Oef, beide foto's van Nick zijn écht niet oké
Ik vind hem een beetje IR er uit zien eerlijk gezegd. Is hij er wel eens op getest? Ik zou deze pony absoluut niet meer dag en nacht op de wei zetten, dat gaat een keer fout. Dan maar alleen op stal of op de paddock, desnoods met een maatje er naast. Overdag zou ik hem maximaal een halve dag op het land zetten met graasmasker en veder op de paddock/op stal voldoende hooi bijvoeren en een vitaminebrokje. Veel paarden krijgen plekjes of een kale neus van graasmaskers. De meeste mensen kopen ze veel te klein. Hij moet voldoende laag hangen (zo'n 2,5 van de lippen af als hij niet eet) en de omtrek moet ruim zijn. Hij moet kunnen kauwen en gapen zonder dat hij daarin beperkt wordt. Te kleine graasmaskers zijn zó sneu. Helaas wel de realiteit..
Met een passend masker kunnen ze in het begin ook wat schuurplekjes krijgen. Even een bontje er in naaien of ductape en klaar.
EDIT: foto bijgevoegd
Dit is Willem zijn greenguard maat Cob. Perfect qua maat en niets te groot. De maat Pony zat hem wel oké maar in 'rust' al tegen zijn neus en kin aan. Daar zou hij dus echt niet fijn mee kunnen grazen. Laat je niet afschrikken door de maat op het labeltje.

Ik zou inderdaad niet ineens te veel gaan beperken in hooi. Wat voer je hem nu ? Ik zou de beweging flink opschroeven, 5 km is natuurlijk ook niet erg ver.

Maar daar gaan we lekker mee aan de slag.

) maar gelukkig hadden we wel al snel door dat hij eigenlijk gewoon een leider nodig heeft. Nadat ik hem achteruit had gezet (hij ging steigeren toen ik hem van de bak naar de stal wilde brengen) liep hij eigenlijk redelijk braaf mee.
) en stemmen we af wanneer we naar stal gaan zodat ze even samen kunnen rijden(want ik wil er natuurlijk wel bij zijn!!!), ik geniet hier van. Ik gun ze de vrijheid die ik vroeger altijd bij een ander kreeg met mijn verzorgpony's! Wel zijn ze nog te jong in mijn ogen om zelfstandig samen te gaan rijden.