35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:24

Leuk Anke! Stiekem wist ik het wel :7 .

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 08:44

Leuk Anke!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:13

Jee Janine wat een verhaal, maar gelukkig wel eentje met goede afloop.
Wel zou ik Bonnie inderdaad in de gaten houden op spierbevangenheid. Heb je haar ook gewassen gehad en gecontroleerd op verwondingen? Dit omdat je schreef derrie-sloot. Dat is vaak niet zulk fijn spul als dat in wondjes zit of blijft zitten. Komende dagen allemaal nog wel last van spierpijn denk ik zelf.
En voor je knie zou ik traumeel willen aanraden als het niet open is. Werkt echt heel erg goed bij verstuikingen en kneuzingen.

En Anke ... mooie wagen hoor. Veel plezier ermee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:15

Sterkte Jeanine. Hoe is t nu met je merrie?

Gefeliciteerd met je koets Anke.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:18

Janine: jeetje wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen, aan de manier van schrijven kan ik zien dat je vast ook uit Friesland komt, want volgens mij is "geheister" ook typisch fries :)

Anke: prachtige wagen, veel plezier ermee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:37

Janine wat een toestand, gelukkig met de schrik vrijgekomen.

Leuk wagentje Anke, lijkt op wat wij hier hebben.

Fijn dat het zo goed met Emma gaat Ulfeino!

Alf gaat het vast goed doen Ingrid, lekker kilometers maken zonder druk erop.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:45

Hallo!
Vannochtend wezen kijken Bonnie en Floortje maken het goed, ze had geen verwondingen alleen hele vieze staart maar ze is lekker schoon.
Toen ik bij hek stond kwamen ze wel gelijk weer aan, ik zie niks wat lijkt op spierbevangen maar houden haar goed in de gaten.

Ze lijkt ook alweer vrij aleter.
Gelukkig maar!
De hengst heeft het nu meer gemund op de andere dames.
Ik denk dat hij donders goed door had dat Bonnie uit de sloot kwam op haar zwakst was.

Maar werd niet getolereerd door ons, hadden wel zweep bij de hand want het is wel een hengst die zomaar ook naar ons toe kan meppen als het hem niet aan staat.

En ik kom helemaal niet uit Friesland haha!
We hadden ook hele goeie draden langs sloot, werd gemaaid aan andere kant dus moesten draden even weg, en ze dachten dat wel even kon.
Niet dus.

Onze sloten worden altijd goed afgezet, ongeluk zit in klein hoekje soms.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:16

Vanochtend ook lekker gereden:

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:14

Ulfeino,niet leuk. Soms moet je zelf op zoek wat er scheelt, anders kun je jaren lopen zonder dat er iets veranderd. Heb zelf ook zulke mis-diagnoses meegemaakt, maar door zelf zoeken uitgevonden wt er eigenlijk scheelde. Is niet leuk.

Yoob in mooi oranje en een lekker buitenritje gemaakt. Longeren doe ik zelf alleen aan als ik er niet onderuit kom. Ik vind het saai en beweging krijgen/nemen ze hier toch genoeg.

Wat een avontuur Janine. Gelukkig had je vader genoeg mankracht om de pony op het droge te trekken. En fijn dat ze er niets aan over lijkt te houden.

Hier lijkt op dit moment een explosie van vliegen te zijn. Het hele jaar weinig last van gehad, maar vandaag zo erg dat de pony's naar binnen gevlucht zijn. Buren lijken wat last te hebben van de pony's, dus moeten we een oplossing bedenken, want dat willen we eigenlijk niet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:31

Leuk Isapaardje hij heeft ook zo'n leuk rondje op zijn billen :-)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:01

IngridM schreef:

Ja schietschijf noemen de meeste het :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:50

Leuk filmpje isa ;)

Hier hadden de kleintjes mazzel. De planning was een staprondje met de groten. Floki, mijn Fjord, trok zich 10 keer los bij Penny }> we zijn zonder hem, maar met 1 van de kleintjes weggegaan.
Zo eens zien of ik Floki zelf wel bij me kan houden. Op zulke momenten haat ik mijn knie, ik kan er geen bal mee.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:34

Heerlijke omgeving lijkt me om te mennen Isa.

Pillen tegen de slijmbeursontsteking werken goed, weinig pijn meer.
Wrat iedere dag aanstippen en 1 keer in de 14 dagen door de HA assistente laten doen.
Weinig pijn aan met lopen gelukkig.

Gister niet met Emma gereden maar vanavond wel weer, er kwam nogal wat muziek over het Snekermeer naar ons toe gewaaid, maar daar had ze weinig hinder van.
Eerst even aan de longe, manlief had de bak gesleept, lag een klein takje met dorre blaadjes eraan, toen ze die zag sprong ze een gat in de lucht, daarna liep ze er zo overheen.
Wat een vervelende eigenschap, maar heb nog wel hoop dat dit na verloop van tijd zal verdwijnen.

Elina heeft fijn gereden, we hebben gewerkt aan tempo en van handveranderen, daarnaast slalom op 2 tonnen en A afwenden, D-X stap, X-G halthouden.
Elina vindt het leuk om iedere keer even een paar onderdeeltje uit een proef te rijden :)
Ook heeft ze helemaal zelf en los linksom op de volte gegaloppeerd, heb helemaal niets gezegd ze heeft het helemaal zelf gedaan.
Super trotse Mem en ook dochterlief was helemaal blij en heeft zin om van de week verder te oefenen :)

Emma ...... die heeft de pijp uit, heeft een heerlijk paardesnoepje gekregen en daarna op stal lekkere muesli :)
(Kyara uiteraard ook, die hadden we voor mentale steun naast de bak lopen :) )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:17

Isapaardje schreef:
IngridM schreef:

Ja schietschijf noemen de meeste het :)

:=

Blessures gaan nooit snel genoeg over he Antheman:-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:15

Blessures zijn echt vervelend. Ik heb vorig jaar september eentje aan de schouder opgelopen. Heeeeeel lang echt last van gehad. Nu bijna een jaar verder en recent een goede behandeling vd osteopaat gehad en moet zeggen nu gaat het beter. Echter bij intensief gebruik ervan, speelt de blessure wel weer op.

Kanniet: mennen is toch mijn passie. Rijden is leuk, maar mennen is nog nét wat beter! Zeker als ik de kids mee kan nemen. Bied meer mogelijkheden.
En wil in 2017 toch weer op menwedstrijden verschijnen. Dus werk aan de winkel!

Hengst, dan moet het toch een hele goede/mooie zijn. Als zijn karakter niet top is. Karakter staat bij mij op nr 1.
Mijn hengstjes zijn ook kidsproof. Dat is voor mij heel belangrijk.
Pony's moeten braaf en betrouwbaar zijn.
Gisteren zelf bij de wei aan het klussen en Dunya spelen en tutten met de hengstjes

Afbeelding
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:05

Ik men puur voor het plezier.
Zou nog wel eens graag wat meer willen trainen, evt. vaardigheid eens rijden, maar aan de andere kant ben ik al zo blij dat Yoob weer voor de wagen staat en ik lekker met hem het bos in kan.
Gisteren voor het eerst sinds zijn breuk naar dat andere gebied, waar je inderdaad heerlijk lange zandpaden hebt. Maar daarvoor ben ik eerst al wel tijdje aan het rijden.
Vandaar dat ik gevraagd had aan de gemeente of ik een doorsteekje mocht maken zodat ik stuk af kon snijden en ook betere oversteek heb over de drukke weg.
Mocht, dus aan de slag (best veel werk) en ja het is gelukt ... niet al te breed, maar breed genoeg voor ponywagen :) Lol.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:08

Wauw super Isa, het lijkt me zo geweldig om in de buurt van bos en het liefst ook strand te wonen en zo heerlijke tochten te kunnen maken, als ik iets wil moet ik eerst alles in de trailer laden en dan een eind rijden :(

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:00

ken er ook genoeg hier die om bij ons in het bos te komen eerst de boel moeten inladen.
Ik sta 200 meter van het bos vandaan, dus rij er zo heen inderdaad.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:08

Leuk Anke zulke brave hengstjes!

En bos; zucht....heerlijk! Maar dat hebben we hier ook niet hoor. Best mooie grote parken maar daar moet je wel met de trailer heen ook.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:16

Leuke fotoos van Dunya. :)

Isa, mocht jij echt een legaal doorsteekje maken? Bedoel je dat je van het echte ruiterpad afging en toen het doorsteekje maakte?

Ik had mazzel, mijn maandaghulp wilde wel met me mee met Vliegje. Ze wil alleen niet op de bok, maar wel met de fiets. Vliegje had dus alleen mij op de bok en scheurde het hele rondje lekker door. Fijn mannetje.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:24

Isa: zie groen van jaloezie :D (nee hoor ben niet en jaloers type, maar als ik het helemaal zelf voor het zeggen had denk ik dat ik richting Schoorl of zo zou gaan, bos en strand :j

Na een hele lange tijd Kyara weer eens ingespannen en in de bak gereden, wat een super brave pony is het toch, ze liep alsof ze het gister nog gedaan had <3
Emma zou naast de bak lopen, maar dat kon niet omdat manlief er bezig was, dus Emma in de bak erbij laten lopen, nou die heeft haar beweging ook gehad, die vond het eerst wat spannend, toen vreselijk interessant en begon ze flink te showen en toen had ze het allemaal wel gezien en moesten we haar bijna omver rijden voor ze aan de kant ging :D

Ook Emma weer een leermoment gehad.

We hebben een Stabij te logeren, Simmer, ze is zaterdag gekomen en blijft tot 17 augustus.
Ze is 2 jaar geloof ik en erg speels en gek op hazen, Elina zou met haar de ganzen in de wei wegjagen, maar ze ontsnapte toen ze een haas zag, je hebt nog nooit iemand zo horen gillen, alsof er een vreselijk ongeluk gebeurd was :(
ik zei later tegen haar "denk je nou echt dat Simmer terug zou komen als jij zo gaat staan gillen? die denkt dan juist nog maar verder weg rennen" daarnaast hoor je niets van wat wij tegen je zeggen als je zo gilt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:28

Antheman schreef:
Isa, mocht jij echt een legaal doorsteekje maken? Bedoel je dat je van het echte ruiterpad afging en toen het doorsteekje maakte?

We hebben hier geen officiële ruiter- en menpaden in ons bos, je mag gewoon overal rijden (nog lekkerder hahaha). Maar daar konden we niet rijden omdat het te dicht begroeid was.
Dus ja ben ik even naar de boswachter gegaan, heb kaarten gevraagd wat van de gemeente is, en ben zelf maar gaan zagen en hakken :)
Moet wel zeggen dat ik vrijwilligerswerk doe in het bos en beetje 'in ruil' dus mijn doorgangen krijg (of zelf mag maken en bepalen). Echt meest ideale wat je je maar kan wensen. Toch?! :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:56

Dat is wel fijn geregeld zo Isapaardje!

Ulfeino fijn als je Emma zo aan van alles kan laten wennen, daar heb je alleen maar plezier van later.

Lief hoor Dunya zo met de hengstjes.

Balen Antheman, ik hoop dat de knie snel weer doet wat ie doen moet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:50

Isapaardje schreef:
Antheman schreef:

We hebben hier geen officiële ruiter- en menpaden in ons bos, je mag gewoon overal rijden (nog lekkerder hahaha). Maar daar konden we niet rijden omdat het te dicht begroeid was.
Dus ja ben ik even naar de boswachter gegaan, heb kaarten gevraagd wat van de gemeente is, en ben zelf maar gaan zagen en hakken :)
Moet wel zeggen dat ik vrijwilligerswerk doe in het bos en beetje 'in ruil' dus mijn doorgangen krijg (of zelf mag maken en bepalen). Echt meest ideale wat je je maar kan wensen. Toch?! :D

Ja, ok, nu snap ik het. :D Dan vind ik het wel logisch.
Ik had t wel raar gevonden als een piet of kees zomaar had opgebeld met die vraag. Maar met jouw achtergrond snap ik het. Wat fijn dat je overal mag rijden! ik heb 1 ruiterpad hier, of ik moet een heeeeele lange rit maken. De rest is over de weg. Wat ik wel deed voor mijn ongeluk: dan liet ik met afzetten met de trailer en dan reed ik zelf naar huis onder de man. Voor Vliegje en Sunny lijkt t me ook gaaf om ze in de trailer te doen en de sulky erbij te proppen. Zoek ik wel uit als ik mobiel ben.

Randalin, over 2 weken wordt er weer een foto gemaakt en opnieuw t beleid bepaald. Ik hoop zo dat ik korte stukjes mag lopen en kan autorijden. Ik heb wel de huisarts gebeld, omdat ik zoveel voelde in mijn knie en dit soort breuken duren nu eenmaal heel erg lang. Ik moet nog even geduld hebben.
Gelukkig komt de oppas vanmiddag weer om me overal mee te helpen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:03

Ja dat zijn van die mindere dingen in het leven zeg maar, en merk je pas hoe fijn het is goed mobiel te zijn. Ik heb vorig jaar 6 weken met mijn voet omhoog moeten zitten. Na 1 dag dacht ik al, dit gaat het niet worden. Manman, al gewoon naar het toilet of naar bed was een hele opgave, laat staan dat ik naar de pony's kon en daar wat kon doen. Hoop dat je snel groen licht krijgt om wat rond te mogen hobbelen, al is het dan maar alvast een heel klein beetje.

En verder, ik ben ook gewoon in werkkleding, herkenbaar als gemeente-medewerker, dus doe het redelijk legaal :)
En nu mag je hier nog overal rijden, maar dit gaat in de nabije toekomst mogelijk ook veranderen, dus ik profiteer er nu maar van. Zou het heel erg vinden als ik ook gedwongen zou worden tot naar het centrum rijden of afhankelijk ben van trailer om naar het bos te kunnen.

Vandaag was ik wat met Isa aan het wandelen en stond Yoob even apart. Jee zeg, hij heeft zo'n verlatingsangst dat het bijna zielig is. Zelfs al kan hij haar zien, is hij helemaal van de wap :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl hij heel goed alleen mee naar buiten kan, geen enkel probleem om dan Isabella achter te moeten laten (gelukkig)