enter en twenter keuring + nmprs show 29 juni 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: enter en twenter keuring + nmprs show 29 juni 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:21

Ok, waarom zie ik altijd pas zo laat die topics :D

Ik vond het een geslaagde dag! Heel gezellig gehad, veel mensen gesproken en gezien, mooie paardjes kunnen bewonderen en heel blij met mijn eigen paardjes!

Rups en Ster kregen inderdaad een 1e en 2e plaats in de Liberty, ik ben echt superdeduper fier!!!
Ik had niet gezien wie er nog geplaatst werd (beetje in de woklen), maar dat Nels niet geplaatst werd lees ik nu, vind ik toch ook jammer! Hij deed lekker gek, liet veel draf en galop zien en liet zich zo mooi vangen!

Verder met Ster nog de Obstakel?jumping meegedaan. Normaal deed de verzorgster die, maar aangezien die toch niet mee was, moest ik wel >;)
Ik heb plat op mijn buik gelegen en Ster liep de brug over op enkel haar 2 voorbenen :P Maar toch een voorlaatste plaats _O-

Op de keuring kreeg Rups een 2A premie, maar was eerste in de reeks (geen 1e premies). Commentaar dat hij heel mooi front en body heeft, maar dat zijn achterhand in draf nog sterker mag. Ok dan. Ik had niets geoefend dus volgende keer beter (en een jaarling ga je nu niet zo doelgericht trainen lijkt mij).

Moest iemand foto's hebben van Rupsje of Ster in de Liberty (nrs 86 dacht ik en 92) en andere klasses, mag je ze altijd delen hoor :D

Aan al de rest, ook proficiat met jullie resultaten! En laat een minder goed resultaat een aanleiding zijn om volgende keer ergens naartoe te werken!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:23

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:08

Mooi verslag Elien! Ben zo benieuwd hoe ze Pandorro hadden gevonden in bestgaand, volgend jaar nieuwe kans.

Ik heb ook een paar fototjes :)

Lola met Rosalie in de kleurenklasse! Wat was ze mooi wit he *D

Afbeelding

Clever in de ring, nog rustig

Afbeelding

Rosalie en Lola in theaterklasse pakjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik wacht nog op de prachtige foto's van Lieselotte die ik ga bestellen en dan ga ik ook een topic maken!
Laatst bijgewerkt door Manda op 29-06-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:28

wat zien rozalie en lola er superleuk uit <3

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:39

ik kwam nog wat tegen op mn cam

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:43

Heeeey, Rups en Ster :D Heel elegant! Wow, dat ik dat tandem niet gezien heb |(

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:52

jolandje schreef:
haha, ja de liberty was leuk, milk liep gewoon tussen de draden door, maar was wel heel makkelijk weer te pakken, echt een schatje.
eerlijk gezegd had ik Yuma nooit in die bak een liberty laten lopen, die was er echt vandoor gegaan :oo

linda super gedaan +:)+

romy wat is keyemsi een mooi diertje he, dat word genieten met hem :j

Het genieten is al volop begonnen!!! Dank je wel :D

hahahatsjoe schreef:
Was gezellig, ff kletsen met Romy, Sandra en Jolanda, Kanika en Keyemsi bewonderen... Alleen de jurering vond ik onbegrijpelijk. Ik had een 3e met als opmerking dat ze te compact was (gewoon veel te dik helaas) en langere benen moest. Nou is dat geen drama, maar als je dan ziet wat er voor je staat dan vraag je je af waar ze mee bezig zijn. Gold ook voor mijn a.s. kind. Kreeg als opmerking dat het het perfecte paardje was, prachtig kopje, goede beweging, maar 1 achtervoetje draaide gek weg en dus laatste plaats en een 3e. Heb er achter gelopen later, snap er dus echt helemaal niets van, niets vreemds aan haar lopen te zien. En om het beter te krijgen moesten we maar hard met haar gaan trainen (een jaarling :-( daar kun je niet hard mee trainen die groeit nog zo...).

De echte teleurstelling kwam met meest gelijk getekende bonte. Het was niet de meest gelijk getekende die won, want daar werd nauwelijks naar gekeken... Degene die voor mij stond nou die was dus echt niet gelijk getekend en anderen daarvoor ook niet, Dream Girl wel, van dr voetjes en dr kont tot dr schouders. Maar er werd totaal geen aandacht aan haar besteed, een snelle blik en dat was het. En dan kan ik een beginner zijn die niet helemaal wist hoe het werkte, zo stimuleer je mensen dus niet om naar de keuringen te komen.

Kort gezegd is dit dus echt de eerste en tevens laatste keer geweest dat ik met een paardje naar een keuring van het NMPRS ga. Hoewel ik 2 supergezellige dagen heb gehad, was de teleurstelling heel groot. Niet voor de premies, maar voor de manier waarop. En als je dan ziet dat Babylonia (en ook haar volle zus) een 2e heeft (met Marije Rademakers won ze alles bij de ICAMH) en 2 schitterende hengsten die ik niet kende maar wel erg mooi waren ook een 2e, terwijl een gewoon kortpotig merrietje met een eerste rondliep en de jury gezellig buurtte bij bekende mensen die 4 1e aan de wagen hadden... Wij kwamen eraan en toen werd er ineens heel hardop gepraat zo van doe straks je best he en ze deden net alsof zij niet beoordeelden bij de kampioenskeuring... Heb er een nare nasmaak aan over gehouden. Was van tevoren gewaarschuwd door verschillende mensen, maar had echt verwacht dat het anders (eerlijker?) zou gaan.

Positief: de dames (vooral het jaarlingetje) hebben zich voorbeeldig gedragen, behalve als ze uit elkaar gehaald werden, zucht, dan was het bleren naar elkaar. En dan kunnen ze zo dwars zijn als een gieter hihi. Was de ander uit beeld, geen probleem.

Ik vond het erg leuk je weer even te spreken!! En gewoon weer komen hoor. Wie weet heb je de volgende keer een andere jury..

Sappos schreef:
Ik vond het leuk om iedereen weer even gesproken te hebben en wil iedereen feliciteren met de behaalde premies.

Zelf ben ik totaal uitgefoeterd door een jurylid... ik weet even niet wat ik ervan moet denken...

Wat apart!!!

NathalietjeB schreef:
Ymor schreef:
Vooral bij liberty!! Haha nee ik vond het leuk om haar eens te zien.

ook heb ik keyemsi even staan knuffelen wat een vreselijk mooi paardje is hij toch <3 maar al met al wat heb ik een enorme leuke dag gehad zeg

Dank je wel!!! En hij is ook nog eens heel erg lief.

NathalietjeB schreef:
xElienx schreef:
nathalie, Milky heb ik langs zien komen......Letterlijk. Hij nam zn duiksprong namelijk naast mij. Ik dreef haar toen maar snel in de hoe bij de tribune voor ze de parkeerplaats op ging :=

:') haha nou ja ik denk niet eens dat ze verder had gaan lopen hoor aangezien er gras stond en dat vond ze denk toch wat belangrijker _O- ik heb me zelfs onderweg naar huis nog heerlijk om vermaakt
en me zusje heeft er een heerlijk vermakende foto van gemaakt die post ik vanavond ff heb ook nog andere paardjes op foto o.a blaze en die andere(naam kwijt alweer) keyemsi en dat zwartje en nog een aantal

ik dacht dat ik clever nog in de laatste kleur ronde had zien lopen maar kan me ook vergissen hoor

Jaaaaa Foto'S!!!!

hahahatsjoe schreef:
Dat is wel duidelijk Linda, maar ben heel benieuwd wat ze precies willen zien, want dat kon ik dus serieus niet uit de rubrieken halen waar ik in zat of degene met wie ik mee was. Ja Kanika, dat kon ik volgen en Keyemsi een beetje, al had ik hem ook een 1e gegund.

Ik zei al van te voren Keyemsi tweede. Liberty was hij te veel onder de indruk.. Had wel beter gekund. Misschien doen we volgend jaar daar wel weer aan mee.

flyer schreef:
Allemaal gefeliciteerd met de resultaten!!! Mariska,die Regal heeft wel ff indruk gemaakt he,super hoor!!
Anna,gelukkig is het allemaal goed afgelopen,het had veel erger kunnen zijn,poeh zeg wat ging ie aan de kletter...
Ik was een beetje verbaasd over de premies van mijn mannetjes...met Ziggy hield ik een beetje rekening met een 3e,en die kreeg een keurige 2e,en Picasso kreeg een 3e,die ik eigenlijk op een 2e had ingeschat. Maar hij won nog wel de "grillige" kleurenklasse dus heb lekker toch nog een beker :P

Ziggy was echt lief! Ik zei tegen Odette oh wat is hij lekker rustig. Wat een schatje en hij is zo rustig. Vind jij hem ook zo rustig. Haha ze zal wel gek van me zijn geworden. Hij ging ook niet overdreven hinniken ofzo. Echt een leuke pony!!!

Anna wat was Lola mooi verkleed!!!!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:54

Gefeliciteerd met jullie behaalde plekken en wat vind ik jammer dat wij er niet bij waren als ik dit allemaal zie!

Clever is wel gaaf voor de wagen zeg op die foto!

Oja Nathalie, inderdaad nmprs bestaat allemaal uit kruisingen vooral geloof ik. Ik heb volgend jaar als het goed is kwpn x nmprs(welsh x amha) en ook die krijgt een papier van het NMPRS :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 01:08

Woehoe foto van Nels en Blaas :D

Linda ik ben het deels met je eens maar er zijn uitzonderingen van het AMHA die niet alleen goed in type maar ook super in beweging staan en goed aansluiten bij het fokdoel van het NMPRS, bijv Boomer en Bailey (die van Jacky Stables). Maar bij het ICAMH waar de halter toch wel het belangrijkste onderdeel is is beweging niet van belang, daar hoeven de paardjes enkel mooi op stand te zijn. Toch zijn er een aantal dieren die het niet alleen goed op die shows doen maar ook op de keuringen. Toch vind ik veel AMHA dieren qua beweging matig. Dat is puur wat ik vind, ik zie graag een hele sterke beweger omdat mijn doel aangespannen rijden is.

Keuring heb ik weinig van meegekregen eerlijk gezegd. Mariska super gedaan, Regal kampioen, hoe kon het ook anders. Als hij vorig jaar 1a had gestaan had ie het ook heel veel geschopt. San en Rene mooie premies voor jullie baby's! Linda yeah ook 2x een 1ste premie. Billy heb ik even snel gezien en ziet er erg mooi uit. Joyce gefeliciteerd met de 2a.

Anna ik vond het zo zielig voor je toen je omging maar misschien nog wel erger toen hij door al die hekken ging. Ben blij dat hij zo groot is, een kleintje had daar niet met enkele schrammen vanaf gekomen.

Hatsjoe ze geven inderdaad een 3e premie bij het naar buiten draaien van de achterhoeven. Dit kan uit de knie komen en duiden op losse knieen.

Commentaar wat ik heb gehad was duidelijk, heel duidelijk, heel erg op mij gericht maar imo GEEN woorden die een JURYLID behoort uit te spreken.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 01:19

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 07:41

Wij waren superblij met de behaalde resultaten.Diva en Camille allebei een 1a premie.Diva kampioen en Camille reserve.Nu maar hopen dat hiervan mooie foto's bestaan.Joyce heeft Camille ook goed gepresenteerd in de kampioenskeuring.klasse.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:50

@sap heb jij ook nog wat gewonnen?? je vroeg netjes naar mij maar had geen tijd om jou te vragen dacht doe ik dan hier wel ff..

@Anneke Heb was ook super om te doen, weer een ervaring rijker en ook ik ben zeeeeer benieuwd naar foto's

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:05

Was super gister!
Met paardjes van mijn staleigenaar de kleine paardenhoeve , Nog 3 stalgenoten en met de 3 amerikaantjes. 2x een 2e premie voor twentermerrie Maggy en voor jaarling hengst Danger.
Vriendin is 3e geworden met Lady Jane bij het obstakel en jumping!
Met de libertey hadden we niks, maar de 3 paardjes deden het wel super!

Echt toffe dag :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:30

Ik was 1ste van de 1 bij tandem :') Ehm 3e en 4e rijvaardigheid, bij Nels had ik helaas een bal, Blaze heb ik super rustig gereden omdat hij nogal opgefokt was, daarom heb ik hem en Nels ook omgewisseld bij bestgaand, vond het met Blaze niet verantwoord tussen al die andere dieren. Nels daar 4e, stond echt flabbergasted, ik moet uitgestrekte draf laten zien en hij heeft de hele tijd geknald, mooi over de rug en super gehoorzaam. Nagevelijkheid kon beter zoals bij Elien maarja die stond achter mij? Huh worden we qua beweging en ontspanning er nu uitgereden door een 3-jarig paardje van in de 80 cm? Nee ik ben geen slechte verliezer maar deze snapte ik echt niet. Vorig jaar stond ik in een grote rubriek 2e geplaatst. Nog weer een rubriek die ik van mijn lijstje af kan halen.
Bij de liberty heb ik de nummers omgewisseld en was Nelson 4e en niet Blaze ;) Maar maakt niet uit, ze hebben het allebei super gedaan, Nels liep goed te sjouwen en kwam keurig zoals hij geleerd heeft, Blaze had zich meer kunnen laten zien maar kwam ook netjes.
Vond de actie van MHS super trouwens :D Ben weer een bitje en menzweep rijker :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:51

sappos mijn zusje heeft ook een hele zoot foto's genomen van nelson ze was echt verliefd op hem haha ik heb een hoop bokkers paardjes op foto staan en hoop ze vanmiddag hier allemaal te kunnen posten.
heb o.a blaze, nelson, keyemsi, regal, clever, lola, en volgens mij nog een paar andere ook die van elien
was ook echt verliefd op de theater klasse wat is dat leuk zeg heb er ook paar foto's van <3

dit is trouwens toch ook een paardje van iemand op bokt??
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-06-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:08

Gaaf ben erg benieuwd :D Heb je nog met Milk zien staan ja en zag ook die mooie actie tussen het hek door _O- Daahaag :evaw:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:11

Ik vond je reactie op de actie door het hel trouwens wel heel goed!! Veel zouden boos worde. Of in de stress raken maar jij bleef echt kalm en moest keihard lachen. Ik zat op de tribune en iemand zei toen de muziek stopte haha ze heeft hem al.. Geniale opmerking!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:23

Ymor schreef:
Ik vond je reactie op de actie door het hel trouwens wel heel goed!! Veel zouden boos worde. Of in de stress raken maar jij bleef echt kalm en moest keihard lachen. Ik zat op de tribune en iemand zei toen de muziek stopte haha ze heeft hem al.. Geniale opmerking!!

whahaha ja ik kon daar eerlijk gezegd gewoon echt niet kwaad om worden of me er heel druk om maken en wist ergens wel dat ze in de buurt zou blijven of gras zou gaan staan eten :') ... vond t ook gewoon echt iets voor haar gewoon om te doen want thuis is ze ook zo een houdini _O- dus ja ik kon er gewoon om lachen en nog steeds moet ik niet proberen om in de lach te schieten t was gewoon hylarisch

foto's zijn nu allemaal klaar ik zet ze vanmiddag hier op bokt..ik heb best wel veel plaatjes haha maar ik ga nu eerst ff weg dus ze staan ze in ieder geval vanavond zoiezo op dames :D
mijn zusje heeft qua fotograferen in t begin echt voorkeur gehad haha veel foto's van nelson en clever

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:31

NathalietjeB schreef:
dit is trouwens toch ook een paardje van iemand op bokt??
[ Afbeelding ]

Klopt! die hoord bij mij. ;) Beetje late reactie, zie het topic nu pas..
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!!! *\o/*
Was zelf ook helemaal happy. Diva deed het super!
Leuke foto NathalietjeB. :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:32

Wow Jody ook een eerste premie :D Super! *\o/*

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:47

Thanks Sap! :D Heb met bewondering naar je tandem staan kijken. Gaaf!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:24

Sappos schreef:
Hatsjoe ze geven inderdaad een 3e premie bij het naar buiten draaien van de achterhoeven. Dit kan uit de knie komen en duiden op losse knieen.

Commentaar wat ik heb gehad was duidelijk, heel duidelijk, heel erg op mij gericht maar imo GEEN woorden die een JURYLID behoort uit te spreken.

Oei... dus het is verstandig om haar te laten keuren op losse knietjes...

Sappos, rottig dat mensen zo tegen elkaar doen en helemaal een jury. Vind jou en je paardjes in de driving een van de meest aansprekende combi's, dus kan me niet voorstellen wat iemand zou kunnen zeggen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:26

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde premies en prijzen!

Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Ik vond het trouwens wel erg leuk dat ze dit jaar zulke mooie bekers als eerste prijzen hadden. Pandorro is al zovaak 1ste geworden in de kleurenklasse en dit is het eerste jaar dat hij ook echt een prachtige beker heeft gekregen.
Dit was onze 'buit' van gisteren :)

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:55

Dankjewel Hannah, dat is ook iets wat ik over wil brengen, ik heb zoveel lol met mijn mannen, ik wil juist het ras en het gebruik promoten. Van veel dieren die mij aanspreken en die ik zie lopen denk ik wow wat een geweldig drivingpaardje. Ik kijk naar paardjes met dat gebruiksdoel.

Gaaf Anna! Gelukkig heb je ondanks de ellende nog een beetje een leuke dag gehad, dat gunde ik je zo en daarom mocht Pandorro natuurlijk voor mijn HCA ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:06

Ik vond dat echt heel erg lief Sappos, dat je ondanks de drukte die je had met al je mannen toch de tijd nam en mij de sulky aanbood te lenen +:)+. Pandorro stond voor de eerste keer ooit voor een HCA en het was niet gek moet ik zeggen! We hadden 1 balletje (lees een complete pion omver gereden :))) maar voor de rest ging hij zonder los te kunnen rijden aardig het parcours rond!
Volgend jaar doen we weer mee, dit was gewoon dikke pech allemaal, maar ik laat me niet gauw afschrikken.
Met Clever gaat het goed, vandaag weer rondgestuurd in stap en draf en ging relax en braaf, dinsdag gaat hij naar Hanno en dan maken we een plan, maar ik denk dat hij vrij snel weer prima voor de wagen zal lopen.