NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:46

Ik ben gelukkig niet de enige...
Een merrie die zoveel heeft meegemaakt zou ik de reis naar Nederland al nieteens aandoen.

En embryo transplantatie?
Heb je je daar überhaupt in verdiept?
Voor die kosten kan je denk ik wel een kant een klare driving paardje kopen misschien zelfs twee.

En fokwaarde 0.0 waarom zou je er dan iets uitwillen?
Veterinair opnemen heeft toch geen nut meer met een papierloze merrie, aangezien er straks 2 generaties bekend moeten zijn, dus haar veulens komen toch al niet in een hoofdboek.

Geniet lekker van je paardje en wees blij dat ze er nog is. ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:52

Mijn keuze toch of ik haar meeneem of niet? Dit is allemaal besproken met de DA. Ze staat nu ook daar en het minste waar hij bij zou twijfelen dat ze het niet zou kunnen zou hij het dan ook ten zeerste af raden.

en ja ik heb mij zeer zeker ingelezen in de ET. Maar mij boeit geen top driving paardje voor die prijs. Moest ik het doen, dan zou het zijn omdat het een veulen is van luna. Dan boeit het mij ook geen reet of dat dier in het hoofdstamboek komt te staan.

manon mooie paardjes die je gaat ophalen! hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.

Chardy

Re: NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:56

Wat een leuke paardjes Manon_S! Welke nummers hebben ze? :D
Hebben jullie jullie paardjes al geschoren? Magnum laat ik dit weekend scheren. *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:58

chardy ik scheer pas 2 dagen voor de keuring. Anders zit de vacht er al terug dik op.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:02

Luna2006 schreef:
chardy ik scheer pas 2 dagen voor de keuring. Anders zit de vacht er al terug dik op.

Oh echt? Maar Magnum is een perlino en dan is de huid heel erg zichtbaar namelijk roze...is dat dan erg? :? En als Magnum net een verkeerde beweging maakt tijdens het scheren en er komt een lelijke streep dan is dat te zien op de keuring..... zou ik het dan een week van tevoren doen?

Sorry voor alle vragen, dit is mijn eerste keuring. :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:04

ja dan kan je best een weekje van tevoren doen. Heb gewoon een simpele vos met een donkere onderhuid dus dan zie je dat natuurlijk niet. Die staat ook heel erg goed stil gewoon tijdens het scheren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 15:05

ik vind het bij perlino's niet zo mooi als ze heel erg kort staan, dan zijn ze inderdaad roze, ik hoop dat we zondag glowy en breeze weer op kunnen halen, dan kan ik daar ook mee aan de gang, breeze doe ik ook een week voor de tijd, haha anders is die ook roze :+

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:13

Oké bedankt! Mag hij nog een een week z'n warme jas houden met dit warme weer. :(:) Maar hij moet er natuurlijk wel netjes uitzien op de keuring, en jullie weten het wel met alle ervaring! =:) Magnum's mama is wel al geschoren.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:31

Bedankt, het veulen doet niet mee maar Melody gaat voor voor stamboekopname. Als ze klaar is neem ik dr mee. Veulen neemt rowan mee, scheelt weer reizen voor mij :D .

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:22

Scheren doe ik hier 5-7 dagen van tevoren en dag van tevoren nog baardje, sokjes, derde oor etc bijwerken. Meestal voldoet dat wel.

Ik ga niet eens op Sara in. Lijkt me beter dat ik gewoon mn mond houd := :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:39

Heel lichte kleuren durf ik 1-2 weken op voorhand scheren naargelang de lengte van de messen. De rest zoals sap, een dag van de voren bijscheren.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:55

Mijn moeder en ik hebben Magnum toch vandaag al geschoren omdat ik vanmiddag op stal aan kwam en hij stond te zweten, en Robijn was al geschoren en hij stond niet te zweten ik vind dat hij heel mooi is uitgepakt! <3 Beentjes en het hoofdje doen we een andere keer. We kunnen voor de keuring altijd nog het scheerapparaat er over heen halen als we zien dat het haar weer is aangegroeid! Maar heel erg bedankt dat jullie allemaal zo meedenken en praten!
Bij Magnum is nu helemaal geen roze huid te zien.
(De foto wilt helaas niet meewerken ik zal het later nog eens proberen) :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:01

Ben benieuwd!

Ik ga mucci het weekend of begin volgende week ook even onder handen nemen en goed scheren. :)

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:26

Ik zal morgen even een mooie foto maken, ik ben hem ook "Het mooi staan" aan het leren. We moeten alleen even een fijner scheerapparaat van zolder scharrelen voor het hoofdje en de benen. :P
Ik heb wel een foto van Magnum als we hem aan het scheren zijn.
Afbeelding

Dustinlover, post je ook een foto als je Mucci geschoren hebt? :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:12

Het was nu ook wel weer extreem weer natuurlijk. Krijg je geen kleurverschil als je hoofd en beentjes later doet? Ik ben zo blij dat ik nu niets meer hoef te scheren. Dat komt van de winter wel weer ;) En daar zie ik alweer tegenop

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:19

Sappos schreef:
Het was nu ook wel weer extreem weer natuurlijk. Krijg je geen kleurverschil als je hoofd en beentjes later doet? Ik ben zo blij dat ik nu niets meer hoef te scheren. Dat komt van de winter wel weer ;) En daar zie ik alweer tegenop

Daarom gaan we Magnum ook morgen verder scheren. :D iig als we het scheerapparaat kunnen vinden, anders lenen we er 1. Das wel fijn, lekker rustig jaartje? Kom je wel kijken?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:25

Ik heb geen merries dus ook geen veulens ;) maar kom wel Elien helpen natuurlijk. Ben wel naar de jeugdkeuring geweest maar dat was een teleurstelling. Nu gewoon lekker van mn mannen genieten zonder mij druk te maken om wat een jury denkt *D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:35

Sappos schreef:
Ik heb geen merries dus ook geen veulens ;) maar kom wel Elien helpen natuurlijk. Ben wel naar de jeugdkeuring geweest maar dat was een teleurstelling. Nu gewoon lekker van mn mannen genieten zonder mij druk te maken om wat een jury denkt *D

Oh dat is toch helemaal fijn! Lekker genieten en mennen met de HCA sulky's! :D

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:31

Lichte paard doe ik ook 1-2 weken vooraf, de donkerdere week van keuring zelf. Ik doe meestal in stukken, anders houd mijn rug het niet, bij de donkerdere moet ik inderdaad opletten voor kleurverschil. Bij de lichte heb ik idee dat je minder snel verschil ziet...
Pff, nog 3 keuringen/shows te gaan en dan zit het scheren erop, niet mijn meest favoriete bezigheid :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:40

Nog 3 ?! Jemig!! Wat heb je naast de MK nog meer op de planning staan Sophie?

Ik heb geen idee wanneer mijn bontjes geschoren worden, het word voor me gedaan dus mij hoor je niet klagen :o :D
Volgend jaar zelf maar eens leren scheren :)

Dag van te voren nog bijwerken? Ik heb geen scheerapparaat dus dat gaat mij niet lukken... Is dat echt heel erg noodzakelijk als ze net een weekje zijn geschoren? (Eigenlijk nooit op gelet hoe hard dat groeit ofzo := )

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:46

linda2008 schreef:
Nog 3 ?! Jemig!! Wat heb je naast de MK nog meer op de planning staan Sophie?

Ik heb geen idee wanneer mijn bontjes geschoren worden, het word voor me gedaan dus mij hoor je niet klagen :o :D
Volgend jaar zelf maar eens leren scheren :)

Dag van te voren nog bijwerken? Ik heb geen scheerapparaat dus dat gaat mij niet lukken... Is dat echt heel erg noodzakelijk als ze net een weekje zijn geschoren? (Eigenlijk nooit op gelet hoe hard dat groeit ofzo := )

Scheren is eigenlijk best een leuk klusje! :') Als je al dat haar ziet verdwijnen.

Wij hebben voor onze minipaardjes altijd grote paarden gehad en nog nooit geschoren dus ik zou het ook niet weten. Maar Linda, jij laat ze dus een week van te voren scheren? Over een week scheer jij ze dus, dan kan ik wel aan Magnum zien of het haar al snel is terug gegroeid in een week.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:16

Groeit echt niet zo snel terug hoor... Als ze week van tevoren gedaan zijn, werk ik niet meer bij, toch niet voor NMPRS keuringen. De AMHA shows is wat anders, dan scheer ik ze ook anders.

Ik heb nog show AMHF, NMPRS merriekeuring en EK ICAMH op planning. 3 weekends na elkaar, pff! Vind het showen super leuk om te doen, maar tegen einde van seizoen is het wel effe genoeg ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:18

haha dat kan ik me wel voorstellen...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:19

Ik ga dit weekend al scheren hoor 2 weken kan prima zo snel groeit het niet aan.
Vaak van te voren nog even het derde oor maar met een week zal dat wel meevallen hoor Linda.;)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:15

Loop jij alle show's af Sophie?

Annelies, scheer jij ze dan met een mini tondeuse nog eens na? Of met de gewone grote?