35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:10

Oh Ulfeino, gecondoleerd.

Er zal nu veel op je af komen, ik wens je veel sterkte.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 20:31

Hoe gaat het Ulfeino ?

Gisteren werd ik gebeld dat mijn pony koliekerig was. Snel naar stal. Gelukkig viel het mee. Hij had zijn graasmasker afgedaan (en ik had hem nog zo toegesproken haha) en zondag heeft het natuurlijk vreselijk geregend. Waarschijnlijk gewoon veel te veel staan vreten zonder masker met erg veel vocht erbij. Hij knapte gelukkig weer op. Alleen telefonisch overlegd met veearts.

Hij was echt wel even zielig, zo sneu. Vandaag weer het mannetje gelukkig :-)

Wel top op mijn stal, eigenaresse gaat dan ook echt midden in de nacht kijken hoe het gaat. Super!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:23

Top zo'n staleigenaresse! Fijn dat het weer goed gaat.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:09

Eens andere route terug met Yoblin. Hij vond dat al spannend, maar zeker toen hij wat in de kijk kreeg wat hij niet vertrouwde :)

Ho stop ... paar enge dingessen in het gras:

Afbeelding

Maak maar foto's, maar ik ben op mijn hoede hoor, het kan zo maar op je nek springen, stel je voor.

Afbeelding

Okeoke het springt niet op mijn nek, dan eens even heel voorzichtig snuffelen ... hmmmm, ruikt ook nergens naar.

Afbeelding

Uiteindelijk liep hij er dapper langs :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:44

Bedankt voor condoleances.
Alles ondertussen achter de rug.
Ze is op zaterdag overleden, kist, kaarten en bloemen uitgezocht en besloten hoe, wat en wanneer.
Zondag's kam mijn zuster weer aan op Schiphol (hadden we net de zondag ervoor naar Schiphol gebracht :( ).
Tekst voor kaart en advertentie in de krant aangeleverd en een begin gemaakt met het opruimen van de kamer.
Maandag afspraak met de pastoor voor de dienst en zelf een tekst gemaakt van wat wij zouden zeggen.
Dinsdag een fotopresentatie in elkaar gezet en naar de uitvaartverzorgster gebracht.
Woensdagmorgen was de crematie in Marsum, prachtig nieuw crematorium en waar alles voortreffelijk was geregeld, na de plechtigheid hadden we alle tijd om bij te praten met de familie onder het genot van koffie, broodje en later nog wat drinken.
Daarna een gedeelte van de bloemen naar het graf van mijn vader gebracht en daarna met elkaar wat gegeten.
Donderdag de kamer verder leeggehaald en wat weg kon naar het stort gebracht.

's Middags met mijn zus uit Dubai en mijn kinderen naar het strand van Lemmer geweest, lekker gegeten en aan het strand gezeten, even bijkomen.
Vrijdag zijn zij en haar man weer vertrokken naar Dubai en begon het gewone leven weer.

Zo gek, het gaat allemaal zo snel en je leeft in een roes van alles goed willen regelen etc en dan ineens is het voorbij en denk je "hoe kan dat nou?, waarom gaat het zo snel ik had hier veel meer tijd voor willen hebben", maar zo is het gewoon ook al heb je 2 of 3 dagen langer tot de uitvaart dan nog gaat het snel.
Aan de andere kant is het goed dat het vlot ging allemaal, want je loopt allemaal op je tenen, iedereen wil het zo goed mogelijk doen, is verdrietig is moe en dan was het ook nog erg warm en dan krijg je soms wat irritaties over dingen die er helemaal niet toe doen, gelukkig staan we allemaal met onze benen stevig op de grond, hebben we allemaal een hekel aan onenigheid en is iets snel weer uit de wereld, mar dan is het wel goed dat je niet weken de tijd hebt :)

Nu gaan we weer verder, dat is gek, maar aan de andere kant ook goed, mijn moeder was 87, mooie leeftijd, lang lijden is haar bespaard gebleven net als het echt heel erg dement worden, ons niet meer kennen, in de hoek van de kamer gaan zitten plassen en dat soort narigheid, dat is haar en ons allemaal bespaard gebleven.
Ze is nu weer bij mijn vader en de andere overleden familie zullen we maar denken :)
Zoals op het lint aan de bloemen stond "Lieve Mem en Beppe" "Voor altijd in ons hart"

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:07

Gecondoleerd ulfeino, heel veel sterkte de komende tijd.

Mijn vriendin haar oom was 56 en was 2 weken plotseling overleden aan een hartstilstand terwijl hij op de bank lag.
Nooit ziek geweest oid.
Wel heel triest op die leeftijd, 3 kinderen en net 1 week opa..
Maar geen lijdensweg.
Dat lijkt mij vreselijk

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:50

Ja he leeft dan echt in het moment. Voordat je het weet is de week om en alles achter de rug.
Het gevoel kan dat niet bijbenen.

Gisteren met Roosje naar de keuring geweest. Stamboekopgenomen en een nette 2e premie gekregen. Blij ermee. Daarna nog paar foto's gemaakt. Weer naar huis. Haar vanochtend geschoren en gewassen.
Met Bubbles naar de clubles. Die ook lekker koud afgespoeld en daarna Buddy nog gewassen. Zweten, opgedroogd zweet gaat jeuken...schuren. Dus daar was hij wel aan toe.
Dunya week vakantie. Dus Buddy "werkloos". Heeft toch wel ff impact. Hij zal blij zijn als ze weer thuis is.

Roosje...mooi zijn in Heeze
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:34

Ach Ulfeino, moeilijke momenten. Gelukkig is de mens sterk en heeft een enorme overlevingsdrift. Daar ga je het mee redden en dan kan er ook ruimte komen voor verdriet.

Mooie fotoos van Roosje en Yoob.

Mijn stiefvader ligt nu in t ziekenhuis; is van de trap gevallen. Ik hoop dat hij opgenomen wordt in t verpleegtehuis. We gaan straks naar hem toe.

Gelukkig is mijn knie weer geheeld! ik loop nog wel met krukken en heel veel lukt nog niet, maar heel veel andere dingen weer wel. Rijden op een zadel gaat wel, maar ik voel wel mijn knie.

Sunny wilde een poosje terug niet meer naast de wagen lopen. Ik heb hem voorzichtig met een zweepje naar voren gedirigeerd en na 2 keer ging hij zelf al in draf aan. Fijn!

Voor Vliegje heb ik een 2e hands bitje, zo'n nep myler overgenomen. Het ment echt heel fijn, je moet supervoorzichtig zijn in je handen en dan rijdt t ontzettend rustig! Ik vind hem helaas wel net een tikkeltje te krap. Ik blijf omkijken naar een 2 hands en anders koop ik een nieuw bitje in een maatje groter.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:05

Yoob en de pony-etende varkensrug! Hier willen ze soms grote stenen ook wel eens vreemd vinden.

Ulfeino, het meest vreemde aan zulke dingen die je meemaakt is wel dat de wereld gewoon doordraait. Ik kijk op zo'n momenten heel anders tegen zulke dingen aan. Vreemd, en toch op een of andere manier geruststellend.

Fijn dat je knie weer beter voelt Antheman. En bitjes kunnen best veel vershil maken.

Mooi Anke, prachtige foto.

Wij hebben vandaag weer gespeeld met de menvereniging.
Turbo-Sieb liet zich weer van zijn beste kant zien :-).

Afbeelding

Hij is gewoon een beetje gek.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:13

Hihi...gekke Siebje!
Warm...Water...Jippie!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:43

Nogmaals sterkte Ulfeino. De leegte komt nu pas, nu alles achter de rug is, is mijn ervaring met schoonpa. Soms van die plotseling onwerkelijke dingen, of dat je denkt even vragen ... oh ja is waar ook. Gewoontes die ineens niet meer gewoon zijn.

En fijn Antheman dat je knie weer belast mag worden. Minder fijn van je stiefvader. Sterkte ook.

En Siebje vindt water leuk :)
Ik ga over een tijdje met Yoblin naar een ven om te kijken wat hij doet met water en de kar er achter. Geen idee. Mogelijk wil hij niet hahaha.
En ja hij kan soms ineens iets heel eng vinden, maar even laten kijken en dan is het vaak wel goed.
Dit was ook een route die hij niet kende en dan is alles spannend en verdacht, maar zeker van die gekke grijze stenen (die met 3-en stilletjes naast elkaar lagen).

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:51

Jecco: dank je, 56 jaar is vele malen erger dan 87, hier een paar weken terug ook een man van 53 ook het hart en 3 jonge kinderen, vreselijk, iemand van dik in de 80 kun je ook niet missen maar heeft zijn of haar taak volbracht, iemand van in de 50 nog niet, die is nog zo nodig voor zijn gezin.

Anke: prachtige foto

Kanniet: super foto van Sieb :)

Antheman: sterkte met je schoonvader.
Ik heb vroeger een echte myler gehad voor mijn paard, heel erg fijn bit

Elina heeft vandaag na 10 dagen weer even op Emma gereden, heel even aan de longe en toen erop.
Brave pony, geen stap verkeerd.
De liefde en vertrouwen van Elina voor Emma en ook andersom groeit met de dag zo leuk om te zien.
Emma is hier ondertussen echt helemaal thuis, in het begin hoorde je haar bijna niet, maar nu klinkt haar gehinnik regelmatig als ze je hoort of meldt ze zich als ze vindt dat het hoogtijd wordt om naar buiten te gaan :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:38

Ja geef Yoblin ongelijk. Drie stenen naast elkaar, dat is vast een hinderlaag!

Wat fijn dat Emma al zo op haar plekje is.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:41

Wat een gave foto van Sieb!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:37

vandaag met een andere 35+ -er en haar span meegegaan om een menrit in ons natuurgebied uit te zetten. Hier moesten we even wachten voor overstekend groot vee :) .. lol

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:40

Gezellig.
Dat ziet er wel even indrukwekkend uit!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:04

Waren de ponys niet bang? Wel gaaf zeg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:44

Nee deze zijn bom ... oh nee runderproof zo bleek :)
De stier stond ook toe te kijken toen ik het hek moest openen om even door dat stukje te kunnen rijden. Had zelf wel zoiets van blijven staan he jongen :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8944_o.jpg

Afbeelding

En dit gebeurd trouwens al zelden dat ze daar staan, maar even verderop waar we nog een klein stukje begrazing moesten nemen om de route te kunnen vervolgen, stond de rest van de groep weer precies voor het hek waar wij er uit moesten :)

We troffen het hahahaha.

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:00

Leuk Isa, heb de 1e foto gisteravond gezien, de anderen kan ik hier op mijn werk niet zien.

Elina gister voor het eerst met Emma een kwartiertje in de les gereden.
Emma was braaf, maar Elina was erg gespannen en stapte het liefste gelijk weer af :=
Dit uiteraard niet gedaan en na een kwartiertje en een paar rondjes achter de anderen aan gedraafd te hebben ontspande Elina zich een beetje en ging het eigenlijk heel redelijk zo voor de eerste keer samen in een vreemde omgeving.
Toen is ze op Kyara gestapt en daar de les verder mee gereden.
Volgende week weer en dan zal na verloop van tijd ook dat gewoon worden :))

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:27

Isapaardje, ik zou toch wel aarzelen om bij zo'n kudde in het land te gaan. Goed van de pony's dat ze zo runderproof zij :-).

Elina en Emma groeien naar elkaar toe, ondanks een beetje bibberitus van Elina. Goed dat je weer bezig bent Ulfeino. Dat leidt de gedachten af.

Wij blijven ook nog steeds bezig. Bijna alle spullen voor klavertje drie en vierspan zijn binnen. Met wat hulp van vrienden gaat dat vast lukken.

Videootjes geknutseld van afgelopen zondag met onze pony's in het water en afgelopen donderdag een rondje rond het dorp.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:49

Wij ook heerlijk gereden vanochtend.
Wat is het toch fijn dicht bij het bos te wonen, stukje instappen en dan lekker gaan met die super pony van mij. Geniet nog iedere keer met volle teugen van hem, zeker gezien dat hij 3 jaar geleden was opgegeven toen die breuk werd geconstateerd.
Degene die mee wil genieten, hier een lekker lange filmpje van vanochtend van delen van onze rit.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:27

Ha een bekend geluid, hebben we alle schoenen nog?
Ooit eens een ongeluk gezocht naar een schoen die achteraf door een ruiter was opgeraapt, die gelukkig wist dat deze van mij moest zijn en op tijd belde dat zij hem gevonden had. (had al het pakketje met mal klaar staan om op te sturen om een nieuwe te laten maken). Zinsdien is het na een stukje gassen altijd schoenen tellen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:42

Na de galop zat een van zijn achterschoenen achterste voren en hij stond erop ipv erin.
Schoen bleef daarna draaien, dus denk dat hij door er op te lopen maatje groter is geworden :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:47

Ik heb maatschoenen van Smit uit Rijssen. Deze bevallen prima, alleen het afstellen moet je secuur doen. Mijn ervaring is dat in de winter de hoeven wat groter zijn dan in de zomer i.v.m. het vocht. Dus zomers dikkere sokken erin en in de winter panty sokjes. (dit is per schoen verschillend en hangt ook van het bekappen af).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:31

De Smit schoenen heb ik vroeger gehad, maar nee hebben zeker niet meer mijn voorkeur. Veel te lomp en te zwaar. Isa struikelde er altijd mee.
Wat dat betreft ben ik erg tevreden voor haar met de equine fusions, maar voor Yoob met zijn gloves hoor. Dit wat nu is gebeurd is in de 5 jaar dat ik er mee men, nog nooit gebeurd.
Denk dat ik wel weet wat er aan de hand is geweest.
Hij heeft op 3 hoeven dezelfde maat, maar voorhoef is wat groter dan achterhoef. Denk dat ik nu per ongeluk de voorschoen aan die achterhoef had gedaan.
Ga ze daarom nu ook eens een keer echt merken :)