[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:55

Het geklier ook met die tuigen en ik dacht dat je dat alleen bij zadels had, niet dus. Hoe gaat het nu met je pony saskia?

Welkom anna!

Youri voor lange lijnen kan je prima een dekje gebruiken. Het zou wel fijn en netjes zijn als je ook eens op anderen reageerd en niet alleen maar vragen hier neergooit, daarbij heeft niet iedereen altijd maar tijd om uitgebreid te reageren

Bedankt voor jullie medeleven, bloedneuzen zijn ronduit poedersuiker, uiteindelijk wel weer kunnen slapen maar schoot pas om half 12 wakker terwijl de paarden om 12 uur naar buiten moesten :') oeps...
nu net floor zn tuig gepast, hier en daar moeten gaatjes geprikt worden (onderste singel bijv, zit veel te los) alles is nog lekker vet en plakkerig, ook echt zwarte handen haha, de lijdsel ringen zitten er nog niet op, omdat ik dus zeker wou zijn dat ik hem passend kon krijgen.
Borstuig; omhoog, goed of omlaag? Als die omhoog moet moet ik t riempje evennemen baar de schoenmaker, zou nog een gat of vijf bij kunnen.
Afbeelding

Broek; omhoog goed? Lager dan dit moet die echt niet, mijn oude broek zit hoger, maar wie zegt dat, dat goed is ;)
Afbeelding

En dan nog een vraagje, hoort dit?
Afbeelding
Mijn oude singel heeft namelijk passanten onder het oog, waardoor je het oog dus maar een bepaalde afstand naar beneden kan doen, bij deze zouden de ogen onder zn buik kunnen :')
Maar hoort die ruimte is dus mijn vraag

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:59

Lillian - Wat vervelend van je bloedneus, maar gelukkig heb je uiteindelijk nog wat kunnen slapen. Wat betreft het tuig kan/durf ik je geen antwoorden te geven aangezien ik daar zelf nog niet voldoende kennis van heb. :) Ik moet zeggen dat ik het wel een erg mooi tuig vind, hopelijk ga je er veel plezier aan beleven.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:17

Mooi nieuw tuig Lillian! Ik kan niet zo gauw zien hoe je broek zit. Borsttuig lijkt me op prima hoogte te zitten. Wellicht als je 'm straks voor de kar hebt staan en we een foto zien waarop hij de kar trekt dat we er anders over denken, maar het ziet er nu netjes uit. Ik zie niks raars aan je lichtogen.

Mijn pony'tje is nu 2 weken geleden weer behandeld door de osteo. We pakken de training nu weer langzaam om en ik hoop echt van harte dat de rugproblemen over zijn. Maar dat weet ik pas als we weer een poosje verder zijn.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:35

Sorry verkeerde foto :oo :oAfbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:03

Ik zou allereerst dat dekje lekker weglaten, lijkt wel een uitrijdeken zo groot :o De borst lijkt zo op het eerste oog goed te hangen. De broek moet een stuk omhoog.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:21

Borstuig vind ik ook prima!
Broek durf ik zo niet te zeggen. Mijne zit op dezelfde hoogte geloof ik :Y)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:28

Susanne schreef:
Youri123 schreef:
Ik zei al dat ik vanaf nu weer ga reageren

Diverse mensen hebben je ook tips gegeven en geholpen met je werkstuk/spreekbeurt (?) en daar is niet eens op gereageerd..

Dat is precies wat ik bedoel en wat mij stoort. :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:31

De hoefsmid is geweest. Ik dacht het al te zien, Max heeft een beginnende schimmel. Gelukkig ben ik er dit jaar eerder bij dan vorig jaar. Om de dag weer honing smeren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:47

Wat vervelend dat het weer teruggekomen (?) is :\ Mick had dat ook, die had al zulke slechts voetjes en die schimmel was echt hardnekkig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:53

Het was al een hele tijd weg. Snap er niets van.
Het komt ook van buitenaf dus ik kan er niets aan doen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:51

Het dekje was ook puur voor het passen :') als het tuig echt niet paste was de onderkant tenminste nog schoon :') ik heb onderleggers bij Ayla besteld. floor is nogal een stofnest := ik ga iig voor de broek gaatjes laten prikken, borst tuig twee dat ie misschien toch omhoog moet. Thanx!

Balen mandyy! Hopelijk valt het mee en is die er gauw vanaf...

Balen mandy

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:34

Haha gelukkig maar, welke kleur heb je besteld?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:38

Blauwe bies met zwarte dekjes stof :j maar misschien komen er nog paarse bij, we willen namelijk met de wedstrijd helemaal in het paars en dan een bijpassende polo met Team Floris en er onder #vliegendekroket :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:00

Hihi leuk!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:47

AnnaB schreef:
Zou ik mij hier misschien (weer) mogen melden? In het eerste deel ben ik een tijdje actief geweest, maar na een tijd minder op Bokt gezeten te hebben en het topic uit mijn lijst te zijn verloren is dit gestopt. Toch zou ik graag weer mee willen kletsen met jullie.

[Edit]: Voor de mensen die me niet (meer) kennen is het misschien wel zo netjes mezelf even voor te stellen. Ik ben Anna, 19 jaar oud en heb twee Shetlanders: Guus en Zoë. Zoë is een 8-jarige merrie en Guus is haar zoon die in juni dit jaar 3 wordt.

Welkom Anna!

Lillian: Ik vind het schoftje wel erg groot ogen, maar ik heb er niet heel veel verstand van.
Wel vervelend joh die bloedneuzen, zeker als je ze snachts krijgt.

Max een schimmel, rot zeg dat het terug is gekomen, hopen dat het ook snel genoeg weer weg is nu je er op tijd bij bent.

Veel pony's dus ook weer bij de osteo/fysio geweest.

Hier enorm veel gedoe met hoefsmeden, wat een ramp zeg. Jimmy is heel erg braaf maar mijn oude pony helaas niet. Ik dacht echt een enorm fijne hoefsmid gevonden te hebben, maar helaas laat die het ineens afweten. Andere hoefsmid gebeld en die liet het ook last minute afweten. Dus nu komt dinsdag een vrouwelijke smid, hopen dat zij wel komt opdagen.

Wij hebben de laatste weken enorm hard gewerkt om de paddock aan huis af te krijgen. Maandag verhuisd Jimmy en zijn vriendin. Ik ben er zenuwachtig voor. Vandaag wel al hooi wezen halen, dus alles is nu in huis.
Dan komt de DA nog even enten van te voren en dan verhuizen ze.

Ze krijgen hier een paddock aan huis van ongeveer 30X10. En op 900 meter afstand van huis liggen onze weides.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:04

Ayla: Wat vervelend van dat oude niet passende schoftuig. En dat dat dan druk plekken geeft wist ik niet. Dacht dat je dat alleen met zadels had.

AnnaB: Welkom

Susanne: Dat is inderdaad echt niet netjes van me. Sorry daarvoor.

Lillian: Sorry ik heb daar geen verstand van. Wat vervelend van je bloedneus. Ik gebruik tuigonderleggers niet voor lange lijnen. Maar voor bandje slepen.

Mandyy:: Ik had het erg druk met school en met Arie. Dat ik niet heb gereageerd op de mensen die me geholpen hebben met me werkstuk is inderdaad niet netjes van mij. Sorry daarvoor. Wat vervelend dat Max weer schimmel heeft.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:09

sakvis - Fijn dat jullie de training weer op kunnen pakken, hopelijk zijn de rugproblemen verdwenen.

Lillian - Leuk dat je tuigonderleggers bij Ayla besteld hebt, zwart met blauwe bies klinkt in ieder geval mooi.

Mandy - Wat vervelend dat Max waarschijnlijk een schimmel heeft. Ik kan me nog herinneren dat je daar vorig jaar best lang mee bezig geweest bent. Hopelijk valt het dit keer mee doordat je er op tijd bij bent.

mirriejj - Bedankt. :) Vervelend van het gedoe met de hoefsmeden, hopelijk heb je nu toch een fijne smid gevonden die wel haar afspraken nakomt. Wat heerlijk dat je pony's aan huis komen te staan! Ik ben jaloers. :o

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:12

Fennadev: Super bedankt voor je tip! Hoe de spiergroepen werken als het paard trekt ga ik gebruiken!

Ymor: Super bedankt voor de tip!

Susanne: Super bedankt voor je tip!

ElineGC: Hoe bedoelt u? Ik snap die niet zo goed.

Lillian: Ik heb het gebruikt. Bedankt!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:41

Netjes van je Youri :)

Ik reageer straks even op de rest.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:46

Wat balen Mandy! Hopelijk is het snel weer over!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:11

Graag gedaan Youri. Is het gelukt?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:19

Je deels. Ik ga van het weekend verder.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:18

Rijpaarden allemaal zadel problemen en wij schoftjes

Wat voor soort schimmel heeft hij? In zijn witte lijn?

Hoefsmeden vaak slecht bereikbaar. Heel herkenbaar.

Mijn pony's krijgen vanaf morgen andere paddock met schuilhuisje en half bestraat en half zand

Ik had ze vroeger ook thuis staan. Was heerlijk

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:29

Top Youri dat je ons commentaar zo goed opvat. Als je nog hulp nodig hebt, kun je ons altijd vragen.

Balen Mandy. Hopelijk is Max er snel weer vanaf. Hier kampt jorie helaas met rotstraal dus die behandel ik nu met hypozin.

Bij ons zou vandaag degene die mijn pony's bekapt komen. Maar die heeft helaas afgelopen week zijn schouder gekneusd.

Welkom terug Anna

Hopelijk heb ik zo alles. Ik zit op mobiel bij een feest haha. Ben heerlijk gezellig bezig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:32

Youri123 schreef:
Je deels. Ik ga van het weekend verder.

Succes!

Ja, in de witte lijn. :j

Fenna, rotstraal is ook vervelend had Max vorig jaar ook, maar met Hypozin was dat zo opgelost.

Dat is onhandig die afzeggende/slecht bereikbare hoefsmeden.
Over mijn hoefsmid heel tevreden. Ze is nu met verlof dus vandaag had ik een vervanger, maar hij was ook heel fijn.