Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:53

Wat vragen ze voor hem?

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:21

Goh, oud tot daar aan toe en 1x hoefbevangen geweest, zou toch nog 100 euro voor hem geven.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:15

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:30

hansje tussen 100 en 200 . Vanwegen oud, maar zal leuke grasmaaier zijn/gezelschapspaard

Naam : Belleke (bells)
Geslacht : Merrie
Leeftijd :15
Kleur : vos
Belleke heeft voor de kar gestaan maar is hoefbevangen geweest. Ze heeft vele veulens gehad mag nu geen veulens meer krijgen, heeft dwarsligging gehad. Verder is ze echt een schat van een pony maar wel eigenwijs en heel slim.

Afbeelding
Afbeelding

http://94.100.127.138/1308400001-130845 ... _-OBk.jpeg
http://94.100.115.142/1097550001-109760 ... _8Xi_.jpeg
http://94.100.121.96/1097550001-1097600 ... _pmVm.jpeg

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:08

Hansje 20 euro. Een shet van 30 is gewoon niets meer waard

Belleke 50 euro, onvruchtbaar en hoefbevangen.

Eigenlijk zijn ze beide niets meer waard maar om ze nu als gratis te taxeren

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:14

ach voor mij is ze onbetaalbaar veel waard. en gelukkig hoef ik haar nooit weg te doen. Maar ze zou idd niet veel waard meer zijn voor de echte verkoop

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:18

Tja, geld ook voor mij. Maar Hansje gaan we ook nooit verkopen. Misschien ooit moeten inslapen maar nooit verkopen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:03

Nee dat is zo maar als je haar objectief zou taxeren dan is het gewoon niets meer. Met een merrie moet nu eenmaal gefokt kunnen worden volgens velen :z Maar alleen maar beter want deze dieren wil je ook niet meer in de handel zien

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:05

das zeker waar. en ik zie bells niet meer voor de kar lopen. ze schiet namelijk van de ene kant van de weg naar de ander om een grassprietje te pakken hahah

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:09

shetten blijven shetten :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:56

Splash: Papierloos, 1 jarige (kun je nog weinig mee) wel een mooi kleurtje 200,-
Lucky Whisper van de D en D hoeve: Gaaf kleurtje! jaarling, kun je nog weinig mee 450,-
Woody: als zwarte hengst zou ik er max. 100,- voor geven. (jaa ik weet dat het dekgeld van zijn pappa veel meer is ;) ) een zwart hengstje heeft voor mij gewoon erg weinig waarde, sorry :) Zijn koppie vind ik wel leuk!
Theodora: mooi kleurtje, mooi papier, niet beleerd, wel kroon: 450,-
Irmy: Hele brave beleerde pony, wel wat ouder, mooie maat! 250,-
Hansje: 50,- simpelweg omdat het enkel een oude grasmaaier is :)
Belleke: Zoals ik het lees kun je ook niet meer met haar mennen? En niet meer fokken, 75,-

Ben wel benieuwd hoe mijn nieuwe aanwinst getaxeerd zou worden :D

Afbeelding
Afbeelding

Ewalana Dessa - NSPS
Grullo
Mamma: Tanja van de Wellsedam 1e premie KROON
Pappa: Zegmar van de zandkamp 1e premie
24-05-2011 geboren
Ik verwacht dat ze een kleine middenmaat wordt (94/95cm)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:29

Wow deborah is ze geboren!!! Hmm 600 euro maar miss wel meer door het kleurtje. Weet niet wat een grullo nsps merrie waard is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:35

Woody is niet zwart maar zwart/smokey roan ;)

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:03

Belleke 100 euro
Ewalana: Bijzondere kleur, leuke afstamming. Nu 500 euro. Als ze ouder word en het goed blijkt te doen op keuringen en in de fokkerij kan dat aardig oplopen denk ik.

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:11

Dan mijn merrieveulen ook eens! :)
Naam: Eveninglight van de Koude Hoek - Eva
Geboortedatum: 11-05-2011
Kleur: zwart
Geslacht: Merrie
V. Malle van de Zuudkaamp, 1e premie, definitief goedgekeurd
M. Northernlight van de Stege, 1e premie, KROON
MM. Daylight van de Stege, KROON, PREFERENT,ELITE
MV. Gresini van de Veldhoeve, 1e premie, definitief goedgekeurd
In de afstamming van Eva staan 11 preferenten.
Eva word grote maat.

Afbeelding

Afbeelding

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:00

Ik heb er de ballen verstand van, ben nl geen fokker. Ik kijk dus echt vanuit mezelf als liefhebber; wat zoek ik in een pony en wat heb ik er voor over. Wat zie ik aan vergelijkbare pony's, en welke kwaliteiten heeft de pony. Ik vind veulens lief, maar je hebt er wezenlijk, buiten het knuffelen, een paar jaar niets aan dus ik zou ze niet snel kopen.
Hieronder mijn persoonlijke mening.

Hansje; 0 euro maar een heeeeeeeleboel knuffels! Tja, het is een oud baasje, daar ga je idd geen centje meer voor krijgen. Maar gelukkig is dat ook niet aan de orde.

Ewalana; een onbeleerd veulentje, wel goede afstamming zo ik begrijp. Ik zou er niet meer dan 200 euro voor over hebben.

Eva; zelfde verhaal, is een veulen, wel met goede afstamming, maar wel zwart. Ik zou ook voor haar niet meer dan 200 euro over hebben.

Theodora;
PRACHTIGE pony, 1 die ik zo zou aanschaffen. Mooie leeftijd om mee te beginnen. Ze is helaas nog niet ingereden en ook niet beleerd, wat voor mij de waarde persoonlijk weer wat drukt. Ik zou voor haar 300 euro over hebben, maar als ze bereden/beleerd zou zijn 400-450 euro.

Pony van Irmy; zijn gezicht spreekt mij niet aan, vind zijn hoofd niet zo mooi persoonlijk. Verder niet veel bekend over zijn achtergrond, niet beleerd voor de kar, maar wel al wat mee gewerkt. Ik zou persoonlijk niet meer dan 200 euro voor hem over hebben. Als je een pony koopt weet je vaak niet dat ze hoefbevangen zijn geweest. Het hoeft ook helemaal niets te zeggen als hij goed genezen is. Vind hem ook niet zo heel oud 10 jaar.

Belleke; is alweer 15 jaar, is hoefbevangen geweest maar genezen (?), verder weinig over bekend, is beleerd. Zou er 150 euro voor over hebben.

Nu ga ik de mijne maar eens plaatsen (wordt hoog tijd voor nieuwe close upjes);

Naam Bam Bam
Leeftijd 8 jaar
Afkomst heeft papieren schijnt het, maar heb nooit de moeite gedaan ze opnieuw op te vragen
Is 94 cm hoog
Is beleerd voor de kar, is bereden onder het zadel. Is kerngezond, en een echte stoere shet. 100 procent bomproof en verkeersmak. Lief en eigenwijs, geen echte streken.
Voor mij en mijn dochter goud waard!

Afbeelding
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:30

Ewalana: nu +- 400 euro als ze ouder wordt meer natuurlijk.
Eva: 150/200, sorry maar 'saai' zwart, wel een super maat.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:40

ewalana 750,- bijzondere kleur én merrie dus kan later ook nog voor de fokkerij ingezet worden met haar papier (200 of 400 euro, daar moest ik even hard om lachen, deze kleur is te bijzonder.... als ze deze voor 400 te koop zet is die morgen verkocht! maar ik snap dat het taxeren naar eigen mening is)

eva 250,- simpel zwart, wel merrie en goed papier, maar er zijn al zoveel simpele standaard kleurtjes dat dat gewoon niet veel meer oplevert bij de shetten

bambam 150,- simpel vos, ruin, papierloos, voor kinderen een fijne pony

nu mijn hengstje (staat ook tevens te koop)
Rainbow Dash van Stal Uniek
afstamming onbekend (ik wacht nog op DNA uitslag of zijn moeder wel bekend is, dan heeft hij half papier)
5 of 6 jaar (dierenarts bevestigde dit)
hengst
kleur: grullo
fijn karakter, kan goed bij de merries lopen, kinderen kunnen bij hem lopen, verder heb ik nog weinig met hem gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:13

Ik ga ook eens een poging wagen. Mijn eigen shetten zijn papierloos en komen van de markt, dus ik heb totaal geen ervaring met hoe de prijzen liggen.

Hansje: 50 euro, meer een symbolische prijs, aangezien hij al oud is en je er niets meer mee kunt doen afgezien van knuffelen.
Belleke: 50 euro (150 als ze weer voor de wagen mag lopen). Door de bevangenheid zul je altijd moeten blijven oppassen.
Ewalana Dessa: 400 euro, omdat het nog een veulen is, maar wel een merrie en een leuke kleur.
Eva: 250, omdat ze een veulen is, maar wel een merrie waar je eventueel later mee kunt gaan fokken.
Bam bam: 500 euro, aangezien het een geschikte kinderpony is.
Rainbow Dash: 300 euro. Hij heeft geen fokwaarde en kent verder dus niet zoveel begrijp ik?

En die van mij:
Grietje v/d Polderhoeve
12 jaar, geregistreerd bij het nmprs. Vader Floyd v, st. Nederkoorn, opa is Vorden Buddleia. moedersvader onbekend.
Ze is bevangen geweest (een van de redenen dat ik haar nooit zal verkopen zolang ik goed voor haar kan zorgen), maar mag nu weer rustig aan het werk. Is beleerd voor de wagen en ze heeft gisteren voor het eerst in het dubbelspan gelopen. Bomproof, bereden onder het zadel. Verkeers- en trailermak.
95 cm
Afbeelding
Afbeelding
http://img163.imageshack.us/img163/5861/dsc0116l.jpg

Hans
6 zes, ruin. Beleerd onder het zadel, maar nog wel vrij groen. Beleerd voor de wagen en sinds gisteren in het dubbelspan. Onwijs lief en knuffelig dier, buiten wel wat zenuwachtig als hij voorop moet. Geen papier.
95 cm
Afbeelding
Afbeelding

Samen in het tweespan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8ZDKSHR.jpg

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:52

Grietje; is al 12, hoefbevangen geweest maar wel genezen, heeft al veel geleerd; 200 euro

Hans; erg mooi dier, bont spreekt mij heel erg aan, daarbij heeft hij een perfecte leeftijd en heeft alles al onder de knie, al dan niet groen. Hij zou mij 500 euro waard zijn.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:46

Brendaaaa schreef:
Grietje; is al 12, hoefbevangen geweest maar wel genezen, heeft al veel geleerd; 200 euro

Hans; erg mooi dier, bont spreekt mij heel erg aan, daarbij heeft hij een perfecte leeftijd en heeft alles al onder de knie, al dan niet groen. Hij zou mij 500 euro waard zijn.

Ben aardig met je eens, Grietje voor mij helaas ook niets bijzonders en bevangen geweest ook 200 euro
Hans, vind ik ook erg mooi, perfecte leeftijd zeker 500 euro.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:35

Eva 300,-. Zit een mooi papiertje bij en ondanks dat ik een 1e premie merrie voor 100,- meer gekocht heb zou ik haar die 300,- zeker wel waard vinden :j

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:00

Dan zal ik Max toch ook maar eventjes showen :o
Max is een Shetlander hengst van inmiddels 14 jaar geworden (21 mei).
Hij is 0.98 m groot en zijn volledige naam is Max vd Oranje hoeve.
Bij zijn vorige eigenaar is hij beleerd geweest, maar zelf heb ik de kans nog niet gehad (maar we zijn aan het sparen *\o/* ).
Max kan vrijwel alles. Hij word gereden, gelongeerd, er word met hem gewandeld enz.
Hij springt trouwens erg hoog vind ik. Met ruiter springt hij 1.10 m.
Ook dressuurt hij erg goed. Hij heeft nog nooit wedstrijden gereden, maar hij rijd meestal gewoon L/M oefeningen.
Hij heeft een erg mooie volle staart :9 en zijn manen zijn ook alweer een stuk langer.
De foto's zijn een jaar geleden genomen. De andere pony is inmiddels weg (Polly).
Ik moet trouwens bekennen dat Max zijn vacht bijna zwart is op het moment. Je zult het niet geloven en het is ook een heel raar gezicht. Ik zal binnenkort wel een foto maken. Ik heb werkelijk ook geen idee hoe dit komt...
Hij heeft een stamboom:
V:Edward v.d. Rheehof
M: Colly v. Diessen
VM:Silvester v.h. Oranjeplein
MM:Vera v. st. den Bogerd
VV: Parlington Pimpernell
MV: Ulrike v. Alkemade
Zijn overgrootouders zijn ook bekend, maar dat kost me te veel moeite :+

Dan nu Max op de foto:

Zijn knappe koppie <3
Afbeelding

En elke zomer heeft hij weer een spiegelend vachtje _/-\o_
Afbeelding

Max kan trouwens ook heel creatief zijn :')
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FA7QMKX8.jpg

En hij kan heel schattig naar je toe lopen :o (de andere pony is dus al weer weg: Polly)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQ8MAU8N.jpg

Een recente foto komt snel, beloofd! :j

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:29

Max vind ik eeeeeeerrg leuk. Hij is wel al 14. Ik zou voor hem 350 euro over hebben!

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 00:00

Brendaaaa schreef:
Max vind ik eeeeeeerrg leuk. Hij is wel al 14. Ik zou voor hem 350 euro over hebben!

Haha, ik heb hem voor 400 gekocht en toen kon hij alleen voor de kar lopen :o