[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:03

Linsey; hoop echt dat het beter wordt in de komende 6 weken!Merk je verder nog iets aan haar? Mag je iets doen of moet ze op rust?

Mirriej; slecht weer? Stralende dag hier! Maar ehhh; beterschap!

Ayla; is voor mij helaas geen optie ivm reuma.

Fijn dat Sjors weer de oude aan het worden is!
Wat jammer van Boef! Maar die zal vast goed huisje krijgen toch. Soms moet je vervelende keuzes maken, bah :(:)

Nanne, is de hoefsmid uiteindelijk nou geweest? Hoe komt het dat ze zo slecht lopen?

Lilian; leuk! Blij mee?

Op dit moment wordt bij ons op stal al het derde paard binnen 6 weken ingeslapen. Gaat hard zo. Deze vind ik erg, vooral voor de eigenaresse waar ik goed mee omga. Maar het is ook fijn voor hem. Klinkt raar maar hij is op. 26 jaar geworden het is mooi geweest voor hem. Je zag het lichtje uitdoven de laatste weken.
Vanochtend heeft hij nog heel even met Alf in de paddock gestaan.
Het is goed zo.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:52

Mandyy schreef:
Nanne, is de hoefsmid nog geweest?
Hoe komt het dat ze zo slecht lopen?

Hij was het vergeten, komt morgen... ze hebben lange hoeven... is al een poosje zo, maar mijn moeder vind het wel meevallen. Is een beetje lastig. :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:41

Jaaa super blij mee! Verder nog op of aanmerkingen? Tell me i wanna learn :') voor het rekje moet ik even een dingetje regelen (die je ook bij de ikea krukjes krijgt) die ga k morgen uit mn werk even halen.

Nanne bekend probleem vanochtend knallende ruzie gehad met mn moeder over de hond die heel slecht gaat. Ben heel blij dat ik betreft floor financieel onafhankelijk ben van mn ouders.

Ingrid he getsie, wat vervelend zeg.

Even vraagje he, ik heb zo'n ooteman tuigje liggen van floor, hij inprinciepe nog prima maar wel een hoop gaatjes bij geprikt wat zou een beetje een schappelijk prijsje zijn? Gebruik hem verder toch niet en hij neemt alleen maar ruimte die ik niet heb in beslag.

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:07

Jeetje Ayla, wat jammer zeg! Is Boef eigenlijk na jullie ongelukje nog weer voor de wagen geweest?
Jullie vinden vast een goed huis voor hem!

Gaaf je HCA Lillian! Ga je veel plezier van hebben :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Wat gaan jullie hard! :oo

Linsey: balen zeg van dat zand.. ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Ayla: Fijn dat je les met Sjors zo goed ging! En hier was het ook de hele dag prachtig weer. :)
Moeilijke keuze die je hebt moeten maken voor Boef. Hopelijk vind je snel een geschikte baas voor hem!

nanne: wat balen dat je smid zo laat was! Gelukkig dat hij morgen wel kan komen, maar wel balen dat hij dat vergeten was.. Zat jij mooi te wachten..

Lillian: leuke foto's zeg! Ziet er netjes uit.

Ingrid: jeetje dat gaat hard.. Sneu voor de eigenaresse, maar wel beter als ik het zo lees. Wat niet weg neemt dat het enorm moeilijk is! :(

Heb geloof ik niet overal op gereageerd, maar kon het even moeilijk bijhouden. Sorry, is niet persoonlijk!

En bedankt allemaal. Ben heel blij met Pepper :) Heb vanavond wat leuke plaatjes van hem geschoten in de paddock en er een topic van aangemaakt: [ITP] Nieuwe aanwinst: few spot hengst Pepper Leuk als jullie een kijkje willen nemen

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Leuke foto's Lillian! Heel veel plezier met je hca, misschien kom ik je nog wel eens weer tegen op een wedstrijd oid! Heb je een foto van je tuigje?

Wat jammer dat je er niet genoeg tijd voor hebt Ayla.. Het is wel eeb super leuke pony om te zien.

Wat vervelend Ingrid. Hij heeft gelukkig wel oud mogen worden en niet door een ongeluk oid.

Ik heb mijn nieuwe hca inmiddels besteld. Nu ook mijn tuig en andere wagen aan het verkopen zodat ik van dat geld een nieuw kunststof tuig kan kopen. Gaat jullie voorkeur uit naar zilco of ideal?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:31

Een hoefsmid die mij zou vergeten zou ik niet blij mee zijn. Hoop niet dat dat vaker is voor je Nanne.

Prijzen van tuigjes etc niet echt verstand van.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:32

IngridM schreef:
Patty14 schreef:
@Ingrid, is een voorlader wel breedt genoeg?

Heb nu bij 2 mensen de vraag open staan hoe breed die is inderdaad :-)

Beiden zijn te smal inderdaad. Ik ga eens informeren hoe breed die ifor Williams zijn.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:38

Jeetje Ayla, dapper en eerlijk besluit om hem te verkopen. Maar oh zo moeilijk! Hopelijk vind je een goed huisje!

Leuke foto's Lillian! Ik kan morgen mijn HCA ophalen *\o/*

Ingrid: jeetje zoveel in zo'n korte tijd... heel veel sterkte!

Toliene mag gewoon aan het werk, we zijn de laatste dagen rustig aan het opbouwen. Beweging is goed voor haar darmen en ze mag dan ook zeker aan het werk zei de internist. Maar wel goed luisteren naar wat ze aangeeft, heb ik het gevoel dat ze een dagje niet lekker in haar vel zit, dan laat ik haar een daggie staan. We mogen 13 augustus dan ook gewoon starten in Wormerveer alleen enkel de dressuurproefjes en daarna breng ik haar direct naar huis. De vaardigheid ga ik even niet aan beginnen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:27

Linsey1998 schreef:
Jeetje Ayla, dapper en eerlijk besluit om hem te verkopen. Maar oh zo moeilijk! Hopelijk vind je een goed huisje!

Leuke foto's Lillian! Ik kan morgen mijn HCA ophalen *\o/*

Ingrid: jeetje zoveel in zo'n korte tijd... heel veel sterkte!

Toliene mag gewoon aan het werk, we zijn de laatste dagen rustig aan het opbouwen. Beweging is goed voor haar darmen en ze mag dan ook zeker aan het werk zei de internist. Maar wel goed luisteren naar wat ze aangeeft, heb ik het gevoel dat ze een dagje niet lekker in haar vel zit, dan laat ik haar een daggie staan. We mogen 13 augustus dan ook gewoon starten in Wormerveer alleen enkel de dressuurproefjes en daarna breng ik haar direct naar huis. De vaardigheid ga ik even niet aan beginnen.

Hee gaaf dat je je sulky al kan ophalen. Hoelang heb je uiteindelijk gewacht? Ben benieuwd naar de fotos!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:35

Afbeelding

Zou het ook zeker niet tof vinden als m'n hoefsmid me vergeet. Moet er meestal vrij van werk voor nemen en dat doe ik niet graag voor dit soort dingen gezien het aantal vrije dagen zo beperkt is.

Ben zo blij met m'n hoefsmid. Kan haar altijd tussendoor appen met vragen. Dit weekend nog gedaan voor Macgic. Ze denkt altijd mee, is super betrouwbaar etc.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:51

Ayla wat een dapper besluit, maar zo moeilijk. Heel veel succes met de verkoop, en duimen voor een 5* huisje!

Frummels, wat een ontzettend leuke pony <3

Lillian: gaaf je nieuwe sulky!! Zag hem al op insta voorbij komen. Veel veilige km gewenst. :)

Een goede en betrouwbare hoefsmid is echt een must! Mijne maakte de vorige keer een foutje met de straal, kan gebeuren natuurlijk, maar vind het nu zelf erg lastig. Als ik zelf in mijn voetzool gestoken/gesneden word zou ik echt enorm veel pijn hebben en niet kunnen lopen! Dat maakt het dubbel.....

Afbeelding

Sorry als ik niet op iedereen reageer... het gaat snel :P

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 01:01

Ik heb 2 weekjes op mijn HCA gewacht. Best kort aangezien ze me vertelde dat ik 6 weken moest wachten :P

Maar donderdag ga ik eerst op vakantie *\o/* dus voordat ik mijn sulky kan proberen is het wel augustus ben ik bang....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:30

Fijn dat het zo snel ging!

Ik heb m'n HCA in augustus al weer drie jaar. Toen we daar kwamen was ie nog niet klaar en Lieselotte heeft hem toen daar in elkaar gezet.. volgens mij was ze vandaag jarig..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:33

Leuk dat je hca zo snel klaar is! Mijne was na 4 dagen al klaar geloof ik :oo

Wat een lekker koppie heeft Max op die foto <3

Ik ben gister in het bos gestoken (?) door een of ander insect maar ik heb geen idee wat voor iets het was. Maar het is écht een enorme bult (zo'n 10 bij 8 cm ongeveer), het is heel warm en pijnlijk en het jeukt heel lichtjes. Ik heb de steek niet gevoeld. Iemand een idee? :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:54

Ik heb dat laatst in Duitsland gehad, net onder m'n bikini broekje. Voelde wel een steek en zag 's avonds pas dat dik en warm was. Later pijnlijk en jeuk. Trok bij mij vanzelf weg.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:32

Susanne: Oeh dat heb ik ook wel eens gehad. Bij mij was het van een horzel. Als je de jeuk en pijn wil verlichten kan het helpen om er een doekje met azijn op te houden.

Kiekeboefje: Wat een leuke foto van Donja. <3

Mandy: ook al zo een lieve foto!

Linsey: Fijn dat Toliene licht aan het werk mag! Hopelijk gaat het snel goed.

Eline: leuk, nieuwe spullen! :)

Bedankt voor de leuke berichtjes over Pepper.

Zie allemaal dingen over sulky's voorbij komen. Kan niet wachten tot Pepper groot is en ik over 1 of 2 jaar ook eentje kan gaan uitkiezen. :)

Pepper zou eigenlijk 29 juli gecastreerd worden, maar heb nu een andere dierenarts gebeld die aanstaande donderdag al kan. Fijner voor hem en voor mij. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:00

Jeetje wat gaan jullie snel! Had druk weekend met werken op stal en op de kliniek weekend dienst.
Pepper is echt knap.
Mijn hca duurde 7 weken.

Ik maak even geen bijleespost. Ik moet paar pagina's gaan lezen nog..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:17

Ik heb 3 maanden moeten wachten. En rij nu alweer 3,5jaar mee :).

Susanne; klinkt als een steek van een horzel/daas. Daar krijg ik ook altijd hele grote plekken van. Bij mij jeuken ze altijd heel erg. Smeer er after bite op. Doet even pijn maar daarna geen last meer van. Tenminste voor een paar uur :+

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:44

Zo, de hoefsmid is dan net eindelijk geweest. Twas hard nodig! Ik heb gelijk even gevraagd over de wei en over Kylie. Hij zei dat de wei prima was en dat ik de jongste twee (Kylie en Mirza) geen mineralenbikkels hoefde bij te voeren, Lian wel, maar Mirza drinkt nog bij Lian, dus dat vergt redelijk wat van haar. Ik kan Mirza niet afspenen, dus laat ik de natuur maar haar gang gaan. De wei waar ze lopen is een prima ponyweidje zei hij en s'nachts gewoon lekker op stal met hooi. Het gras ligt er nu af en vanavond gaan ze het waarschijnlijk binnenhalen, dus ik ga even regelen dat ze een grote baal achterlaten (wei word gehuurd).

EDIT: Even een vraagje: gebruiken jullie hoefolie? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je (natuur)azijn en zonnebloemolie kan mixen en dat dat dan ook goed is. Azijn zorgt ervoor dat de poriën open gaan staan zodat de zonnebloemolie naar binnen kan. Dit heb ik gehoord!! Weten jullie of dit werkt? En is de verhouding dan 1:1 of 2/3 zonnebloemolie en 1/3 azijn?
Of is alleen zonnebloemolie ook goed?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:33

Ik zou de natuue niet zijn gang laten gaan dat kun je niet na bootsen of de merrie moet weer gedekt zijn? Dan zal ze haar veulen uiteindelijk afstoten anders drinkt veulen gerust over een jaar of twee nog bij moeders.

Hier weer druk op de wei nu vier ponys gisteren een bij gekocht.

Ene pony op rontgen laten zetten in september weer oppakken nu zachtjes aan wat laten bewegen. En altijd voort met beschermers. Was een flinke schiefel en die zal nooit meer weg gaan. Maar pony is verder geen risico als een gemiddeld paard. Dus komende jaar blijft ze zodat ik haar ontwikkeling kan zien en daarna zien we wel.

Ik smeer de hoeven hier nooit in eigenlijk. Geen ervaring dus daarmee.

Pepper is op de fotos leuker als op de vorige fotos die je via pb toen stuurde. Fijn dat castratie eerder kan let je wel op met dit weer ? Wel eeen klein risico

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:55

Ik smeer eigenlijk nooit wat op de hoeven :+ Willem heeft prima voeten, nooit brokkelen oid. Heel soms in een lange droge periode wil ik er nog wel een likje vet op smeren als zijn voeten goed nat zijn (na wassen/afspuiten) maar leen dat spul altijd van m'n stalgenootje, heb het zelf niet eens haha.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:59

Ik smeer alleen hoefolie voordat ik op wedstrijd ga. Verder nooit.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:01

Ik smeer duoprotection, super fijn spul is dat. De meeste hoefolies leggen een laagje aan over de hoeven waardoor er geen vocht meer bij kan, duoprotection of duohoef is gemaakt van manenvet en glycerine en trekt dus in de hoeven. We hebben het destijds op advies van de hoefsmid gesmeerd bij mij oude bijrijdpaard en ik ben nooit meer gestopt met smeren *D

Vandaag even langs de action geweest en voor 15 euro een complete set inbussleutels en een complete set ratels kunnen krijgen. We doen het nu heel onhandig met zo'n watertang en ringsleutels. Dat is echt heel vervelend wanneer je net in een rare hoek ligt hehe.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:24

Vraagje trouwens, kan je de zweng van de sulky doortrekken tot het borsttuig en de paniekhaken direct aan het borsttuig vastmaken? Dat die als het ware een dubbele functie krijgt, dat de zweng ook gelijk als de strengen dienen zodat ik die eraf kan halen?