Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Lillian, dat net een beetje meer voeren doe ik inderdaad ook al met zijn vitamine/mineralen brok, qua gewicht zou ie namelijk ongeveer 50 gram moeten hebben en hij krijgt nu gok ik ergens dus de 60 en 75 gram. Esparcette schijnt te hoge selenium waardes te geven naar wat ik heb gelezen hier op bokt als ik er nog meer van voer, maar Jorie is al heel goed bijgetrokken nu gelukkig.
Fennadev schreef:Alex loopt ook echt soms met zijn hoofd zo scheef als een banaan en hij trekt heel erg naar links. Dus dat is ook al zo'n swabberkont voor de sulky. Ik maak hem dan in stap weer recht, maar in draf gaat ie dan weer op de kromme banaan stand, soms gaat het ook best lang goed en is ie mooi recht, maar vooral als meneer wat gaat sukkelen in tempo dan gaat hij ook weer krom en proberen links van de weg te lopen. .
Fennadev schreef:Lillian, dat net een beetje meer voeren doe ik inderdaad ook al met zijn vitamine/mineralen brok, qua gewicht zou ie namelijk ongeveer 50 gram moeten hebben en hij krijgt nu gok ik ergens dus de 60 en 75 gram. Esparcette schijnt te hoge selenium waardes te geven naar wat ik heb gelezen hier op bokt als ik er nog meer van voer, maar Jorie is al heel goed bijgetrokken nu gelukkig. Alex doe ik veel stappen en draven mee en ik had hem dus vandaag voor de kar, maar dan is hij na zo'n anderhalf uur nog niet eens moe. Nu had ik vandaag om 1 of andere vage redenen ineens ook dat mijn sulky mee ging wippen in draf, dus veel het tuig aangepast tussendoor. Het stappen is inderdaad erg lastig voor hem om actief te doen. Overgangen rijden kan ik ook wel gewoon op het fietspad doen. Alex loopt ook echt soms met zijn hoofd zo scheef als een banaan en hij trekt heel erg naar links. Dus dat is ook al zo'n swabberkont voor de sulky. Ik maak hem dan in stap weer recht, maar in draf gaat ie dan weer op de kromme banaan stand, soms gaat het ook best lang goed en is ie mooi recht, maar vooral als meneer wat gaat sukkelen in tempo dan gaat hij ook weer krom en proberen links van de weg te lopen. We zijn trouwens in draf begonnen met 9-10 km/h en geëindigd met 6-7 km/h, dus dat zegt ook al wat over zijn conditie. Ach, ik ga gewoon vrolijk verder met opbouwen. Morgen is het rustdag en hopelijk is overmorgen de wei goed genoeg voor wat longeerwerk.