NMPRS merriekeuring 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elselianta

Re: NMPRS merriekeuring 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:31

Leuk! Jammer dat mijn naam nog niet bij Coletta staat, heb haar toch wel zelf getraind :+ Maarja het kon niet anders.

Elien, wat een geweldige foto!! Heb je wel zien lopen dacht ik, de enige pony met ijzers volgens mij haha! :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:38

Ik heb ook een boel mensen gemist ook om te kijken. Daar had ik het toch best te druk voor. Enkel de kampioenschappen heb ik kunnen zien hihihi.

Wie er trouwens foto's heeft gemaakt van mijn kleine schatjes. Ik houd me aanbevolen.

Sara de volgende ledenvergadering is half- eind november op een andere lokatie dan bunschoten..

Ik wil daar ook graag wel heen. Hopelijk lukt dat.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:40

dankjewel Mathilda! Weet je ook welke locatie? Zou er graag heen gaan, heb iets opgemerkt wat ik wel wil aanhalen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:46

26 november 2016
Postweg 1, 3831 SE Achterveld/gem. Leusden
Aanvang: 16.00 uur

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:11

Ik zit ook echt nog helemaal na te genieten van het weekend!! :D
Was toch eerste keer voor mij op de keuring met mijn paardjes.. En meteen 2a premie ben ik echt super trots op! (Had ik eerlijk gezegd niet eens verwacht.. :o ging eigenlijk echt voor de ervaring)
Kom echt nog maar net kijken in dit wereldje en vind het ook lastig om te zien waar jury's naar kijken. Het commentaar wat ik kreeg is dat Florian te klassiek is, wel een goede draf toonde maar niet hoogbenig genoeg is. Waar ik het overigens mee eens ben. Mams is ook 50% NMPRS 50% nsps als ik het goed heb. Dus had ook wel gedacht dat ze daarover wel iets gingen zeggen :j
Heb gewoon geluk gehad dat toen ik Hanny vorig jaar kocht ze gedekt was door een goede hengst!
En dat daar een best tof veulen uit is gekomen :D
Maar goed we zijn een hele ervaring rijker en ik vond het kei leuk :D
Wel interessant om jullie verschillende kijk en ervaringen te lezen hierboven :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:23

Zoals op Facebook al gepost, ben ermee bezig! *-:) Opvallend voor mij was hoeveel sterke bewegers er waren afgelopen zaterdag. Er waren er maar een paar waarvan ik dacht hmm.. en daarbij ook minder veulens die wijd gingen van achteren, nog steeds wel een puntje, maar niet meer bij 99% van de paardjes zo. Dus fokkers, complimenten +:)+

Beauty, omdat ik een discussie altijd interessant vind, hierbij even jouw paardje opgezocht tussen de foto's. Ik kan overigens met alle foto's die ik heb van haar, er wel inkomen waarom de jury een opmerking had over het achterbeen. Dat mag meer, niet zeggende dat ze een zwak achterbeen heeft, maar de fokkerij van het NMPRS gaat, zeker ook op beweging, zo hard, dat dit een prima basisgang is maar dat beetje extra mist. Zoals ze bij het NSPS vaak zeggen: 'ze mist het gouden draadje'. (Overigens waar de jury nog wel een opmerking over had, was dat er wel gelet moet worden dat de paardjes opwaarts bewegen, en dat dat soms moeilijk te vinden was)

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:30

Ik kan niet wachten op de foto's kim. Hoop dat er een paar goede tussen zitten van Obi's draf (opstellen is kleine kans haha) en van muis ben ik ook super benieuwd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:33

Leuk paardje :j en mooie foto's Kim!!
Maar ik snap inderdaad ook het "commentaar" van de jury nu heel goed, de rug is inderdaad wat lang en hals "ingestoken" dat is wat ze met die knik bedoelen, heeft niets met platte manen te maken. Neemt niet weg dat het een leuk paardje is he?! ;)
Dus Beauty als je het mij vraagt; toch nog iets kritischer naar je paardje kijken voordat er gesuggereerd word dat de jury "vreemd commentaar" geeft.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:45

Dank je Linda! En ik neem aan dat Obi er gewoon tussen zit hoor, heb er misschien weer een handvol gemist zaterdag, maar zeker niet veel.

Ik probeer alle foto's tegen het einde van deze week online te hebben, omdat ik zondag een weekje op vakantie ga. Maar ik beloof niks, want het zijn er weer een heleboel en het wordt enorm buffelen. Nu geen bokt meer dus, maar weer verder! :=

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:46

Op foto kan je achteraf inderdaad beter kijken hoe het nu precies ging...als je zelf voorbrengt, heb je geen flauw idee vind ik.
Ben dus ook reuze benieuwd naar je foto's Kim!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:49

Heb op de foto's van marielle ook al gezien hoe muis haar hals weg drukte op bepaalde momenten en een valse onderhals kreeg. Jammer, wanneer ze wel opstelde keek de jury niet. Volgende keer heel hard "Auw!" roepen dan maar :+

Kimmej schreef:
Dank je Linda! En ik neem aan dat Obi er gewoon tussen zit hoor, heb er misschien weer een handvol gemist zaterdag, maar zeker niet veel.

Ik probeer alle foto's tegen het einde van deze week online te hebben, omdat ik zondag een weekje op vakantie ga. Maar ik beloof niks, want het zijn er weer een heleboel en het wordt enorm buffelen. Nu geen bokt meer dus, maar weer verder! :=

Draf normaal wel, maar of hij met opstellen netjes erop staat is maar de vraag :+ Jury kijken en camera's zijn veel leuker als muntjes voor je neus :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:00

~~}> aan het werk Kim :P ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:02

Ik heb werkelijk geen idee hoe mijn dames stonden of liepen, dus daarom gewoon hopen op foto's. Zag van Bucks wel een foto voorbij komen maar net haar hals niet ontspannen, zonde! maarja vind je het gek met zo'n zweep achter je kont :') en wat Sophie al zegt, als je zelf voorbrengt heb je geen flauw idee, dus gewoon Kim hard laten werken en hopen dat we snel foto's hebben ;) :o hihi

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:07

Gefeliciteerd met de resultaten.
Ben niet gegaan met merrie en veulen omdat ik de merrie toch nog net te schraal vond.
Volgend jaar beter.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:37

Ben zoooo benieuwd naar jouw foto's Kim! Ben natuurlijk vooral benieuwd naar de foto's van Jetje.. Maar ook naar de foto's van m'n andere paardjes :-)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:41

ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van Kim, die zijn toch altijd véél beter dan wat ik zelf heb gemaakt, maar die zijn ook leuk , dat wel, en Charlotte heeft ook foto's gemaakt die zijn dan al weer veel beter dan de mijne :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:39

Kimmeej, mijn veulen vond jou wel erg interessant volgens mij :+ hij rende zo half bokkend naar je toe zo van "heee wat leuk mensen!! :D"
Hij bedoelde het goed :') heb het op film staan, ziet er grappig uit :D

Edit: kan ook niet wachten tot de foto's!!

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:27

Nou, ik ben dus ook met mijn lieve (uiteindelijk minimaat gemeten) basismerrie Fluweel van Stal Maranth (nr. 215 rubriek 50) naar de keuring geweest. Ben geen keuringsfreak, maar aangezien we er toch waren voor stamboekopname... De hele dag gewacht tot we de ring in mochten (stond gepland voor ring C maar werd op het laatste moment gewijzigd in ring B, ging niet meer op volgorde, enz.) en mijn lieve merrie kreeg een 2A premie! Niks op aan te merken uiteraard (niet verwacht, dus een leuke opsteker), maar wat een rommeltje qua organisatie.

Mijn pony liep samen met een bonte merrie die volgens mij in een andere rubriek hoorde (waarvan er 2 wél in ring C gekeurd werden) en dan de juryleden die roepen: "MOETEN WE DIE OOK NOG KEUREN?? WIJ DOEN GEEN BASIS"... ze vonden het duidelijk wel genoeg voor die dag.

Ik kan me voorstellen dat "basis" niet meer interessant is voor de NMPRS, maar ook deze groep mensen die hun pony's aanbieden hebben de hele dag hierop gewacht en willen nog aandacht voor hun pony's.. Hoewel basis nu "over" is, misschien toch iets om mee te nemen naar een ledenvergadering, dit kwam nogal bot over..

Wil degene die mijn merrie op de foto heeft mij een berichtje sturen? Ik heb zeker interesse in foto's, want voor mij blijft ze natuurlijk de mooiste van de hele wereld ;)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:57

@marsyl: Haha ach, dat gebeurt wel vaker, alleen soms is het net alsof ze je echt niet zien en bovendien, door die lens lijken ze heel dichtbij te zijn :')

@Naisven: valt wel mee met dat rommeltje hoor. Dat je verplaatste van ring was omdat ring C achter liep op de andere twee, en anders hadden we met zijn allen nog een dik halfuur op die laatste paar paardjes moeten wachten. Dat de jury echter die opmerking plaatst is wellicht niet helemaal netjes, maar het zijn allemaal best leuke sympathieke mannen hoor, dus ik ga er maar vanuit dat het een beetje een misplaatst grapje was.
Hoe dan ook, het NMPRS krijgt het toch elke keer maar voor elkaar om zoveel paardjes in één dag te keuren, dus alles loopt echt wel vrij vlot, moet je eens naar een NSvT of de Connemara CK gaan, niet vervelend bedoelt, maar daar doen ze over 1/5e van de deelnemers net zo lang..

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:08

linda2008 schreef:
Ik heb werkelijk geen idee hoe mijn dames stonden of liepen, dus daarom gewoon hopen op foto's. Zag van Bucks wel een foto voorbij komen maar net haar hals niet ontspannen, zonde! maarja vind je het gek met zo'n zweep achter je kont :') en wat Sophie al zegt, als je zelf voorbrengt heb je geen flauw idee, dus gewoon Kim hard laten werken en hopen dat we snel foto's hebben ;) :o hihi

Ze drukt inderdaad op wel meer foto's een klein beetje een onderhalsje erop, ik vind het niet super storend overigens, omdat ze ook heel veel front maakt. Maar... gelukkig deed ze zo af en toe ook dit:

Afbeelding

*gaat weer verder*

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:22

Wauw, prachtige foto van Bucks, je mag trots zijn op zo'n knapperd Linda! :~

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:34

Kimmej schreef:
@marsyl: Haha ach, dat gebeurt wel vaker, alleen soms is het net alsof ze je echt niet zien en bovendien, door die lens lijken ze heel dichtbij te zijn :')

@Naisven: valt wel mee met dat rommeltje hoor. Dat je verplaatste van ring was omdat ring C achter liep op de andere twee, en anders hadden we met zijn allen nog een dik halfuur op die laatste paar paardjes moeten wachten. Dat de jury echter die opmerking plaatst is wellicht niet helemaal netjes, maar het zijn allemaal best leuke sympathieke mannen hoor, dus ik ga er maar vanuit dat het een beetje een misplaatst grapje was.
Hoe dan ook, het NMPRS krijgt het toch elke keer maar voor elkaar om zoveel paardjes in één dag te keuren, dus alles loopt echt wel vrij vlot, moet je eens naar een NSvT of de Connemara CK gaan, niet vervelend bedoelt, maar daar doen ze over 1/5e van de deelnemers net zo lang..

In het geval van Naisven was het wel echt een rommel hoor, liep echt even mis daar. Ik stond toevallig te kijken voor de andere pony. Pony waar ik naar keek werd samen met haar pony gekeurd/geprimeerd terwijl ze niet in dezelfde rubriek behoorden. Ondertussen werd een andere pony die wel in de rubriek van de pony zat in ring C gekeurd.

Desondanks inderdaad wel een knappe prestatie om zoveel paardjes te kunnen keuren op 1 dag.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:41

Mooney, dat geloof ik ook best wel, maar om dan gelijk de hele organisatie een rommeltje te noemen vanwege één hickup op zo'n dag, vind ik een beetje overdreven

Bedoel er overigens verder ook niks mee, haak enkel even in over het waarom
Laatst bijgewerkt door Kimmej op 30-08-16 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:43

Heej Kim, als je een voorproefje van Jetje hebt, mag je die ook best plaatsen hoor :-p ... ben verder niet nieuwsgierig of ongeduldig hoor :-p

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:45

Ilse die heb ik wel, maar als het goed is staat Jetje woensdag al in de krant dus wil niet overdrijven :9 :')