35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:33

Isa: herken dat, Kyara heeft dat ook als haar vriendinnetje weggaat, zelf weggaan is geen probleem, maar alleen achterblijven wel.
Ze kan ook niet alleen in de wei blijven want ze springt gelijk zo tussen de draden door ondanks de stroom die erop staat :(

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:41

Ulfeino schreef:
Isa: herken dat, Kyara heeft dat ook als haar vriendinnetje weggaat, zelf weggaan is geen probleem, maar alleen achterblijven wel.
Ze kan ook niet alleen in de wei blijven want ze springt gelijk zo tussen de draden door ondanks de stroom die erop staat :(

Andor kan dit ook niet. Ik heb met hem ook afgesproken dat hij nooit meer alleen hoeft te blijven. Hij raakt helemaal over de zeik . Terwijl hij graag alleen naar buiten gaat met me.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:26

Herkenbaar, ons grote paard heeft flink verlatingsangst en kan echt niet achterblijven (en is dan ook nog op 1 ander dier gefixeerd, dat er nog 8 naast haar staan doet er niet toe, als het vriendje maar niet weggaat) maar zelf meegaan is minder lastig.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:39

Dan mag ik in mijn handjes klappen dat ze allemaal gewoon alleen thuis kunnen blijven én geen probleem hebben om alleen mee te gaan, met of zonder trailer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:24

Yep Kanniet: zulke topkarakters zijn goud waard!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:09

Isabella vindt het ook geen probleem. Die vindt het eerder vervelend dat zij niet mee mag met mij, maar treurt niet omdat Yoblin weg gaat.
Maar omgekeerd is echt een ramp. Als Isa uit zichzelf in de stal gaat eten, dus uit Yoobs zicht, ook geen probleem, maar als ik haar een halster aan doe en dan mee de stal in neem, dan gaat hij helemaal over de flos.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:37

Net EMS hier gehad. Met wat onderdelen erbij is ons huidige tweespantuig ook geschikt als 2x enkelspantuig. Nu hebben we een tweespantuig erbij gekocht dat ook geschikt is als 2x enkelspan. Deze week ga ik alle tuigen weer compleet maken (broeken er weer aan) en dan gaan de twee Zilco enkelspantuigen, als de nieuwe tuigen en onderdelen geleverd zijn, de verkoop in. Yeah! Daarna ga ik eens rommelen in de onderdelenkist om te zien wat nog meer allemaal de verkoop in kan. Ik vind het altijd zonde om goede spullen ergens te hebben liggen terwijl we ze niet meer gebruiken.

Als EMS alles heeft komt hij weer hiernaartoe en maakt hij alles per pony passend. Alles duidelijk, per pony passend, en in alle combinaties te gebruiken. Heerlijk! Tot nu toe dik tevreden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:02

Klinkt goed Kanniet.

Kyara heeft er een hekel aan om alleen achter te blijven, maar soms moet het wel even, maar dan doe ik haar op stal, andersom trouwens ook.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:13

Kanniet dat klinkt super fijn!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:50

Met mijn zus een nachtje in Hotel Bosch Duin Strand in Den Helder gezeten, heerlijk en zeker een aanrader :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:50

Heerlijk. Ook een strandrit gemaakt?

We zijn de hele week in Slagharen geweest. Nu weer naar huis

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:43

Nee, wel veel gewandeld, toen we aankwamen 3,5 km en de volgende ochtend om 8 uur ruim 5 km, heerlijk.
We kwamen wel een groepje op paarden tegen op het strand.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:26

Lekker gereden weer vanochtend.
Niet ver, niet hard, maar wel met een super luisterende pony. Echt fijn :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 9990_o.jpg

Ook app van Runtastic geïnstalleerd op de telefoon. Grappig om je route terug te zien en in kleur waar je gestapt of gedraafd hebt. Ook nog eens 8 meter hoogteverschil in de route ... jaja :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 16:17

En hier heerlijk rondje gefietst met Alf :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:02

Elina heeft vanmiddag echt flink gereden, de hele bak rond, stappen, draven, galopperen, over balkjes gedraafd en tot slot een sprongetje geprobeerd, Emma draafde erover en toen we het iets hoger maakten draafde ze er dwars doorheen, springen heeft dus nog enige training nodig :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:30

Haha, die Emma. Komt vast goed, jullie zijn hard aan het werk met haar.

Alf op de fiets...ik zie het zo voor me.

Hier hebben we vakantie, de eerste week achter de rug. Heerlijk klussen en klungelen rond het huis. Extra bakje koffie, gewoon genieten. Voor mij hoeft "op" vakantie niet zo, voor mannie gelukkig ook niet.

Viva zoekt de niet-begaanbare plekjes op. Altijd leuk voor verrassingen.

Afbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:00

Wat een mooie omgeving Isapaardje.

Haha kanniet Viva is undercover. Ik ben niet meer op vakantie geweest sinds ik 23 jaar geleden mijn eerste eigen paardje kocht. :) Juist fijn als je lekker extra tijd met je diertjes/tuin door kan brengen.

Ulfeino jullie zijn ook lekker bezig zeg.

Ik heb vandaag de wei met Bambi en Nathalie gesleept, ze beginnen nu ook echt te stappen dat ze samen op moeten trekken, binnenkort eens voor de kar zetten.
Wat nog lastig is, dat als je de ene een aanwijzing geeft, dat de ander dan ook reageert.

Was het leuk in Slagharen Anke?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:21

Vakantie gangers, toe maar :)
Geniet er maar lekker van!

Ik heb een lange buitenrit gemaakt, op de bbp, ging heel goed. Vriendin mee, want alleen ga ik momenteel niet.

Daarna wat brandnetels weggetrokken en een wilg wat ingekort, die belemmerde mijn uitzicht:
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:28

Heerlijk uitzicht zo Antheman!

Haha kanniet ik moest even goed kijken :-(

Randalinpony mis je geen vakantie? Ik kan niet zo goed zonder. Kijk dan ook uit naar half december als ik bijna 3 weken naar Thailand ga. Heerlijk!:-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:19

Wat een leuk groepje Antheman

Viva is creatief

Vakantie. Als gezin met (jonge) kids is dat toch wel een must.
Voor mij niet zo belangrijk. Ben graag thuis bij de dieren. Lekker klussen en wei onderhoud. Ik verveel me nooit.

Gisteren waren Dunya en ik bij de wei. Taken goed verdeeld. Dunya pony's poetsen en knuffelen en ik de hoge plukken uitmaaien.
Kwam de buurman vd wei ons een ijsje brengen.
Two Spot wilde ook wel een hapje.
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:18

Leuke foto's weer.
En heerlijk wilg, mijn pony's zijn er ook dol op, maar ik heb maar 1 klein boompje en dat is inmiddels al kaal. Schiet niet op hahaha. Zou willen dat ik ook wilg had die mijn uitzicht belemmerde :+

En ijsjes .. lusten ze hier niet.
Maar dan heb ik meer hahahaha.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:07

Oh, ik heb "maar" 35 wilgen. Een hele toer ieder jaar om alles te verwerken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:09

Wilgen...fijn als ze daar lekker aan knabbelen

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:58

Ijsjes voor pony's.....neeeeeeee! Veel te lekker om weg te geven. Die eet ik lekker zelf op!

Hier komen elk jaar meer wilgen...gewoon takken in de grond duwen en er groeit wilg. Kost geen lor en de pony's vinden het heerlijk. Straks op ons nieuwe plekje ga ik van wilgentenen afscheidingen maken. Ben benieuwd of dat zo mooi wordt zoals het op internet staat }:0 .

We gaan inderdaad het Zilco SL Sport tuig in de verkoop gooien. Het hele tuig kost nieuwe 645,--. Zonder hoofdstel en leidsels vraag ik er nog 300,-- voor, inclusief singelverlenger, exclusief verzenkosten. Straks maar eens een advertentie in elkaar stievelen en op mijn FB pagina zetten.

Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:02

Ik had eerder aangegeven interesse te hebben, maar heb ik niet meer, omdat ik besloten heb om alleen voor het borsttuig te gaan, omdat de rest van mijn tuig nog in orde is. Daarbij twijfel ik of Yoob dit tuig wel zou passen.
Maar je komt het vast wel kwijt. Zilco is aardig geliefd volgens mij.