[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:37

Fennadev schreef:
Mooi dat ze zijn opgepakt Mandy, sterkte verder. Ik zou echt slachtofferhulp bellen. :(:)

Hier met beide pony's gemend. Jorie was braaf totdat ze kiezels gingen storten uit een cementwagen vlak voor zijn neus zo ongeveer. Toen was het 180 graden draai en afgezet in volle galop. Ik had nog wel een stuur, maar geen rem meer. Gelukkig had hij wel respect voor een dikke eik in de berm uiteindelijk en ging toen weer draven. Daarna heel kalm met een persoon voorop alsnog langs die enge cementwagen gegaan. Maar poeh wat was ik blij dat ik hem tenminste nog kon sturen en hij uiteindelijk ook inzag dat en een hele sterke hand in combinatie met die dikke eik dat hij moest afremmen. Hij stapte toen we weer terugreden richting de cementwagen ook weer heel relaxt. Ik ben wel meteen overgegaan op weer normaal contact toen hij ging draven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat als me dit vanochtend met Alex was overkomen dat die ook zo zou reageren, alleen dan misschien met een iets minder extreme galop. Met Alex heb ik het ook meegemaakt toen ze met de weg bezig waren dat er pal naast hem ineens kiezels gestort werden en die galoppeerde toen ook weg uit pure reactie. Dit was even van me af schrijven hoor, schrik zit er nog wel in. Als ie niet richting die boom had gewild, had ik hem een parkeerterrein dat daar ook is opgestuurd.

Met Alex vanochtend een heleboel lol gehad met modderplassen. Ik zat van kop tot teen eronder. Ik hoop die lol ooit ook met Jorie te kunnen hebben.
[ [url=m/YOAUQe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje doodeng :wow: Ik ben dan heel blij dat die van mij zulke fratsen niet verzinnen zeg. Ook Lola niet, terwijl zij best rillerig kan zijn, maar aan de kletter gaan we niet, punt. Dat weten ze hier gelukkig ook.
Let je wel een beetje op dat het niet een keer echt goed mis gaat Fenna?

Ik had dat laatst ook op die manier geprobeerd met Lola en Jimmy. Maar dat was geen succes. Ik neem Lola wel vaker gewoon vast langs de sulky, dat gaat prima.

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:39

Ik zou hem iets meer ruimte geven zodat hij niet met een spanning of overdreven stelling moet lopen. Anders leer je hem alleen om over de schouder weg te lopen en niet recht in zijn lichaam te worden. En ik zou hem wat meer naar achteren zetten. Als hij of de pony die ervoor staat schrikt dan kunnen ze elkaar op gaan jutten en dan ben je nergens. Op deze manier kan je niet goed sturen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:41

Ik neem chayton en Sil ook wel eens aan de sulky mee. Maar altijd meer naar achteren. En als je het op deze manier zou willen zou ik tweespan leidsels gebruiken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:45

Mooie dekens Sharani! Verwende pony's haha.

Criminaliteit hmmm. Kom uit Rdam en werk in Den Haag dus ben wel wat gewend. Ik werk ook met een specifieke groep leerlingen die niet altijd even braaf zijn :')
Kan ik online verder niets over zeggen.

Ik deed Alf zijn manen altijd trekken. Laatste keer met uitdunschaar gedaan maar inderdaad; een pleeborstel 8-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:49

Schrikken Fenna! Gelukkig goed afgelopen.
De daders zijn niet gepakt..

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:55

Ik wilde hem eerst meenemen aan de wagen, zodat ik hem zelf los kon trekken wanneer nodig... alleen was ik dan bang dat ie tegen de wielen aan zou komen.

Zal hem volgende keer idd wat langer vastzetten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:01

Hier zet ik ze ook meer naar achter, kijken best goed uit eigenlijk altijd voor de wielen en dergelijke. Had eerder last van een pony die zijn hoofd bij mijn benen legde of ging gaan prutsen :') .

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:12

Fenna, wat een avontuur weer. Fijn dat jullie er zonder kleerscheuren uit zijn gekomen en dat je hem er langs kon sturen.

Is Gaya nu ook haar namen kwijt? Of lijkt dat maar zo.

Ook zag ik nog mooie bucas voorbij komen. Ik heb ze ook allebei en ik ben er erg blij mee. Wat ik bij jou ook zie is dat de buiksingels ver naar voren zitten. Mijn dekentjes hebben dat ook.

Ik heb laatst een paar keer geoefend met een handpaard naast de sulky.
Ik bestuurde mijn menpony dat met mijn linkerhand volgens Achtenbach. In rechts hield ik de zweep en de lijn van de handpony.
Dit ging prima. Vastbinden aan de wagen durf ik niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik erg makkelijk hele stukken met mijn linkerhand men.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:14

Fenna: oei even spannend zeg :=

Manon: ik zag het op Instagram ja :))
Groeit wel weer aan joh haha

Sharani: mooie dekens zeg! Lekker verwend

Pepper zijn manen knip ik altijd. Ze zijn nu weer een beetje lang dus denk dat ik ze volgende week weer knip.
Vandaag wat grondwerk gedaan en nog even geoefend met wat vrijheidsdressuur in de binnenbak
Afbeelding

En zn grappige manen :D

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:45

Peppie <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:30

Mooie Bucas dekens zag ik voorbij komen! De zweetdeken heb ik een paar weekjes geleden van Susanne overgenomen, erg fijne deken! 3 keer gebruikt na intensief werk.

Aaaah Peppie!

Zondag komen er mensen langs voor Jill! Willen haar graag als kinderpony, al heb ik dit erg afgeraden. Ze blijven volhouden en dat vind ik toch wel een fijne eigenschap en dat laat zien hoe erg ze dit willen. Ben heel benieuwd, maar ik vind Jill geen kinderpony. Dubbel.....

Ook nog leuk nieuws voor mijn vriend... hij doet als ‘hobby’ / ‘bijverdienen’ vw campers bouwen en verdiend hier goed mee, en kan waarschijnlijk zijn eigen stekje hierin creëren! Spannend! :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:41

Kiekeboefje, jawel jill heeft echt potentie als kinderpony
Als ik zie wat mijn jongste zoon kon met haar en heeft er ook als eerste toen opgezeten wat ze goed accepteerde. (Onzeker maar dat zijn ze allemaal de eerste keer(en))

Dus ik zou het op zijn beloop laten als de klik er is zie ik dat wel zitten!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:44

StalNollie schreef:
Kiekeboefje, jawel jill heeft echt potentie als kinderpony
Als ik zie wat mijn jongste zoon kon met haar en heeft er ook als eerste toen opgezeten wat ze goed accepteerde. (Onzeker maar dat zijn ze allemaal de eerste keer(en))

Dus ik zou het op zijn beloop laten als de klik er is zie ik dat wel zitten!

Wist je dat als een paard bij een andere eigenaar komt hij of zij een hele andere kant van zichzelf kan laten zien? Het beeld dat jij misschien hebt van jill is misschien wel een beeld wat helemaal niet goed is. Misschien was ze nog wel heel overdonderd.

Jij zei toch juist dat Jill veel leiding nodig heeft? Dat is niet echt een pony die ik in zal zetten als kinderpony.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:46

Pep is zo schattig <3 lekker fluffy en hij staat ook zo met dat buikie :))

Zag een paar mooie dekens voorbij komen...

En fijn dat je een paar écht serieuze mensen voor Jill hebt Kiekeboefje. :)
En wat fijn dat je zo’n handige vriend hebt! Gaat hij zijn bedrijfje hiermee starten? Of is het nog meer een uit de hand gelopen hobby...?
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 07-11-18 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:47

Ymor klopt dat weet ik maar ik kan toch wel zeggen met mijn ervaring waar een pony voor kan dienen en heb ik wel degelijk een goed beeld erbij

Heb jill zelf ook een hele tijd gehad en weet waar ze vandaan kwam en moet tijd hebben om zich open te stellen en daar hoort een klik bij

Leiding heeft ze nodig om vertrouwen te krijgen. Dit gaf ik haar en onder begeleiding met mijn waar ze op vertrouwde kon me zoontje er veel mee
Pak je dit verder op dan heb je wel echt een fijne pony aan haar

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:51

Pepper is zo'n leukerd <3

Jenny, je hebt het eerlijk aangegeven in ieder geval. Aan hen wat ze daarmee doen uiteindelijk. Succes met de kijkers en hopen op een klik!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:09

Ja ik zat op een heel onstabiele manier onder haar en opeens gooide ze haar hoofd omhoog.. Héle hap uit die manenkam :wow: Neeeeeee... Denk dat de buren me gehoord hebben. Maar er was echt niks meer van te maken.

Heb ook nog een wedstrijd over 2 weken _O-

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:16

Dankje Romy, ik denk dat dat is wat er is gebeurd. Wil niet zeggen dat ik Dafne ongelijk geef maar ik vind Jill geen kinder pony omdat ik nooit mijn kind met haar alleen zou laten. En als je dat niet kunt/vertrouwd, is er een pony een echte kinderpony.

Jill is hier niet zoals Dafne beschrijft. Dit kan door veel omstandigheden komen, is ook helemaal niet erg! Maar ik wil haar eerlijk verkopen, en anders niet. Ik heb een duidelijk beeld over haar actuele conditie en karakter, lijkt mij geen reden tot twijfelen. Er zit een lieve knuffel in verborgen, en ze is braaf onder het zadel maar ze heeft veel stres in omgang..

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:17

Daniëlle, ja hij gaat zijn eigen bedrijfje hier dan in starten! :D Is idd iets met hobby en extreem maar het levert te veel geld op om te stoppen :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:22

Pony's kunnen heel anders zijn bij iemand anders. Had ik het vandaag toevallig nog over met een vriendin.

Beauty loopt gelukkig weer goed. Beurse plek denk ik weg.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:34

Ik denk dat ook niet iedereen dezelfde definitie van kinderpony heeft in paardenland.

Sommige mensen vinden een pony al een kinderpony als ze een kind op zijn rug kunnen kwakken (als ze vast staan, zonder verder te 'rijden' oid). Voor anderen is het een kinderpony als ze hem blind kunnen vertrouwen en het kind er zelfstandig op kan rijden/hobbelen, zelf van stal kunnen pakken, er op/onder/overheen klauteren enzo.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:50

Susanne schreef:
Ik denk dat ook niet iedereen dezelfde definitie van kinderpony heeft in paardenland.

Sommige mensen vinden een pony al een kinderpony als ze een kind op zijn rug kunnen kwakken (als ze vast staan, zonder verder te 'rijden' oid). Voor anderen is het een kinderpony als ze hem blind kunnen vertrouwen en het kind er zelfstandig op kan rijden/hobbelen, zelf van stal kunnen pakken, er op/onder/overheen klauteren enzo.

haha voor het onderste van jou vallen caya en faya wel onder de definitie van kinderpony. Maar dat zijn ze ook alleen omdat ze weinig rijden met kinderen en elke dag zich aan "regels"moeten houden. Ik kan ze zo laten pakken door kinderen en mee laten rijden. klauteren enzo alles vinden ze best.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 01:25

Jenny als je er geen goed gevoel bij hebt zal ik er goed over denken. Switch zou ik nooit als kinderpony verkopen ook niet als mensen heel graag willen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:46

Ik ga toch met de rest mee; als Jenny er geen goed gevoel bij heeft en Jill niet als kinderpony ziet dan gewoon niet doen. Volg je gevoel! Jij kent haar zoals ze NU is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:56

Ach, als de mensen graag willen komen kijken dan lijkt me dat geen probleem. Alleen maar fijn dat ze zoveel moeite willen doen ondanks je hebt aangegeven niet zeker te weten of Jill is wat ze zoeken.

Als je er daarna geen goed gevoel bij hebt, gewoon niet doen. :) Inderdaad wat Ingrid zegt, volg je gevoel!