, dat is dezelfde. Vind het vooral sneu voor haar pony, die uren bij het hek staat te wachten.

Dat is inderdaad sneu... -O-
Dat gebeurt wel vaker bij kinderen... die vinden andere dingen ineens leuker...

Nou Ingrid... :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:26

Wat is er met mij Sunshinedaan? :-)

toch leuk die foto Fennadev!

Sneu inderdaad als de pony opeens geen aandacht meer krijgt.

He vraagje; als je een halve knevel wilt kopen, dubbelgebroken. Kies ik dan zijn gewone bitmaat (10.5 in Alf zijn geval) of kies ik de maat die hij ook heeft bij een liverpooltje? (11.5)
Ik vermoed maat van 'gewoon' bitje maar even navragen maar. Er wordt niet opgenomen bij Benjamins.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:28

Susanne schreef:
Snap ik! Op wedstrijden lijkt ze het wel naar haar zin te hebben. Maargoed de rest hoort er ook bij. Maar andere interesses krijgen kan gebeuren bij kinderen..

Dat is zeker zo, misschien komt de belangstelling nog terug en zo niet is dat ook prima.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:54

ahh ik zie nu een hele zielige vereenzaamde pony voor een hekje staan in een vies modder weitje die denkt ''ja maar waar is ze nou? -O- '' sorry beelddenker :Y)
Dat is natuurlijk helemaal niet zo ;) maar het klinkt zo sneu :=

Ingrid, ik heb floor zijn normale bit maat genomen, niet zijn men-bitmaat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:05

Ik heb geen 'gewoon' bit voor Willem maar liverpool en knevel beide 11,5 cm.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:19

hmmm 2 tegenstrijdige berichten hahaha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:27

Heb een nieuwe pony voor verkoop
Word eerst beleerd is rechtstreeks van de fokker
Ze is zooo onwijs grappig vrolijk en ondeugend ( wel goed opgevoed)
Als ze kon lachen deed zei dat de hele dag!

Afbeelding

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:35

Met de normale kneveltrens heb ik voor Nick zijn gewone bitmaat. Ik heb ook de Myler van MHS gepast bij hem in dezelfde maat, maar die was te krap. Ik heb geen liverpool gehad

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:56

Susanne schreef:
Bedankt dames, het was inderdaad heerlijk :*

Lekker weer lessen Patty, bij wie?

Wat een grote dop Danielle! Dan sta je wel even te kijken haha.

Wat kunnen sommige pony's veel kunstjes zeg! Willem kan er 0 :+ is niet ons/mijn ding.

Leuke foto fenna.

Ahh arme Lola! Hopelijk loopt ze snel weer goed! Komt het van het bekappen?

Les bij Melanie :).

Hard aan het werk gezet maar hele fijne les gehad. Wist wel dat ik wat te lief was voor Chip maar mag nog wel heel wat strenger zijn :+. Mooi weer aan de slag met mijn huiswerk :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:18

Op advies van demenner.nl een menstang genomen die een cm groter was dan zijn normale bit, vanwege de scharen. Dat was het goede advies aan beide zijdes een halve cm ruimte over. En daisy van Saskia heeft ook dit bit dus even die van haar gepast, die lag heel netjes.
Zijn normale bit is 11 cm
Zijn menbit is 12,5 cm

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:10

Ingrid ik doelde op de pony van Sharani die nu te weinig aandacht krijgt.... leuk voor jou. *D
(Maar geen idee of jd in de buurt woont natuurlijk :+)

Lessen... ik vind het heerlijk om thuis te werken aan ‘huiswerk’ en uiteindelijk verbetering te zien.
Ik hou van een doel om voor te trainen!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:19

Wat leuk dat je aan het lessen bent Patty!

En Dafne, wat heb je een leuke pony gekocht zeg.

Misschien willen jullie met me meedenken? Lola heeft door haar voorhoeven heel lang gecompenseerd, waardoor ze erg scheef is geworden. Daarnaast heeft ze ook patella aan 1 knie. Nu wil ik haar laten behandelen. Een tijdje terug is ze door een fysio behandeld geweest en over 2 weken komt een masseur.

Maar wanneer kies je nu waar voor? De keuze is ondertussen reuze geworden, maar wanneer kiezen jullie bijv voor het volgende?
- Fysio
- Osteopaat
- (sport) masseur
- cranio sacraal

Ze loopt vandaag gelukkig al iets minder slecht, dus daar ben ik blij om. Wel besloten om weer even terug te gaan naar alleen maar wandelen en het mennen van het voorjaar pas weer op te pakken.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:58

Zo zou ik het zien;
Fysiotherapeut voor als er iets niet lekker zit met de verhoudingen en botten enzo. Ik ga bijvoorbeeld maandelijks naar de fysio omdat ik een scoliose heb.
Osteopaat is in mijn ogen meer voor het kraken. Mijn vriend heeft vergroeide ruggenwervels en word letterlijk gekraakt door de osteopaat.
Sport masseur voor de spierpijn, tijdens intensieve trainingen zou ik hier voor kiezen.
Cranio sacraal werk vooral van binnenuit, voor het darmstelsel erg goed en voor ontstekingen maar ook vooral voor het koppie. Jill is daar ook veel rustiger van geworden.

Maar ik vind dit lastig dus kan de plank mis slaan :p je hebt gelijk, keuze is reuze.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:47

Mijn moeders paard zat compleet vast toen we hem kochten. Hij is weer helemaal los geworden en goed in bespiering gekomen door osteopatie en dry needling! Osteo vind ik vooral heel fijn omdat ze naar de gewrichten en de spieren kijken :j

Oeps ik heb er helemaal overheen gelezen, maar zooo gaaf op het strand linsey en susanne!! <3 Volgende keer wil ik meeee _/-\o_ :')

Nick heeft een weekje rust gehad omdat ik toetsweek had. Vandaag eindelijk weer een rondje kunnen doen en voor het eerst mijn nieuwe tuig in gebruik genomen. Helemaal happy :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:57

Ik ben helemaal weg van Cranio!
En raad het eigenlijk ook iedereen aan
Dit omdat zei nog dieper op bindweefsel ingaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:17

@Sharani, Wat jammer zeg om dat te lezen dat je dochter niet zoveel meer doet met hem. Andere interesses nu of gewoon weinig tijd?

Hier stond Finn er maar zielig bij vandaag de rest mocht naar buiten maar had 'm binnen gehouden met de B pony zodat die niet alleen stond. Hem maar even gaan opvrolijken met veel lekkers, was meteen een stuk blijer <3

Hier heeft de shet van mijn moeder helaas af en toe last van patella met de koudere dagen. Zit nooit lang vast gelukkig. Aan het denken hoe ik actiever met hem aan de gang kan gaan nu eerst, is 3 jaar maar vind hem nog net te speels voor de wagen. Dacht dan aan lange teugelen eventueel, is altijd heel enthousiast om samen dingen te doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:41

Zou persoonlijk eerst een fysio er bij halen, voor mijn gevoel zijn een osteopaat en cranio sacraal toch meer voor minder algemene problemen maar kan het helemaal mis hebben.

Haha Lilian, dat is denk ik wel precies hoe hij zich voelt. Rebel is nogal een drama queen en een ongeveegt straatje (bij het hek is een stuk van 15 m bestraat) is voor hem een vieze modderige wei :') .

Volgens mij wonen Ingrid en ik niet bij elkaar in de buurt.

Lori: denk dat het gewoon minder belangstelling is voor de mini’s. Ze gaat wel graag mee met een vriendin die een grote pony heeft.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:53

Hmmm miranda ik zou naar iemand kijken die breder geschoold is dan of, of, of want die zijn er ook

(zit helemaal uit jouw richting en zit vol, ik kon geen afspraak meer maken := maar misschien haar eens benaderen of ze een collega uit jouw omgeving kent)
http://horseinmotion.nl/

Mijn osteo voor floor, breed geschoold, geen dierenarts maar heeft floor echt een heel eind verder geholpen, je kunt haar altijd vrijblijvend mailen of whatsappen, en volgens mij rijd zij di-woe-do door het hele land.
http://lindavandervoorn.nl/

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:18

Ja zou ik idd doen zoals Lillian zegt. De therapeut die ik voor de paardjes heb doet cranio, fysio en massage dus lekker breed. Ik laat haar altijd beoordelen en vervolgens behandelen. Super handig.

Lori, arme Finn :( niet fit?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:32

Denk een beetje jaloers naar de andere die op het gras mochten. Toen ik hem even lekker had verwend was die meteen terug vrolijk. Zag het aan zijn hoofdje die lieve schat, morgen maar zien dat hij naar buiten kan even lekker grasjes snoepen. :(:) <3 .

@Sharani, Hopelijk later terug meer interesse. Vind ze een leuk stel samen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:02

Haha Sunshinedaan:-) Lief dat je aan me denkt. Ben nog in afwachting of ik eruit ga komen met de "bruikleen" pony. Zou voor mij ideale oplossing zijn. Maar gaat veel tijd overheen.

Patty gaaf dat je bij Melanie lest!

StalNollie nieuwe lachende pony :-)

Mirriej dat vind ik zelf ook vaak lastig maar ik vind het dan weer belangrijk dat als je een ostheo laat komen dat die ICREO gediplomeerd is. Maar dat antwoord vroeg je niet om hahaha
Voetje van de knie beetje binnendoor laten bekappen wil vaakal wel wat helpen!

Laura; wat voor kleur tuig heb je gekocht? Leer of.....?

Lori; eten maakt altijd veel goed he :
vaak als ze ook wat meer doen en wat sterker worden wordt zo'n knie ook wat beter. En dus beetje binnendoor laten zetten.